Čeští uživatelé jsou přehlceni TV reklamou, internetovou tolerují

Pavlína Šimčáková , 17. únor 2011 09:58 1 komentářů

Čeští internetoví uživatelé jsou přehlceni množstvím televizní reklamy, na Internetu jim vadí méně. Více než čtyři z pěti respondentů uvádí, že právě množství televizní reklamy je pro ně příliš vysoké, vyplývá to z marketingového výzkumu projektu NetMonitor.

graf spiru
Ostatní média jsou na tom již o něco lépe, množství reklamy v nich obsažené za příliš vysoké považuje už jen zhruba každý třetí český internetový uživatel.

V hodnocení množství reklamy v jednotlivých médiích nejlépe dopadly noviny a časopisy právě spolu s Internetem, u kterých zhruba 60% respondentů uvádí přiměřené množství reklamy a 30% uvádí příliš mnoho reklamy. Po tisku a Internetu následuje rádio, kde polovina internetových uživatelů vnímá množství reklamy jako přiměřené a 35% jako příliš mnoho. Nejhůře dopadla televize, kde pouze 17% uživatelů internetu vnímá přiměřené množství reklamy a příliš mnoho reklamy vnímá celých 80%.

Tři pětiny internetových uživatelů uvádí, že vnímá reklamu na Internetu a pětina uživatelů na reklamu klikne v případě, že je zaujme. Více než třetina internetových uživatelů uvádí, že by bylo ochotno na internetu platit za obsah speciálně vybraný podle jejich požadavků. Uživatelé jsou dále nejvíce ochotni platit za přístupy do archivů a k exkluzivním materiálům.

Marketingový výzkum projektu NetMonitor pro Sdružení pro internetovou reklamu zrealizovala výzkumná agentura MEDIARESEARCH. Analýza dat byla uskutečněna na vzorku 2500 respondentů, kteří se po celý říjen 2010 účastnili projektu NetMonitor (pop-up panel) a kteří navštívili některý z internetových serverů zapojených do projektu NetMonitor v období 7. – 8. prosince 2010.


Komentáře

the.max #1
the.max 17. únor 2011 19:00

Jestli to nebude tim, ze pokud si chci precist oblibene stranky bez ruzive reklamy, staci si nastavit adblock. U televize je to docela problem. Tam musim prepnout na jiny program, na kterem ale mnohdy bezi take reklama. Jiz nekolikrat se mi stalo, ze dokonce i ta sama:-o a to nemluvim o skryte reklame primo v poradech.

RSS 

Komentujeme

Telefony vodní i podvodní

Pavel Houser , 16. červen 2017 13:00
Pavel Houser

Jako zajímavou technickou kuriozitu lze uvést, že všech 28 států NATO schválilo protokol Janus, kter...

Více






Kalendář

25. 06.

29. 06.
Cisco Live 2017
22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
RSS 

Zprávičky

VZLUSAT-1, první česká nanodružice

ČTK , 24. červen 2017 18:13

V pátek indická raketa PSLV-C38 vynesla na oběžnou dráhu českou technologickou nanodružici VZLUSAT-1...

Více 0 komentářů

BlackBerry se vrací k zisku, tržby však zaostaly za očekáváním

ČTK , 24. červen 2017 09:46

Kanadský výrobce chytrých telefonů BlackBerry v prvním finančním čtvrtletí vydělal 671 milionů dolar...

Více 0 komentářů

Operátoři díky výměně kmitočtů zrychlí mobilní internet

ČTK , 23. červen 2017 12:36

Mobilní operátoři O2, T-Mobile a Vodafone si vyměnili kmitočty v pásmu 1800 MHz pro provoz rychlých ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Toshiba a Western Digital stále ve sporu

ČTK , 23. červen 2017 08:39

Toshiba chce prodat čipovou divizi skupině, za kterou stojí vláda. ...

Více 0 komentářů

CETIN vyplatí PPF za loňský rok dividendu 2,36 miliardy Kč

ČTK , 23. červen 2017 08:00

CETIN loni zvýšil čistý zisk o 16 % na 2,26 miliardy Kč....

Více 0 komentářů

VMware Horizon v cloudu Microsoft Azure

Pavel Houser , 22. červen 2017 11:50

Řešení pro poskytování desktopu jako služby za poslední roky vyzrála....

Více 0 komentářů

Akcelerátor StartupYard získal 26 milionů Kč

Pavel Houser , 22. červen 2017 11:00

Pražský startupový akcelerátor společně s Fundliftem oznámil investici, kterou získal formou neveřej...

Více 0 komentářů