GDPR: Zpracování osobních údajů je časovanou bombou

ITBiz.cz , 22. červen 2017 09:30 5 komentářů
GDPR: Zpracování osobních údajů je časovanou bombou

Online marketing čeká s příchodem GDPR řada velkých změn, přičemž pro e-commerce a e-mailový marketing může být nejkritičtější souhlas se zpracováním osobních údajů. Veškerá data sesbíraná jinak než aktivním souhlasem uživatele, včetně pasivního souhlasu či nákupu databáze kontaktů, se totiž nebudou smět dále používat.

Nařízení Evropské unie GDPR (General Data Protection Regulation), které vstoupí v platnost 25. května 2018, zvýší ochranu osobních údajů rezidentů EU. Jedním z aspektů, který se bude týkat většiny firem bez ohledu na obor podnikání, je souhlas se zpracováním osobních údajů a s tím související souhlas se zasíláním obchodních sdělení, tedy reklamních e-mailů a elektronických newsletterů.

Nyní je řada souhlasů ze strany zákazníků a uživatelů získávána takovými způsoby, že s příchodem GDPR ztratí svoji platnost a společnosti budou muset tato data přestat používat a zcela odstranit. Týká se to všech souhlasů získaných podmíněně, kdy musel uživatel souhlas udělit například v rámci obchodních podmínek, nebo bez něj nemohl uskutečnit nákup.

Spadají sem i všechny souhlasy získané pasivním souhlasem, kdy typicky na webu uživatel měl při vytváření profilu předzaškrtnutou volbu, že souhlasí se zpracováním a zasíláním a musel tedy udělat aktivní krok a svůj souhlas stáhnout. Kromě toho také za žádných okolností nebude možné využívat zakoupené databáze zákazníků, včetně těch pořízených před účinností GDPR.

Filip Mejzlík, VIVmail.cz
Filip Mejzlík, VIVmail.cz
Řadě společností tak hrozí, že s účinností GDPR přijdou o značnou část své zákaznické báze, odhadují odborníci ze společnosti VIVmail.cz, která se specializuje na e-mail marketing. „Jediná situace, kdy souhlas zůstane do budoucna v platnosti, je tak případ, kdy uživatel aktivně zaškrtl políčko, že souhlasí se zpracováním svých osobních údajů, resp. se zasíláním obchodních sdělení,“ řekl Filip Mejzlík z VIVmail.cz na odborné konferenci GDPRlive.

Doporučenou cestou, jak legalizovat souhlasy se zpracováním osobních údajů získané pasivním souhlasem, podmíněným souhlasem a podobně, je znovuobnovení souhlasu uživatelů, například pomocí e-mailingové kampaně, v souladu s požadavky GDPR. Čím dříve začnou firmy s reaktivací databází, tím větší bude úspěšnost, která bude postupně klesat, jak těchto reaktivačních kampaní bude přibývat, shodli se odborníci na konferenci GDPRlive.


Komentáře

manamana #0
manamana 22. červen 2017 12:50

no, tak tohle už mělo být dávno. ještě že máme EU!

doufám, že tihle marketingoví zmetci co nejdřív zkrachují!

C #2
C 22. červen 2017 21:00

Hej, vyzera to super, len nakolko to budu firmy respektovat. A firmy mimo EU na to budu kaslat a tym budu mat vyhodu.

kolemjdouci #3
kolemjdouci 24. červen 2017 10:25

GDPR se týká všech firem, které zpracovávají data rezidentů EU, tedy i firem mimo EU. A bude na orgánech EU, aby z nich pak dostávaly ty mastné pokuty za porušení GDPR. Jak to ovšem bude v praxi, se uvidí, horší než nyní to asi nebude :) Primárně myslím, že to mělo srovnat firmy typu Google, Facebook a další internetové mafiány, ale samozřejmě to nelze takto postavit, tak se to holt musí týkat všech.

Richard Jan Voigts #4
Richard Jan Voigts 28. červen 2017 10:04

Jenomže, soudruzi, tihle giganti si vždy vydupu svoje.
Co se stalo s faktem, že Facebook nadhodnocoval délku shlédnutí videí na něm umístěných?
Nic... a marketingoví guru jen svěsili rypáky, že s tím nejde nic dělat, ale dál to nabízeli svým klientům.
Je to jako kdysi s "velkou čtyřkou" po aféře s Evronem a tím tankerem Exxon Valdez (podrobnosti si nepamatuji). Účtovali hovadiny, blbě, snad o tom finančním průšvihu i věděli, ale stejně si dál všichni nechávají dělat audity od nich.
A naši skvělí marketingoví guruové? Dál budou lienty oblbovat tím, že je zviditelní na... Googlu, Facebooku, YouTube... A zákazníci jim tyhle marketingové kydy budou žrát dál...

Se zneužíváním dat mám svoje osobní zkušenosti, kdy mi jedna banka nabízela snad 4x-5x kreditku, 4x zamítla, a když jsem se ptal po páté, jak je to možné (ne že bych ji chtěl, prostě byli v nákupním centru dotěrní), že žádné dluhy nemám a nikdy jsem neměl, bylo mi řečeno, "no tak to asi právě proto, nemáte půjčku, hypotéku, dluhy, takže jste pro banky nedůvěryhodný!" A data o klientech si operátoři, řetězce a banky s největší pravděpodobností vesele přeprodávají dál.
rjv

manamana #1
manamana 22. červen 2017 12:51

no, tak tohle už mělo být dávno. ještě že máme EU!

doufám, že tihle marketingoví zmetci co nejdřív zkrachují!

RSS 

Komentujeme

Deset minut s Einsteinem

Richard Jan Voigts , 18. listopad 2017 10:45
Richard Jan Voigts

Při návštěvě Švýcarska jsme strávili den na Eidgenoessiche Technische Hochschule Zurich – Swiss Fede...

Více







RSS 

Zprávičky

V zóně u Žatce by mohlo stát datové centrum za 15 miliard

ČTK , 23. listopad 2017 12:26

V průmyslové zóně Triangle u Žatce může vzniknout datové centrum pro společnosti a instituce z celé ...

Více 0 komentářů

ÚOHS schválil změnu vlastníka většiny v AutoContu

ČTK , 23. listopad 2017 09:00

Spojení AutoContu a KKCG nemá mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže...

Více 0 komentářů

Česká hra o atentátu na Heydricha se dostala do světové distribuce Steam

ČTK , 23. listopad 2017 08:30

Do distribuce českou hru dostali hlasováním sami hráči....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Čína vyvíjí vlastní digitální měnu

ČTK , 23. listopad 2017 08:00

Čínské vedení vyvíjí vlastní kryptoměnu. Chce tak oslabit vliv bitcoinu a dalších virtuálních měn, n...

Více 0 komentářů

Hackeři ukradli Uberu data 57 milionů zákazníků a řidičů

ČTK , 22. listopad 2017 09:15

Incident společnost rok tajila a hackerům zaplatila....

Více 0 komentářů

Tuzemské banky útok trojského koně nezaznamenaly

ČTK , 22. listopad 2017 09:00

Banky ČSOB, Sberbank a Air Bank nezaznamenaly útok trojského koně BankBot na své aplikace mobilního ...

Více 0 komentářů

ODS chce otevřít diskusi o zavedení elektronických voleb

ČTK , 22. listopad 2017 08:00

Komisaři by také např. už při vkládání výsledků měli kontrolovat, zda na lístcích není nějaký abnorm...

Více 0 komentářů