Je retail připravený na digitální éru? Pouze 37 % firem efektivně využívá data o zákaznících

Petr Velecký , 16. prosinec 2015 11:00 0 komentářů
Rubriky: Ekomerce, Internet, Byznys

Pouze o něco více než třetina retailových obchodníků dnes využívá interní i externí zákaznická data k tomu, aby dokázali lépe poznat zákazníka. Přesto integraci dat považují za důležitou. Odhalila to studie společnosti společností SAP a Oxford Economics.

Patrně žádný segment nepociťuje změny, které přináší digitalizace ekonomiky a businessu, tak silně, jako retailový prodej. V rostoucí konkurenci, kde zákazník stále snadněji nachází alternativy, se stává klíčovým předpokladem úspěchu na trhu dokonale svého zákazníka s poznat. Nejde přitom jen o to reagovat na jeho přání, ale předvídat je a nabídnout mu zboží, které „teprve bude chtít“. A právě tady hraje klíčovou roli nejen podpora informačních technologií a moderních analytických platforem, ale také integrace dat.

Nedávno zveřejněný retail index společností SAP a Oxford Economics však naznačuje, že pouze 37 % společností využívá interní i externí zákaznická data tak, aby získala komplexní, tzv. 360º informace o zákazníkovi. Ačkoliv 58 % respondentů považuje integraci externích a interních dat za velmi důležitou, většina retailerů s integrovanými daty dosud nepracuje. „Pokud chce dnes firma na trhu uspět, musí překročit omezení svého byznysu a částečně se proměnit v technologickou firmu,“ upozorňuje Daniela Khalaf, Solution Manager společnosti SAP. Studie vychází z odpovědí 120 klíčových manažerů z oboru. „Právě schopnost vytěžit co nejvíce z možností, které obchodníkům nabízejí informační technologie, často odlišuje úspěšné od neúspěšných,“ dodává.

Systém na propojení databází na bázi SAP HANA na českém trhu plánuje využívat například úspěšná společnost Siko Koupelny & Kuchyně, která v něm integruje velké množství dat z různých zdrojů, včetně svých kamenných prodejen.

Sjednocení informací

Prakticky každý obchodník má o svých zákaznících celou řadu dat a informací, které jsou ovšem často roztroušené ve vzájemně nepropojených databázích a jsou využívány jen samostatně a bez kontextu. Vyspělých analytické nástroje například na platformě SAP HANA (a dalších aplikací schopných tyto informace propojit) umožňují zastřešit jednotlivé podnikové systémy (například finanční a marketingové databáze či databáze na zákaznickou podporu) a vytvořit řešení schopná v reálném čase zpracovat, analyzovat a vizualizovat obrovské množství strukturovaných i nestrukturovaných dat.

Víceúrovňový marketing

Další možností je využít výkonných marketingových nástrojů pro cílení komunikace a oslovení zákazníků personalizovanými kampaněmi – ať už na webových stránkách, e-mailem a prostřednictvím digitální inzerce, nebo iniciováním telefonátů ze zákaznického centra nebo zasíláním sdělení do mobilních aplikací a zařízení.

To umožňuje například kontextuální marketingová platforma SAP hybris, která na základě kontextových dat v reálném čase průběžně aktualizuje celkový profil stávajících i potenciálních zákazníků. Dynamický profil zahrnuje aktivity uživatele v minulosti, jeho možné aktivity v budoucnosti a informace o tom, co jej v daném okamžiku nejvíce zajímá. Kampaně je pak možné spouštět automaticky na základě chování zákazníků v daném okamžiku podle předem stanoveného plánu, nebo ručně podle okamžité potřeby.

Studii SAP Retail Index: Reigniting Growth (v angličině) najdete zde.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
28. 04. Oracle Code 2017
RSS 

Zprávičky

Ransomware funguje a generuje útočníkům zisky

Pavel Houser , 23. únor 2017 16:45

Ransomware je stále více centralizovaný a několik významných malwarových rodin dominuje celému "trhu...

Více 0 komentářů

Loni rychle rostl prodej mobilů a chytrých hodinek

ČTK , 23. únor 2017 14:43

Prodej technického spotřebního zboží v Česku loni vzrostl o 2,2 procenta na 74 miliard korun. ...

Více 0 komentářů

KKCG a Foxconn zakládají fond pro investice do IT firem

ČTK , 23. únor 2017 14:33

V první fázi se na zaměří na Česko, Slovensko, Polsko, Rakousko a Německo....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Náramky pro vězně dodá firma SuperCom za 93 milionů korun

ČTK , 23. únor 2017 10:00

Elektronické monitorovací náramky pro domácí vězně a některé obviněné dodá firma SuperCom. Vítěze so...

Více 1 komentářů

Blokování nelegálního hazardu na internetu není protiústavní

Pavel Houser , 22. únor 2017 13:22

Plénum Ústavního soudu zamítlo návrh skupiny 21 senátorů Senátu Parlamentu České republiky na zruš...

Více 0 komentářů

Amazon otevře v Polsku své páté logistické centrum

ČTK , 22. únor 2017 13:03

Česká pobočka firmy uvedla, že letos nabere v Dobrovízi u Prahy a ve své pražské kanceláři 1000 stál...

Více 0 komentářů

SpaceX a Boeing se možná zpozdí s dopravou lidí na ISS

ČTK , 22. únor 2017 09:30

Společnosti SpaceX a Boeing se možná zpozdí s nasazením svých lodí pro dopravu posádek na Mezinárodn...

Více 0 komentářů