margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Chcete si hrát nebo hlídat s IBM?

Richard Jan Voigts , 09. červen 2016 10:00 0 komentářů
Chcete si hrát nebo hlídat s IBM?

Baví vás tvorba počítačových her, nebo se spíše orientujete jiný byznys? IBM i v oblasti divize Commercial umí nabídnout své IT služby téměř všude, akorát to o ní málokdo ví. Jak to ve skutečnosti vypadá nám nastínil Filip Korbel, obchodní ředitel IBM pro Commercial and CSP Central EBU (Čechy a Slovensko).

Co znamená segment Commercial z pohledu IBM ohledně nabídky a obratu?

Segment zákazníků z řad menších až středně velkých firem (dříve Midmarket) vede IBM pod názvem „Commercial and CSP Sales“. Velikostí personálního obsazení se naši zákazníci Commercial pohybují od tří lidí až po banky a pojišťovny Equabank, ING a Uniqa nebo vyhledávač Seznam.cz ale i komerční firmy jako Avast, Skypicker, nebo specializované výrobní firmy typu Jablotron, která je krásným příkladem zákazníka střední velikosti z oblasti internet of things (IoT). Každého zákazníka z trhu Commercial se snažíme pochopit, abychom mu mohli v jeho byznysu pomoci, aby si mohl buď dále růst, nebo alespoň zachovat stávající zákaznickou bázi, což vůbec není jednoduché.

Mezi vertikály, na které se IBM orientuje, je zdravotnictví, banky, pojišťovny, vysoké školy a výrobní podniky, nabízíme pomoc poskytovatelům cloudových služeb, nově jsme aktivní také v gamingu. Mojí úlohou je tedy porozumět a umět s nimi komunikovat, abychom si vzájemně porozuměli.

Celkový obrat, který tyto firmy IBM přinášejí, přitom není nijak závratný, jde o „jen“ asi půl miliardy korun ročně. Velikost jejich obratu se může pohybovat od půl milionu korun ročně až po zakázku o velikosti 20 milionů korun – to se paradoxně týká právě oné firmy o tří lidech.

Může však jít i o poskytování softwaru jako služby IBM Bluemix nebo Analytics, kde jsou zpravidla částky jen marginální.

Skvělým příkladem inovací je spolupráce na téma IoT se společností Jablotron, jedničkou pro bezpečnost, dohled a chytré budovy. Export výrobků Jablotronu do celého světa a jeho nově otevřené centrum ve Španělsku, staví tuto špičkovou českou společnost v oblasti bezpečnostních systémů do týmu evropských inovátorů. Právě pro ně je IBM globální firmou pro cloud a spolupráce na poli IoT. Vítáme Jablotron mezi světovými jmény, a také v našem cloudu a investujeme do společných aktivit v oblasti Internet of Things. Pomáháme růst a inovujeme společně, což vidíme pro IBM jako správnou úlohu.

Čím oslovuje IBM trh Commercial nejvíce?

Infrastruktura je z pohledu IBM stále důležitá a po odprodeji serverové divize x86 stále máme v nabídce serverovou platformu Power, a to zejména na Linuxu. Výpočetní výkon serverů Power může být až o 300 % vyšší, než u platformy x86. Zejména když jde úlohy paralelizovat, jako příklad mohu uvést Hadoop nebo mariaDB. Dále storage Storwize, systémy pro zálohování a další infrastrukturní záležitosti, které pro IBM stále tvoří velkou část příjmů nejen oddělení IBM Commerce.

Ohledně nové nabídky jde o software pro bezpečnost, analytiku, digital customer experience apod.

IBM už tedy zdaleka není jen infrastrukturním výrobcem, jsme spíše velkým softwarehousem, kterým jsme ostatně byli vždycky, jen to začíná stále více vyplouvat na povrch.

Třetí nohou IBM, o kterou se opírá, jsou cloudové služby, kam patří Bluemix se svými cloudovými nástroji a Softlayer.

Na porozumění IBM je nejsložitější šíře našeho portfolia. Osobně mám za úkol pochopit, co trh potřebuje a najít správná řešení jak z pohledu nabídky IBM, tak z pohledu přínosu klientům. Evidujeme jich téměř čtyři tisíce a je jich široká škála.

Filip Korbel, obchodní ředitel IBM pro Commercial and CSP Central EBU (Čechy a Slovensko)
Filip Korbel, obchodní ředitel IBM pro Commercial and CSP Central EBU (Čechy a Slovensko)

To máte tak velký obchodní tým, že je schopen oslovovat čtyři tisíce zákazníků?

Toho by IBM nebyla schopna bez partnerské sítě a distributorů s přidanou hodnotou. Můj obchodní tým se věnuje vybraným zákazníkům, kterým rozumíme a můžeme jim pomáhat přímo, jde o nějakých 10 % z celkového počtu. Na ostatní 90 % už nemůžeme z principu dosáhnout – buď nám nezbývají síly se o nich vůbec něco dozvědět, nebo jim prostě nerozumíme. Těm se tedy věnují naši partneři a distributoři Avnet a DNS. V těchto případech musíme „jen“ umět přenést příběh, kterým směrem IBM směřuje, na naše partnery, abychom je mohli nasměrovat tak, že se jejich (i naše) cesty potkají s našimi společnými zákazníky.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

22. 02. IT mezi paragrafy
20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
RSS 

Zprávičky

Blokování nelegálního hazardu na internetu není protiústavní

Pavel Houser , 22. únor 2017 13:22

Plénum Ústavního soudu zamítlo návrh skupiny 21 senátorů Senátu Parlamentu České republiky na zruš...

Více 0 komentářů

Amazon otevře v Polsku své páté logistické centrum

Pavel Houser , 22. únor 2017 13:03

Česká pobočka firmy uvedla, že letos nabere v Dobrovízi u Prahy a ve své pražské kanceláři 1000 stál...

Více 0 komentářů

SpaceX a Boeing se možná zpozdí s dopravou lidí na ISS

ČTK , 22. únor 2017 09:30

Společnosti SpaceX a Boeing se možná zpozdí s nasazením svých lodí pro dopravu posádek na Mezinárodn...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Verizon koupí aktivity Yahoo za sníženou cenu 4,48 miliardy USD

ČTK , 21. únor 2017 16:05

Americký telekomunikační operátor Verizon Communications se dohodl na nových podmínkách převzetí zák...

Více 0 komentářů

Jen desetina SMB firem těží z digitální transformace

ITBiz.cz , 21. únor 2017 09:00

Studie IDC a SAP ukázala, že čtyři z pěti SMB firem vidí v digitální transformaci značné výhody včet...

Více 0 komentářů

Trump si nechal registrovat tisíce internetových domén

ČTK , 21. únor 2017 08:30

Málokterá veřejná osoba je tak aktivní ve skupování internetových domén jako americký prezident Dona...

Více 4 komentářů

Mall Group ovládla internetový obchod s elektrem CZC.cz

ČTK , 20. únor 2017 16:39

Skupina Mall Group se stala jediným vlastníkem e-shopu CZC.cz. Od zakladatele obchodu Josefa Matějky...

Více 2 komentářů

AbcPráce