Novinky v českém Google: Online/offline kampaň a nová podoba iGoogle

Jana Budinská, 24. listopad 2009 06:10 0 komentářů
Rubriky: Internet

Logo
Jak vyznělo i z přednášek ředitelky českého Google Taťány Le Moigne, Google je dnes především inovátorem (jen ve vyhledávání podle jejích údajů přichází s 366 inovacemi ročně). Český Google za tím globálním nezaostává: kromě nové podoby iGoogle, která kromě motivů vzhledu nyní disponuje i nabídkou českých či počeštěných miniaplikací, spustil minulý týden unikátní kampaň, která má přitáhnout pozornost právě k vyhledavání.

iGoogle
Nabídka českých miniaplikací iGoogle (klikněte pro zvětšení).

Český iGoogle

Personalizovaná stránka iGoogle není žádnou novinkou, nyní však Google uvedl nové, přehlednější rozložení, komplexní témata, která kromě úpravy vzhledu nabízejí i související nabídku miniaplikací, a především nabídku českých miniaplikací (tzv. gadgetů).

Gadgety jednak umožňují uživatelům ušít si domovskou stránku na míru a mít na dosah informace, které jsou pro ně důležité (ať už je to počasí, burzovní přehled nebo výpis z RSS zdroje oblíbeného tisku), jsou ale výhodné i pro jejich tvůrce, kteří kromě výhody být uživatelům přímo na očích získávají i možnost přímé monetizace.

Mezi miniaplikacemi najdete i YouTube nebo stručný přehled doručené pošty v Gmailu. K českým partnerům, s nimiž nově Google spolupracuje, patří média (Česká televize, E15, Sedmička, Blesk či iDnes), internetové portály (kafe.cz nebo žena-in) i zájmové stránky o vaření nebo pro filmové fanoušky.

Tři hlavní vylepšení portálu iGoogle:



  1. Zobrazení menu na levé straně stránky, což umožní jednodušší orientaci a přidávání nových miniaplikací.
  2. Kanvasový formát, který umožňuje zvětšit si miniaplikaci do velikosti celé stránky.
  3. Ponechání reklamy u miniaplikací a zároveň i 100% zisk z ní. Tuto možnost ocení především externí partneři.

Google
Business nabídka iGoogle (klikněte pro celý obrázek).

Jako dělané pro naše čtenáře je především nabídka Business. Volný čas i osobní schůzky pomohou naplánovat a organizovat aplikace jako Kalendář Google a Úkoly, užitečný je personální gadget Monster.cz, články z Týden.cz, Směnárenská kalkulačka, ČT24 nebo ekonomické zprávy deníku E15.

V dalších tématech si přijdou na své například sportovní fanoušci, milovníci zábavy, ale i rodinné typy nebo fanynky ženských a lifestylových témat. Pro snažší orientaci je vytvořena stránka s tématy, na níž lze najít různé motivy a k nim relevantní základní nabídku českých miniaplikací.

Snadno lze tvořit i vlastní miniaplikace – okna s aplikacemi nebo třeba zprávami. Je jich k dispozici velké množství a neustále přibývají; lze je i sdílet s dalšími uživateli. Mnohé gadgety navíc spolupracují s dalšími Google aplikacemi jako Gmail nebo Kalendář Google. Uživatelé tak mohou jednoduše vidět například nejbližší naplánované schůzky nebo příchozí emaily.

Škola hrou a kancelář ve výtahu


Kdojekdo

16. listopadu pustil Google na citylighty v pražských ulicích a reklamní plochy ve vagonech metra kampaň Kdo je kdo, která je propojením offline a online komunikace (součástí inzerce je odkaz na webové stránky projektu). Akce bude probíhat do 15. prosince 2009 a měla by lidem ukázat, že na Googlu se dají snadno vyhledávat různorodé informace potřebné pro každodenní život, pro zábavu nebo vzdělávání, a to mnoha způsoby a hlavně česky. To znamená, že český vyhledávač Google „mluví“ česky, umí časovat, skloňovat, a tak dokáže českým uživatelům nabídnout relevantní výsledky.

„Důvodem, proč jsme se rozhodli pro integrovanou kampaň, bylo zejména to, že jsme se chtěli více přiblížit širší skupině českých uživatelů a mohli jim ukázat, že hledání s Googlem je jednoduché a vyhledat jde opravdu ledacos,“ říká Kateřina Holcmanová, marketingová manažerka českého Googlu.

Google si zvolil 20 známých českých osobností a zamyslel se nad tím, co by hledaly, pokud by v jejich době již existoval internet. Lámat hlavu si lidé mohou například nad tím, kdo by hledal výrazy jako obojek pro Dášeňku, cena soli a zlata nebo mezinárodní převodník velikosti bot. Na základě těchto pomyslných vyhledávacích dotazů by lidé měli hádat, o jakou osobnost se jedná, a pomoci si samozřejmě mohou právě použitím vyhledávače.

Cíle kampaně jsou následující:


  • zvýšit povědomí o tom, jakými způsoby lze na Google vyhledávat (různý formát dotazů, malá/velká písmena, čeština, místa či města, více slov či slovních spojení)
  • probudit zvědavost, motivovat k vyzkoušení, ukázat jednoduchost i možnost hledání velmi různorodých informací, včetně detailů ze života slavných osobností
  • oslavit známé české osobnosti a při té příležitosti připomenout, že Google umí hledat česky (skloňovat, časovat apod.)

Přečtěte si také:


Google představil Chrome OS
Czech Internet Forum 2009: Současnost a budoucnost Internetu
Google naplnil očekávání vysokého zisku, internetová reklama roste
Google: Příběh drobečka, který ovládl (nejen) internetový svět


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







Kalendář

24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
26. 10. Acronis Roadshow 2017
RSS 

Zprávičky

ČSÚ: Volební weby byly nedostupné kvůli útoku DDoS

Pavel Houser , 22. říjen 2017 17:43

Výpadky prezentačních server vznikly na straně externího dodavatele komunikačních služeb. ...

Více 0 komentářů

Úřad pro ochranu osobních údajů vyšetřuje e-shop Mall.cz kvůli úniku hesel

ČTK , 22. říjen 2017 08:00

Obchodu Mall.cz odcizili hackeři údaje až ke 750 000 starších uživatelských účtů....

Více 0 komentářů

Firma vypsala odměnu za odhalení digitálního podpisu slovenského ministra

ČTK , 21. říjen 2017 08:00

Problém se týká čipů německého výrobce Infineon Technologies, které Slovensko používá v občanských p...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Electro World v účetním roce zmírnil ztrátu na 92 milionů Kč

ČTK , 20. říjen 2017 12:00

Firma se soustředila na zlepšení prodejní a distribuční sítě a rozšíření sortimentu....

Více 0 komentářů

Dohoda o ochraně dat mezi EU a USA prošla první kontrolou

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Cílem dohody je chránit osobní údaje osob v EU předávané společnostem v USA. ...

Více 0 komentářů

Operátoři: Metro by mohlo být signálem pokryté do konce roku 2018

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Operátoři mají enormní zájem na pokrytí pražského metra, a to na vlastní náklady....

Více 0 komentářů

Firmu Moravia IT koupil britský konkurent RWS Holding

ČTK , 19. říjen 2017 21:26

Mezi zákazníky firmy specializující se na lokalizaci a testování softwaru patří např. Microsoft, IBM...

Více 0 komentářů