Augmented reality významně ovlivní podobu mediálního a telekomunikačního byznysu

Karel Wolf , 07. leden 2010 20:53 0 komentářů

Internet
To alespoň tvrdí zajímavá studie, kterou pro společnost Oracle vypracovala Agentura The Future Laboratory. Studie s názvem Capitalising on the Digital Age identifikuje tři nové trendy, nesoucí název rozšířená realita (Augmented reality, kontextový branding a využívání emocí v obchodních modelech jako rozhodující faktory úspěchu, zejména u mediálních a telekomunikačních společností. Náskok firem z těchto oborů před jinými oblastmi byznysu studie spatřuje zejména ve snadném přístupu k informacím o spotřebitelském chování.

Device

Odborníci pohlížejí do budoucnosti

Studie byla postavena jako odborný panel, zkoumající, jaký dopad budou mít současné i nově se objevující ekonomické a technologické faktory na vývoj obchodních modelů a hodnotící vlivy jako nástup „freemium“ služeb, stoupající profesionalitu kreativních spotřebitelů a technologické inovace jako sémantické prohledávání multimediálního obsahu.

Panel, složený z týmu futurologů a marketingových expertů (Martin Lindstrom, autor knihy Buyology) z komerčního i akademického prostředí (Anders Sandberg z Future of Humanity Institute na Oxfordské univerzitě), předpověděl zejména vzestup následující fenoménů:

Augmented reality, kdy obsah viděný skrze čočku fotoaparátu mobilního telefonu či
například videobrýle bude více a více digitálně obohacovat každodenní život. Praktickou ukázku přineseme v pátečním článku.

Kontextový branding, kdy prediktivní a geoprostorový software otevře možnost cílit přímo na vrtochy spotřebitelů a současné formáty a reklamní modely se stanou spíše doplňkovými kanály. Martin Lindstrom, autor knihy Buyology, přímo prohlašuje: „Kontextový branding se stane běžnou záležitostí. Celý svět bude v budoucnu založen na načasování a kontextu a jen málo reklam bude existovat mimo tento prostor.“

Emoční profilování, kdy zapojení emocí a hlubší vazby nahradí oči diváků jako dominantní měnu obchodování s médii. Gordon Rawling, senior marketingový ředitel Oracle, prohlašuje: „Mediální odvětví se musí vypořádat s výzvami vyplývajícími z digitálního životního stylu veřejnosti. Klesající tržby z reklamy stupňují naléhavost otázek, jak kapitalizovat na nových technologiích, zapojit nové cílové skupiny a povzbudit zákazníky, aby platili za digitální obsah.“

Společnosti, kterých se výzkum nejvíce dotýká, by se měly podle návodu studie orientovat zejména na nové modely generování příjmů a chytřejší účtovací systémy.

Soustředění se na propagaci hlavního obchodního artiklu společnosti by měl nastoupit trend dodatečných produktů a možnosti přizpůsobení a personalizace. Mediální společnosti by se pak měly lépe adaptovat na měnící se modely tržeb (klesající paušální příjem z reklamy), podporovat mikroplatby a rozdělovat peníze i mezi partnerské třetí strany (Google News).

Do 10 MB zabírajícího PDF studie lze nahlédnout na adrese:
www.Oracle-Marketing.com/MediaFutureTrendsReport.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy

ČTK , 19. leden 2017 14:00

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startu...

Více 0 komentářů

Toshiba prý zvažuje o osamostatnění své polovodičové divize

ČTK , 19. leden 2017 11:00

Japonská společnost Toshiba Corp. zvažuje oddělení svých aktivit v oblasti výroby polovodičů do samo...

Více 0 komentářů

Sněmovna uzákoní pravidla pro informační systémy veřejné správy

ČTK , 19. leden 2017 07:00

Sněmovna zřejmě uzákoní pravidla pro to, jaké funkční vlastnosti mají mít informační systémy ve veře...

Více 0 komentářů

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů