AT&T zaplatí půlmiliardovou pokutu za masivní úniky dat svých zákazníků

Martin Stančík , 18. duben 2015 11:00 0 komentářů
Rubriky: Security
AT&T zaplatí půlmiliardovou pokutu za masivní úniky dat svých zákazníků

Zaměstnanci tří call center společnosti AT&T umístěných mimo Spojené státy prodávali tisíce informací o zákaznících hackerům, kteří je následně používali k odemykání kradených mobilních telefonů.

S informací přišla americká Federal Communications Commission (FCC) s tím, že úniky dat z datových center v Mexiku, Kolumbii a na Filipínách bylo postiženo 279 000 amerických zákazníků AT&T. AT&T podle FCC souhlasilo s pokutou ve výši 25 milionů dolarů (přes půl miliardy korun), což je nejvyšší částka, kterou kdy jakákoli společnost FCC v souvislosti s úniky dat a ochranou soukromí zaplatila.

Jak vyplývá z dokumentu zveřejněného FCC, skrze webové stránky AT&T bylo v souvislosti s uniklými daty zasláno více než 290 000 požadavků na odblokování telefonů. Zaměstnanci datových center amerického operátora prodávali mimo jiné jména zákazníků, jejich čísla sociálního zabezpečení či historii volání a další informace o účtech.

Úniky dat ze všech tří call center, které byly pro AT&T provozovány externími firmami, trvaly měsíce. Například v Mexiku k únikům docházelo od listopadu roku 2013 do dubna roku 2014 a postiženo při nich bylo 68 000 zákazníků AT&T, při únicích dat v Kolumbii a na Filipínách pak byly prodány informace o asi 211 000 zákaznících.

Za úniky v Mexiku stáli pouzí tři zaměstnanci AT&T, zatímco v call centrech v Kolumbii a na Filipínách to bylo 40 zaměstnanců. AT&T v důsledku těchto zjištění ukončilo smlouvy s provozovateli call center a podle mluvčího společnosti posílilo některé interní procesy na ochranu dat. Jak dodal mluvčí amerického operátora „nic nenasvědčuje tomu, že kradené osobní informace byly použity k jiným podvodům, například ke krádežím finančních prostředků z účtů zákazníků“.

Masivní úniky dat nejsou u velkých korporací ničím výjimečným. Například v únoru tohoto roku hackeři ukradli jména, čísla sociálního zabezpečení, adresy, telefonní čísla a další informace 80 000 000 klientů americké pojišťovny Anthem. Podobnému útoku čelila v červnu minulého roku i americká banka JP Morgan Chase, když hackeři ukradli jména, adresy, e-maily a telefonní čísla 56 000 000 jejích zákazníků. Do třetice pak lze zmínit také nedávný útok na společnost Home Depot, při němž byly ruskými hackery zcizeny informace o platebních kartách 56 milionů zákazníků této firmy.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů

O2 spustila volání přes rychlé mobilní sítě LTE

ČTK , 18. leden 2017 12:00

Operátor O2 spustil službu volání v rychlé mobilní síti LTE. Největšími výhodami VoLTE jsou velmi kr...

Více 1 komentářů

Průměrná rychlost mobilního internetu loni stoupla na 23,8 Mbit/s

ČTK , 18. leden 2017 07:00

Průměrná rychlost mobilního internetu v Česku se v loňském roce zvýšila o 39 procent na 23,8 Mbit/s....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů