AOL prodává sociální službu Bebo

Petr Švec , 18. červen 2010 10:00 0 komentářů

Internetová společnost AOL prodá dlouhodobě ztrátovou sociální službu Bebo investiční společnosti Criterion Capital Partners.

Bebo

Bebo je poměrně málo známá sociální síť, která je ve významnější míře rozšířena pouze ve Velké Británii, Irsku a na Novém Zélandu. Především kvůli malému globálnímu tržnímu podílu a poměrně nízkému počtu uživatelů, jejichž počet nepřesahuje 40 milionů, se jedná o dlouhodobě ztrátovou službu. Bývalý internetový gigant AOL koupil Bebo v roce 2008 za částku 850 milionů dolarů (zhruba 17 miliard Kč). Velmi vysoká cena byla dána především ambiciózními plány AOL na rozšíření Bebo do USA a dalších zemí a posílení tak na úkor konkurentů, jako je Facebook, nebo Twitter. To se ovšem nepodařilo a Bebo tak zůstává víceméně regionální sociální sítí.

Prodej Bebo je pro AOL bezesporu úspěchem. Počátkem dubna letošního roku totiž firma oznámila, že ztrátovou službu plánuje co nejrychleji prodat, nebo zcela ukončit. I přesto, že finanční podrobnosti dohody mezi AOL a Criterion Capital Parners nebyly zveřejněny, očekává se, že AOL mohlo za Bebo inkasovat až 150 milionů dolarů (zhruba 3 miliardy Kč). Ve srovnání s částkou, kterou AOL za sociální síť původně zaplatilo, se ovšem jedná jen o malé „bolestné.“

Kdysi významná technologická společnost AOL se po svém odloučení od skupiny Time Warner vydala na cestu nucené a silné restrukturalizace. V rámci ní se společnost zbaví všech aktivit, které přímo nesouvisí s hlavním byznysem AOL. Firma se tak už v minulosti zbavila například své populární komunikační služby ICQ, kterou získala skupina ruských investorů v čele s fondem Digital Sky Technologies. Na prodej jsou i další služby a produkty AOL, ve většině případů se ale jedná o málo atraktivní, nebo známé nabídky.

Světový internet nedávno prolétla zpráva, že Microsoft údajně zvažuje akvizici problémového AOL. Motivací softwarového obra má být především snaha dále rozšířit svůj vyhledávací systém Bing, stejně jako posílit v oblasti vyhledávání a internetových služeb obecně. Připomeňme si, že v první polovině roku 2008 se Microsoft pokoušel o akvizici daleko většího a známějšího portálu Yahoo!, k dohodě nakonec ale nedošlo. Obě firmy dnes ale na poli internetové reklamy intenzivně spolupracují.

Je tak možné, že Microsoft by si po neúspěchu s Yahoo! rád „zlepšil chuť.“ AOL se v tomto případě zdá být ideálním soustem. Dlouhodobě ztrátová firma, nedávno opuštěná svým majitelem Time Warner, prochází silnou restrukturalizací k opětovnému návratu k zisku. Je si ovšem nutné uvědomit, že pravděpodobně nejcennějším aktivelm AOL je vlastní firemní jméno a značka.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






Kalendář

25. 03. INSPO 2017
31. 03. CRA IoT Hackathon
04. 04. Affiliate konference
RSS 

Zprávičky

Bosch a IBM začaly spolupracovat na IoT pro průmysl

Pavel Houser , 24. březen 2017 13:08

Výrobci aut mohou nyní plánovat a organizovat aktualizaci softwaru u milionů vozů....

Více 0 komentářů

Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování kvůli daním

ČTK , 24. březen 2017 13:00

Americkou společnost Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování, navzdory miliardovému obratu tam totiž...

Více 0 komentářů

Huawei a SUSE spolupracují na platformě pro kritické úlohy

Pavel Houser , 24. březen 2017 11:42

SUSE Linux Enterprise Server jako preferovaný standardní OS pro KunLu umožňuje výměnu procesorů a pa...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Novela zavádí lepší užití informačních systémů veřejné správy

ČTK , 24. březen 2017 08:00

Zákon má mj. zabránit duplicitě informačních systémů a plýtvání penězi při jejich nákupu....

Více 0 komentářů

Workplace Hub pro optimalizaci systémů i procesů

Pavel Houser , 23. březen 2017 16:09

Konica Minolta v partnerství se společnostmi Microsoft, HPE, Sophos, Canonical a BrainTribe přichází...

Více 0 komentářů

Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem ...

Více 0 komentářů

Google umožní sdílení polohy přes aplikaci Google Maps

ČTK , 23. březen 2017 13:30

Uživatelé populární mapové aplikace Google Maps budou moci od příštího týdne sdílet s ostatními svou...

Více 0 komentářů