Jak optimalizovat web pro SEO - 3. část

ITBiz.cz , 31. červenec 2015 09:30 2 komentářů
Rubriky: SEO
Jak optimalizovat web pro SEO - 3. část

Dokonalá optimalizace je chimérou, protože se stejně vše mění: standardy, doporučení vyhledávačů, chování uživatelů, podnikání firmy i jádro sdělení, jímž oslovuje zákazníky. Přesto je třeba se věnovat obsahu, klíčovým slovům a sociálním sítím.

Vyhledávací fráze

Každý projekt má jinou strategii, na web médií přicházejí lidé hledající témata jednotlivých článků, u e-shopu na konkrétní zboží, jindy by provozovatel chtěl, aby jeho nabídka a obsah byly cílené jako celek. V takovém případě pro hodnocení úspěšnosti webu nezbývá, než se pokusit o frázi (kombinace slov i v přirozeném jazyce), která má nejspíše odpovídat tomu, co firma nabízí. Nakonec stanovení takové „message“ má smysl i pro tvorbu dalších propagačních materiálů nebo i jako zpětná vazba pro management – na jakou potřebu uživatele vlastně odpovídáme?

Může být, že přitom vyjde najevo, že nabídka firmy žádné normálně formulovatelné potřebě („levný opékač topinek“; s důrazem na onu možnost formulace: pozemky na Marsu nebo klokaní ocasy jsou v tomto smyslu také normální potřebou) neodpovídá. Pak jde o natolik specializované podnikání, že zde nemá cenu radit ani normální rady poslouchat. Potenciální zákazníci si firmu najdou nebo nenajdou bez ohledu na SEO nebo jiné faktory pochopitelné ostatním smrtelníkům.

Kromě toho se řada firem pochopitelně zajímá o to, jak vypadají výsledky vyhledávání po zadání jejich jména. Dává si konkurence reklamu spojenou s příslušným slovem? Uživatelé často neodlišují placený odkaz od nejvýše umístěného výsledku „standardního“ vyhledávání. Asi má smysl konkurenci tento trik překazit a s vlastním jménem propojit vlastní reklamu (ta by se pak měla zobrazit přednostně, protože odkazuje na stránku, která je z hlediska jména relevantnější; dá se na to spolehnout?). Na druhé straně: proč platit, pokud vyhledávač přivede návštěvníky i zadarmo.

Sociální média

Nedá se nic dělat, i tohle dnes hraje roli. Nemusí být nutně efektivní aktivně spravovat účty na sociálních sítích, ale automaticky překlápět část obsahu by se sem mohla, to prakticky nic nestojí ani ničemu neublíží. Kromě této „minimální strategie“ už další doporučení závisejí na konkrétních okolnostech; pro někoho může být např. jedno, zda se k obsahu přistupuje přes jeho web nebo přes Facebook. V určitých případech může být přesun hlavní aktivity na Facebook ale kanibalizací. Ne každý web ale musí mít všechno (YouTube kanál) jen proto, „že se to má“.

Dokonalá optimalizace je chimérou: když nic jiného tak proto, že vše se stejně mění: standardy, doporučení vyhledávačů, chování uživatelů, podnikání firmy i jádro sdělení, jímž oslovuje zákazníky. Rozhodně proto platí, že lépe nějak než vůbec. Systémy CMS i nástroje Googlu obsahují zdarma pro SEO řadu doplňků, které např. pomohou s vytvářením klíčových slov, přidáním nadstaveb pro sociální sítě nebo zkontrolují, zda všechny obrázky obsahují popisky. Stojí za to i plošně zkontrolovat vnitřní prolinkování obsahu webu (funkčnost odkazů).

Mohlo by vás zajímat:


Komentáře

HatlaPatla #0
HatlaPatla 10. srpen 2015 06:49

Optimalizovat pro optimalizaci? So je to za kravinu?

Mark #1
Mark 04. červenec 2016 14:05

Ahoj! Pěknej článek! Nedávno jsem četl na tohle téma třeba taky blog o SEO, kde je třeba dobrej článek o Onpage - http://www.mediaunit.cz/onpage-seo-aneb-co-obsahuje-vnitrni-optimalizace-stranek/

Je tam toho docela dost, spíš teda takovej seznam, ale dobře přehlednej a pro začátečníka v SEO asi hodně praktický...

RSS 

Komentujeme

Telefony vodní i podvodní

Pavel Houser , 16. červen 2017 13:00
Pavel Houser

Jako zajímavou technickou kuriozitu lze uvést, že všech 28 států NATO schválilo protokol Janus, kter...

Více






Kalendář

25. 06.

29. 06.
Cisco Live 2017
22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
RSS 

Zprávičky

VMware Horizon v cloudu Microsoft Azure

Pavel Houser , 22. červen 2017 11:50

Řešení pro poskytování desktopu jako služby za poslední roky vyzrála....

Více 0 komentářů

Akcelerátor StartupYard získal 26 milionů Kč

Pavel Houser , 22. červen 2017 11:00

Pražský startupový akcelerátor společně s Fundliftem oznámil investici, kterou získal formou neveřej...

Více 0 komentářů

Česká asociace pojišťoven k pojištění kybernetických rizik

Pavel Houser , 22. červen 2017 10:00

Policie ČR v roce 2016 šetřila 5 344 kybernetických zločinů, což je o 321 (resp. 6,4 %) více než v p...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Soud řešil krádež bitcoinů. Znalec řekl, že obžalovaný je vinen

ČTK , 22. červen 2017 09:00

Tržiště vykradli dva Američané, převedli z něj bitcoiny asi za 100 milionů korun. Jiříkovský následn...

Více 2 komentářů

Národní elektronický nástroj bude povinný od července 2018

ČTK , 22. červen 2017 08:00

Od dubna platí, že všechny organizační složky státu a centrální zadavatelé musí s dodavateli zakázek...

Více 0 komentářů

Zadavatelé reklamy na Google nejvíc zaplatí u půjček a pojištění

ČTK , 21. červen 2017 12:00

Nejnižší platbu za jedno kliknutí uživatelem mají vedle knih lékárny....

Více 3 komentářů

Nejcitlivější údaj? Výše úspor

Pavel Houser , 21. červen 2017 11:00

Jen 13 % klientů bank zmínilo, že možné riziko vidí v rámci využívání internetového bankovnictví ban...

Více 0 komentářů