7 kroků pro přípravu reaktivační kampaně podle Clickz.com

12. červenec 2012 07:12 0 komentářů
Rubriky: Marketing, Internet

Existuje mnoho způsobů, jak reaktivovat kampaň. Následující rady podle serveru Clickz.com vás dobře připraví na její spuštění.

Nejdříve se rozhodněte, koho chcete znovu reaktivovat. Pokud někdo od vás nakoupil před čtyřmi roky a vy mu teď pošlete e-mail, je to samozřejmě příliš pozdě. Musíte spustit různé varianty kampaně, pokud se chcete zaměřit na několik cílových skupin.

  1. Co je váš cíl? Vaším cílem může být to, že bývalí zákazníci od vás budou nakupovat znovu, obnoví předplatné nebo se jinak vrátí k vaší společnosti. Máte také konkrétnější cíle? Možná budete chtít zavést novou produktovou řadu, představit nového manažera nebo prodat další produkt k produktu, který už zákazník vlastní (nebo další službu ke službě, kterou už od vás využívá).

  2. Proč tito zákazníci odešli? Na rozdíl od běžné marketingové kampaně musíte pochopit, proč od vás zákazníci odešli. Nelíbily se jim vaše výrobky? Jste příliš drazí? Neměli jste ten správný obsah, který by je udržel v zorném poli zájmu? Pokud znáte důvody, proč tito zákazníci odešli, umožní vám to vytvořit zprávu, která tento problém konkrétně řeší.

  3. Jaká je segmentace vašich zákazníků? Pokud můžete své zákazníky rozdělit do zákaznických skupin podle osobností nebo nákupních zvyklostí, můžete provést kampaň mnohem účinněji. Pravidla jsou zde stejná jako při jakémkoliv jiném přímém marketingu: hlavně neodesílat masový e-mail ve stylu „Chceme vás zpět“. Místo toho použijte všechny informace, které o klientovi máte, abyste vytvořili e-mail, který je přesně zaměřen na jeho potřeby a požadavky.

  4. Proveďte test nabídek. Je dobré nabídnout zákazníkům reaktivační slevový kód. Protože tito zákazníci byli stejně „mrtví“, ve skutečnosti nic neztratíte, když jim nabídnete reaktivační slevu. Ukážete zákazníkům, že nová nabídka dostatečně splní jejich potřebu. Udělejte test a vytvořte slevy jen pro určité procento zákazníků, ne pro všechny zákazníky stejně. Budete vidět, jak se tito zákazníci chovají v porovnání s těmi, kteří nedostali žádnou slevovou nabídku.

  5. Soustřeďte se na obsah. Místo slov „Chceme vás zpátky, tady je sleva 15 %“, udělejte nabídku. Ukažte vašim zákazníkům, že jim rozumíte. Pokud tito zákazníci kupovali například videohry, informujte je o všech novinkách, které se staly od doby, kdy na vašich stránkách byli naposledy. Pokud máte stránku, kde se předplácí obsah webu, zvýrazněte nový obsah, který jste přidali na web od té doby, kdy tito zákazníci byli naposledy jeho členy.

  6. Usnadněte zákazníkům návrat. Pokud je to už delší dobu, co od vás zákazníci odešli, určitě si nebudou pamatovat přihlašovací jména a hesla. Buď jim odešlete tyto informace (nebo alespoň přihlašovací jméno) v e-mailu nebo jim zjednodušte jejich nalezení. Pokud platnost účtu vypršela, usnadněte zákazníkům jeho obnovení bez nutnosti opětovného zadávání všech informací. Pokud nabízíte slevový kód, napište jasně, kam jej mají zákazníci vložit.

  7. Dosáhněte reaktivace různými kanály. Jsou tito zákazníci na Twitteru (a budou vás sledovat)? Pokud ano, pošlete jim přímou zprávu, nikoliv e-mail. E-mailový marketing je skvělý, ale zkuste také jiné kanály, pokud k nim máte přístup.

Na závěr - uvědomte si rozdíl mezi reaktivační kampaní a pravidelnou kampaní. Přestože výše uvedené kroky mohou být receptem pro jakoukoliv marketingovou kampaň, je zde podstatný rozdíl. Reaktivační marketing musí pochopit, jak jsou zákazníci dlouho pryč, proč odešli, jak se teď liší vaše nabídka, díky které by se teď mohli vrátit a jaká pobídka by tyto zákazníky přiměla vrátit se k vám.

Pokud nejste schopni odpovědět na otázku "Co je v naší nabídce jiného, díky čemu by se zákazníci měli vrátit?", pak přeskočte reaktivační kampaň a zaměřte se na odpověď na tuto otázku!

Zdroj: 8 Steps to Designing a Reactivation Campaign


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd

RSS 

Zprávičky

Rozhodnutí ÚS o odložení EET může vést k žalobám na stát

ČTK , 16. prosinec 2017 09:00

Tisíce a možná desítky tisíc podnikatelů a zástupců různých profesí se na třetí a čtvrtou vlnu EET u...

Více 1 komentářů

E-shopy vyjmutí plateb kartou z EET vítají, přišlo prý ale pozdě

ČTK , 16. prosinec 2017 08:00

Podle ministerstva financí ze zrušení povinnosti evidovat platby kartou pro poplatníky nevyplývá nut...

Více 0 komentářů

Nové Embarcadero RAD Studio obsahuje i licenci pro aplikační server

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 10:00

Vývojové prostředí nabízí i nové prvky knihovny vizuálních komponent a nové možnosti grafického uživ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Botnet Necurs se vrátil a šíří nový ransomware

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 09:00

V listopadu došlo k oživení botnetu Necurs v souvislosti s distribucí nového ransomwaru Scarab. ...

Více 0 komentářů

Jižní Korea zvažuje, že zdaní obchody s bitcoinem

ČTK , 15. prosinec 2017 08:00

Vláda se obává dopadů, které s sebou může přinést náhlý cenový propad kryptoměn....

Více 0 komentářů

O2 v dalších dvou letech vykoupí až 1,25 % vlastních akcií

ČTK , 14. prosinec 2017 10:00

Cílem nového programu je optimalizace kapitálové struktury, uvedla firma....

Více 0 komentářů

10 spotřebitelských trendů pro rok 2018

Pavel Houser , 14. prosinec 2017 09:00

Sluchátka budeme nosit 24 hodin denně, i během spánku. Umělá inteligence bude vytvářet reklamy. Koli...

Více 0 komentářů