Během prvního půl roku Češi na Aukru koupili 6,3 milionů produktů. Oproti minulému roku tak nakoupili o 200 tisíc produktů více.
Největší zájem byl o vybavení domu a zahrady a v druhé řadě o oblečení. „Zboží z kategorie Dům a zahrada je letošním absolutním hitem. Nejenom, že se jedná o nejžádanější kategorii, navíc se množství prodaného zboží meziročně zvýšilo o 26 %,“ říká David Vychytil, ředitel internetového obchodu Aukro.cz.
S tím souhlasí také Tomáš Hodboď z internetového srovnávače Heureka, podle kterého budou nejoblíbenějšími vánočními dárkypravděpodobně i letos stálice, které známe z předchozích let – mobilní telefony, digitální fotoaparáty, robotické vysavače, přístroje na přípravu espressa, knihy a kosmetika. Mezi mladší generací je nejčastěji zmiňovaným přáním chytrý, mobilní telefon. Stále častěji se pod českými vánočními stromky objevují dárkové poukazy na cokoli, zájezdy či zážitkové programy.
Zvýšený prodej v prvním pololetí se odrazil i na tržbách prodejců, kteří obchodují na Aukru. Oproti loňsku vydělali více. Největší nárůst tržeb zaznamenali prodejci, kteří nabízejí dětské zboží. Ti meziročně utržili o 43 % více. „Výrazně si polepšili i prodejci zboží z kategorie Dům a zahrada. Ti vydělali téměř o čtvrtinu více než minulý rok. Polepšili si i prodejci mobilních telefonů, a to o 15 %.“
Závěr prvního pololetí je na Aukru ve znamení nových zákazníků. Uživatelé, kteří na Aukru nakoupili poprvé, tvoří u některých produktů až 23 % všech zákazníků. Většinou se jedná se o nákup nového zboží za pevné ceny.