Problematika Event Driven Marketingu v praxi

Jaroslav Chalupa , 11. červen 2014 00:00 0 komentářů
Rubriky: PR článek, Byznys
Problematika Event Driven Marketingu v praxi

Cílem obchodního EDM – Event Driven Marketingu – je nabídnout klientovi produkt/službu právě v okamžiku, kdy ho nejvíce potřebuje.

Tento okamžik definuje událost (neboli event), na kterou je potřeba včasně a vhodně reagovat.

Koncept EDM se skládá ze dvou klíčových pilířů:

  • indikace příležitosti,
  • zpracování (následná akce).

Důležitá je schopnost detekovat událost v krátkém časovém okamžiku a zpracovat ji. Reagovat na ni v rozumné době nabídkou či jinou aktivitou, která nastartuje vhodný proces. Krátkým časovým okamžikem se myslí 1-2 dny, u některých událostí „on-line“.

Úspěšnost kampaní postavených na základě EDM je mnohem vyšší (uvádí se, že až 5x), než je tomu u běžných kampaní. EDM kampaně jsou menší a lépe zacílené. Klienti často vítají, pokud jim někdo řeší aktuální situaci/problém nebo je informuje o klíčových změnách na jejich produktovém portfoliu. Typickým výsledkem plynoucím z EDM je tedy výrazně vyšší response rate, nižší zahlcení zákazníka nepotřebnou komunikací (v případě správného zavedení EDM v kombinaci s ostatními marketingovými kampaněmi) a tím i snížení nákladů na tuto komunikaci a v neposlední řadě značné posílení loajality stávajících klientů. Hlavní cíle EDM:

  • Prodej dalších produktů stávajícím klientům.
  • Zajištění vyšší individuální úrovně péče o klienty.
  • Budování/posilování loajality klientů.
  • Zabezpečení klientů dobře vnímanou marketingovou komunikací.

Pod události v rámci EDM si většina lidí představí jednorázové události, které nastanou v krátkém čase, v okamžiku v řádech minut (výběr z bankomatu, platba u prodejce atd.) nebo v rámci jednoho dne (zaplacení pojistného, narozeniny klienta atd.). Nicméně hodně opomíjené události, které by měly být zahrnuty do systému EDM, jsou události, které vzniknou na základě dlouhodobého sledování chování klienta nebo jeho produktů. Typickým příkladem v bankovním sektoru je situace, kdy klient na kreditní kartě průměrně měsíčně čerpá 15 000 Kč, ale následně za poslední 3 měsíce tato částka klesne na nulu nebo se sníží minimálně o 70 %.

Právě toto může být signál, že klient využívá nově kreditní kartu od jiné společnosti resp. událost, která může nastartovat proces, který může být retenčního typu nebo typu jednorázového motivování klienta např. odpuštěním poplatku za kreditní kartu na 6 měsíců.

Zaujala vás problematika? Více informací naleznete v kompletní verzi zde: Problematika Event Driven Marketingu v praxi


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Apple opouští myšlenku výroby samořízeného vozu

ČTK , 23. srpen 2017 10:54

Do projektu Titan, který odstartoval v roce 2014, šel Apple se svým standardním nasazením. Projekt s...

Více 0 komentářů

Podíl sociálních sítí na on-line reklamě vzroste na pětinu

ČTK , 23. srpen 2017 09:00

Největší rozpočty mají každoročně technologické firmy, automobilové společnosti, obchodní řetězce, o...

Více 0 komentářů

Seznam chce za 3 roky prodávat polovinu reklamy na aukcích

ČTK , 23. srpen 2017 08:00

Mobily již nyní zprostředkovávají až 40 % přístupů na služby Seznamu....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Útočníci si oblíbili sadu exploitů Lost in Translation

Pavel Houser , 22. srpen 2017 10:21

Studie mapuje vývoj malwaru v České republice a ve světě ve druhém čtvrtletí. ...

Více 0 komentářů

České Radiokomunikace nabízejí i privátní cloud

Pavel Houser , 22. srpen 2017 08:00

Řešení je podle CRA vhodné pro provoz citlivých, náročných a exponovaných aplikací a ukládání citliv...

Více 0 komentářů

LG V30 bude mít displej OLED FullVision

Pavel Houser , 21. srpen 2017 11:42

P-OLED vzniká umísťováním pixelů na plastový substrát, který je mnohem pevnější než skleněná základn...

Více 0 komentářů

Jak funguje byznys na tuzemském YouTube

ČTK , 21. srpen 2017 09:47

Zájem Čechů o sledování videí na YouTube vzrostl letos meziročně o 35 procent. Poptávka se přesouvá ...

Více 0 komentářů