Canon v roce 2009 posiloval svoji pozici na českém trhu

16. únor 2010 18:08 0 komentářů

PRAHA, 16. února 2010 – Canon CZ, lídr v oblasti digitálního zpracování obrazu, oznámil své finanční výsledky za rok 2009 a představil novou organizační strukturu vyplývající z jednotné vize One Canon EMEA.

„Sice jsme také zaznamenali pokles obratu, ale to bylo dáno negativním vývojem celého trhu a jeho celkovým poklesem. Naopak jsme v období krize trvale posilovali svoje tržní podíly ve většině produktových řad, které dodáváme, což je jasným důkazem, že jsme obratově ztratili o poznání méně než naši konkurenti. Děláme maximum pro dosažení našeho střednědobého cíle, kterým je být jedničkou na trhu ve všech našich segmentech,“ říká Ladislav Paleček, Managing Director, Canon CZ a SK. „Navíc jsme včas zareagovali na hospodářský útlum a podařilo se nám v průběhu roku zredukovat provozní náklady o 15,8 %, což pozitivně ovlivnilo náš celkový hospodářský výsledek. Přitom jsme nepropustili ani jednoho zaměstnance a změny se nijak nedotkly ani výplat, odměn a ostatních zaměstnaneckých benefitů, což mě osobně velmi těší.“

Canon CZ a SK zaznamenal obrat 100,4 milionů EUR, což je sice v meziročním srovnání pokles o 5,9 %, ale přesto se vzhledem k vývoji trhu jedná o velmi dobrý výsledek a již druhý rok po sobě překročení stomilionové hranice. Výsledky divize CIG (Consumer Imaging Group – Foto-video, spotřební elektronika a malá kancelářská technika) klesly o 2,7 % na 83 774 milionů EUR a divize BIG (Business Imaging Group) zaznamenala pokles o 23,2 % na 16 580 milionů EUR. Ve srovnání s ostatními zeměmi regionu je to o 10 % lepší výsledek než v Polsku a téměř trojnásobek maďarského výsledku.

Canon je již devět let v řadě nejdůvěryhodnější značkou fotoaparátů v Evropě. V České republice měl v roce 2009 Canon CZ tržní podíl 28,9 %, což znamená posílení o 4,7 % oproti předchozímu roku a pozici jasné jednička s náskokem 12 % na druhého v pořadí. Na českém trhu digitálních zrcadlovek, který ročně čítá přibližně 39 000 produktů, je Canon CZ dominantní hráčem a meziroční posílení o 1,8 % na 48,5 % to jen potvrzuje. V kompaktech Canon CZ zlepšil svoji pozici a posunul se s 20,4 % z třetí pozice na druhou.

Canon CZ na poli inkoustových multifunkcí rostl o 4,6 % a upevnil si s 37,1 % pozici dvojky. V závěru roku už se podařilo naplnit všechny cíle a během listopadu a prosince se Canon CZ stal s 41% podílem na trhu jedničkou. Ještě větší dynamiku vykazuje segment dokumentových skenerů, kde je Canon CZ sice meziročně dvojka s 24,9 %, ale předběžné výsledky 4. kvartálu roku 2009 naznačují, že s předpokládaným tržním podílem 29 % by Canon i zde měl už být jedničkou.

Canon CZ posiloval pozici i v oblasti laserových multifunkcí. V černobílých posílil místo dvojky o 2,5 % na 21,2% a v barevných se posunul oproti roku 2008 ze čtvrtého místa na třetí díky zlepšení o 1,5 % na 10,7 %.

V divizi Business Imaging Group zaznamenal Canon CZ propad u kancelářských produktů. Mezi velkoformáty drží s 15 % na trhu druhou pozici.

Canon se v uplynulém roce snažil o dynamický růst. Proto byly postaveny základy nové továrny v Nagasaki, kde více než 1000 zaměstnanců zahají v dubnu roku 2010 výrobu digitálních zrcadlovek a kompaktů.

Canon uskutečnil v roce 2009 také několik zajímavých obchodních aliancí. Synergie s Hewlett-Packard znamená spojení špičkových multifunkčních zařízení Canon a vynikajících řešení HP pro podnikový tisk a zpracování obrazu.

Akvizice Océ financovaná z vlastního jmění společnosti Canon přispěje k vytvoření světové jedničky v tiskovém průmyslu (rozšíření prodeje Océ do Asie, vzájemný křížový prodej v Evropě a USA) a nového standardu ve výrobě a distribuci.

Canon převzal 90 % společnosti Optopol Technology S.A. a stává světovou jedničkou v segmentu oftalmologické diagnostiky.

Vize One Canon je spojení divizí CCI a CBS na lokální úrovni, odstranění duplicit a dvojího přístupu k partnerům a vytvoření společné a jednotné prodejní a marketingové organizace. One Canon přináší zjednodušení, optimalizaci a zrychlení obchodních procesů a revitalizaci prodejního zaměření a péče o klíčové zákazníky.



Poznámka:

Informace o podílech trhu pro CIG produkty pochází z výzkumů společnosti GfK a pro tržní podíly divize BIG jsou zdrojem informací průzkumy Infosource.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
RSS 

Zprávičky

Nový zákon o výzkumu chystá "blacklist" příjemců i ministerstvo

ČTK , 09. prosinec 2016 16:31

Velké změny ve fungování Grantové a Technologické agentury, novou vědeckou radu ČR i takzvaný "black...

Více 0 komentářů

Fitbit koupil průkopníka chytrých hodinek Pebble

ČTK , 09. prosinec 2016 15:00

Americký výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit koupil software, patenty a další aktiva duševního...

Více 0 komentářů

Američané možná umožní v letadlech telefonování přes wi-fi

ČTK , 09. prosinec 2016 13:00

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím wi-fi...

Více 2 komentářů

Starší zprávičky

Česká pošta od ledna zdraží posílání do zahraničí o pět až 20 Kč

ČTK , 09. prosinec 2016 11:39

Česká pošta od ledna zvýší ceny za posílání listovních zásilek do zahraničí o pět korun, balíky podr...

Více 0 komentářů

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů