margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Big Data - správny čas na Hadoop

Jakub Augustín, 02. červen 2014 00:00 0 komentářů
Big Data - správny čas na Hadoop

O Hadoop jako platformě pro velká data se hovoří již několik let. Pojďme se podívat, jak jej využít v reálném prostředí bank a finančních institucí.

I přes řadu výhod nebyl Hadoop ještě donedávna technologií pro větší podniky. Hadoop totiž není jedinou technologií, ale ekosystémem drobných částí plnících různé účely. Bouřlivý vývoj v oblasti velkých dat znamená časté změny těchto částí a vyžaduje značné úsilí pro udržení jejich vzájemné kompatibility. Průlomem v možnostech reálného použití Hadoop jsou bezesporu Hadoop distribuce, které zákazníka od integrace částí Hadoopu odstiňují a zastřešují vše v jeden kompaktní celek.

Asi nejznámější zástupci Hadoop distribucí jsou Cloudera a Hortonwors. Tyto distribuce jsou si v zásadě podobné a slibují po zakoupení licencí možnosti HA provozu, vyšší bezpečnosti a provoz velkých clusterů. Hadoop distributoři v současnosti ve snaze rozdělení tržních podílů poskytují velice příznivou licenční politiku založenou na ročním obnovování. Také systémoví integrátoři jsou ochotni Hadoop řešení a PoC poskytovat za vstřícných podmínek. Tento stav je ideální pro zájemce z řad progresivních podniků usilujících o využití Big Data nástrojů ve svůj prospěch.

Velikou konkurenční výhodou a zároveň ideální úlohou pro Hadoop cluster je implementace 360° view of customer. Dnes běžně používané technologie neumožňují efektivně sledovat všechny prodejní a komunikační kanál, jako jsou hlasová data z call center, sociální sítě, e-maily, data z bankomatů, SMS atd. Nejen v těchto případech je ekosystém Hadoopu ideální volbou, protože umožňuje data efektivně ukládat a zároveň analyzovat za zlomek ceny oproti konvenčním přístupům.

Odměnou je schopnost lépe poznat zákazníka detailněji sledovat prodejní kanály. Také portfolio produktů a služeb je pak možné lépe řídit a zvyšovat cross-sell i upsell. Analýza dat dále umožňuje predikci chování zákazníka a řešení úloh typu next best offer, micro-targeting, retenci zákazníka a další. Jako příklad lze uvést situaci, kdy zákazník prostřednictvím sociálních sítí naznačuje, že plánuje koupi notebooku. Pokud banka tuto informaci zachytí a jedná se o oslovitelného klienta se známou mírou rizikovosti, může banka, nabídnout např. navýšení kreditního limitu, peněžní půjčku nebo pojištění. Ke zlepšení přístupu vede i další případ užití vhodný pro Hadoop; sentiment analýza nebo také opinion mining.

Zaujala vás problematika? Více informací naleznete v kompletní verzi zde: Big Data - správny čas na Hadoop (z laboratoře do reálného světa)


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
RSS 

Zprávičky

Nový zákon o výzkumu chystá "blacklist" příjemců i ministerstvo

ČTK , 09. prosinec 2016 16:31

Velké změny ve fungování Grantové a Technologické agentury, novou vědeckou radu ČR i takzvaný "black...

Více 0 komentářů

Fitbit koupil průkopníka chytrých hodinek Pebble

ČTK , 09. prosinec 2016 15:00

Americký výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit koupil software, patenty a další aktiva duševního...

Více 0 komentářů

Američané možná umožní v letadlech telefonování přes wi-fi

ČTK , 09. prosinec 2016 13:00

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím wi-fi...

Více 2 komentářů

Starší zprávičky

Česká pošta od ledna zdraží posílání do zahraničí o pět až 20 Kč

ČTK , 09. prosinec 2016 11:39

Česká pošta od ledna zvýší ceny za posílání listovních zásilek do zahraničí o pět korun, balíky podr...

Více 0 komentářů

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů