Je retail připravený na digitální éru? Pouze 37 % firem efektivně využívá data o zákaznících

Petr Velecký , 16. prosinec 2015 11:00 0 komentářů
Rubriky: Ekomerce, Internet, Byznys

Pouze o něco více než třetina retailových obchodníků dnes využívá interní i externí zákaznická data k tomu, aby dokázali lépe poznat zákazníka. Přesto integraci dat považují za důležitou. Odhalila to studie společnosti společností SAP a Oxford Economics.

Patrně žádný segment nepociťuje změny, které přináší digitalizace ekonomiky a businessu, tak silně, jako retailový prodej. V rostoucí konkurenci, kde zákazník stále snadněji nachází alternativy, se stává klíčovým předpokladem úspěchu na trhu dokonale svého zákazníka s poznat. Nejde přitom jen o to reagovat na jeho přání, ale předvídat je a nabídnout mu zboží, které „teprve bude chtít“. A právě tady hraje klíčovou roli nejen podpora informačních technologií a moderních analytických platforem, ale také integrace dat.

Nedávno zveřejněný retail index společností SAP a Oxford Economics však naznačuje, že pouze 37 % společností využívá interní i externí zákaznická data tak, aby získala komplexní, tzv. 360º informace o zákazníkovi. Ačkoliv 58 % respondentů považuje integraci externích a interních dat za velmi důležitou, většina retailerů s integrovanými daty dosud nepracuje. „Pokud chce dnes firma na trhu uspět, musí překročit omezení svého byznysu a částečně se proměnit v technologickou firmu,“ upozorňuje Daniela Khalaf, Solution Manager společnosti SAP. Studie vychází z odpovědí 120 klíčových manažerů z oboru. „Právě schopnost vytěžit co nejvíce z možností, které obchodníkům nabízejí informační technologie, často odlišuje úspěšné od neúspěšných,“ dodává.

Systém na propojení databází na bázi SAP HANA na českém trhu plánuje využívat například úspěšná společnost Siko Koupelny & Kuchyně, která v něm integruje velké množství dat z různých zdrojů, včetně svých kamenných prodejen.

Sjednocení informací

Prakticky každý obchodník má o svých zákaznících celou řadu dat a informací, které jsou ovšem často roztroušené ve vzájemně nepropojených databázích a jsou využívány jen samostatně a bez kontextu. Vyspělých analytické nástroje například na platformě SAP HANA (a dalších aplikací schopných tyto informace propojit) umožňují zastřešit jednotlivé podnikové systémy (například finanční a marketingové databáze či databáze na zákaznickou podporu) a vytvořit řešení schopná v reálném čase zpracovat, analyzovat a vizualizovat obrovské množství strukturovaných i nestrukturovaných dat.

Víceúrovňový marketing

Další možností je využít výkonných marketingových nástrojů pro cílení komunikace a oslovení zákazníků personalizovanými kampaněmi – ať už na webových stránkách, e-mailem a prostřednictvím digitální inzerce, nebo iniciováním telefonátů ze zákaznického centra nebo zasíláním sdělení do mobilních aplikací a zařízení.

To umožňuje například kontextuální marketingová platforma SAP hybris, která na základě kontextových dat v reálném čase průběžně aktualizuje celkový profil stávajících i potenciálních zákazníků. Dynamický profil zahrnuje aktivity uživatele v minulosti, jeho možné aktivity v budoucnosti a informace o tom, co jej v daném okamžiku nejvíce zajímá. Kampaně je pak možné spouštět automaticky na základě chování zákazníků v daném okamžiku podle předem stanoveného plánu, nebo ručně podle okamžité potřeby.

Studii SAP Retail Index: Reigniting Growth (v angličině) najdete zde.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd

RSS 

Zprávičky

Nové Embarcadero RAD Studio obsahuje i licenci pro aplikační server

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 10:00

Vývojové prostředí nabízí i nové prvky knihovny vizuálních komponent a nové možnosti grafického uživ...

Více 0 komentářů

Botnet Necurs se vrátil a šíří nový ransomware

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 09:00

V listopadu došlo k oživení botnetu Necurs v souvislosti s distribucí nového ransomwaru Scarab. ...

Více 0 komentářů

Jižní Korea zvažuje, že zdaní obchody s bitcoinem

ČTK , 15. prosinec 2017 08:00

Vláda se obává dopadů, které s sebou může přinést náhlý cenový propad kryptoměn....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

O2 v dalších dvou letech vykoupí až 1,25 % vlastních akcií

ČTK , 14. prosinec 2017 10:00

Cílem nového programu je optimalizace kapitálové struktury, uvedla firma....

Více 0 komentářů

10 spotřebitelských trendů pro rok 2018

Pavel Houser , 14. prosinec 2017 09:00

Sluchátka budeme nosit 24 hodin denně, i během spánku. Umělá inteligence bude vytvářet reklamy. Koli...

Více 0 komentářů

Apple poskytne investici 390 milionů USD firmě Finisar

ČTK , 14. prosinec 2017 08:00

Výrobce optických komponentů Finisar získá investici 390 milionů dolarů od firmy Apple....

Více 0 komentářů

Facebook se chystá danit příjmy z reklamy v jednotlivých zemích

ČTK , 14. prosinec 2017 08:00

Změna se má uskutečnit do poloviny roku 2019 a týkat se bude zhruba 30 zemí, kde má firma kanceláře....

Více 0 komentářů