Problematika Event Driven Marketingu v praxi

Jaroslav Chalupa , 11. červen 2014 00:00 0 komentářů
Rubriky: PR článek, Byznys
Problematika Event Driven Marketingu v praxi

Cílem obchodního EDM – Event Driven Marketingu – je nabídnout klientovi produkt/službu právě v okamžiku, kdy ho nejvíce potřebuje.

Tento okamžik definuje událost (neboli event), na kterou je potřeba včasně a vhodně reagovat.

Koncept EDM se skládá ze dvou klíčových pilířů:

  • indikace příležitosti,
  • zpracování (následná akce).

Důležitá je schopnost detekovat událost v krátkém časovém okamžiku a zpracovat ji. Reagovat na ni v rozumné době nabídkou či jinou aktivitou, která nastartuje vhodný proces. Krátkým časovým okamžikem se myslí 1-2 dny, u některých událostí „on-line“.

Úspěšnost kampaní postavených na základě EDM je mnohem vyšší (uvádí se, že až 5x), než je tomu u běžných kampaní. EDM kampaně jsou menší a lépe zacílené. Klienti často vítají, pokud jim někdo řeší aktuální situaci/problém nebo je informuje o klíčových změnách na jejich produktovém portfoliu. Typickým výsledkem plynoucím z EDM je tedy výrazně vyšší response rate, nižší zahlcení zákazníka nepotřebnou komunikací (v případě správného zavedení EDM v kombinaci s ostatními marketingovými kampaněmi) a tím i snížení nákladů na tuto komunikaci a v neposlední řadě značné posílení loajality stávajících klientů. Hlavní cíle EDM:

  • Prodej dalších produktů stávajícím klientům.
  • Zajištění vyšší individuální úrovně péče o klienty.
  • Budování/posilování loajality klientů.
  • Zabezpečení klientů dobře vnímanou marketingovou komunikací.

Pod události v rámci EDM si většina lidí představí jednorázové události, které nastanou v krátkém čase, v okamžiku v řádech minut (výběr z bankomatu, platba u prodejce atd.) nebo v rámci jednoho dne (zaplacení pojistného, narozeniny klienta atd.). Nicméně hodně opomíjené události, které by měly být zahrnuty do systému EDM, jsou události, které vzniknou na základě dlouhodobého sledování chování klienta nebo jeho produktů. Typickým příkladem v bankovním sektoru je situace, kdy klient na kreditní kartě průměrně měsíčně čerpá 15 000 Kč, ale následně za poslední 3 měsíce tato částka klesne na nulu nebo se sníží minimálně o 70 %.

Právě toto může být signál, že klient využívá nově kreditní kartu od jiné společnosti resp. událost, která může nastartovat proces, který může být retenčního typu nebo typu jednorázového motivování klienta např. odpuštěním poplatku za kreditní kartu na 6 měsíců.

Zaujala vás problematika? Více informací naleznete v kompletní verzi zde: Problematika Event Driven Marketingu v praxi


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd

RSS 

Zprávičky

O2 v dalších dvou letech vykoupí až 1,25 % vlastních akcií

ČTK , 14. prosinec 2017 10:00

Cílem nového programu je optimalizace kapitálové struktury, uvedla firma....

Více 0 komentářů

10 spotřebitelských trendů pro rok 2018

Pavel Houser , 14. prosinec 2017 09:00

Sluchátka budeme nosit 24 hodin denně, i během spánku. Umělá inteligence bude vytvářet reklamy. Koli...

Více 0 komentářů

Apple poskytne investici 390 milionů USD firmě Finisar

ČTK , 14. prosinec 2017 08:00

Výrobce optických komponentů Finisar získá investici 390 milionů dolarů od firmy Apple....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Facebook se chystá danit příjmy z reklamy v jednotlivých zemích

ČTK , 14. prosinec 2017 08:00

Změna se má uskutečnit do poloviny roku 2019 a týkat se bude zhruba 30 zemí, kde má firma kanceláře....

Více 0 komentářů

EP zamítl možnost přeshraničního vysílání on-line televizí

ČTK , 13. prosinec 2017 10:00

Komise navrhovala, aby u on-line televizního vysílání musel provozovatel řešit autorská práva pouze ...

Více 2 komentářů

Dvě americké firmy usilují o povolení bitcoinových ETF fondů

ČTK , 13. prosinec 2017 09:00

Fondy ETF se kupují a prodávají na klasické burze stejně jako akcie....

Více 0 komentářů

Firmy v Česku přišly kvůli podvodným e-mailům o miliony

ČTK , 13. prosinec 2017 08:00

Firmy v Česku čelí novému typu podvodu, účetní dostávají falešné e-maily od ředitelů s požadavkem na...

Více 4 komentářů