Augmented reality významně ovlivní podobu mediálního a telekomunikačního byznysu

Karel Wolf , 07. leden 2010 20:53 0 komentářů

Internet
To alespoň tvrdí zajímavá studie, kterou pro společnost Oracle vypracovala Agentura The Future Laboratory. Studie s názvem Capitalising on the Digital Age identifikuje tři nové trendy, nesoucí název rozšířená realita (Augmented reality, kontextový branding a využívání emocí v obchodních modelech jako rozhodující faktory úspěchu, zejména u mediálních a telekomunikačních společností. Náskok firem z těchto oborů před jinými oblastmi byznysu studie spatřuje zejména ve snadném přístupu k informacím o spotřebitelském chování.

Device

Odborníci pohlížejí do budoucnosti

Studie byla postavena jako odborný panel, zkoumající, jaký dopad budou mít současné i nově se objevující ekonomické a technologické faktory na vývoj obchodních modelů a hodnotící vlivy jako nástup „freemium“ služeb, stoupající profesionalitu kreativních spotřebitelů a technologické inovace jako sémantické prohledávání multimediálního obsahu.

Panel, složený z týmu futurologů a marketingových expertů (Martin Lindstrom, autor knihy Buyology) z komerčního i akademického prostředí (Anders Sandberg z Future of Humanity Institute na Oxfordské univerzitě), předpověděl zejména vzestup následující fenoménů:

Augmented reality, kdy obsah viděný skrze čočku fotoaparátu mobilního telefonu či
například videobrýle bude více a více digitálně obohacovat každodenní život. Praktickou ukázku přineseme v pátečním článku.

Kontextový branding, kdy prediktivní a geoprostorový software otevře možnost cílit přímo na vrtochy spotřebitelů a současné formáty a reklamní modely se stanou spíše doplňkovými kanály. Martin Lindstrom, autor knihy Buyology, přímo prohlašuje: „Kontextový branding se stane běžnou záležitostí. Celý svět bude v budoucnu založen na načasování a kontextu a jen málo reklam bude existovat mimo tento prostor.“

Emoční profilování, kdy zapojení emocí a hlubší vazby nahradí oči diváků jako dominantní měnu obchodování s médii. Gordon Rawling, senior marketingový ředitel Oracle, prohlašuje: „Mediální odvětví se musí vypořádat s výzvami vyplývajícími z digitálního životního stylu veřejnosti. Klesající tržby z reklamy stupňují naléhavost otázek, jak kapitalizovat na nových technologiích, zapojit nové cílové skupiny a povzbudit zákazníky, aby platili za digitální obsah.“

Společnosti, kterých se výzkum nejvíce dotýká, by se měly podle návodu studie orientovat zejména na nové modely generování příjmů a chytřejší účtovací systémy.

Soustředění se na propagaci hlavního obchodního artiklu společnosti by měl nastoupit trend dodatečných produktů a možnosti přizpůsobení a personalizace. Mediální společnosti by se pak měly lépe adaptovat na měnící se modely tržeb (klesající paušální příjem z reklamy), podporovat mikroplatby a rozdělovat peníze i mezi partnerské třetí strany (Google News).

Do 10 MB zabírajícího PDF studie lze nahlédnout na adrese:
www.Oracle-Marketing.com/MediaFutureTrendsReport.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Dell EMC podporuje transformaci IT s novými produkty pro open networking

Pavel Houser , 26. květen 2017 14:46

Přepínače Dell EMC pro Open Networking tvoří spolu se servery PowerEdge čtrnácté generace a špičkový...

Více 0 komentářů

Hodnota bitcoinu stoupla na nový rekord přes 2400 dolarů

ČTK , 26. květen 2017 09:23

K růstu bitcoinu přispívá příliv nového kapitálu a růst poptávky po dalších digitálních měnách....

Více 0 komentářů

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 1 komentářů

Firmy zabývající se virtuální realitou zakládají asociaci

ČTK , 24. květen 2017 16:00

Cílem je propojit vývojářské týmy s universitami, investičními fondy a soukromým sektorem....

Více 0 komentářů