Jaké benefity nejvíce motivují české zaměstnance?

Jana Budinská, 06. březen 2009 11:48 0 komentářů
Rubriky: Personalistika

Trend
Stravenky, mobilní telefon a občerstvení na pracovišti berou dnes zaměstnanci spíše jako samozřejmost. Nejvíce je zajímají jazykové kurzy, odborná školení, týden dovolené navíc nebo pružná pracovní doba. Ukazují to výsledky studie Salary & Benefits Guide 2008–2009 agentury Robert Half.

Benefity
Stravenky jsou samozřejmostí, služební automobil láká více.

Nejrozšířenějšími benefity jsou dlouhodobě stravenky, občerstvení a pět týdnů dovolené, řada firem také poskytuje zaměstnancům služební telefon a notebook. Zaměstnanci si na tyto výhody zvykli natolik, že je přestávají považovat za významné benefity. Mezi nejžádanější patří pět týdnů dovolené, a to napříč všemi obory – oblíbenost tohoto benefitu je taková, že někteří zaměstnavatelé začínají nabízet dokonce šestý týden volna, zatím jej však nabízí jen 2,5 % firem v ČR.

Zaměstnanci touží rovněž po služebním automobilu, který by měli k dispozici i k soukromým účelům, v oblibě jsou jazykové kurzy, certifikace či odborné vzdělávání. Oceňují i pružnou pracovní dobu. S velkým nadšením se u nich naopak nesetkávají různé teambuildingové akce, od nichž si zaměstnavatelé často hodně slibují.

V závislosti na oboru se nabídka benefitů i poptávka po nich mírně liší. Nejvíce se obě strany shodnou na nabízených a poptávaných benefitech v oborech lidských zdrojů, zákaznického servisu, logistiky, manažerské podpory nebo práva. Zaměstnanci by jen chtěli víc odborných školení, pružnější pracovní dobu a šest týdnů dovolené. Oproti loňskému roku méně firem nabízí 13. plat, který však stále patří mezi oblíbené výhody.

Podobná shoda mezi zaměstnanci a zaměstnavateli panuje i v oboru financí a účetnictví, méně vycházejí firmy vstříc zaměstnancům ohledně využívání služebního automobilu k soukromým účelům a také v případě home office, o který je zájem, ale vzhledem k povaze pracovních pozic je většinou hůře uskutečnitelný. Mezi oblíbené nabídky patří příspěvky na různé druhy spoření a jazykové kurzy.

V marketingu a obchodu patří mezi nejžádanější výhody, které stále nejsou považovány za samozřejmost, služební automobil či jazykové kurzy. Pružná pracovní doba je zde častější než možnost práce z domova, zájem je ovšem o obojí. Žádané jsou i třinácté platy, v tomto oboru se však příliš nenabízejí, mnohem častější jsou zvláště u obchodníků bonusy za plnění stanovených cílů.

Zaměstnanci v IT nejčastěji ze všech sledovaných oborů využívají pružné pracovní doby, stejně jako práce z domova. Sami žádají možnost odborného vzdělávání a certifikátů, delší dovolenou a v případě IT managementu služební automobil. Stravenky, notebook a mobilní telefon pro ně naopak nejsou ničím navíc.

Průzkum Salary & Benefits Guide 2008–2009 probíhal od srpna do prosince 2008 mezi více než dvěma tisíci respondentů. Aktuální ročník byl už čtvrtým v řadě, přehled průměrných hrubých mezd a výhod odpovídá především situaci v Praze a blízkém okolí.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Euronics a Kasa chystají nový sklad v Jirnech u Prahy

Pavel Houser , 16. srpen 2017 11:00

Skladníci již nebudou chodit pro zboží, ale zboží „přijede“ za nimi. Chytré technologie umožní vyexp...

Více 0 komentářů

Oracle Exadata Cloud i na cloudové infrastruktuře nové generace

Pavel Houser , 16. srpen 2017 10:04

Deklarované přednosti: obří výkon, jednoduchá migrace do cloudu a plná kompatibilita s databázemi Or...

Více 0 komentářů

Operátoři si stěžují EK kvůli dotacím na rychlý internet

ČTK , 16. srpen 2017 09:00

O dotaci na budování vysokorychlostních přípojek v zaostalých regionech se po více než třech měsícíc...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Mall Group přebírá Košík.cz

Pavel Houser , 15. srpen 2017 17:45

Spojení obou firem by mělo vést ke vzniku nové jedničky v segmentu on-line prodeje potravin. ...

Více 0 komentářů

Praha dá 1,4 milionu měsíčně na fungování datové platformy

ČTK , 15. srpen 2017 13:52

V rámci koncepce Smart Prague město zatím spustilo chytré lavičky a solární odpadkové koše....

Více 0 komentářů

Datart se chce spojit s majitelem prodejen Euronics a Kasa.cz

ČTK , 15. srpen 2017 11:02

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) začal posuzovat jednu z největších transakcí na trhu s e...

Více 0 komentářů

Facebook včera v ČR spustil bazar Marketplace

ČTK , 15. srpen 2017 09:00

Facebook pokračuje ve strategii vyzobávání služeb, které mají obchodní potenciál, a jejich zahrnován...

Více 0 komentářů