Jak optimalizovat web pro SEO - 2. část

ITBiz.cz , 23. červenec 2015 09:30 2 komentářů
Rubriky: SEO
Jak optimalizovat web pro SEO - 2. část

Druhá část tématu optimalizace webu je zaměřena na aktivní obsah a správné popisky. Vyhledávače se nejlépe orientují v HTML, ale bez dalších formátů se zřejmě neobejdete.

Co není HTML

I když HTML 5 již podporuje dostatek funkcí, aby se web mohl obejít bez řady doprovodných separátních technologií a formátů, realita bývá jinde. První kategorii problému představuje „aktivní obsah“ - Java, Flash apod. Druhou jsou dokumenty ke stažení, typicky PDF, doc, ale třeba i formáty pro čtečky elektronických knih. Mnohdy se všem těmto formátům nelze (jednoduše) vyhnout, nakonec Flash se vloudí do webu i v rámci reklamních systémů. Určitě je ale možné omezit nešvar v podobě PDF, dokumenty řádně otagovat nebo alespoň používat PDF obsahující text jako text, nikoliv obrázky. Ostatně i přes minimálně 15 let vysvětlování stále existují instituce, které v této podobě rozesílají např. tiskové zprávy, čili s PDF asi nějak budou muset ještě nějakou dobu přežít všichni, uživatelé i vyhledávače.

Vyhledávače taktéž nemají rády obsah, kde „skoro nic není“. Jediná věta obklopená celou strukturou webu ve sloupečcích nebo i reklamami. Galerie obrázků bez popisků. Vše, co lze otagovat, je třeba otagovat, k obrázkům doplnit tagy ALT atd.

Mezi vyhledávači a SEO kouzelníky s tmavšími klobouky probíhá samozřejmě neustálá válka. Některé triky bývají dočasně účinné. Tak např. v červenci 2015 Dmitry Samosseiko upozornil na způsob, jak dostat stránku ve výsledcích vyhledávání výše pomocí upravených a navzájem linkovaných souborů PDF. Ačkoliv se PDF obsah jinak příliš nedoporučuje, v tomto případě se jím dal algoritmus Googlu (dočasně) zmást. Takový trik má smysl pro podvodníky, kteří chtějí např. rychle někoho ošidit a stejně a se budou brzy stěhovat na jinou doménu, rozhodně takto však nemá cenu používat podobné dočasné techniky pro seriózní projekt

Rychlost efektu

Od optimalizace SEO se mnohdy očekává, že přinese efekt rychle. Než vše probublá vyhledávači, přepočítají se všemožné PageRanky atd., bude to ovšem nějakou dobu trvat. Problém to může být i proto, že zadavatel dlouho neví, zda byla práce na SEO optimalizaci odvedena solidně.

Firmy, které z jakéhokoliv důvodu potřebují příslušný efekt např. ihned s redesignem webu, si rychlejší návštěvnost musí zaplatit. Ale opět, k tomu je třeba používat standardní metody včetně PPC reklamy, pozor na nějaké nakupované zpětné odkazy, nebo třeba dokonce zakládání blogů jen kvůli odkazům, komentářový spam s odkazy v diskusních fórech či na sociálních sítích. Existuje velké množství firem, které tyto nesolidní a obecně kontraproduktivní techniky nabízejí a vydávají málem za svatý grál.

Na všechny triky, které by mohly být hodnoceny jako podvodné (linkbuilding může být i legitimní, ale na účinnost ani pak raději nespoléhat), je třeba si dávat pozor. Od nabídek black hat SEO ruce dál. Kontraproduktivní mohou být obyčejné zpětné odkazy s tematicky ani jinak nesouvisejícím webem, přímo zákaz mají fígle používané z doby před málem 20 lety, tj. např. pro uživatele neviditelný text se stejnou barvou, jako má pozadí – nebo i jiné skrývání klíčových slov či jejich opakování.

V dalším pokračování se podíváme na vyhledávací fráze a práci se sociálními médii.

Mohlo by vás zajímat:


Komentáře

Jan Novák #0
Jan Novák 25. červenec 2015 20:26

Článek o ničem, pouze vytváření obsahu pro obsah.

OpO #1
OpO 29. červenec 2015 16:34

Optimalizovat pro optimalizaci? nice :-D

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







Kalendář

24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
26. 10. Acronis Roadshow 2017
RSS 

Zprávičky

ČSÚ: Volební weby byly nedostupné kvůli útoku DDoS

Pavel Houser , 22. říjen 2017 17:43

Výpadky prezentačních server vznikly na straně externího dodavatele komunikačních služeb. ...

Více 0 komentářů

Úřad pro ochranu osobních údajů vyšetřuje e-shop Mall.cz kvůli úniku hesel

ČTK , 22. říjen 2017 08:00

Obchodu Mall.cz odcizili hackeři údaje až ke 750 000 starších uživatelských účtů....

Více 0 komentářů

Firma vypsala odměnu za odhalení digitálního podpisu slovenského ministra

ČTK , 21. říjen 2017 08:00

Problém se týká čipů německého výrobce Infineon Technologies, které Slovensko používá v občanských p...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Electro World v účetním roce zmírnil ztrátu na 92 milionů Kč

ČTK , 20. říjen 2017 12:00

Firma se soustředila na zlepšení prodejní a distribuční sítě a rozšíření sortimentu....

Více 0 komentářů

Dohoda o ochraně dat mezi EU a USA prošla první kontrolou

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Cílem dohody je chránit osobní údaje osob v EU předávané společnostem v USA. ...

Více 0 komentářů

Operátoři: Metro by mohlo být signálem pokryté do konce roku 2018

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Operátoři mají enormní zájem na pokrytí pražského metra, a to na vlastní náklady....

Více 0 komentářů

Firmu Moravia IT koupil britský konkurent RWS Holding

ČTK , 19. říjen 2017 21:26

Mezi zákazníky firmy specializující se na lokalizaci a testování softwaru patří např. Microsoft, IBM...

Více 0 komentářů