Problematika Event Driven Marketingu v praxi

Jaroslav Chalupa , 11. červen 2014 00:00 0 komentářů
Rubriky: PR článek, Byznys
Problematika Event Driven Marketingu v praxi

Cílem obchodního EDM – Event Driven Marketingu – je nabídnout klientovi produkt/službu právě v okamžiku, kdy ho nejvíce potřebuje.

Tento okamžik definuje událost (neboli event), na kterou je potřeba včasně a vhodně reagovat.

Koncept EDM se skládá ze dvou klíčových pilířů:

  • indikace příležitosti,
  • zpracování (následná akce).

Důležitá je schopnost detekovat událost v krátkém časovém okamžiku a zpracovat ji. Reagovat na ni v rozumné době nabídkou či jinou aktivitou, která nastartuje vhodný proces. Krátkým časovým okamžikem se myslí 1-2 dny, u některých událostí „on-line“.

Úspěšnost kampaní postavených na základě EDM je mnohem vyšší (uvádí se, že až 5x), než je tomu u běžných kampaní. EDM kampaně jsou menší a lépe zacílené. Klienti často vítají, pokud jim někdo řeší aktuální situaci/problém nebo je informuje o klíčových změnách na jejich produktovém portfoliu. Typickým výsledkem plynoucím z EDM je tedy výrazně vyšší response rate, nižší zahlcení zákazníka nepotřebnou komunikací (v případě správného zavedení EDM v kombinaci s ostatními marketingovými kampaněmi) a tím i snížení nákladů na tuto komunikaci a v neposlední řadě značné posílení loajality stávajících klientů. Hlavní cíle EDM:

  • Prodej dalších produktů stávajícím klientům.
  • Zajištění vyšší individuální úrovně péče o klienty.
  • Budování/posilování loajality klientů.
  • Zabezpečení klientů dobře vnímanou marketingovou komunikací.

Pod události v rámci EDM si většina lidí představí jednorázové události, které nastanou v krátkém čase, v okamžiku v řádech minut (výběr z bankomatu, platba u prodejce atd.) nebo v rámci jednoho dne (zaplacení pojistného, narozeniny klienta atd.). Nicméně hodně opomíjené události, které by měly být zahrnuty do systému EDM, jsou události, které vzniknou na základě dlouhodobého sledování chování klienta nebo jeho produktů. Typickým příkladem v bankovním sektoru je situace, kdy klient na kreditní kartě průměrně měsíčně čerpá 15 000 Kč, ale následně za poslední 3 měsíce tato částka klesne na nulu nebo se sníží minimálně o 70 %.

Právě toto může být signál, že klient využívá nově kreditní kartu od jiné společnosti resp. událost, která může nastartovat proces, který může být retenčního typu nebo typu jednorázového motivování klienta např. odpuštěním poplatku za kreditní kartu na 6 měsíců.

Zaujala vás problematika? Více informací naleznete v kompletní verzi zde: Problematika Event Driven Marketingu v praxi


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
18. 02. WordCamp Praha 2017
-->
RSS 

Zprávičky

ČTÚ pohrozil O2 a Vodafonu odebráním licencí na LTE kvůli cenám

ČTK , 22. leden 2017 14:00

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) znovu vyzval operátory O2 a Vodafone, aby do měsíce snížili velkoob...

Více 0 komentářů

Menší e-shopy kvůli EET zruší platbu kartou

ČTK , 22. leden 2017 07:00

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET...

Více 1 komentářů

Na další rozvoj ekonomického systému bude Praha vypisovat tendry

ČTK , 21. leden 2017 14:00

Na další rozvoj ekonomického systému Ginis bude Praha vypisovat jednotlivé veřejné zakázky. Pražští ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Tržby IBM klesaly i ve 4.čtvrtletí loňského roku, akciím se daří

ČTK , 21. leden 2017 07:00

Americká počítačová společnost International Business Machines (IBM) zaznamenala další, již devatená...

Více 0 komentářů

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů