Čeští uživatelé jsou přehlceni TV reklamou, internetovou tolerují

Pavlína Šimčáková , 17. únor 2011 09:58 1 komentářů

Čeští internetoví uživatelé jsou přehlceni množstvím televizní reklamy, na Internetu jim vadí méně. Více než čtyři z pěti respondentů uvádí, že právě množství televizní reklamy je pro ně příliš vysoké, vyplývá to z marketingového výzkumu projektu NetMonitor.

graf spiru
Ostatní média jsou na tom již o něco lépe, množství reklamy v nich obsažené za příliš vysoké považuje už jen zhruba každý třetí český internetový uživatel.

V hodnocení množství reklamy v jednotlivých médiích nejlépe dopadly noviny a časopisy právě spolu s Internetem, u kterých zhruba 60% respondentů uvádí přiměřené množství reklamy a 30% uvádí příliš mnoho reklamy. Po tisku a Internetu následuje rádio, kde polovina internetových uživatelů vnímá množství reklamy jako přiměřené a 35% jako příliš mnoho. Nejhůře dopadla televize, kde pouze 17% uživatelů internetu vnímá přiměřené množství reklamy a příliš mnoho reklamy vnímá celých 80%.

Tři pětiny internetových uživatelů uvádí, že vnímá reklamu na Internetu a pětina uživatelů na reklamu klikne v případě, že je zaujme. Více než třetina internetových uživatelů uvádí, že by bylo ochotno na internetu platit za obsah speciálně vybraný podle jejich požadavků. Uživatelé jsou dále nejvíce ochotni platit za přístupy do archivů a k exkluzivním materiálům.

Marketingový výzkum projektu NetMonitor pro Sdružení pro internetovou reklamu zrealizovala výzkumná agentura MEDIARESEARCH. Analýza dat byla uskutečněna na vzorku 2500 respondentů, kteří se po celý říjen 2010 účastnili projektu NetMonitor (pop-up panel) a kteří navštívili některý z internetových serverů zapojených do projektu NetMonitor v období 7. – 8. prosince 2010.


Komentáře

the.max #1
the.max 17. únor 2011 19:00

Jestli to nebude tim, ze pokud si chci precist oblibene stranky bez ruzive reklamy, staci si nastavit adblock. U televize je to docela problem. Tam musim prepnout na jiny program, na kterem ale mnohdy bezi take reklama. Jiz nekolikrat se mi stalo, ze dokonce i ta sama:-o a to nemluvim o skryte reklame primo v poradech.

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

22. 02. IT mezi paragrafy
20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
RSS 

Zprávičky

Mall Group ovládla internetový obchod s elektrem CZC.cz

ČTK , 20. únor 2017 16:39

Skupina Mall Group se stala jediným vlastníkem e-shopu CZC.cz. Od zakladatele obchodu Josefa Matějky...

Více 2 komentářů

Eurowag dokončil akvizici firmy Princip

Pavel Houser , 20. únor 2017 16:12

W.A.G. payment solutions proniká na trh telematických služeb....

Více 0 komentářů

Samsung zpřístupňuje nové čipy 5G RFIC

Pavel Houser , 20. únor 2017 16:01

Čip dokáže poskytnout větší pokrytí v pásmu milimetrových vln (mmWave)....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Soud povolil vydání Dotcoma do USA, ten se znovu odvolá

ČTK , 20. únor 2017 12:00

Novozélandský soud zamítl odvolání internetového magnáta německého původu Kima Dotcoma proti jeho vy...

Více 0 komentářů

OBSE nezjistila, kdo loni napadl její servery

ČTK , 20. únor 2017 07:00

Organizace pro bezpečnost a spolupráci v Evropě (OBSE) nedokáže identifikovat strůjce loňských hacke...

Více 0 komentářů

Majitel Snapchatu jde na burzu s nižší hodnotou, než se čekalo

ČTK , 18. únor 2017 09:00

Americká společnost Snap, která provozuje populární mobilní aplikaci Snapchat pro sdílení fotografií...

Více 0 komentářů

Rozšířená realita pro marketing a výdaje na bezpečnost IT kvůli požadavkům EU

Pavel Houser , 18. únor 2017 08:35

Co vlastně obnáší pojem "digitální transformace podniků"? A co z toho vyplývá dle prognóz IDC?...

Více 0 komentářů

AbcPráce