Hackování aut připojených na Internet není jen hudba budoucnosti

ITbiz.cz, 08. červenec 2014 12:00 0 komentářů
Hackování aut připojených na Internet není jen hudba budoucnosti

Na světě je první rozsáhlejší studie trhu s „propojenými auty“ a bezpečnostními riziky jejich připojení k Internetu. Jak tento trh dnes vypadá a jaká skýtá největší rizika? Servery Applicantes a Motor.com uskutečnili ve spolupráci se španělskou agenturou IAB a ruskou antivirová společnost Kaspersky Lab analýzu First Annual Connected Cars Study.

Hlavním cílem průzkumu bylo získat přehled o trhu s propojenými auty pomocí analýzy všech dostupných informací a pokusit se sjednotit vysoce fragmentovaný softwarový ekosystém, který v současnosti automobilový průmysl nabízí.

Jak moc dalece propojená auta?

Automobily s vlastní konektivitou již nemají za úkol pouze odnavigovat a pomoci lépe zaparkovat. Čím dál tím častěji zahrnují i přístup do sociálních sítí, e-mailu, spojení s chytrými telefony a zabudované aplikace, které odemykají další potenciál vozu. Vedle výhod přinášejí ale také roztříštěný ekosystém operačních systémů a aplikací a – pochopitelně – také určitá rizika, a proto je třeba analyzovat různé situace, které mohou vést ke kybernetickým útokům, nehodám nebo dokonce podvodnému nakládání s vozidlem.

Soukromí, aktualizace a aplikace v mobilních telefonech určené pro tato auta mohou být využity k třem různým způsobům útoku kybernetických zločinců. Majitelům „propojených aut“ mohou být například odcizena hesla. To může vést k lokalizaci auta a jeho vzdálenému odemknutí. Tato vozidla se podle analytiků stávají terčem podobných útoků, které doposud cílily hlavně na počítače a chytré telefony.

Co přinesla analýza systému BMW ConnectedDrive

Odcizená osobní data: Odcizení informací sloužících k přístupu na web BMW pomocí známých metod jako je phishing, odezírání klávesnice nebo sociální inženýrství může vést k neoprávněnému přístupu třetích stran k uživatelským datům a k vozidlu samotnému. Odsud je možné nainstalovat mobilní aplikace se stejnými informacemi a umožnit vzdálené ovládání ještě před otevřením auta a odjezdem s ním.

Mobilní aplikace: Pokud aktivujete mobilní službu otevření auta, můžete bez problémů vytvořit novou sadu klíčů k vašemu autu. Pokud tato aplikace není zabezpečená, kdokoli, kdo ukradne telefon, získá přístup k autu. S odcizeným mobilem je možné změnit databázi aplikací a obejít jakékoli ověření pomocí PINu, což kybernetickým zločincům usnadňuje vzdálený přístup.

Aktualizace: Ovladače bluetooth jsou aktualizovány stažením souboru z webu BMW a nainstalováním na USB. Tento soubor není ani šifrován ani podepsán a obsahuje mnoho informací o vnitřním systému, který v autě běží. To může potenciálnímu útočníkovi poskytnout přístup do prostředí, na nějž cílí, a může být změněno tak, aby spustilo škodlivý kód.

Komunikace: Některé funkce komunikují se SIM kartou v autě pomocí SMS. Prolomení tohoto kanálu umožní poslat falešné instrukce. Záleží přitom na úrovni šifrování operátora. V tom nejhorším scénáři může útočník vyměnit komunikační systém BMW za vlastní instrukce a služby.

Některé obecnější znepokojivé závěry

Studie se také zaměřila na konektivitu online a španělský automobilový průmysl. Analyzovala 21 různých modelů vozů a narazila přitom na několik znepokojivých zjištění. Mimo jiné zjistila, že operační systémy, modely připojení a aplikace jsou vysoce roztříštěné, bezplatné služby jsou dnes časově omezené – výrobci je nabízí jen na určitou dobu a ani automobilům se nevyhýbají problémy s pokrytím (3G/LTE). S konektivitou souvisí také další problém, uživatelům, kteří vnímají nadstandardní funkce vozu jako servis, na který mají jednoduše nárok, nechce platit za přídavná data.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Makroviry inspirují

Pavel Houser , 20. září 2017 06:30
Pavel Houser

Úspěšný návrat malwaru šířeného pomocí maker vedl útočníky k tomu, že svou pozornost obrátili k příb...

Více






Kalendář

25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
26. 09.

26. 08.
Affiliate konferencia 2017
RSS 

Zprávičky

EK:Digitální firmy platí poloviční daně oproti tradičním podnikům

ČTK , 25. září 2017 09:00

Krátkodobá řešení podle návrhu zahrnují např. zdanění digitálních podniků na základě jejich tržeb, n...

Více 0 komentářů

Hewlett Packard Enterprise propustí asi 5 000 lidí

ČTK , 25. září 2017 08:00

Plánované zrušení 10 % pracovních míst by mohlo být předehrou k dalšímu snižování počtu zaměstnanců....

Více 0 komentářů

Mobilní platby: Jak si ČR stojí ve srovnání s Evropou

Pavel Houser , 24. září 2017 09:00

Biometrii Češi považují za nejvhodnější formu ověření platby....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Důvěra Čechů v e-shopy roste

Pavel Houser , 23. září 2017 09:00

Drtivá většina české internetové populace nakupuje on-line dlouhodobě, dále však narůstá četnost nák...

Více 0 komentářů

Nové verze Javy: Java SE 9 a Java EE 8

Pavel Houser , 22. září 2017 14:51

Oracle oznamuje všeobecnou dostupnost nových verzí platformy Java: Java SE 9 (JDK 9), Java Platform ...

Více 0 komentářů

Baidu investuje do vývoje autonomního řízení

ČTK , 22. září 2017 13:00

Cílem projektu Apollo je vyvinout technologii pro samořízené automobily do roku 2020....

Více 0 komentářů

Kaprain koupil kabelovou Rio Media

ČTK , 22. září 2017 09:00

Spojením Nej.cz a Rio Media vznikne druhý největší poskytovatel kabelové televize a významný poskyto...

Více 0 komentářů