Adobe představuje AIR pro mobilní přístroje; připravuje uvedení přehrávače Flash Player 10.1

18. únor 2010 18:38 0 komentářů

BARCELONA – 18. února 2010 – Společnost Adobe Systems Incorporated (Nasdaq:ADBE) na kongresu Mobile World Congress™ 2010 oznámila novinky platformy Adobe® Flash®, včetně uvedení prostředí Adobe® AIR® pro mobilní přístroje.

Toto jednotné runtime prostředí bude podporovat samostatné aplikace, které vzejdou z projektu Open Screen Project™, což je iniciativa vedená společností Adobe a zahrnující nyní již téměř 70 partnerů. Adobe AIR, s očekávanou podporou pro platformu Android™ v roce 2010, nabízí vývojářům prostředí s množstvím funkcí pro vytváření bohatých aplikací běžících nezávisle na mobilním prohlížeči a na mnoha operačních systémech a dodávaných přes mobilní kanály a prodejny aplikací. Prostředí AIR využívá specificky mobilní funkce z přehrávače Flash® Player 10.1, je optimalizované na vysoký výkon na obrazovkách mobilních přístrojů a navrženo tak, aby využilo vlastních schopností zařízení pro bohatší a poutavější uživatelské zážitky.

Společnost Adobe také oznámila, že beta verze přehrávače Flash Player 10.1 byla dána k dispozici poskytovatelům obsahu a vývojářům pro mobilní přístroje na celém světě. Flash Player 10.1, který bude všeobecně dostupný v první polovině roku 2010, je první jednotný runtime přehrávač vyvinutý v projektu Open Screen, umožňující bez kompromisů procházet na webu náročné aplikace, obsah a videa s vysokým rozlišením (HD) na nejrůznějších obrazovkách, včetně nových tabletů, telefonů smartphone, netbooků, smartbooků, stolních počítačů a další spotřební elektroniky. Podle analýzy konzultační firmy Strategy Analytics z ledna 2010 se očekává, že koncem roku 2012 bude plný přehrávač Flash Player podporovat více než 250 miliónů telefonů smartphone. Mezi mobilní platformy, které budou podporovat plný Flash Player, patří platformy Android, BlackBerry®, Symbian® OS, Palm® webOS a Windows Mobile®.

„Jsme nadšeni pokrokem kolem přehrávače Flash Player 10.1 a prací, kterou vývojáři, vydavatelé obsahu a téměř 70 partnerů v projektu Open Screen dosud odvedli v jeho beta programu,“ řekl David Wadhwani, generální ředitel a viceprezident pro Platform Business u Adobe. „S dalším nástupem platformy Flash na mobilní zařízení umožníme vývojářům a vydavatelům obsahu dostat se na jakoukoliv obrazovku, aby spotřebitelé měli otevřený přístup ke svým oblíbeným interaktivním médiím, obsahu a aplikacím nezávisle na platformě.“

Prostředí Adobe AIR umožňuje vývojářům nabízet webové aplikace mimo omezující prohlížeč. Podpora Adobe AIR pro mobilní zařízení zahrnuje specifickou funkčnost, kterou nabízejí mobilní operační systémy a zařízení, jako je vícedotekové ovládání, vstup gest, akcelerometer a zjišťování polohy obrazovky. S nástroji platformy Flash a softwarem Adobe Creative Suite® budou vývojáři a vydavatelé obsahu schopni vytvářet, testovat a distribuovat aplikace pro více přístrojů a operačních systémů s použitím jednoho řetězce nástrojů a sady rozhraní API nezávisle na cílové platformě. Vývojáři používající software Adobe® Flash® Professional CS5 plus Adobe Packager pro iPhone mohou využít kód svých aplikací pro iPhone k vytvoření stejné aplikace pro platformu Android.

„Adobe AIR 2.0 je skvělá technologie pro vyvíjení poutavých mobilních aplikací,“ řekla Christy Wyatt, viceprezidentka pro aplikace a ekosystém společnosti Motorola. „Těšíme se, až prostředí AIR přijde na platformu Android a vývojáři budou vytvářet aplikace, které potěší naše koncové uživatele.“

Rozšíření funkčnosti podporované v prostředí Adobe AIR na mobilní přístroje dovolí vývojářům snadno vytvářet aplikace závislé na kontextu, které jsou charakteristické svou schopností přizpůsobit prezentaci a výkon různým aplikačním kontextům, a přitom využít stejný kód pro všechna zařízení a platformy. Aplikační kontexty zahrnují různé zobrazovací obrazovky, techniky interakcí specifické pro určité přístroje, funkčnost specifickou pro mobilní platformu, a také rozdíly v přístupu k síti a rychlosti přenosu dat. Obsah lze také personalizovat na základě historie uživatele nebo jeho sociálních dat. Další informace o aplikacích závislých na kontextu najdete na webu http://www.adobe.com/devnet/flashplatform/context_apps/.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

RSS 

Zprávičky

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Nejvyšší soud USA se postavil na stranu Samsungu proti Applu

ČTK , 07. prosinec 2016 12:30

Americký nejvyšší soud se v mnohaletém patentovém sporu mezi výrobci chytrých telefonů Apple a Samsu...

Více 0 komentářů

Evropská komise Microsoftu schválila převzetí sítě LinkedIn

ČTK , 07. prosinec 2016 10:30

Evropská komise schválila americké softwarové společnosti Microsoft záměr koupit za 26 miliard dolar...

Více 0 komentářů

Porozumění větám, konkurence pro Turingův test

Pavel Houser , 06. prosinec 2016 18:00

Konverzační roboti mají stále problémy pochopit věty, kde smysl nelze vyvodit ze samotné gramatické ...

Více 0 komentářů

Americká GoDaddy koupí evropský webhosting Host Europe

ČTK , 06. prosinec 2016 16:00

Americký registrátor internetových domén GoDaddy, který je ve svém oboru největší na světě, se dohod...

Více 0 komentářů