Jak moc mění Internet a sociální sítě tradiční cesty k zaměstnání?

ITbiz.cz, 04. únor 2013 08:00 0 komentářů
Jak moc mění Internet a sociální sítě tradiční cesty k zaměstnání?

Na tuto otázku se pokusila odpovědět poradenská společnost Hays ČR, která koncem loňského roku provedla zajímavý průzkum mezi svými uchazeči o zaměstnání. Mezi otázkami v dotazníku zaznělo, jak moc jsou při hledání zaměstnání nápomocny internetové sociální sítě, především Linkedin, jaké jsou rozdíly mezi technickými a netechnickými obory a jak si v tomto ohledu vede například twitter, nebo Facebook.

Sociální sítě nejsou samospasitelné

Přístup k využívání profesní sítě se liší dle oborů, z kterého oslovení kandidáti pocházejí. Největší samozřejmostí je Linkedin pro specialisty v oblasti Technology (IT, Telco, Engineering, Construction and Property), Office support (zde se jedná především o zaměstnance v oblasti Personalistiky), a Business Services (zde se jedná o zaměstnance center sdílených služeb, kteří hovoří více jazyky).

Osloveným pracovníkům v oblasti Office Support nikdy nebyla nabídnuta práce prostřednictvím Linkedin. Naopak lidem z center sdílených služeb byla nabídnuta z 80%ti procent.

Komunikace funguje pouze v jednom směru

Kandidáti nepovažují za vhodné oslovit potenciálního zaměstnavatele právě prostřednictvím Linkedin. K oslovení používají personálně poradenské společnosti, osobní kontakty, či pracovní portály.

Pokud jsou ale osloveni potenciálním zaměstnavatelem, snaží se reagovat pozitivně.

Co může být slabou stránkou profesní sítě Linkedin je fakt, že většina respondentů přiznala, že si svůj profil aktualizuje nepravidelně. Informace, které tedy u jednotlivých profilů vidíme, nemusí odpovídat realitě. Někteří kandidáti mají založeno více profilů, někteří tam nemají aktuální role, či zaměstnavatele. Ze zkušeností Hays Česká republika plyne, že největším neduhem je, že si kandidáti na Linkedin neukončují pracovní poměr. Pokud si uchazeči budou aktualizovat svůj profil pravidelně, mohou dostávat adekvátní nabídky.

Přístup k sociálním sítím na jednotlivých pozicích

Otázka

účetní a finance

obchodní služby

humanitní obory

prodej a marketing

technologie

Máte profil na profesní síti Linkedin?

Ano 66,7%

Ano 100%

Ano 62,5%

Ano 72,5%

Ano 79,2%

Považujete profesní sociální síť za užitečnou?

Ano, na hledání práce 50%

Ano, na hledání práce a kariérní růst 40%

Ano, na hledání 39,7%

Ano, na hledání práce 37,5%

Ano ke kontaktu s bývalými kolegy 40,7%

Byla Vám někdy nabídnuta práce právě prostřednictvím Linkedin?

Ne 60,5%

Ano 80%

Ano 53,9%

Ne 52,5%

Ano 54,5%

Oslovil jste někdy potencionálního zaměstnavatele právě přes  Linkedin?

Ne 72,1%

Ne 60%

Ne 61,2%

Ne 69,2%

Ne 65,5%

Kdybyste hledal zaměstnání, jaký způsob byste zvolil?

Personální  agentura s profes.soc. sítí 58,1%

Personální agentura s profes.soc.sítí 80%

Personální agentura s profes.soc. sítí 59,8%

Personální agentura s profes.soc. sítí 60%

Personální agentura s profes.soc. sítí 56,8%

Jak často si aktualizujete Váš profil?

Nepravidelně 81,6%

Jednou měsícně 60%

Nepravidelně 85,5%

Nepravidelně 87,5%

Nepravidelně 83%

Jste aktivní uživatel Linkedin skupin?

Neaktivní 79,1%

Aktivní 60%

Neaktivní 82,9%

Neaktivní 63,2%

Neaktivní 73,2%

Jak reagujete na oslovení pomocí Linkedin?

Pozitivní, snažím se reagovat 82,5%

Pozitivní, snažím se reagovat 80%

Pozitivní, snažím se reagovat 83,6%

Pozitivní, snažím se reagovat 88,9%

Pozitivní, snažím se reagovat 85%

Další závěry

Přídavné možnosti jako jsou diskuze ve skupinách, ankety, účast na konferencích využívá velmi malé množství uživatelů.

V České republice se pro hledání zaměstnání, či zaměstnanců začínají používat i jiné sociální sítě, jako je twitter, Xing či facebook. Průzkumu se celkově zúčastnilo něco přes 500 respondentů, poveden byl na konci roku 2012.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy

ČTK , 19. leden 2017 14:00

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startu...

Více 0 komentářů

Toshiba prý zvažuje o osamostatnění své polovodičové divize

ČTK , 19. leden 2017 11:00

Japonská společnost Toshiba Corp. zvažuje oddělení svých aktivit v oblasti výroby polovodičů do samo...

Více 0 komentářů

Sněmovna uzákoní pravidla pro informační systémy veřejné správy

ČTK , 19. leden 2017 07:00

Sněmovna zřejmě uzákoní pravidla pro to, jaké funkční vlastnosti mají mít informační systémy ve veře...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů

O2 spustila volání přes rychlé mobilní sítě LTE

ČTK , 18. leden 2017 12:00

Operátor O2 spustil službu volání v rychlé mobilní síti LTE. Největšími výhodami VoLTE jsou velmi kr...

Více 2 komentářů

Průměrná rychlost mobilního internetu loni stoupla na 23,8 Mbit/s

ČTK , 18. leden 2017 07:00

Průměrná rychlost mobilního internetu v Česku se v loňském roce zvýšila o 39 procent na 23,8 Mbit/s....

Více 0 komentářů

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů