7 kroků pro přípravu reaktivační kampaně podle Clickz.com

12. červenec 2012 07:12 0 komentářů
Rubriky: Marketing, Internet

Existuje mnoho způsobů, jak reaktivovat kampaň. Následující rady podle serveru Clickz.com vás dobře připraví na její spuštění.

Nejdříve se rozhodněte, koho chcete znovu reaktivovat. Pokud někdo od vás nakoupil před čtyřmi roky a vy mu teď pošlete e-mail, je to samozřejmě příliš pozdě. Musíte spustit různé varianty kampaně, pokud se chcete zaměřit na několik cílových skupin.

  1. Co je váš cíl? Vaším cílem může být to, že bývalí zákazníci od vás budou nakupovat znovu, obnoví předplatné nebo se jinak vrátí k vaší společnosti. Máte také konkrétnější cíle? Možná budete chtít zavést novou produktovou řadu, představit nového manažera nebo prodat další produkt k produktu, který už zákazník vlastní (nebo další službu ke službě, kterou už od vás využívá).

  2. Proč tito zákazníci odešli? Na rozdíl od běžné marketingové kampaně musíte pochopit, proč od vás zákazníci odešli. Nelíbily se jim vaše výrobky? Jste příliš drazí? Neměli jste ten správný obsah, který by je udržel v zorném poli zájmu? Pokud znáte důvody, proč tito zákazníci odešli, umožní vám to vytvořit zprávu, která tento problém konkrétně řeší.

  3. Jaká je segmentace vašich zákazníků? Pokud můžete své zákazníky rozdělit do zákaznických skupin podle osobností nebo nákupních zvyklostí, můžete provést kampaň mnohem účinněji. Pravidla jsou zde stejná jako při jakémkoliv jiném přímém marketingu: hlavně neodesílat masový e-mail ve stylu „Chceme vás zpět“. Místo toho použijte všechny informace, které o klientovi máte, abyste vytvořili e-mail, který je přesně zaměřen na jeho potřeby a požadavky.

  4. Proveďte test nabídek. Je dobré nabídnout zákazníkům reaktivační slevový kód. Protože tito zákazníci byli stejně „mrtví“, ve skutečnosti nic neztratíte, když jim nabídnete reaktivační slevu. Ukážete zákazníkům, že nová nabídka dostatečně splní jejich potřebu. Udělejte test a vytvořte slevy jen pro určité procento zákazníků, ne pro všechny zákazníky stejně. Budete vidět, jak se tito zákazníci chovají v porovnání s těmi, kteří nedostali žádnou slevovou nabídku.

  5. Soustřeďte se na obsah. Místo slov „Chceme vás zpátky, tady je sleva 15 %“, udělejte nabídku. Ukažte vašim zákazníkům, že jim rozumíte. Pokud tito zákazníci kupovali například videohry, informujte je o všech novinkách, které se staly od doby, kdy na vašich stránkách byli naposledy. Pokud máte stránku, kde se předplácí obsah webu, zvýrazněte nový obsah, který jste přidali na web od té doby, kdy tito zákazníci byli naposledy jeho členy.

  6. Usnadněte zákazníkům návrat. Pokud je to už delší dobu, co od vás zákazníci odešli, určitě si nebudou pamatovat přihlašovací jména a hesla. Buď jim odešlete tyto informace (nebo alespoň přihlašovací jméno) v e-mailu nebo jim zjednodušte jejich nalezení. Pokud platnost účtu vypršela, usnadněte zákazníkům jeho obnovení bez nutnosti opětovného zadávání všech informací. Pokud nabízíte slevový kód, napište jasně, kam jej mají zákazníci vložit.

  7. Dosáhněte reaktivace různými kanály. Jsou tito zákazníci na Twitteru (a budou vás sledovat)? Pokud ano, pošlete jim přímou zprávu, nikoliv e-mail. E-mailový marketing je skvělý, ale zkuste také jiné kanály, pokud k nim máte přístup.

Na závěr - uvědomte si rozdíl mezi reaktivační kampaní a pravidelnou kampaní. Přestože výše uvedené kroky mohou být receptem pro jakoukoliv marketingovou kampaň, je zde podstatný rozdíl. Reaktivační marketing musí pochopit, jak jsou zákazníci dlouho pryč, proč odešli, jak se teď liší vaše nabídka, díky které by se teď mohli vrátit a jaká pobídka by tyto zákazníky přiměla vrátit se k vám.

Pokud nejste schopni odpovědět na otázku "Co je v naší nabídce jiného, díky čemu by se zákazníci měli vrátit?", pak přeskočte reaktivační kampaň a zaměřte se na odpověď na tuto otázku!

Zdroj: 8 Steps to Designing a Reactivation Campaign


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
RSS 

Zprávičky

Česká pošta od ledna zdraží posílání do zahraničí o pět až 20 Kč

ČTK , 09. prosinec 2016 11:39

Česká pošta od ledna zvýší ceny za posílání listovních zásilek do zahraničí o pět korun, balíky podr...

Více 0 komentářů

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů

Nejvyšší soud USA se postavil na stranu Samsungu proti Applu

ČTK , 07. prosinec 2016 12:30

Americký nejvyšší soud se v mnohaletém patentovém sporu mezi výrobci chytrých telefonů Apple a Samsu...

Více 0 komentářů

Evropská komise Microsoftu schválila převzetí sítě LinkedIn

ČTK , 07. prosinec 2016 10:30

Evropská komise schválila americké softwarové společnosti Microsoft záměr koupit za 26 miliard dolar...

Více 0 komentářů

Porozumění větám, konkurence pro Turingův test

Pavel Houser , 06. prosinec 2016 18:00

Konverzační roboti mají stále problémy pochopit věty, kde smysl nelze vyvodit ze samotné gramatické ...

Více 0 komentářů