Americká sdružení chtějí prošetřit akvizice v oblasti big data

Martin Stančík , 12. únor 2015 08:00 0 komentářů
Rubriky: Zajímavosti, Byznys
Americká sdružení chtějí prošetřit akvizice v oblasti big data

Americká federální obchodní komise (FTC) by podle koalice čtyř sdružení pro ochranu soukromí měla začít s vyšetřováním rostoucího počtu fúzí a akvizic firem, které se zabývají analýzou dat a digitálním marketingem.

Podle otevřeného dopisu sdružení šéfce FTC Edith Ramirezové vznikají díky nedávným akvizicím v odvětví big data a digitálního marketingu velké obavy z toho, že několik gigantů u sebe bude shromažďovat obrovské množství citlivých dat o uživatelích.

Čtyři sdružení zabývající se ochranou soukromí - Center for Digital Democracy (CDD), U.S. PIRG, Consumer Watchdog a Public Citizen - upozornily konkrétně na akvizici firmy Datalogix společností Oracle, o níž se hodně psalo v prosinci. Tato transakce dá Oraclu podle dopisu přístup "k těm nejhodnotnějším datům umístěným na cloudu" určeným pro digitální marketing, jelikož tato data umožní "propojit různé identity uživatelů napříč různými platformami".

FTC schválila akvizici Datalogixu tři týdny před tím, než o ní Oracle veřejně informoval. Ze studie britské konzultantské společnosti Results International vyplývá, že jen v první polovině roku 2014 se uskutečnilo v oblasti digitálního marketingu a reklamy více než 200 fůzí a akvizic. Podle výše zmíněného otevřeného dopisu se měla FTC akvizicí Datalogixu více zabývat i proto, že Oracle v minulém roce koupil firmu BlueKai, která podniká ve stejném odvětví.

Akvizice Datalogixu "reflektuje to, jak se velké korporace snaží získat informace o uživatelích z různých platforem tak, aby je mohli sledovat kdekoli a kdykoli," uvedl šéf CDD Jeff Chester. Díky Datalogixu bude mít Oracle údajně přehled o finanční situaci zákazníků, jejich rase, lokaci a dalších důležitých věcech. Představitelé Oracle a FTC odmítli celou věc komentovat. Jak však uvedl prezident organizace Public Citizen Rob Weissman, američtí regulátoři by se zcela jistě měli na velké fúze v oblasti big data v budoucnu zaměřit. Pokud fúze v oblasti big data budou takto pokračovat, hrozí totiž, že "několik obrů o nás získává ucelený soubor dat, z nichž vyvodí, kam chodíme, co děláme, s kým se vídáme, co chceme a jak přemýšlíme," uvedl v prohlášení Weissman.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd

RSS 

Zprávičky

Rozhodnutí ÚS o odložení EET může vést k žalobám na stát

ČTK , 16. prosinec 2017 09:00

Tisíce a možná desítky tisíc podnikatelů a zástupců různých profesí se na třetí a čtvrtou vlnu EET u...

Více 0 komentářů

E-shopy vyjmutí plateb kartou z EET vítají, přišlo prý ale pozdě

ČTK , 16. prosinec 2017 08:00

Podle ministerstva financí ze zrušení povinnosti evidovat platby kartou pro poplatníky nevyplývá nut...

Více 0 komentářů

Nové Embarcadero RAD Studio obsahuje i licenci pro aplikační server

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 10:00

Vývojové prostředí nabízí i nové prvky knihovny vizuálních komponent a nové možnosti grafického uživ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Botnet Necurs se vrátil a šíří nový ransomware

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 09:00

V listopadu došlo k oživení botnetu Necurs v souvislosti s distribucí nového ransomwaru Scarab. ...

Více 0 komentářů

Jižní Korea zvažuje, že zdaní obchody s bitcoinem

ČTK , 15. prosinec 2017 08:00

Vláda se obává dopadů, které s sebou může přinést náhlý cenový propad kryptoměn....

Více 0 komentářů

O2 v dalších dvou letech vykoupí až 1,25 % vlastních akcií

ČTK , 14. prosinec 2017 10:00

Cílem nového programu je optimalizace kapitálové struktury, uvedla firma....

Více 0 komentářů

10 spotřebitelských trendů pro rok 2018

Pavel Houser , 14. prosinec 2017 09:00

Sluchátka budeme nosit 24 hodin denně, i během spánku. Umělá inteligence bude vytvářet reklamy. Koli...

Více 0 komentářů