Problematika Event Driven Marketingu v praxi

Jaroslav Chalupa , 11. červen 2014 00:00 0 komentářů
Rubriky: PR článek, Byznys
Problematika Event Driven Marketingu v praxi

Cílem obchodního EDM – Event Driven Marketingu – je nabídnout klientovi produkt/službu právě v okamžiku, kdy ho nejvíce potřebuje.

Tento okamžik definuje událost (neboli event), na kterou je potřeba včasně a vhodně reagovat.

Koncept EDM se skládá ze dvou klíčových pilířů:

  • indikace příležitosti,
  • zpracování (následná akce).

Důležitá je schopnost detekovat událost v krátkém časovém okamžiku a zpracovat ji. Reagovat na ni v rozumné době nabídkou či jinou aktivitou, která nastartuje vhodný proces. Krátkým časovým okamžikem se myslí 1-2 dny, u některých událostí „on-line“.

Úspěšnost kampaní postavených na základě EDM je mnohem vyšší (uvádí se, že až 5x), než je tomu u běžných kampaní. EDM kampaně jsou menší a lépe zacílené. Klienti často vítají, pokud jim někdo řeší aktuální situaci/problém nebo je informuje o klíčových změnách na jejich produktovém portfoliu. Typickým výsledkem plynoucím z EDM je tedy výrazně vyšší response rate, nižší zahlcení zákazníka nepotřebnou komunikací (v případě správného zavedení EDM v kombinaci s ostatními marketingovými kampaněmi) a tím i snížení nákladů na tuto komunikaci a v neposlední řadě značné posílení loajality stávajících klientů. Hlavní cíle EDM:

  • Prodej dalších produktů stávajícím klientům.
  • Zajištění vyšší individuální úrovně péče o klienty.
  • Budování/posilování loajality klientů.
  • Zabezpečení klientů dobře vnímanou marketingovou komunikací.

Pod události v rámci EDM si většina lidí představí jednorázové události, které nastanou v krátkém čase, v okamžiku v řádech minut (výběr z bankomatu, platba u prodejce atd.) nebo v rámci jednoho dne (zaplacení pojistného, narozeniny klienta atd.). Nicméně hodně opomíjené události, které by měly být zahrnuty do systému EDM, jsou události, které vzniknou na základě dlouhodobého sledování chování klienta nebo jeho produktů. Typickým příkladem v bankovním sektoru je situace, kdy klient na kreditní kartě průměrně měsíčně čerpá 15 000 Kč, ale následně za poslední 3 měsíce tato částka klesne na nulu nebo se sníží minimálně o 70 %.

Právě toto může být signál, že klient využívá nově kreditní kartu od jiné společnosti resp. událost, která může nastartovat proces, který může být retenčního typu nebo typu jednorázového motivování klienta např. odpuštěním poplatku za kreditní kartu na 6 měsíců.

Zaujala vás problematika? Více informací naleznete v kompletní verzi zde: Problematika Event Driven Marketingu v praxi


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Skutečně software pohltí svět?

Pavel Houser , 22. duben 2017 14:00
Pavel Houser

Výrok, podle něhož má software pojídat svět, jako první použil (zřejmě) Marc Andreessen v roce 2011 ...

Více





RSS 

Zprávičky

Nintendo hlásí prudký růst tržeb, pomohla nová konzole Switch

ČTK , 29. duben 2017 16:00

Čtvrtletní tržby japonského výrobce videoher Nintendo se díky silné poptávce po nové herní konzoli S...

Více 0 komentářů

Turecko na internetu zablokovalo přístup k Wikipedii

ČTK , 29. duben 2017 13:49

Turecko zablokovalo přístup k Wikipedii - volně přístupné encyklopedii na internetu. Důvodem je obsa...

Více 0 komentářů

Čtvrtletní zisk Microsoftu dík cloudovým službám vzrostl o 28 pct

ČTK , 29. duben 2017 10:00

Čistý zisk amerického softwarového gigantu Microsoft ve třetím čtvrtletí finančního roku meziročně s...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Čtvrtletní zisk a tržby majitele Googlu výrazně vzrostly

ČTK , 28. duben 2017 15:00

Čistý zisk americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového gigantu Google, v prvním ...

Více 0 komentářů

Bývalí manažeři Olympusu mají zaplatit miliardy za účetní podvod

ČTK , 28. duben 2017 14:00

Skupina bývalých vedoucích pracovníků japonské společnosti Olympus musí firmě zaplatit odškodné 58,8...

Více 0 komentářů

Soud v Ostravě poslal počítačového hackera na 6,5 roku do vězení

ČTK , 28. duben 2017 10:30

Na 6,5 let poslal dnes Krajský soud v Ostravě do vězení počítačového hackera Lumíra Heriče. Podle ro...

Více 0 komentářů

Digitální transformace a IoT mění české výrobní společnosti

Pavel Houser , 28. duben 2017 09:00

Často více než 10 let staré ERP systémy nebývají s novými technologiemi kompatibilní....

Více 0 komentářů