7 kroků pro přípravu reaktivační kampaně podle Clickz.com

12. červenec 2012 07:12 0 komentářů
Rubriky: Marketing, Internet

Existuje mnoho způsobů, jak reaktivovat kampaň. Následující rady podle serveru Clickz.com vás dobře připraví na její spuštění.

Nejdříve se rozhodněte, koho chcete znovu reaktivovat. Pokud někdo od vás nakoupil před čtyřmi roky a vy mu teď pošlete e-mail, je to samozřejmě příliš pozdě. Musíte spustit různé varianty kampaně, pokud se chcete zaměřit na několik cílových skupin.

  1. Co je váš cíl? Vaším cílem může být to, že bývalí zákazníci od vás budou nakupovat znovu, obnoví předplatné nebo se jinak vrátí k vaší společnosti. Máte také konkrétnější cíle? Možná budete chtít zavést novou produktovou řadu, představit nového manažera nebo prodat další produkt k produktu, který už zákazník vlastní (nebo další službu ke službě, kterou už od vás využívá).

  2. Proč tito zákazníci odešli? Na rozdíl od běžné marketingové kampaně musíte pochopit, proč od vás zákazníci odešli. Nelíbily se jim vaše výrobky? Jste příliš drazí? Neměli jste ten správný obsah, který by je udržel v zorném poli zájmu? Pokud znáte důvody, proč tito zákazníci odešli, umožní vám to vytvořit zprávu, která tento problém konkrétně řeší.

  3. Jaká je segmentace vašich zákazníků? Pokud můžete své zákazníky rozdělit do zákaznických skupin podle osobností nebo nákupních zvyklostí, můžete provést kampaň mnohem účinněji. Pravidla jsou zde stejná jako při jakémkoliv jiném přímém marketingu: hlavně neodesílat masový e-mail ve stylu „Chceme vás zpět“. Místo toho použijte všechny informace, které o klientovi máte, abyste vytvořili e-mail, který je přesně zaměřen na jeho potřeby a požadavky.

  4. Proveďte test nabídek. Je dobré nabídnout zákazníkům reaktivační slevový kód. Protože tito zákazníci byli stejně „mrtví“, ve skutečnosti nic neztratíte, když jim nabídnete reaktivační slevu. Ukážete zákazníkům, že nová nabídka dostatečně splní jejich potřebu. Udělejte test a vytvořte slevy jen pro určité procento zákazníků, ne pro všechny zákazníky stejně. Budete vidět, jak se tito zákazníci chovají v porovnání s těmi, kteří nedostali žádnou slevovou nabídku.

  5. Soustřeďte se na obsah. Místo slov „Chceme vás zpátky, tady je sleva 15 %“, udělejte nabídku. Ukažte vašim zákazníkům, že jim rozumíte. Pokud tito zákazníci kupovali například videohry, informujte je o všech novinkách, které se staly od doby, kdy na vašich stránkách byli naposledy. Pokud máte stránku, kde se předplácí obsah webu, zvýrazněte nový obsah, který jste přidali na web od té doby, kdy tito zákazníci byli naposledy jeho členy.

  6. Usnadněte zákazníkům návrat. Pokud je to už delší dobu, co od vás zákazníci odešli, určitě si nebudou pamatovat přihlašovací jména a hesla. Buď jim odešlete tyto informace (nebo alespoň přihlašovací jméno) v e-mailu nebo jim zjednodušte jejich nalezení. Pokud platnost účtu vypršela, usnadněte zákazníkům jeho obnovení bez nutnosti opětovného zadávání všech informací. Pokud nabízíte slevový kód, napište jasně, kam jej mají zákazníci vložit.

  7. Dosáhněte reaktivace různými kanály. Jsou tito zákazníci na Twitteru (a budou vás sledovat)? Pokud ano, pošlete jim přímou zprávu, nikoliv e-mail. E-mailový marketing je skvělý, ale zkuste také jiné kanály, pokud k nim máte přístup.

Na závěr - uvědomte si rozdíl mezi reaktivační kampaní a pravidelnou kampaní. Přestože výše uvedené kroky mohou být receptem pro jakoukoliv marketingovou kampaň, je zde podstatný rozdíl. Reaktivační marketing musí pochopit, jak jsou zákazníci dlouho pryč, proč odešli, jak se teď liší vaše nabídka, díky které by se teď mohli vrátit a jaká pobídka by tyto zákazníky přiměla vrátit se k vám.

Pokud nejste schopni odpovědět na otázku "Co je v naší nabídce jiného, díky čemu by se zákazníci měli vrátit?", pak přeskočte reaktivační kampaň a zaměřte se na odpověď na tuto otázku!

Zdroj: 8 Steps to Designing a Reactivation Campaign


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

it-sa 2017 poprvé ve dvou halách

ITBiz.cz , 23. květen 2017 17:00

Veletrh zabezpečení IT s největším počtem vystavovatelů v Evropě dál roste. Pět měsíců před konáním ...

Více 0 komentářů

Gartner: Prodej chytrých telefonů ve čtvrtletí stoupl o 9,1 %

ČTK , 23. květen 2017 12:00

Vede Samsung a Apple, ale jejich podíl klesá, roste Huawei na třetím místě....

Více 0 komentářů

Prudký vzestup mobilního ransomwaru

Pavel Houser , 23. květen 2017 10:21

Congur a Fusob. V průběhu prvních tří měsíců tohoto roku se objem mobilního ransomwaru více než ztro...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Ruská policie zadržela podezřelé z útoku na Sberbank

ČTK , 23. květen 2017 08:00

Ruští hackeři s využitím viru nasazeného do mobilů se systémem Android ukradli asi milion dolarů (24...

Více 0 komentářů

Hodnota bitcoinu stoupla na nový rekord přes 2100 dolarů

ČTK , 22. květen 2017 18:49

Posilování napomáhají mj. spekulace, že americká Komise pro cenné papíry a burzy (SEC) by mohla změn...

Více 0 komentářů

Firewall pro koncentraci VPN

Pavel Houser , 22. květen 2017 17:29

Zyxel Communications představil hardwarový VPN firewall USG2200-VPN. Zákazníkům má toto řešení přiné...

Více 2 komentářů

ČTU hájí novelu zákona o přechodu na DVB-T2

Pavel Houser , 22. květen 2017 14:47

Přechod na nový standard bude spojen s náklady na straně spotřebitele....

Více 0 komentářů