Apple dnes spouští reklamní službu iAd

Petr Švec , 01. červenec 2010 11:10 0 komentářů

Spuštěním vlastní reklamní služby vstupuje Apple do ziskové, ale také silně konkurenční oblasti mobilní reklamy. Dostane se tak do přímé konfrontace s několikanásobně větším rivalem Google.


Reklamní služba iAd společnosti Apple.

Apple představil vlastní reklamní platformu počátkem dubna, spolu s novým operačním systémem iPhone OS 4, v současnosti známějším jako iOS 4. Firma si od služby slibuje nejen další růst svých příjmů, ale také jejich diverzifikaci a uchycení se v perspektivní oblasti mobilní reklamy. iAd bude sloužit k její distribuci v rámci všech multimediálních zařízení Apple, tedy telefonu iPhone, přehrávače iPod a tabletu iPad.

V případě iAd plánuje Apple použít stejný model jako u již existujícího online obchodu s aplikacemi App Store. Většina, zhruba 70% zisku, poputuje do kapsy vývojáře aplikace, ze které bylo k reklamě přistoupeno. Zbylých 30% si pak firma nechá jako provizi. Účinnost tohoto systému ověřil již zmíněný AppStore, který v současnosti obsahuje více než 200 tisíc nejrůznějších programů určených pro systémy řady iPhone OS a iOS 4.

Oblast mobilní reklamy představuje bezesporu velmi lukrativní, a zatím také poměrně nerozdělenou, oblast. Vzhledem k významnému postavení společnosti Google v reklamní oblasti se ovšem nelze zcela ubránit myšlence, jestli se Apple nepouští na příliš tenký led. Obě společnosti spolu sice už dnes soupeří v oblasti mobilních telefonů (iOS 4 vs. OS Android) a internetových prohlížečů (Chrome vs. Safari), přičemž se zdá, že navrch začíná mít Google. Utkání se na poli mobilní reklamy ale může být pro Apple osudné. Důvodem je jednoduchý fakt, že se jedná o výsostné území Googlu. Firma z nejrůznějších forem reklamy získává až 97% všech svých příjmů, logicky se tak o žádnou oblast této oblasti trhu nehodlá s nikým dělit.

S iAd jsou ovšem už dnes spojeny problémy. V rámci zvýhodnění iAd oproti konkurenčnímu poskytovateli AdMob, za kterým nestojí nikdo jiný než Google, představil Apple počátkem června upravená pravidla pro vývojáře aplikací. Ti podle nich sice mohou vytvářet aplikace sbírající vybrané informace o uživatelích, poskytnout je ovšem mohou pouze těm reklamním agenturám, „které jsou skutečně nezávislé, tedy nejsou spojeny s výrobou mobilních zařízení, nebo operačních systémů pro ně.“ To Google, v současnosti nejvážnějšího konkurenta iAd, automaticky diskvalifikovalo. Bez cenných informací o uživateli, jeho preferenci, či aktuálním místě pobytu, je nemožné poskytovat kvalitní cílené reklamní služby.

Podrobněji se službě iAd budeme věnovat v zítřejším zvláštním článku.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Dell EMC podporuje transformaci IT s novými produkty pro open networking

Pavel Houser , 26. květen 2017 14:46

Přepínače Dell EMC pro Open Networking tvoří spolu se servery PowerEdge čtrnácté generace a špičkový...

Více 0 komentářů

Hodnota bitcoinu stoupla na nový rekord přes 2400 dolarů

ČTK , 26. květen 2017 09:23

K růstu bitcoinu přispívá příliv nového kapitálu a růst poptávky po dalších digitálních měnách....

Více 0 komentářů

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 1 komentářů

Firmy zabývající se virtuální realitou zakládají asociaci

ČTK , 24. květen 2017 16:00

Cílem je propojit vývojářské týmy s universitami, investičními fondy a soukromým sektorem....

Více 0 komentářů