Alibaba umožní provádět mobilní platby pomocí skenu obličeje

Martin Stančík , 21. březen 2015 12:00 1 komentářů

Šéf společnosti Alibaba Jack Ma minulý týden na veletrhu CeBIT v německém Hannoveru představil novou funkci, která uživatelům online platební služby Alipay umožní provádět platby pomocí skenu tváře namísto zadávání klasického hesla.

Ma při své prezentaci na CeBITu ukázal, jak si pomocí Alipay z čínského portálu Alibaba kupuje známku a celou transakci potvrzuje pomocí skenu tváře provedeného přední kamerkou na svém smartphonu. „Nakupování na internetu nemusí být vždy jednoduché,“ řekl Ma. „Uživatelé zapomínají svá hesla, bojí se o bezpečnost. Dnes vám proto ukážeme novou technologii (která tyto problémy řeší).“

Ma na CeBITu bohužel funkci jenom ukázal a odmítl odpovědět na jakékoli doplňující otázky, takže není jasné, kdy uživatelé budou moci novou technologii začít využívat. Mluvčí Alibaby však následně dodal, že nová funkce je stále ve fázi betatestování a jmenuje se „Smile to Pay“. Alibaba na technologii pracovala spolu s pekingskou firmou Megvii.

Mobilní transakce jsou pro velké hráče na trhu velmi lákavé. Podle společnosti Juniper Research uživatelé po celém světě v roce 2019 na svých mobilních zařízeních provedou transakce v hodnotě 4,7 bilionu dolarů, přičemž v roce 2014 to bylo jen něco málo přes 2,5 bilionu. To si uvědomují třeba i společnosti Apple a Samsung, které přestavily vlastní mobilní platební systémy, jež umožňují autorizovat platby pomocí otisku prstu.

Není tak divu, že nyní se v této oblasti chce prosadit také Alibaba. Její Alipay je v Číně velmi populární - v současné době zde má přes 300 milionů uživatelů, přičemž asi polovina všech transakcí, které Alipay v minulém roce zpracoval, byla provedena z mobilních zařízení. A i když většina byznysu Alibaby zůstává v Číně, společnost se netají tím, že má ambice růst globálně - na počátku tohoto měsíce Alibaba oznámila, že v Silicon Valley otevře nové datové centrum a vstoupí na americký trh s cloudovými službami. Do dalších zemí chce expandovat také Alipay, který byl v roce 2011 oddělen od Alibaby.

Alibaba, jež je v Číně v oblasti e-commerce největším hráčem, díky svému vstupu na burzu v září minulého roku od investorů vybrala 25 miliard dolarů. Od té doby společnost investovala do řady známých startupů včetně Snapchatu.


Komentáře

Pavel Šimerda #0
Pavel Šimerda 22. březen 2015 04:02

To nezní zrovna bezpečně.

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
30. 01. Ecommerce Expo Prague 2017
RSS 

Zprávičky

Spotify a Tencent se propojují

ČTK , 10. prosinec 2017 08:00

Přední světová služba pro streamování hudby Spotify a čínská konkurenční firma Tencent Music Enterta...

Více 0 komentářů

Bezpečnostní politika firem brání plně využít potenciál IoT

Pavel Houser , 09. prosinec 2017 08:00

Tři čtvrtiny účastníků průzkumu EY Global Information Security Survey 2017 pokládají za nejpravděpod...

Více 4 komentářů

Globální výdaje na bezpečnost IT porostou v příštím roce o 8 % na 96 miliard dolarů

Pavel Houser , 08. prosinec 2017 10:57

Nejrychleji porostou řešení SIEM, testování IT bezpečnosti a její outsourcing. ...

Více 1 komentářů

Starší zprávičky

Soud EU: Luxusní značky mohou zakázat internetový prodej zboží

ČTK , 08. prosinec 2017 10:00

Oponenti poukazují na to, že omezení prodejů jde proti hospodářské soutěži....

Více 1 komentářů

Agentura pro satelitní systém Galileo přinesla ČR miliardu korun

ČTK , 08. prosinec 2017 08:00

V současné době je na oběžné dráze 18 satelitů, vypuštění dalších čtyř je naplánováno na 12. prosine...

Více 0 komentářů

Cena bitcoinu se vyhoupla přes 15 000 dolarů (aktualizace)

ČTK , 07. prosinec 2017 13:55

Ceně pomáhá očekávané spuštění obchodování s bitcoinovými termínovými kontrakty....

Více 1 komentářů

Český start-up Kiwi.com je na prodej za nejméně 10 mld Kč

ČTK , 07. prosinec 2017 12:15

Akcionáři on-line prodejce letenek si odhlasovali, že vyberou poradenskou firmu, která jim pomůže s ...

Více 0 komentářů