7 kroků pro přípravu reaktivační kampaně podle Clickz.com

12. červenec 2012 07:12 0 komentářů
Rubriky: Marketing, Internet

Existuje mnoho způsobů, jak reaktivovat kampaň. Následující rady podle serveru Clickz.com vás dobře připraví na její spuštění.

Nejdříve se rozhodněte, koho chcete znovu reaktivovat. Pokud někdo od vás nakoupil před čtyřmi roky a vy mu teď pošlete e-mail, je to samozřejmě příliš pozdě. Musíte spustit různé varianty kampaně, pokud se chcete zaměřit na několik cílových skupin.

  1. Co je váš cíl? Vaším cílem může být to, že bývalí zákazníci od vás budou nakupovat znovu, obnoví předplatné nebo se jinak vrátí k vaší společnosti. Máte také konkrétnější cíle? Možná budete chtít zavést novou produktovou řadu, představit nového manažera nebo prodat další produkt k produktu, který už zákazník vlastní (nebo další službu ke službě, kterou už od vás využívá).

  2. Proč tito zákazníci odešli? Na rozdíl od běžné marketingové kampaně musíte pochopit, proč od vás zákazníci odešli. Nelíbily se jim vaše výrobky? Jste příliš drazí? Neměli jste ten správný obsah, který by je udržel v zorném poli zájmu? Pokud znáte důvody, proč tito zákazníci odešli, umožní vám to vytvořit zprávu, která tento problém konkrétně řeší.

  3. Jaká je segmentace vašich zákazníků? Pokud můžete své zákazníky rozdělit do zákaznických skupin podle osobností nebo nákupních zvyklostí, můžete provést kampaň mnohem účinněji. Pravidla jsou zde stejná jako při jakémkoliv jiném přímém marketingu: hlavně neodesílat masový e-mail ve stylu „Chceme vás zpět“. Místo toho použijte všechny informace, které o klientovi máte, abyste vytvořili e-mail, který je přesně zaměřen na jeho potřeby a požadavky.

  4. Proveďte test nabídek. Je dobré nabídnout zákazníkům reaktivační slevový kód. Protože tito zákazníci byli stejně „mrtví“, ve skutečnosti nic neztratíte, když jim nabídnete reaktivační slevu. Ukážete zákazníkům, že nová nabídka dostatečně splní jejich potřebu. Udělejte test a vytvořte slevy jen pro určité procento zákazníků, ne pro všechny zákazníky stejně. Budete vidět, jak se tito zákazníci chovají v porovnání s těmi, kteří nedostali žádnou slevovou nabídku.

  5. Soustřeďte se na obsah. Místo slov „Chceme vás zpátky, tady je sleva 15 %“, udělejte nabídku. Ukažte vašim zákazníkům, že jim rozumíte. Pokud tito zákazníci kupovali například videohry, informujte je o všech novinkách, které se staly od doby, kdy na vašich stránkách byli naposledy. Pokud máte stránku, kde se předplácí obsah webu, zvýrazněte nový obsah, který jste přidali na web od té doby, kdy tito zákazníci byli naposledy jeho členy.

  6. Usnadněte zákazníkům návrat. Pokud je to už delší dobu, co od vás zákazníci odešli, určitě si nebudou pamatovat přihlašovací jména a hesla. Buď jim odešlete tyto informace (nebo alespoň přihlašovací jméno) v e-mailu nebo jim zjednodušte jejich nalezení. Pokud platnost účtu vypršela, usnadněte zákazníkům jeho obnovení bez nutnosti opětovného zadávání všech informací. Pokud nabízíte slevový kód, napište jasně, kam jej mají zákazníci vložit.

  7. Dosáhněte reaktivace různými kanály. Jsou tito zákazníci na Twitteru (a budou vás sledovat)? Pokud ano, pošlete jim přímou zprávu, nikoliv e-mail. E-mailový marketing je skvělý, ale zkuste také jiné kanály, pokud k nim máte přístup.

Na závěr - uvědomte si rozdíl mezi reaktivační kampaní a pravidelnou kampaní. Přestože výše uvedené kroky mohou být receptem pro jakoukoliv marketingovou kampaň, je zde podstatný rozdíl. Reaktivační marketing musí pochopit, jak jsou zákazníci dlouho pryč, proč odešli, jak se teď liší vaše nabídka, díky které by se teď mohli vrátit a jaká pobídka by tyto zákazníky přiměla vrátit se k vám.

Pokud nejste schopni odpovědět na otázku "Co je v naší nabídce jiného, díky čemu by se zákazníci měli vrátit?", pak přeskočte reaktivační kampaň a zaměřte se na odpověď na tuto otázku!

Zdroj: 8 Steps to Designing a Reactivation Campaign


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy

ČTK , 19. leden 2017 14:00

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startu...

Více 0 komentářů

Toshiba prý zvažuje o osamostatnění své polovodičové divize

ČTK , 19. leden 2017 11:00

Japonská společnost Toshiba Corp. zvažuje oddělení svých aktivit v oblasti výroby polovodičů do samo...

Více 0 komentářů

Sněmovna uzákoní pravidla pro informační systémy veřejné správy

ČTK , 19. leden 2017 07:00

Sněmovna zřejmě uzákoní pravidla pro to, jaké funkční vlastnosti mají mít informační systémy ve veře...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů

O2 spustila volání přes rychlé mobilní sítě LTE

ČTK , 18. leden 2017 12:00

Operátor O2 spustil službu volání v rychlé mobilní síti LTE. Největšími výhodami VoLTE jsou velmi kr...

Více 2 komentářů

Průměrná rychlost mobilního internetu loni stoupla na 23,8 Mbit/s

ČTK , 18. leden 2017 07:00

Průměrná rychlost mobilního internetu v Česku se v loňském roce zvýšila o 39 procent na 23,8 Mbit/s....

Více 0 komentářů

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů