Jak optimalizovat web pro SEO - 3. část

ITBiz.cz , 31. červenec 2015 09:30 3 komentářů
Rubriky: SEO
Jak optimalizovat web pro SEO - 3. část

Dokonalá optimalizace je chimérou, protože se stejně vše mění: standardy, doporučení vyhledávačů, chování uživatelů, podnikání firmy i jádro sdělení, jímž oslovuje zákazníky. Přesto je třeba se věnovat obsahu, klíčovým slovům a sociálním sítím.

Vyhledávací fráze

Každý projekt má jinou strategii, na web médií přicházejí lidé hledající témata jednotlivých článků, u e-shopu na konkrétní zboží, jindy by provozovatel chtěl, aby jeho nabídka a obsah byly cílené jako celek. V takovém případě pro hodnocení úspěšnosti webu nezbývá, než se pokusit o frázi (kombinace slov i v přirozeném jazyce), která má nejspíše odpovídat tomu, co firma nabízí. Nakonec stanovení takové „message“ má smysl i pro tvorbu dalších propagačních materiálů nebo i jako zpětná vazba pro management – na jakou potřebu uživatele vlastně odpovídáme?

Může být, že přitom vyjde najevo, že nabídka firmy žádné normálně formulovatelné potřebě („levný opékač topinek“; s důrazem na onu možnost formulace: pozemky na Marsu nebo klokaní ocasy jsou v tomto smyslu také normální potřebou) neodpovídá. Pak jde o natolik specializované podnikání, že zde nemá cenu radit ani normální rady poslouchat. Potenciální zákazníci si firmu najdou nebo nenajdou bez ohledu na SEO nebo jiné faktory pochopitelné ostatním smrtelníkům.

Kromě toho se řada firem pochopitelně zajímá o to, jak vypadají výsledky vyhledávání po zadání jejich jména. Dává si konkurence reklamu spojenou s příslušným slovem? Uživatelé často neodlišují placený odkaz od nejvýše umístěného výsledku „standardního“ vyhledávání. Asi má smysl konkurenci tento trik překazit a s vlastním jménem propojit vlastní reklamu (ta by se pak měla zobrazit přednostně, protože odkazuje na stránku, která je z hlediska jména relevantnější; dá se na to spolehnout?). Na druhé straně: proč platit, pokud vyhledávač přivede návštěvníky i zadarmo.

Sociální média

Nedá se nic dělat, i tohle dnes hraje roli. Nemusí být nutně efektivní aktivně spravovat účty na sociálních sítích, ale automaticky překlápět část obsahu by se sem mohla, to prakticky nic nestojí ani ničemu neublíží. Kromě této „minimální strategie“ už další doporučení závisejí na konkrétních okolnostech; pro někoho může být např. jedno, zda se k obsahu přistupuje přes jeho web nebo přes Facebook. V určitých případech může být přesun hlavní aktivity na Facebook ale kanibalizací. Ne každý web ale musí mít všechno (YouTube kanál) jen proto, „že se to má“.

Dokonalá optimalizace je chimérou: když nic jiného tak proto, že vše se stejně mění: standardy, doporučení vyhledávačů, chování uživatelů, podnikání firmy i jádro sdělení, jímž oslovuje zákazníky. Rozhodně proto platí, že lépe nějak než vůbec. Systémy CMS i nástroje Googlu obsahují zdarma pro SEO řadu doplňků, které např. pomohou s vytvářením klíčových slov, přidáním nadstaveb pro sociální sítě nebo zkontrolují, zda všechny obrázky obsahují popisky. Stojí za to i plošně zkontrolovat vnitřní prolinkování obsahu webu (funkčnost odkazů).

Mohlo by vás zajímat:


Komentáře

HatlaPatla #0
HatlaPatla 10. srpen 2015 06:49

Optimalizovat pro optimalizaci? So je to za kravinu?

Martina #2
Martina 03. říjen 2017 14:42

Jo, taky víme, že to O znamená optimalizace, ale píše to takhle tolik lidí, že nemá cenu, aby na to u každého článku někdo sýčkoval. :) Jinak většina společností zabývajících se SEO píše zajímavé blogy. Mrkněte se třeba http://topranker.cz/blog/

Mark #1
Mark 04. červenec 2016 14:05

Ahoj! Pěknej článek! Nedávno jsem četl na tohle téma třeba taky blog o SEO, kde je třeba dobrej článek o Onpage - http://www.mediaunit.cz/onpage-seo-aneb-co-obsahuje-vnitrni-optimalizace-stranek/

Je tam toho docela dost, spíš teda takovej seznam, ale dobře přehlednej a pro začátečníka v SEO asi hodně praktický...

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd
RSS 

Zprávičky

APEK: Dnes obrat za miliardu?

Pavel Houser , 11. prosinec 2017 13:04

Právě dnes očekává Asociace pro elektronickou komerci (APEK) vrchol objednávek vánočních dárků na in...

Více 0 komentářů

Termínový kontrakt na bitcoin při debutu stoupl až na 18 700 dolarů

ČTK , 11. prosinec 2017 10:39

Termínový kontrakt na internetovou měnu bitcoin při svém debutu ve Spojených státech zpevnil o více ...

Více 0 komentářů

Western Digital zruší arbitráž proti Toshibě

ČTK , 11. prosinec 2017 08:00

Japonská společnost Toshiba a americká firma Western Digital se v zásadě dohodly na urovnání sporu o...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Spotify a Tencent se propojují

ČTK , 10. prosinec 2017 08:00

Přední světová služba pro streamování hudby Spotify a čínská konkurenční firma Tencent Music Enterta...

Více 0 komentářů

Bezpečnostní politika firem brání plně využít potenciál IoT

Pavel Houser , 09. prosinec 2017 08:00

Tři čtvrtiny účastníků průzkumu EY Global Information Security Survey 2017 pokládají za nejpravděpod...

Více 4 komentářů

Globální výdaje na bezpečnost IT porostou v příštím roce o 8 % na 96 miliard dolarů

Pavel Houser , 08. prosinec 2017 10:57

Nejrychleji porostou řešení SIEM, testování IT bezpečnosti a její outsourcing. ...

Více 1 komentářů

Soud EU: Luxusní značky mohou zakázat internetový prodej zboží

ČTK , 08. prosinec 2017 10:00

Oponenti poukazují na to, že omezení prodejů jde proti hospodářské soutěži....

Více 2 komentářů