Augmented reality významně ovlivní podobu mediálního a telekomunikačního byznysu

Karel Wolf , 07. leden 2010 20:53 0 komentářů

Internet
To alespoň tvrdí zajímavá studie, kterou pro společnost Oracle vypracovala Agentura The Future Laboratory. Studie s názvem Capitalising on the Digital Age identifikuje tři nové trendy, nesoucí název rozšířená realita (Augmented reality, kontextový branding a využívání emocí v obchodních modelech jako rozhodující faktory úspěchu, zejména u mediálních a telekomunikačních společností. Náskok firem z těchto oborů před jinými oblastmi byznysu studie spatřuje zejména ve snadném přístupu k informacím o spotřebitelském chování.

Device

Odborníci pohlížejí do budoucnosti

Studie byla postavena jako odborný panel, zkoumající, jaký dopad budou mít současné i nově se objevující ekonomické a technologické faktory na vývoj obchodních modelů a hodnotící vlivy jako nástup „freemium“ služeb, stoupající profesionalitu kreativních spotřebitelů a technologické inovace jako sémantické prohledávání multimediálního obsahu.

Panel, složený z týmu futurologů a marketingových expertů (Martin Lindstrom, autor knihy Buyology) z komerčního i akademického prostředí (Anders Sandberg z Future of Humanity Institute na Oxfordské univerzitě), předpověděl zejména vzestup následující fenoménů:

Augmented reality, kdy obsah viděný skrze čočku fotoaparátu mobilního telefonu či
například videobrýle bude více a více digitálně obohacovat každodenní život. Praktickou ukázku přineseme v pátečním článku.

Kontextový branding, kdy prediktivní a geoprostorový software otevře možnost cílit přímo na vrtochy spotřebitelů a současné formáty a reklamní modely se stanou spíše doplňkovými kanály. Martin Lindstrom, autor knihy Buyology, přímo prohlašuje: „Kontextový branding se stane běžnou záležitostí. Celý svět bude v budoucnu založen na načasování a kontextu a jen málo reklam bude existovat mimo tento prostor.“

Emoční profilování, kdy zapojení emocí a hlubší vazby nahradí oči diváků jako dominantní měnu obchodování s médii. Gordon Rawling, senior marketingový ředitel Oracle, prohlašuje: „Mediální odvětví se musí vypořádat s výzvami vyplývajícími z digitálního životního stylu veřejnosti. Klesající tržby z reklamy stupňují naléhavost otázek, jak kapitalizovat na nových technologiích, zapojit nové cílové skupiny a povzbudit zákazníky, aby platili za digitální obsah.“

Společnosti, kterých se výzkum nejvíce dotýká, by se měly podle návodu studie orientovat zejména na nové modely generování příjmů a chytřejší účtovací systémy.

Soustředění se na propagaci hlavního obchodního artiklu společnosti by měl nastoupit trend dodatečných produktů a možnosti přizpůsobení a personalizace. Mediální společnosti by se pak měly lépe adaptovat na měnící se modely tržeb (klesající paušální příjem z reklamy), podporovat mikroplatby a rozdělovat peníze i mezi partnerské třetí strany (Google News).

Do 10 MB zabírajícího PDF studie lze nahlédnout na adrese:
www.Oracle-Marketing.com/MediaFutureTrendsReport.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Virtuální realitou proti strachu ze smrti

Pavel Houser , 18. červenec 2017 07:00
Pavel Houser

Lidé, kteří reportují „zážitky blízké smrti“, pak mnohdy mají ze smrti menší strach. Nedalo by se to...

Více






Kalendář

22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
RSS 

Zprávičky

Vodafone pokračuje v implementaci NB-IoT

Pavel Houser , 26. červenec 2017 13:29

Vodafone spolu se společnostmi Jablotron, Landis+Gyr a Ústavem telekomunikací VUT Brno testuje proto...

Více 0 komentářů

SoftBank usiluje o získání podílu v Uberu

ČTK , 26. červenec 2017 12:45

Celková hodnota Uberu údajně dosahuje až 69 miliard dolarů....

Více 0 komentářů

LG Display prudce zvýšila zisk, chce investovat do obrazovek OLED

ČTK , 26. červenec 2017 09:00

LG Display je dodavatelem společnosti Apple....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

APMS varuje před nevyžádanými hovory ze zahraničních čísel

ČTK , 26. červenec 2017 08:00

Podvodníci tzv. wangiri organizují skrze alternativní či IP operátory, jimž je ukraden číselný rozsa...

Více 1 komentářů

Firmy se při přeshraničním prodeji přes Internet bojí podvodů

ČTK , 25. červenec 2017 16:27

Prodejci se obávají, že pokud lidé z jiného unijního státu za zboží nezaplatí, bude složité peníze v...

Více 0 komentářů

Zákazníci preferují biometrii, ale její zavádění je pomalé

Pavel Houser , 25. červenec 2017 12:50

Manažeři v bankách, kteří jsou zodpovědní za zavádění biometrie, připouštějí nedostatek zkušeností....

Více 1 komentářů

Malware Stantinko napadl více než půl milionu uživatelů ve východní Evropě

Pavel Houser , 25. červenec 2017 10:36

Těžce identifikovatelný nový kmen malwaru se šíří prostřednictvím dvou plug-inů pro prohlížeč Chrome...

Více 0 komentářů