Jak optimalizovat web pro SEO - 3. část

ITBiz.cz , 31. červenec 2015 09:30 2 komentářů
Rubriky: SEO
Jak optimalizovat web pro SEO - 3. část

Dokonalá optimalizace je chimérou, protože se stejně vše mění: standardy, doporučení vyhledávačů, chování uživatelů, podnikání firmy i jádro sdělení, jímž oslovuje zákazníky. Přesto je třeba se věnovat obsahu, klíčovým slovům a sociálním sítím.

Vyhledávací fráze

Každý projekt má jinou strategii, na web médií přicházejí lidé hledající témata jednotlivých článků, u e-shopu na konkrétní zboží, jindy by provozovatel chtěl, aby jeho nabídka a obsah byly cílené jako celek. V takovém případě pro hodnocení úspěšnosti webu nezbývá, než se pokusit o frázi (kombinace slov i v přirozeném jazyce), která má nejspíše odpovídat tomu, co firma nabízí. Nakonec stanovení takové „message“ má smysl i pro tvorbu dalších propagačních materiálů nebo i jako zpětná vazba pro management – na jakou potřebu uživatele vlastně odpovídáme?

Může být, že přitom vyjde najevo, že nabídka firmy žádné normálně formulovatelné potřebě („levný opékač topinek“; s důrazem na onu možnost formulace: pozemky na Marsu nebo klokaní ocasy jsou v tomto smyslu také normální potřebou) neodpovídá. Pak jde o natolik specializované podnikání, že zde nemá cenu radit ani normální rady poslouchat. Potenciální zákazníci si firmu najdou nebo nenajdou bez ohledu na SEO nebo jiné faktory pochopitelné ostatním smrtelníkům.

Kromě toho se řada firem pochopitelně zajímá o to, jak vypadají výsledky vyhledávání po zadání jejich jména. Dává si konkurence reklamu spojenou s příslušným slovem? Uživatelé často neodlišují placený odkaz od nejvýše umístěného výsledku „standardního“ vyhledávání. Asi má smysl konkurenci tento trik překazit a s vlastním jménem propojit vlastní reklamu (ta by se pak měla zobrazit přednostně, protože odkazuje na stránku, která je z hlediska jména relevantnější; dá se na to spolehnout?). Na druhé straně: proč platit, pokud vyhledávač přivede návštěvníky i zadarmo.

Sociální média

Nedá se nic dělat, i tohle dnes hraje roli. Nemusí být nutně efektivní aktivně spravovat účty na sociálních sítích, ale automaticky překlápět část obsahu by se sem mohla, to prakticky nic nestojí ani ničemu neublíží. Kromě této „minimální strategie“ už další doporučení závisejí na konkrétních okolnostech; pro někoho může být např. jedno, zda se k obsahu přistupuje přes jeho web nebo přes Facebook. V určitých případech může být přesun hlavní aktivity na Facebook ale kanibalizací. Ne každý web ale musí mít všechno (YouTube kanál) jen proto, „že se to má“.

Dokonalá optimalizace je chimérou: když nic jiného tak proto, že vše se stejně mění: standardy, doporučení vyhledávačů, chování uživatelů, podnikání firmy i jádro sdělení, jímž oslovuje zákazníky. Rozhodně proto platí, že lépe nějak než vůbec. Systémy CMS i nástroje Googlu obsahují zdarma pro SEO řadu doplňků, které např. pomohou s vytvářením klíčových slov, přidáním nadstaveb pro sociální sítě nebo zkontrolují, zda všechny obrázky obsahují popisky. Stojí za to i plošně zkontrolovat vnitřní prolinkování obsahu webu (funkčnost odkazů).

Mohlo by vás zajímat:


Komentáře

HatlaPatla #0
HatlaPatla 10. srpen 2015 06:49

Optimalizovat pro optimalizaci? So je to za kravinu?

Mark #1
Mark 04. červenec 2016 14:05

Ahoj! Pěknej článek! Nedávno jsem četl na tohle téma třeba taky blog o SEO, kde je třeba dobrej článek o Onpage - http://www.mediaunit.cz/onpage-seo-aneb-co-obsahuje-vnitrni-optimalizace-stranek/

Je tam toho docela dost, spíš teda takovej seznam, ale dobře přehlednej a pro začátečníka v SEO asi hodně praktický...


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů

O2 spustila volání přes rychlé mobilní sítě LTE

ČTK , 18. leden 2017 12:00

Operátor O2 spustil službu volání v rychlé mobilní síti LTE. Největšími výhodami VoLTE jsou velmi kr...

Více 1 komentářů

Průměrná rychlost mobilního internetu loni stoupla na 23,8 Mbit/s

ČTK , 18. leden 2017 07:00

Průměrná rychlost mobilního internetu v Česku se v loňském roce zvýšila o 39 procent na 23,8 Mbit/s....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů