Český projekt přichází s personalizovanou reklamou v reálném čase

Petr Velecký , 25. květen 2016 18:00 3 komentářů
Český projekt přichází s personalizovanou reklamou v reálném čase

Colpirio.com, tak zní název nové mezinárodní marketingové platformy, která umožní v reálném čase personalizovat digitální reklamu i obsah webů a nabídku e-shopů. Český projekt, který lze označit za ukázku využití Big Data v reálném businessu, má ambice stát se alternativou tradičních reklamních sítí, jako je třeba Google, a v některých ohledech je chce podle svých tvůrců dokonce překonat.

Colpirio.com je technologie, která na základě na prediktivní analýzy potřeb a chování uživatelů internetu umožňuje lepší a efektivnější marketingovou komunikaci. Za účelem lepšího cílení on-line reklamy získává anonymizovaná data o chování uživatelů, ta analyzuje a srovnává s nabídkou inzerentů a poté uživatelům zobrazí v pravý čas nabídku, která skončí s největší pravděpodobností prodejem.

„Zjednodušeně řečeno, Colpirio.com prostě ví, po čem zákazníci touží ještě dříve, než to řeknou,“ říká Vladan Hejnic, CEO Colpirio.com. V rámci zdejšího regionu jde momentálně o jedinou platformu, která pracuje s daty v reálném čase a predikuje chování každého jednotlivého uživatele – ty identifikuje na základě sesbíraných dat (přitom však nevyužívá osobní data) a uchovává jejich behaviorální profily, které neustále (každých 20 minut) aktualizuje. Colpirio.com pracuje s téměř 7 miliony behaviorálních profilů v České republice a má dosah na 87 % internetové populace. Dokáže zanalyzovat až 30 000 interakcí uživatelů s webem za jedinou sekundu.

Big Data v praxi

Platformu je možné označit za typickou ukázku využití Big Data technologie v reálném businessové praxi. Pomocí strojového učení a umělé inteligence vytváří behaviorální profily jednotlivých uživatelů (identifikovaných podle dostupných dat) a z nich potom dokáže pomocí prediktivních modelů určit, jaká nabídka je s největší pravděpodobností zaujme.

S touto informací pak může systém naložit různými způsoby: Buďto je využije k zobrazení personalizované nabídky přímo na webu samotného klienta nebo automaticky vygeneruje bannerovou reklamu na daný produkt, která se zobrazí na „cizím“ webu. Podstatné je, že pro konkrétního návštěvníka je z XML feedů klientů v reálném čase vygenerováno doporučení konkrétního produktu s největší pravděpodobností prodeje.

Colpirio.com přitom měří a analyzuje chování uživatelů na webu i veškeré jejich akce, včetně například výběru parametrů při hledání produktů na stránkách, témat přečtených článků nebo anonymizovaných transakcí. Všechny tyto informace dokáže využít k vytváření zmíněných prediktivních modelů, které najdou široké spektrum využití v omnichannel komunikaci.

Behaviorálně cílená reklam

Colpirio.com v současnosti najde uplatnění v pěti základních oblastech:

  • Inzerenti a e-shopy - personalizovaná behaviorálně cílená a dynamicky generovaná reklama

  • Obsahové servery – využijí umělou inteligenci pro doporučování článků, automatické štítkování či personalizaci obsahu

  • E-shopy - doporučování produktů

  • Nástroje pro personalizaci e-mailingu – jako doplňkový nástroj

  • Datová integrace a využití behaviorálního cílení pro retailové řetězce

Jinak řečeno, využití služba najde nejen u obchodníků a poskytovatelů služeb, ale např. i v médiích. Zajímavý je také způsob zpoplatnění. Klienti přitom neplatí za technologie pro personalizaci obsahu a doporučování produktů, které jsou jako takové pro inzerenty zdarma. Platí je pouze technologický poplatek za přenos dat, není však nutné platit paušální platby. Díky tomuto principu má podle tvůrců platformy šanci mít přístup k této personalizační technologii prakticky každý web a e-shop.

Vladan Hejnic, CEO Colpirio.com, Michal Matula, technický ředitel projektu, a Jan Janča, šéf výzkumu a vývoje
Vladan Hejnic, CEO Colpirio.com, Michal Matula, technický ředitel projektu, a Jan Janča, šéf výzkumu a vývoje

Úspěch za českými hranicemi

Na projektu se podílí tři významní hráči na trhu internetové reklamy, datové analytiky a personalizovaného marketingu. Společnost Gauss Algorithmic dodala technologie pro cílení a real-time zpracování velkých dat, Internet Billboard infrastrukturu a technologie pro servírování reklamy, VIVnetworks.com technologie pro personalizovaný marketing a síť spolupracujících e-shopů.

Již od minulého roku na vývoji pracuje tým bezmála 30 vývojářů, složený z předních českých specialistů na oblast Big Data a umělou inteligenci, se zkušenostmi z komerčního i akademického sektoru.

Colpirio.com však necílí výhradně na český trh. V současnosti již úspěšně funguje kromě ČR i v Polsku a Maďarsku, na Slovensku, v Turecku a v Rumunsku a chystá se vstup na německý trh. Platformu již dnes pilotně využívá například HomeCredit pro svůj produkt Japonské půjčky anebo Samsung pro uvedení nového mobilního telefonu S7.


Komentáře

Nupa©® #0
Nupa©® 26. květen 2016 10:25

Nejlepší by bylo,kdyby v reálném čase šli s veškerou reklamou do prdele!!!

tomvec #1
tomvec 26. květen 2016 10:31

Chce se mi blejt. Opět vyšší level šmírování.

Slunicko #2
Slunicko 26. květen 2016 13:53

Ale no no! Cilena reklama je in a lidem setri cas :) Ciste technologicky je to celkem zajimave... ale jaka data k identifikaci tech uzivatelu pouzivaji, kdyz ne osobni (dejme tomu, ze jim verim), to rict evidentne nechteji

RSS 

Komentujeme

Umělá inteligence rozpoznává tvář zločince

Pavel Houser , 27. červen 2017 12:30
Pavel Houser

Když dnes člověk prohlásí, že rysy tváře souvisejí se zločinností, bude za šarlatána, který chce kří...

Více






Kalendář

25. 06.

29. 06.
Cisco Live 2017
22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
RSS 

Zprávičky

Hackeři napadli ukrajinské banky a podniky, i ruskou Rosněfť

ČTK , 27. červen 2017 18:27

Ukrajinu dnes zasáhla největší vlna hackerských útoků v historii země, informovalo ukrajinské minist...

Více 0 komentářů

Google dostal od Evropské komise rekordní pokutu 2,4 miliardy eur

ČTK , 27. červen 2017 13:06

Google se musí začít ke konkurenčním srovnávačům cen chovat stejně jako k vlastní službě. ...

Více 0 komentářů

Do sporu ruských úřadů se sítí Telegram se vložila i tajná služba

ČTK , 27. červen 2017 09:00

Podle provozovatele majitel sítě žádný "šifrovací klíč" nemá, ty si vytváří zařízení uživatele....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

NSZ zrušilo kvůli vadám stíhání šesti lidí v kauze IT zakázek

ČTK , 27. červen 2017 08:00

Případ se týká tendrů Integrovaného operačního programu ministerstva vnitra. ...

Více 0 komentářů

Konica Minolta umožňuje skenovat dokumenty mobilním telefonem

Pavel Houser , 26. červen 2017 16:04

Nová aplikace podle dodavatele zrychlí ve firmách zpracování dokumentů. Uživatelé mohou s každým dok...

Více 0 komentářů

Toshiba vypadne z hlavního indexu tokijské burzy Nikkei 225

ČTK , 26. červen 2017 10:00

Společnost dosud nezveřejnila auditované výsledky za uplynulý finanční rok, protože auditoři jí výsl...

Více 0 komentářů

Britský parlament se stal terčem kybernetického útoku

ČTK , 25. červen 2017 09:00

Mluvčí Dolní sněmovny potvrdila, že parlament odhalil neoprávněné pokusy o přístup....

Více 0 komentářů