Je retail připravený na digitální éru? Pouze 37 % firem efektivně využívá data o zákaznících

Petr Velecký , 16. prosinec 2015 11:00 0 komentářů
Rubriky: Ekomerce, Internet, Byznys

Pouze o něco více než třetina retailových obchodníků dnes využívá interní i externí zákaznická data k tomu, aby dokázali lépe poznat zákazníka. Přesto integraci dat považují za důležitou. Odhalila to studie společnosti společností SAP a Oxford Economics.

Patrně žádný segment nepociťuje změny, které přináší digitalizace ekonomiky a businessu, tak silně, jako retailový prodej. V rostoucí konkurenci, kde zákazník stále snadněji nachází alternativy, se stává klíčovým předpokladem úspěchu na trhu dokonale svého zákazníka s poznat. Nejde přitom jen o to reagovat na jeho přání, ale předvídat je a nabídnout mu zboží, které „teprve bude chtít“. A právě tady hraje klíčovou roli nejen podpora informačních technologií a moderních analytických platforem, ale také integrace dat.

Nedávno zveřejněný retail index společností SAP a Oxford Economics však naznačuje, že pouze 37 % společností využívá interní i externí zákaznická data tak, aby získala komplexní, tzv. 360º informace o zákazníkovi. Ačkoliv 58 % respondentů považuje integraci externích a interních dat za velmi důležitou, většina retailerů s integrovanými daty dosud nepracuje. „Pokud chce dnes firma na trhu uspět, musí překročit omezení svého byznysu a částečně se proměnit v technologickou firmu,“ upozorňuje Daniela Khalaf, Solution Manager společnosti SAP. Studie vychází z odpovědí 120 klíčových manažerů z oboru. „Právě schopnost vytěžit co nejvíce z možností, které obchodníkům nabízejí informační technologie, často odlišuje úspěšné od neúspěšných,“ dodává.

Systém na propojení databází na bázi SAP HANA na českém trhu plánuje využívat například úspěšná společnost Siko Koupelny & Kuchyně, která v něm integruje velké množství dat z různých zdrojů, včetně svých kamenných prodejen.

Sjednocení informací

Prakticky každý obchodník má o svých zákaznících celou řadu dat a informací, které jsou ovšem často roztroušené ve vzájemně nepropojených databázích a jsou využívány jen samostatně a bez kontextu. Vyspělých analytické nástroje například na platformě SAP HANA (a dalších aplikací schopných tyto informace propojit) umožňují zastřešit jednotlivé podnikové systémy (například finanční a marketingové databáze či databáze na zákaznickou podporu) a vytvořit řešení schopná v reálném čase zpracovat, analyzovat a vizualizovat obrovské množství strukturovaných i nestrukturovaných dat.

Víceúrovňový marketing

Další možností je využít výkonných marketingových nástrojů pro cílení komunikace a oslovení zákazníků personalizovanými kampaněmi – ať už na webových stránkách, e-mailem a prostřednictvím digitální inzerce, nebo iniciováním telefonátů ze zákaznického centra nebo zasíláním sdělení do mobilních aplikací a zařízení.

To umožňuje například kontextuální marketingová platforma SAP hybris, která na základě kontextových dat v reálném čase průběžně aktualizuje celkový profil stávajících i potenciálních zákazníků. Dynamický profil zahrnuje aktivity uživatele v minulosti, jeho možné aktivity v budoucnosti a informace o tom, co jej v daném okamžiku nejvíce zajímá. Kampaně je pak možné spouštět automaticky na základě chování zákazníků v daném okamžiku podle předem stanoveného plánu, nebo ručně podle okamžité potřeby.

Studii SAP Retail Index: Reigniting Growth (v angličině) najdete zde.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Telefony vodní i podvodní

Pavel Houser , 16. červen 2017 13:00
Pavel Houser

Jako zajímavou technickou kuriozitu lze uvést, že všech 28 států NATO schválilo protokol Janus, kter...

Více






Kalendář

25. 06.

29. 06.
Cisco Live 2017
22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
RSS 

Zprávičky

Operátoři díky výměně kmitočtů zrychlí mobilní internet

ČTK , 23. červen 2017 12:36

Mobilní operátoři O2, T-Mobile a Vodafone si vyměnili kmitočty v pásmu 1800 MHz pro provoz rychlých ...

Více 0 komentářů

Toshiba a Western Digital stále ve sporu

ČTK , 23. červen 2017 08:39

Toshiba chce prodat čipovou divizi skupině, za kterou stojí vláda. ...

Více 0 komentářů

CETIN vyplatí PPF za loňský rok dividendu 2,36 miliardy Kč

ČTK , 23. červen 2017 08:00

CETIN loni zvýšil čistý zisk o 16 % na 2,26 miliardy Kč....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

VMware Horizon v cloudu Microsoft Azure

Pavel Houser , 22. červen 2017 11:50

Řešení pro poskytování desktopu jako služby za poslední roky vyzrála....

Více 0 komentářů

Akcelerátor StartupYard získal 26 milionů Kč

Pavel Houser , 22. červen 2017 11:00

Pražský startupový akcelerátor společně s Fundliftem oznámil investici, kterou získal formou neveřej...

Více 0 komentářů

Česká asociace pojišťoven k pojištění kybernetických rizik

Pavel Houser , 22. červen 2017 10:00

Policie ČR v roce 2016 šetřila 5 344 kybernetických zločinů, což je o 321 (resp. 6,4 %) více než v p...

Více 0 komentářů

Soud řešil krádež bitcoinů. Znalec řekl, že obžalovaný je vinen

ČTK , 22. červen 2017 09:00

Tržiště vykradli dva Američané, převedli z něj bitcoiny asi za 100 milionů korun. Jiříkovský následn...

Více 2 komentářů