Big Data - správny čas na Hadoop

Jakub Augustín, 02. červen 2014 00:00 0 komentářů
Big Data - správny čas na Hadoop

O Hadoop jako platformě pro velká data se hovoří již několik let. Pojďme se podívat, jak jej využít v reálném prostředí bank a finančních institucí.

I přes řadu výhod nebyl Hadoop ještě donedávna technologií pro větší podniky. Hadoop totiž není jedinou technologií, ale ekosystémem drobných částí plnících různé účely. Bouřlivý vývoj v oblasti velkých dat znamená časté změny těchto částí a vyžaduje značné úsilí pro udržení jejich vzájemné kompatibility. Průlomem v možnostech reálného použití Hadoop jsou bezesporu Hadoop distribuce, které zákazníka od integrace částí Hadoopu odstiňují a zastřešují vše v jeden kompaktní celek.

Asi nejznámější zástupci Hadoop distribucí jsou Cloudera a Hortonwors. Tyto distribuce jsou si v zásadě podobné a slibují po zakoupení licencí možnosti HA provozu, vyšší bezpečnosti a provoz velkých clusterů. Hadoop distributoři v současnosti ve snaze rozdělení tržních podílů poskytují velice příznivou licenční politiku založenou na ročním obnovování. Také systémoví integrátoři jsou ochotni Hadoop řešení a PoC poskytovat za vstřícných podmínek. Tento stav je ideální pro zájemce z řad progresivních podniků usilujících o využití Big Data nástrojů ve svůj prospěch.

Velikou konkurenční výhodou a zároveň ideální úlohou pro Hadoop cluster je implementace 360° view of customer. Dnes běžně používané technologie neumožňují efektivně sledovat všechny prodejní a komunikační kanál, jako jsou hlasová data z call center, sociální sítě, e-maily, data z bankomatů, SMS atd. Nejen v těchto případech je ekosystém Hadoopu ideální volbou, protože umožňuje data efektivně ukládat a zároveň analyzovat za zlomek ceny oproti konvenčním přístupům.

Odměnou je schopnost lépe poznat zákazníka detailněji sledovat prodejní kanály. Také portfolio produktů a služeb je pak možné lépe řídit a zvyšovat cross-sell i upsell. Analýza dat dále umožňuje predikci chování zákazníka a řešení úloh typu next best offer, micro-targeting, retenci zákazníka a další. Jako příklad lze uvést situaci, kdy zákazník prostřednictvím sociálních sítí naznačuje, že plánuje koupi notebooku. Pokud banka tuto informaci zachytí a jedná se o oslovitelného klienta se známou mírou rizikovosti, může banka, nabídnout např. navýšení kreditního limitu, peněžní půjčku nebo pojištění. Ke zlepšení přístupu vede i další případ užití vhodný pro Hadoop; sentiment analýza nebo také opinion mining.

Zaujala vás problematika? Více informací naleznete v kompletní verzi zde: Big Data - správny čas na Hadoop (z laboratoře do reálného světa)


Komentáře

RSS 

Komentujeme

HTC: Měl to Google zapotřebí?

Pavel Houser , 24. říjen 2017 06:01
Pavel Houser

Ihned poté, co Google oznámil záměr koupit část HTC, se ozvaly hlasy zpochybňující smysl celé transa...

Více







Kalendář

24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
26. 10. Acronis Roadshow 2017
RSS 

Zprávičky

Valeo rozšiřuje v ČR své vývojové centrum pro autonomní auta

Pavel Houser , 24. říjen 2017 09:00

V areálu se kromě laboratoří nachází testovací plocha pro systémy automatického parkování....

Více 0 komentářů

Slovensko pozastavilo vydávání průkazů s elektronickým podpisem

ČTK , 24. říjen 2017 08:00

Dosud vydané elektronické podpisy zůstávají v platnosti, ale deaktivují se všechny služby eGovernmen...

Více 0 komentářů

ÚOHS začal posuzovat změnu vlastníka AutoContu

ČTK , 23. říjen 2017 11:15

V IT má Komárkova skupina rychle rostoucí byznys datových center své firmy DataSpring....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Google investoval do alternativní taxislužby Lyft

ČTK , 23. říjen 2017 09:00

Už v květnu podepsal Lyft dohodu o spolupráci s divizí samořídících aut Alphabetu.

...

Více 0 komentářů

Objem digitálních plateb i nadále roste

Pavel Houser , 23. říjen 2017 08:00

Nastupuje nový platební ekosystém...

Více 0 komentářů

ČSÚ: Volební weby byly nedostupné kvůli útoku DDoS

Pavel Houser , 22. říjen 2017 17:43

Výpadky prezentačních server vznikly na straně externího dodavatele komunikačních služeb. ...

Více 0 komentářů

Úřad pro ochranu osobních údajů vyšetřuje e-shop Mall.cz kvůli úniku hesel

ČTK , 22. říjen 2017 08:00

Obchodu Mall.cz odcizili hackeři údaje až ke 750 000 starších uživatelských účtů....

Více 0 komentářů