IBM představilo nové firemní aplikace pro iOS

Martin Stančík , 07. březen 2015 08:00 0 komentářů
Rubriky: Cloud
IBM představilo nové firemní aplikace pro iOS

IBM představilo nové firemní aplikace řady MobileFirst, jež vznikly ve spolupráci se společností Apple a jsou určené pro mobilní operační systém iOS. Co nového uživatelům nabízejí?

Nové mobilní aplikace pro iOS, jež byly tento týden představeny na Světovém mobilním kongresu v Barceloně, jsou určeny pro firmy podnikající v bankovnictví, retailu a letecké dopravě. Aplikace vznikly díky partnerství IBM a Apple, jež bylo poměrně nečekaně uzavřeno v minulém roce. Prvních deset aplikací řady MobileFirst bylo vydáno v prosinci a tento týden k nim přibyly tři další - Passenger Care, Dynamic Buy a Advisor Alert. Jak uvedla Katharyna Whitová z IBM, cílem obou korporací je, aby do konce roku 2015 takových aplikací měly v nabídce rovných sto. A to je opravdu ambiciózní plán.

První novou aplikací je Advisor Alerts, který má umožnit poskytovatelům finančních služeb snazší komunikaci s jejich zákazníky. Aplikace sama vyhodnocuje profil klienta a v závislosti na něm ukazuje poskytovatelům služeb produkty či jiná řešení, o něž by klient mohl mít zájem. Kromě toho aplikace usnadňuje zaměstnancům finančních institucí přiřazování priorit ke klientským požadavkům, když jsou mimo kancelář a je možné jejím prostřednictvím komunikovat s kolegy.

Druhým programem je Dynamic Buy, jenž má retailovým nákupčím pomoci najít požadované zboží za ty nejlepší ceny. Díky aplikaci mohou nákupčí v reálném čase procházet nabídku velkoobchodů a věci, které se jim zalíbí, ihned koupit. Odpadne tak komunikace s dodavateli, v rámci které se řeší například okamžitá dostupnost produktů z katalogu na skladě. Aplikace nákupčí také automaticky upozorňí tehdy, pokud je jimi hledané zboží dostupné za nízkou cenu.

Poslední nově představenou aplikací je Pasenger Care. Jedná se o nástroj, který mohou použít aerolinky při péči o zákazníky. Zaměstnanci leteckých společností mohou využít aplikaci například k informování pasažérů o zpožděných či zrušených letech. Jak uvedla Whitová, namísto toho, aby se při zrušeném letu tvořily u přepážky fronty nespokojených pasažérů, kteří potřebují přebookovat svůj let, mohou zaměstnanci aerolinek využít své iPady. Díky aplikaci Passenger Care mohou cestující jednotlivě obejít, změnit let nebo jim odeslat na jejich elektronické zařízení kupon na jídlo. Pokud by služba opravdu takto fungovala, mohli by se zaměstnanci aerolinek i pasažéři vyhnout řadě stresujících situací.

Všechny tři aplikace jsou uzpůsobeny pro iPhone a iPad a podle IBM není problém je přizpůsobit pro jakoukoli firmu. Aplikace IBM MobileFirst jsou nyní dostupné pro společnosti podnikající v odvětvích bankovnictví, retailu, pojišťovnictví, finančních služeb, telekomunikací, energetiky, letectví a pro vládní organizace. Mezi více než padesátkou firem, které již aplikace využívají, patří Air Canada, American Eagle Outfitters, Banorte, Boots UK, Citi a Sprint.

Jak uvedla Whitová, vývoj aplikací funguje ve dvou krocích. Tím prvním je nalezení opravdového problému a jeho řešení pomocí mobilního zařízení. Následně se aplikace propojí s analytickým softwarem tak, aby se učila návyky uživatele a při práci mu byla co možná nejvíce prospěšná.

I když partnerství Apple a IBM bylo pro řadu expertů překvapující, obě společnosti díky němu mohou hodně získat. Apple se díky spolupráci snadněji dostane k firemní klientele, zatímco IBM získá znalosti Apple z mobilního prostředí. „Cílem tohoto partnerství je přinést do našich pracovních životů krásně zpracované a přehledné aplikace, na něž jsme zvyklí z domova,“ uvedla Whitová. Myšlenka je taková, že i když lidé používají skvělé aplikace doma, následně jdou do práce, kde musejí pracovat s nepřehledným softwarem určeným spíše pro IT profesionály. Účelem spojenectví Apple a IBM je tedy přinést software s uživatelským rozhraním určeným pro běžné uživatele do pracovního prostředí.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Jak srovnávali jablka s hruškami

Pavel Houser , 27. květen 2017 14:30
Pavel Houser

Absurdní patent či ochranná známka, respektive absurdní výsledek sporu? A že je hloupost srovnávat j...

Více





RSS 

Zprávičky

Pracovní nabídky v SAP Services připravují roboti

Pavel Houser , 28. květen 2017 08:00

Ve společnosti SAP Services se podařilo zautomatizovat tvorbu pracovních nabídek napříč různými země...

Více 1 komentářů

Výdaje na reklamu na webech v dubnu stouply na 652 milionů Kč

ČTK , 27. květen 2017 09:04

Seznam získal 240 milionů, Mafra inkasovala 118 milionů a Economia 76 milionů korun....

Více 0 komentářů

Dell EMC podporuje transformaci IT s novými produkty pro open networking

Pavel Houser , 26. květen 2017 14:46

Přepínače Dell EMC pro Open Networking tvoří spolu se servery PowerEdge čtrnácté generace a špičkový...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Hodnota bitcoinu stoupla na nový rekord přes 2400 dolarů

ČTK , 26. květen 2017 09:23

K růstu bitcoinu přispívá příliv nového kapitálu a růst poptávky po dalších digitálních měnách....

Více 0 komentářů

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů