Augmented reality významně ovlivní podobu mediálního a telekomunikačního byznysu

Karel Wolf , 07. leden 2010 20:53 0 komentářů

Internet
To alespoň tvrdí zajímavá studie, kterou pro společnost Oracle vypracovala Agentura The Future Laboratory. Studie s názvem Capitalising on the Digital Age identifikuje tři nové trendy, nesoucí název rozšířená realita (Augmented reality, kontextový branding a využívání emocí v obchodních modelech jako rozhodující faktory úspěchu, zejména u mediálních a telekomunikačních společností. Náskok firem z těchto oborů před jinými oblastmi byznysu studie spatřuje zejména ve snadném přístupu k informacím o spotřebitelském chování.

Device

Odborníci pohlížejí do budoucnosti

Studie byla postavena jako odborný panel, zkoumající, jaký dopad budou mít současné i nově se objevující ekonomické a technologické faktory na vývoj obchodních modelů a hodnotící vlivy jako nástup „freemium“ služeb, stoupající profesionalitu kreativních spotřebitelů a technologické inovace jako sémantické prohledávání multimediálního obsahu.

Panel, složený z týmu futurologů a marketingových expertů (Martin Lindstrom, autor knihy Buyology) z komerčního i akademického prostředí (Anders Sandberg z Future of Humanity Institute na Oxfordské univerzitě), předpověděl zejména vzestup následující fenoménů:

Augmented reality, kdy obsah viděný skrze čočku fotoaparátu mobilního telefonu či
například videobrýle bude více a více digitálně obohacovat každodenní život. Praktickou ukázku přineseme v pátečním článku.

Kontextový branding, kdy prediktivní a geoprostorový software otevře možnost cílit přímo na vrtochy spotřebitelů a současné formáty a reklamní modely se stanou spíše doplňkovými kanály. Martin Lindstrom, autor knihy Buyology, přímo prohlašuje: „Kontextový branding se stane běžnou záležitostí. Celý svět bude v budoucnu založen na načasování a kontextu a jen málo reklam bude existovat mimo tento prostor.“

Emoční profilování, kdy zapojení emocí a hlubší vazby nahradí oči diváků jako dominantní měnu obchodování s médii. Gordon Rawling, senior marketingový ředitel Oracle, prohlašuje: „Mediální odvětví se musí vypořádat s výzvami vyplývajícími z digitálního životního stylu veřejnosti. Klesající tržby z reklamy stupňují naléhavost otázek, jak kapitalizovat na nových technologiích, zapojit nové cílové skupiny a povzbudit zákazníky, aby platili za digitální obsah.“

Společnosti, kterých se výzkum nejvíce dotýká, by se měly podle návodu studie orientovat zejména na nové modely generování příjmů a chytřejší účtovací systémy.

Soustředění se na propagaci hlavního obchodního artiklu společnosti by měl nastoupit trend dodatečných produktů a možnosti přizpůsobení a personalizace. Mediální společnosti by se pak měly lépe adaptovat na měnící se modely tržeb (klesající paušální příjem z reklamy), podporovat mikroplatby a rozdělovat peníze i mezi partnerské třetí strany (Google News).

Do 10 MB zabírajícího PDF studie lze nahlédnout na adrese:
www.Oracle-Marketing.com/MediaFutureTrendsReport.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Deset minut s Einsteinem

Richard Jan Voigts , 18. listopad 2017 10:45
Richard Jan Voigts

Při návštěvě Švýcarska jsme strávili den na Eidgenoessiche Technische Hochschule Zurich – Swiss Fede...

Více







RSS 

Zprávičky

Prodeje potravin přes internet jsou v ČR třetí nejvyšší v Evropě

ČTK , 18. listopad 2017 08:00

Další inovace? Nabízí se např. doručování až domů bez přítomnosti majitele......

Více 0 komentářů

Slovenské soudy zakázaly přístup k více než 30 webům s hazardem

ČTK , 17. listopad 2017 09:00

Podobnou úpravu proti nepovoleným hazardním hrám jako Slovensko uplatňují i další členské země EU....

Více 1 komentářů

Foxconnu klesl čtvrtletní zisk o 39 %

ČTK , 17. listopad 2017 08:00

V důsledku slabého zájmu o iPhone 8 a problémům při výrobě iPhone X akcie společnosti za poslední tř...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

MPSV odstoupilo od zakázky na systém dávek za stovky milionů Kč

ČTK , 16. listopad 2017 17:45

Nový systém pro vyplácení dávek za stovky milionů korun úřady práce příští rok mít nebudou. ...

Více 0 komentářů

Europoslanci schválili větší ochranu při nákupech v e-shopech

ČTK , 16. listopad 2017 09:00

Nedůvěra spotřebitelů k nákupu v zahraničí stále přetrvává....

Více 0 komentářů

Apple ovládl trh s nositelnou elektronikou

ČTK , 16. listopad 2017 08:00

Apple v počtu prodaných kusů dosud zaostával za výrobci levnějších fitness náramků....

Více 0 komentářů

Rok 2018 bude pro kontaktní centra ve znamení automatizace a IoT

Pavel Houser , 15. listopad 2017 11:00

Bosch do svých praček montuje snímače, které odhalí, že se buben otáčí 5 000 otáček za minutu namíst...

Více 0 komentářů