Canon v roce 2009 posiloval svoji pozici na českém trhu

16. únor 2010 18:08 0 komentářů

PRAHA, 16. února 2010 – Canon CZ, lídr v oblasti digitálního zpracování obrazu, oznámil své finanční výsledky za rok 2009 a představil novou organizační strukturu vyplývající z jednotné vize One Canon EMEA.

„Sice jsme také zaznamenali pokles obratu, ale to bylo dáno negativním vývojem celého trhu a jeho celkovým poklesem. Naopak jsme v období krize trvale posilovali svoje tržní podíly ve většině produktových řad, které dodáváme, což je jasným důkazem, že jsme obratově ztratili o poznání méně než naši konkurenti. Děláme maximum pro dosažení našeho střednědobého cíle, kterým je být jedničkou na trhu ve všech našich segmentech,“ říká Ladislav Paleček, Managing Director, Canon CZ a SK. „Navíc jsme včas zareagovali na hospodářský útlum a podařilo se nám v průběhu roku zredukovat provozní náklady o 15,8 %, což pozitivně ovlivnilo náš celkový hospodářský výsledek. Přitom jsme nepropustili ani jednoho zaměstnance a změny se nijak nedotkly ani výplat, odměn a ostatních zaměstnaneckých benefitů, což mě osobně velmi těší.“

Canon CZ a SK zaznamenal obrat 100,4 milionů EUR, což je sice v meziročním srovnání pokles o 5,9 %, ale přesto se vzhledem k vývoji trhu jedná o velmi dobrý výsledek a již druhý rok po sobě překročení stomilionové hranice. Výsledky divize CIG (Consumer Imaging Group – Foto-video, spotřební elektronika a malá kancelářská technika) klesly o 2,7 % na 83 774 milionů EUR a divize BIG (Business Imaging Group) zaznamenala pokles o 23,2 % na 16 580 milionů EUR. Ve srovnání s ostatními zeměmi regionu je to o 10 % lepší výsledek než v Polsku a téměř trojnásobek maďarského výsledku.

Canon je již devět let v řadě nejdůvěryhodnější značkou fotoaparátů v Evropě. V České republice měl v roce 2009 Canon CZ tržní podíl 28,9 %, což znamená posílení o 4,7 % oproti předchozímu roku a pozici jasné jednička s náskokem 12 % na druhého v pořadí. Na českém trhu digitálních zrcadlovek, který ročně čítá přibližně 39 000 produktů, je Canon CZ dominantní hráčem a meziroční posílení o 1,8 % na 48,5 % to jen potvrzuje. V kompaktech Canon CZ zlepšil svoji pozici a posunul se s 20,4 % z třetí pozice na druhou.

Canon CZ na poli inkoustových multifunkcí rostl o 4,6 % a upevnil si s 37,1 % pozici dvojky. V závěru roku už se podařilo naplnit všechny cíle a během listopadu a prosince se Canon CZ stal s 41% podílem na trhu jedničkou. Ještě větší dynamiku vykazuje segment dokumentových skenerů, kde je Canon CZ sice meziročně dvojka s 24,9 %, ale předběžné výsledky 4. kvartálu roku 2009 naznačují, že s předpokládaným tržním podílem 29 % by Canon i zde měl už být jedničkou.

Canon CZ posiloval pozici i v oblasti laserových multifunkcí. V černobílých posílil místo dvojky o 2,5 % na 21,2% a v barevných se posunul oproti roku 2008 ze čtvrtého místa na třetí díky zlepšení o 1,5 % na 10,7 %.

V divizi Business Imaging Group zaznamenal Canon CZ propad u kancelářských produktů. Mezi velkoformáty drží s 15 % na trhu druhou pozici.

Canon se v uplynulém roce snažil o dynamický růst. Proto byly postaveny základy nové továrny v Nagasaki, kde více než 1000 zaměstnanců zahají v dubnu roku 2010 výrobu digitálních zrcadlovek a kompaktů.

Canon uskutečnil v roce 2009 také několik zajímavých obchodních aliancí. Synergie s Hewlett-Packard znamená spojení špičkových multifunkčních zařízení Canon a vynikajících řešení HP pro podnikový tisk a zpracování obrazu.

Akvizice Océ financovaná z vlastního jmění společnosti Canon přispěje k vytvoření světové jedničky v tiskovém průmyslu (rozšíření prodeje Océ do Asie, vzájemný křížový prodej v Evropě a USA) a nového standardu ve výrobě a distribuci.

Canon převzal 90 % společnosti Optopol Technology S.A. a stává světovou jedničkou v segmentu oftalmologické diagnostiky.

Vize One Canon je spojení divizí CCI a CBS na lokální úrovni, odstranění duplicit a dvojího přístupu k partnerům a vytvoření společné a jednotné prodejní a marketingové organizace. One Canon přináší zjednodušení, optimalizaci a zrychlení obchodních procesů a revitalizaci prodejního zaměření a péče o klíčové zákazníky.



Poznámka:

Informace o podílech trhu pro CIG produkty pochází z výzkumů společnosti GfK a pro tržní podíly divize BIG jsou zdrojem informací průzkumy Infosource.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Google vs. Oracle: Kdo tahá za kratší konec?

Pavel Houser , 04. duben 2018 11:30
Pavel Houser

Po 8 letech právních sporů vstoupila soudní tahanice mezi Googlem a Oraclem do dalšího kola. Nakolik...

Více







RSS 

Zprávičky

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 0 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 3 komentářů

Starší zprávičky

eMan vykupuje zpět podíl Jablotronu

Pavel Houser , 19. duben 2018 14:32

Strategie obou společností se po více než 2 letech propojení rozcházejí, kontrolu nad firmou získáva...

Více 0 komentářů

Facebook reaguje na nové normy EU, cílená reklama ale nepřestane

ČTK , 19. duben 2018 10:26

Facebook se začal dotazovat svých uživatelů, zda může v jejich fotografiích a videích používat techn...

Více 2 komentářů

Ruské úřady vs. Telegram

ČTK , 19. duben 2018 08:00

Začaly se objevovat informace o rozsáhlých výpadcích služeb, které se sporem nijak nesouvisejí....

Více 0 komentářů

Arbes převzal slovenský Finamis a posiluje v oblasti řešení pro kapitálové trhy

ITBiz.cz , 18. duben 2018 16:30

Arbes Technologies za nezveřejněnou sumu získala majoritní podíl ve slovenské společnosti Finamis, k...

Více 0 komentářů