margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Big Data - správny čas na Hadoop

Jakub Augustín, 02. červen 2014 00:00 0 komentářů
Big Data - správny čas na Hadoop

O Hadoop jako platformě pro velká data se hovoří již několik let. Pojďme se podívat, jak jej využít v reálném prostředí bank a finančních institucí.

I přes řadu výhod nebyl Hadoop ještě donedávna technologií pro větší podniky. Hadoop totiž není jedinou technologií, ale ekosystémem drobných částí plnících různé účely. Bouřlivý vývoj v oblasti velkých dat znamená časté změny těchto částí a vyžaduje značné úsilí pro udržení jejich vzájemné kompatibility. Průlomem v možnostech reálného použití Hadoop jsou bezesporu Hadoop distribuce, které zákazníka od integrace částí Hadoopu odstiňují a zastřešují vše v jeden kompaktní celek.

Asi nejznámější zástupci Hadoop distribucí jsou Cloudera a Hortonwors. Tyto distribuce jsou si v zásadě podobné a slibují po zakoupení licencí možnosti HA provozu, vyšší bezpečnosti a provoz velkých clusterů. Hadoop distributoři v současnosti ve snaze rozdělení tržních podílů poskytují velice příznivou licenční politiku založenou na ročním obnovování. Také systémoví integrátoři jsou ochotni Hadoop řešení a PoC poskytovat za vstřícných podmínek. Tento stav je ideální pro zájemce z řad progresivních podniků usilujících o využití Big Data nástrojů ve svůj prospěch.

Velikou konkurenční výhodou a zároveň ideální úlohou pro Hadoop cluster je implementace 360° view of customer. Dnes běžně používané technologie neumožňují efektivně sledovat všechny prodejní a komunikační kanál, jako jsou hlasová data z call center, sociální sítě, e-maily, data z bankomatů, SMS atd. Nejen v těchto případech je ekosystém Hadoopu ideální volbou, protože umožňuje data efektivně ukládat a zároveň analyzovat za zlomek ceny oproti konvenčním přístupům.

Odměnou je schopnost lépe poznat zákazníka detailněji sledovat prodejní kanály. Také portfolio produktů a služeb je pak možné lépe řídit a zvyšovat cross-sell i upsell. Analýza dat dále umožňuje predikci chování zákazníka a řešení úloh typu next best offer, micro-targeting, retenci zákazníka a další. Jako příklad lze uvést situaci, kdy zákazník prostřednictvím sociálních sítí naznačuje, že plánuje koupi notebooku. Pokud banka tuto informaci zachytí a jedná se o oslovitelného klienta se známou mírou rizikovosti, může banka, nabídnout např. navýšení kreditního limitu, peněžní půjčku nebo pojištění. Ke zlepšení přístupu vede i další případ užití vhodný pro Hadoop; sentiment analýza nebo také opinion mining.

Zaujala vás problematika? Více informací naleznete v kompletní verzi zde: Big Data - správny čas na Hadoop (z laboratoře do reálného světa)


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů

O2 spustila volání přes rychlé mobilní sítě LTE

ČTK , 18. leden 2017 12:00

Operátor O2 spustil službu volání v rychlé mobilní síti LTE. Největšími výhodami VoLTE jsou velmi kr...

Více 1 komentářů

Průměrná rychlost mobilního internetu loni stoupla na 23,8 Mbit/s

ČTK , 18. leden 2017 07:00

Průměrná rychlost mobilního internetu v Česku se v loňském roce zvýšila o 39 procent na 23,8 Mbit/s....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů