Apple dnes spouští reklamní službu iAd

Petr Švec , 01. červenec 2010 11:10 0 komentářů

Spuštěním vlastní reklamní služby vstupuje Apple do ziskové, ale také silně konkurenční oblasti mobilní reklamy. Dostane se tak do přímé konfrontace s několikanásobně větším rivalem Google.


Reklamní služba iAd společnosti Apple.

Apple představil vlastní reklamní platformu počátkem dubna, spolu s novým operačním systémem iPhone OS 4, v současnosti známějším jako iOS 4. Firma si od služby slibuje nejen další růst svých příjmů, ale také jejich diverzifikaci a uchycení se v perspektivní oblasti mobilní reklamy. iAd bude sloužit k její distribuci v rámci všech multimediálních zařízení Apple, tedy telefonu iPhone, přehrávače iPod a tabletu iPad.

V případě iAd plánuje Apple použít stejný model jako u již existujícího online obchodu s aplikacemi App Store. Většina, zhruba 70% zisku, poputuje do kapsy vývojáře aplikace, ze které bylo k reklamě přistoupeno. Zbylých 30% si pak firma nechá jako provizi. Účinnost tohoto systému ověřil již zmíněný AppStore, který v současnosti obsahuje více než 200 tisíc nejrůznějších programů určených pro systémy řady iPhone OS a iOS 4.

Oblast mobilní reklamy představuje bezesporu velmi lukrativní, a zatím také poměrně nerozdělenou, oblast. Vzhledem k významnému postavení společnosti Google v reklamní oblasti se ovšem nelze zcela ubránit myšlence, jestli se Apple nepouští na příliš tenký led. Obě společnosti spolu sice už dnes soupeří v oblasti mobilních telefonů (iOS 4 vs. OS Android) a internetových prohlížečů (Chrome vs. Safari), přičemž se zdá, že navrch začíná mít Google. Utkání se na poli mobilní reklamy ale může být pro Apple osudné. Důvodem je jednoduchý fakt, že se jedná o výsostné území Googlu. Firma z nejrůznějších forem reklamy získává až 97% všech svých příjmů, logicky se tak o žádnou oblast této oblasti trhu nehodlá s nikým dělit.

S iAd jsou ovšem už dnes spojeny problémy. V rámci zvýhodnění iAd oproti konkurenčnímu poskytovateli AdMob, za kterým nestojí nikdo jiný než Google, představil Apple počátkem června upravená pravidla pro vývojáře aplikací. Ti podle nich sice mohou vytvářet aplikace sbírající vybrané informace o uživatelích, poskytnout je ovšem mohou pouze těm reklamním agenturám, „které jsou skutečně nezávislé, tedy nejsou spojeny s výrobou mobilních zařízení, nebo operačních systémů pro ně.“ To Google, v současnosti nejvážnějšího konkurenta iAd, automaticky diskvalifikovalo. Bez cenných informací o uživateli, jeho preferenci, či aktuálním místě pobytu, je nemožné poskytovat kvalitní cílené reklamní služby.

Podrobněji se službě iAd budeme věnovat v zítřejším zvláštním článku.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Virtuální realitou proti strachu ze smrti

Pavel Houser , 18. červenec 2017 07:00
Pavel Houser

Lidé, kteří reportují „zážitky blízké smrti“, pak mnohdy mají ze smrti menší strach. Nedalo by se to...

Více






Kalendář

22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
RSS 

Zprávičky

Šéfem nového úřadu pro kyberbezpečnost by měl být Navrátil

ČTK , 24. červenec 2017 08:00

Úřad měl dostat vlastní rozpočtovou kapitolu. ...

Více 0 komentářů

China Unicom má slíbeno od investorů 12 miliard dolarů

ČTK , 23. červenec 2017 10:14

Připravovaná investice je součástí snahy čínské vlády oživit státní giganty soukromým kapitálem. ...

Více 0 komentářů

Čína chce být do 2025 světovým lídrem v oblasti umělé inteligence

ČTK , 22. červenec 2017 09:00

Plán přichází v době, kdy USA chtějí více kontrolovat investice, včetně investic do umělé inteligenc...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Santa Fe se chystá na premiéru opery o Jobsovi

ČTK , 22. červenec 2017 08:00

Spád opery je stejně rychlý a dynamický jako technologie, které Jobs vytvořil, tvrdí autoři....

Více 0 komentářů

Policejní úřady USA a EU zakročily proti ilegálním serverům

ČTK , 21. červenec 2017 10:00

Kromě AlphaBay se zásah týkal také ilegálního tržiště darknetu Hansa....

Více 1 komentářů

Poskytovatelé IT služeb budou mít brzy problém uspokojit poptávku

Pavel Houser , 21. červenec 2017 09:00

Poskytovatelé řízených IT služeb (MSP – managed service providers) vidí ve službě cybersecurity-as-a...

Více 1 komentářů

Amazon spustil nákupní sociální síť Spark pro chytré telefony

ČTK , 21. červenec 2017 08:00

Jedná se de facto o křížence Instagramu, Pinterestu a e-shopu....

Více 0 komentářů