Dvoufaktorová autentizace aneb je vaše bezpečnost stejná jako káva, kterou máte rádi?

Steve Watts , 30. červenec 2012 08:00 0 komentářů
Dvoufaktorová autentizace aneb je vaše bezpečnost stejná jako káva, kterou máte rádi?

Existenci kaváren lze vysledovat až do 15. století, ačkoli přesný rok a místo jsou předmětem diskusí. Co však mají různé „legendy“ společného, je téma kavárny, ve které si můžete koupit kávu – silnou a černou. Během doby se oblíbený nápoj zjemnil pomocí mléka a cukru, avšak nezměnila se směs – každé zařízení mělo na výběr jen jednu. To znamenalo, že pokud jste chtěli jinou „chuť“, museli jste jít do jiné kavárny.

Dnes je představa kavárny zcela odlišná. Napadne nás místo s pohodlným posezením a nabídkou celé řady nápojů – od obyčejné překapávané kávy po espreso, cappuccino či latté. Pro nezasvěcené mohou být tyto malé aromatické přístavy jako krok do paralelního vesmíru se svým vlastním jazykem. I tak jednoduchá věc jako velikost šálku může leckoho splést, když velký je malý a malý je extra malý. A to jste se ještě nezačali rozhodovat, zda chcete jednoduchou nebo dvojitou, s kofeinem nebo bez kofeinu, tučnou nebo dietní. A když zvládnete „základy“, proces volby pokračuje upřesňováním volby mezi světlou, střední či tmavou, ranní nebo denní směsí a dále sezónním sortimentem, abyste zůstali ve střehu.

A to není konec rozhodování, protože nemůžete projít po hlavní ulici, aniž by vás dvě nebo tři „značky“ kávy nelákaly k posezení a zamyšlení.

Zabezpečení je jako káva

Ptáte se, co má zabezpečení společného s kávou? Jednoduše vhodně znázorňuje, že každý ví, co chce, a rozhoduje o tom sám – nikoli kavárna.

Totéž platí pro pracoviště. Dny, kdy vedoucí pracovník poslušně vysedával od devíti do pěti na pracovišti u pevné telefonní linky, jsou s definitivní platností minulost. Mantrou, podle které dnešní organizace tancují, jsou flexibilní pracovní postupy.

Dnešní technologie jsou zaváděny s konkrétním cílem umožnit jednotlivcům pracovat z domova, na cestě nebo ve výše zmíněných kavárnách. A nejde jen o volbu mezi počítačem a notebookem, kterou je nutno provést. Aktovka vedoucího pracovníka je plná vybavení určeného k usnadnění života a zajištění nepřetržité podnikové činnosti – vždy a všude. Takže jakýkoli chytrý telefon, tablet či notebook, který lze připojit k Internetu, lze využít k produktivní práci.

S tímto vědomím a podobně jako s kávou dnes mnoho lidí má „značku“, které dává přednost – od Apple iPhone a iPad po Blackberry Torch a PlayBook. Někdy jedna nestačí a nedávný průzkum společnosti SecurEnvoy zjistil, že přibližně 47 % mužů a 36 % žen používá více zařízení.

Tato rozmanitost zařízení a možností způsobuje organizacím bezesné noci. Zajistit zabezpečení tohoto technologického koktejlu je opravdový problém.

Některé technologie však tuto flexibilitu vítají namísto toho, aby jejímu vývoji bránily.

Dva modely dvoufaktorové autentizace

Existují dvě implementace dvoufaktorové autentizace, které ve skutečnosti zahrnují mnoho aplikací v jednom stisknutí tlačítka. Namísto tradičního fyzického tokenu existují řešení, která umožňují vrátit rozhodování zpět zaměstnancům. Lidé si mohou zvolit, zda chtějí jako autentizační token používat zprávu SMS v mobilním telefonu, aplikaci v chytrém telefonu či tabletu nebo softwarový token v notebooku – s možností tato zařízení libovolně střídat či přizpůsobit se trendům.

Je to odpověď na trend uživatelů požadujících flexibilitu používání vlastních zařízení na pracovišti (BYOD), která jim dává právo rozhodovat, které zařízení budou při každodenní práci používat. Na rozdíl od alternativních řešení platí, že když uživatel upgraduje svůj chytrý telefon nebo se rozhodne pro jiný, systém přesune účet na nové zařízení.

Stejně jako v případě znalců kávy zabezpečení v dnešním technologickém světě pokročilo a je čas tuto rozmanitost přijmout. Už neexistuje jedna velikost, která padne všem; každý má svůj názor a rozhoduje o tom, co má a stejně tak co nemá rád. Dvoufaktorová autentizace je jedním z příkladů, proč je bezpečnostní technologie jako káva. Namísto nabízení jedné směsi pro všechny poskytuje zákazníkovi volbu a umožňuje zaměstnancům dát najevo svoji originalitu.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy

ČTK , 19. leden 2017 14:00

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startu...

Více 0 komentářů

Toshiba prý zvažuje o osamostatnění své polovodičové divize

ČTK , 19. leden 2017 11:00

Japonská společnost Toshiba Corp. zvažuje oddělení svých aktivit v oblasti výroby polovodičů do samo...

Více 0 komentářů

Sněmovna uzákoní pravidla pro informační systémy veřejné správy

ČTK , 19. leden 2017 07:00

Sněmovna zřejmě uzákoní pravidla pro to, jaké funkční vlastnosti mají mít informační systémy ve veře...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů

O2 spustila volání přes rychlé mobilní sítě LTE

ČTK , 18. leden 2017 12:00

Operátor O2 spustil službu volání v rychlé mobilní síti LTE. Největšími výhodami VoLTE jsou velmi kr...

Více 2 komentářů

Průměrná rychlost mobilního internetu loni stoupla na 23,8 Mbit/s

ČTK , 18. leden 2017 07:00

Průměrná rychlost mobilního internetu v Česku se v loňském roce zvýšila o 39 procent na 23,8 Mbit/s....

Více 0 komentářů

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů