AOL prodává sociální službu Bebo

Petr Švec , 18. červen 2010 10:00 0 komentářů

Internetová společnost AOL prodá dlouhodobě ztrátovou sociální službu Bebo investiční společnosti Criterion Capital Partners.

Bebo

Bebo je poměrně málo známá sociální síť, která je ve významnější míře rozšířena pouze ve Velké Británii, Irsku a na Novém Zélandu. Především kvůli malému globálnímu tržnímu podílu a poměrně nízkému počtu uživatelů, jejichž počet nepřesahuje 40 milionů, se jedná o dlouhodobě ztrátovou službu. Bývalý internetový gigant AOL koupil Bebo v roce 2008 za částku 850 milionů dolarů (zhruba 17 miliard Kč). Velmi vysoká cena byla dána především ambiciózními plány AOL na rozšíření Bebo do USA a dalších zemí a posílení tak na úkor konkurentů, jako je Facebook, nebo Twitter. To se ovšem nepodařilo a Bebo tak zůstává víceméně regionální sociální sítí.

Prodej Bebo je pro AOL bezesporu úspěchem. Počátkem dubna letošního roku totiž firma oznámila, že ztrátovou službu plánuje co nejrychleji prodat, nebo zcela ukončit. I přesto, že finanční podrobnosti dohody mezi AOL a Criterion Capital Parners nebyly zveřejněny, očekává se, že AOL mohlo za Bebo inkasovat až 150 milionů dolarů (zhruba 3 miliardy Kč). Ve srovnání s částkou, kterou AOL za sociální síť původně zaplatilo, se ovšem jedná jen o malé „bolestné.“

Kdysi významná technologická společnost AOL se po svém odloučení od skupiny Time Warner vydala na cestu nucené a silné restrukturalizace. V rámci ní se společnost zbaví všech aktivit, které přímo nesouvisí s hlavním byznysem AOL. Firma se tak už v minulosti zbavila například své populární komunikační služby ICQ, kterou získala skupina ruských investorů v čele s fondem Digital Sky Technologies. Na prodej jsou i další služby a produkty AOL, ve většině případů se ale jedná o málo atraktivní, nebo známé nabídky.

Světový internet nedávno prolétla zpráva, že Microsoft údajně zvažuje akvizici problémového AOL. Motivací softwarového obra má být především snaha dále rozšířit svůj vyhledávací systém Bing, stejně jako posílit v oblasti vyhledávání a internetových služeb obecně. Připomeňme si, že v první polovině roku 2008 se Microsoft pokoušel o akvizici daleko většího a známějšího portálu Yahoo!, k dohodě nakonec ale nedošlo. Obě firmy dnes ale na poli internetové reklamy intenzivně spolupracují.

Je tak možné, že Microsoft by si po neúspěchu s Yahoo! rád „zlepšil chuť.“ AOL se v tomto případě zdá být ideálním soustem. Dlouhodobě ztrátová firma, nedávno opuštěná svým majitelem Time Warner, prochází silnou restrukturalizací k opětovnému návratu k zisku. Je si ovšem nutné uvědomit, že pravděpodobně nejcennějším aktivelm AOL je vlastní firemní jméno a značka.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Apple opouští myšlenku výroby samořízeného vozu

ČTK , 23. srpen 2017 10:54

Do projektu Titan, který odstartoval v roce 2014, šel Apple se svým standardním nasazením. Projekt s...

Více 0 komentářů

Podíl sociálních sítí na on-line reklamě vzroste na pětinu

ČTK , 23. srpen 2017 09:00

Největší rozpočty mají každoročně technologické firmy, automobilové společnosti, obchodní řetězce, o...

Více 0 komentářů

Seznam chce za 3 roky prodávat polovinu reklamy na aukcích

ČTK , 23. srpen 2017 08:00

Mobily již nyní zprostředkovávají až 40 % přístupů na služby Seznamu....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Útočníci si oblíbili sadu exploitů Lost in Translation

Pavel Houser , 22. srpen 2017 10:21

Studie mapuje vývoj malwaru v České republice a ve světě ve druhém čtvrtletí. ...

Více 0 komentářů

České Radiokomunikace nabízejí i privátní cloud

Pavel Houser , 22. srpen 2017 08:00

Řešení je podle CRA vhodné pro provoz citlivých, náročných a exponovaných aplikací a ukládání citliv...

Více 0 komentářů

LG V30 bude mít displej OLED FullVision

Pavel Houser , 21. srpen 2017 11:42

P-OLED vzniká umísťováním pixelů na plastový substrát, který je mnohem pevnější než skleněná základn...

Více 0 komentářů

Jak funguje byznys na tuzemském YouTube

ČTK , 21. srpen 2017 09:47

Zájem Čechů o sledování videí na YouTube vzrostl letos meziročně o 35 procent. Poptávka se přesouvá ...

Více 0 komentářů