Čeští uživatelé jsou přehlceni TV reklamou, internetovou tolerují

Pavlína Šimčáková , 17. únor 2011 09:58 1 komentářů

Čeští internetoví uživatelé jsou přehlceni množstvím televizní reklamy, na Internetu jim vadí méně. Více než čtyři z pěti respondentů uvádí, že právě množství televizní reklamy je pro ně příliš vysoké, vyplývá to z marketingového výzkumu projektu NetMonitor.

graf spiru
Ostatní média jsou na tom již o něco lépe, množství reklamy v nich obsažené za příliš vysoké považuje už jen zhruba každý třetí český internetový uživatel.

V hodnocení množství reklamy v jednotlivých médiích nejlépe dopadly noviny a časopisy právě spolu s Internetem, u kterých zhruba 60% respondentů uvádí přiměřené množství reklamy a 30% uvádí příliš mnoho reklamy. Po tisku a Internetu následuje rádio, kde polovina internetových uživatelů vnímá množství reklamy jako přiměřené a 35% jako příliš mnoho. Nejhůře dopadla televize, kde pouze 17% uživatelů internetu vnímá přiměřené množství reklamy a příliš mnoho reklamy vnímá celých 80%.

Tři pětiny internetových uživatelů uvádí, že vnímá reklamu na Internetu a pětina uživatelů na reklamu klikne v případě, že je zaujme. Více než třetina internetových uživatelů uvádí, že by bylo ochotno na internetu platit za obsah speciálně vybraný podle jejich požadavků. Uživatelé jsou dále nejvíce ochotni platit za přístupy do archivů a k exkluzivním materiálům.

Marketingový výzkum projektu NetMonitor pro Sdružení pro internetovou reklamu zrealizovala výzkumná agentura MEDIARESEARCH. Analýza dat byla uskutečněna na vzorku 2500 respondentů, kteří se po celý říjen 2010 účastnili projektu NetMonitor (pop-up panel) a kteří navštívili některý z internetových serverů zapojených do projektu NetMonitor v období 7. – 8. prosince 2010.


Komentáře

the.max #1
the.max 17. únor 2011 19:00

Jestli to nebude tim, ze pokud si chci precist oblibene stranky bez ruzive reklamy, staci si nastavit adblock. U televize je to docela problem. Tam musim prepnout na jiny program, na kterem ale mnohdy bezi take reklama. Jiz nekolikrat se mi stalo, ze dokonce i ta sama:-o a to nemluvim o skryte reklame primo v poradech.


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
18. 02. WordCamp Praha 2017
RSS 

Zprávičky

ČTÚ pohrozil O2 a Vodafonu odebráním licencí na LTE kvůli cenám

ČTK , 22. leden 2017 14:00

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) znovu vyzval operátory O2 a Vodafone, aby do měsíce snížili velkoob...

Více 0 komentářů

Menší e-shopy kvůli EET zruší platbu kartou

ČTK , 22. leden 2017 07:00

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET...

Více 1 komentářů

Na další rozvoj ekonomického systému bude Praha vypisovat tendry

ČTK , 21. leden 2017 14:00

Na další rozvoj ekonomického systému Ginis bude Praha vypisovat jednotlivé veřejné zakázky. Pražští ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Tržby IBM klesaly i ve 4.čtvrtletí loňského roku, akciím se daří

ČTK , 21. leden 2017 07:00

Americká počítačová společnost International Business Machines (IBM) zaznamenala další, již devatená...

Více 0 komentářů

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů