3 miliony diváků vyzkoušely olympijské internetové vysílání

15. březen 2010 13:34 0 komentářů

Praha, 15. března 2010: Návštěvníci olympijského portálu České televize www.zoh.cz strávili od 12. února do 1. března 2010 nezapomenutelných 18 dnů sledováním vrcholných sportovních klání. Internetové vysílání ze ZOH Vancouver 2010 zaznamenalo přes 3 miliony návštěv a ve dnech, kdy sportovní fanoušci nejvíce očekávali zisk medaile pro český tým, jej sledovalo i více než 62 000 diváků současně. Nejvyšší špičky ve sledovanosti vyvolali hokejisté, Martina Sáblíková, Lukáš Bauer a česká štafeta. V tu dobu odbavovaný datový tok streamingu přesahoval 30 Gbps, což představuje více než jednu čtvrtinu provozu celého českého internetu.

Silverlight, na kterém celé olympijské vysílání běželo, si během olympiády stáhlo půl milionu uživatelů a dnes ho používá téměř 50 % českých uživatelů. Silverlight kromě vysoké HD kvality obrazu divákům nabídnul vysokou uživatelskou přívětivost a pokročilé uživatelské možnosti. Nad rámec pasivního sledování kvalitního obrazu Silverlight také umožnil zobrazit komentáře sportovních reportérů, náhledy aktuálního vysílání a vytvořil dostatečný prostor pro vzkazy od fanoušků. Výhodou byla i vysoká flexibilita a funkčnost ve všech internetových prohlížečích a operačních systémech.

“Díky videopřehrávači, který jsme postavili společně se společností LIVEBOX na unikátní platformě Silverlight, si uživatelé mohli vychutnat živé olympijské přenosy v nebývalém komfortu. Bylo to poprvé, co se podařilo zobrazit devět živých kanálů v rámci jedné stránky a nabídnout možnost plynulého přepínání kanálů. Velkým přínosem přehrávače byla i možnost živého náhledu a možnost vkládání reklam,” podotýká Jiří Karpeta, ředitel divize vývoje společnosti Microsoft

“Prudký nárůst počtu diváků ukazuje, že online videoobsah se rychle stává primárním prostředkem pro sledování sportovních událostí a dalších programů v té nejvyšší možné kvalitě
a v čase, který jim nejvíce vyhovuje,“ říká Jakub Kabourek, generální ředitel společnosti KIT digital Czech, která prostřednictvím platformy NACEVI zajistila distribuci velkých objemů audiovizuální dat, které byly s on-line sledováním olympiády spojeny.

„Rostoucí zájem o streaming videí během zimních olympijských her ale také dokazuje nutnost neustálého zkvalitňování a zvyšování propustnosti datových sítí, což bylo jedním z důvodů pro navýšení rychlosti připojení prostřednictvím českého peeringového uzlu NIX,“ doplňuje Marek Erneker, výkonný ředitel společnosti IGNUM, která zajišťovala hosting webových serverů.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd

RSS 

Zprávičky

Rozhodnutí ÚS o odložení EET může vést k žalobám na stát

ČTK , 16. prosinec 2017 09:00

Tisíce a možná desítky tisíc podnikatelů a zástupců různých profesí se na třetí a čtvrtou vlnu EET u...

Více 1 komentářů

E-shopy vyjmutí plateb kartou z EET vítají, přišlo prý ale pozdě

ČTK , 16. prosinec 2017 08:00

Podle ministerstva financí ze zrušení povinnosti evidovat platby kartou pro poplatníky nevyplývá nut...

Více 0 komentářů

Nové Embarcadero RAD Studio obsahuje i licenci pro aplikační server

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 10:00

Vývojové prostředí nabízí i nové prvky knihovny vizuálních komponent a nové možnosti grafického uživ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Botnet Necurs se vrátil a šíří nový ransomware

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 09:00

V listopadu došlo k oživení botnetu Necurs v souvislosti s distribucí nového ransomwaru Scarab. ...

Více 0 komentářů

Jižní Korea zvažuje, že zdaní obchody s bitcoinem

ČTK , 15. prosinec 2017 08:00

Vláda se obává dopadů, které s sebou může přinést náhlý cenový propad kryptoměn....

Více 0 komentářů

O2 v dalších dvou letech vykoupí až 1,25 % vlastních akcií

ČTK , 14. prosinec 2017 10:00

Cílem nového programu je optimalizace kapitálové struktury, uvedla firma....

Více 0 komentářů

10 spotřebitelských trendů pro rok 2018

Pavel Houser , 14. prosinec 2017 09:00

Sluchátka budeme nosit 24 hodin denně, i během spánku. Umělá inteligence bude vytvářet reklamy. Koli...

Více 0 komentářů