Offline pokladny jsou řešením při výpadcích internetu

Vision Praha, 06. leden 2017 08:00
Offline pokladny jsou řešením při výpadcích internetu

Výpadky internetu mohou být pro maloobchodní prodejce noční můrou, zvláště v souvislosti s novou povinností odesílat data do elektronické evidence tržeb. Znamenají pro ně ruční vypisování účtenek, nepřístupnost systému s informacemi o cenách, bonusech a slevách, následně se tvořící fronty a nespokojenost zákazníků.

Předejít se jim dá pomocí chytrých informačních systémů, které informace pro případ výpadku hromadí v offline databázi. Umožňuje to například informační systém Vision32, který využívá řada obchodníků již déle než 20 let.

Slovo offline, které je v počítačové terminologii nejčastěji spojováno s výpadkem internetu, je zlým snem všech firem. Výpadek internetu může do velké míry paralyzovat firemní procesy. V době informačních systémů je dobré připojení k internetu základem, na kterém je možné dále stavět. Avšak i v dnešní době jsou místa, kde je připojení k internetu stále velmi nestabilní s neustálými výpadky, což je pro spolehlivý chod informačního systému fatální problém. Situace je o to horší, potýká-li se s tímto problémem kamenná prodejna, kterou takový výpadek postihne při frontě zákazníků čekajících na zaplacení. Nyní se přidává ještě starost o to, aby úřady včas dostaly veškerá data potřebná pro EET.

Počká zákazník ve frontě, než vypíšete ostatním paragon?

Nabízejí se dvě možnost řešení. Jedním je návrat k ručně vypisovaným paragonům s čekáním, kdy internet opět naběhne a následným přepisováním paragonů do informačního systému. Druhým a jednoznačně lepším řešením je volba tzv. offline prodejních pokladen.

Díky řešení těchto moderních prodejních pokladen, které využívá tzv. replikační logy, nepozná obsluha pokladny ani zákazník, že došlo k výpadku internetového připojení. Ve chvíli, kdy se pokladna ocitne bez signálu, využije lokální offline databázi, kde se veškeré účtenky vytvořené v tomto režimu řadí do replikační fronty. Odpovědný pracovník dostane automaticky ze systému e-mail se zprávou o výpadku. Když opět dojde k připojení internetu, veškeré tyto záznamy se přenesou a synchronizují s hlavní databází informačního systému a odešlou se i data pro EET.

Výhodou tak je zachování možnosti vytvoření účtenky v informačním systému a přehled o cenách a skladových zásobách, který bez offline řešení při výpadku internetu ztratíme. Zároveň toto řešení nezatěžuje obsluhu pokladny, která by jinak musela přepisovat ručně vytvořené paragony do informačního systému.

„V praxi se setkáváme s požadavky na offline řešení nejvíce právě u prodejních pokladen, které jsou umístěny v maloobchodních prodejnách na odlehlých místech české republiky, ale překvapivě i v některých z obchodních center,“ uvádí Jiří Panec, obchodní ředitel softwarové firmy Vision Praha.

Offline řešení je univerzální a může stejně fungovat i v případě napojení na e-shop, či při použití elektronické pošty Exchange.

Ladislav Vaníček, obchodní manažer Vision Praha



RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
-->
RSS 

Zprávičky

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů

O2 spustila volání přes rychlé mobilní sítě LTE

ČTK , 18. leden 2017 12:00

Operátor O2 spustil službu volání v rychlé mobilní síti LTE. Největšími výhodami VoLTE jsou velmi kr...

Více 1 komentářů

Průměrná rychlost mobilního internetu loni stoupla na 23,8 Mbit/s

ČTK , 18. leden 2017 07:00

Průměrná rychlost mobilního internetu v Česku se v loňském roce zvýšila o 39 procent na 23,8 Mbit/s....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů