margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Průzkum: zájem o firemní sociální sítě roste

ITbiz.cz, 11. červen 2013 08:00 0 komentářů
Průzkum: zájem o firemní sociální sítě roste

Přestože blízký příbuzný firemních sociálních sítí, klasický firemní intranet, se ukázal jako slepá vývojová větev a sdílí dnes více méně osud dinosaurů, zájem o kolaborativním nástroje na bázi korporátních sociálních nástrojů zažívá sic pozvolný, ale zato signifikantní růst, vyplynulo to alespoň z globálního průzkumu potvrzuje důležitost nástrojů sociální komunikace pro úspěšnou spolupráci.

Microsoft zveřejnil průzkum, který ukazuje, že podle mínění již téměř 40 procent firemních zaměstnanců pracujících v Evropě pomáhají nástroje sociální komunikace zvyšovat jejich produktivitu. Současně 27 procent dotázaných cítí, že jejich firmy hodnotu těchto nástrojů spíše podceňují a často i zakazují jejich využívání. Nejčastějšími důvody těchto restrikcí byla obava o bezpečnost (65 %) a ztráta produktivity (58 %).

Průzkum, byl realizovaný ve spolupráci se společností Ipsos na vzorku 4 787 zaměstnanců napříč Evropou, dále zjistil, že více než 37 procent zaměstnanců cítí, že v rámci jejich firmy se nedostatečně spolupracuje a zavedení nástrojů sociální komunikace by mohlo napomoci lepší týmové spolupráci. Dvě třetiny evropských pracovníků pak nástrojů sociální komunikace využívá především pro komunikaci s kolegy, přičemž 18 procent zaměstnanců by bylo ochotno do těchto nástrojů investovat své vlastní finanční prostředky, aby zvýšili svou pracovní efektivitu.

Jak si vedeme v ČR

Lokální zjištění z průzkumu pořízeného společností Ipsos ukázala, že v Česku jsou na rozdíl od mnoha jiných zemí využívány odběry novinek a hojné je také využívání instant messagingu a videokonferencí. Nejvíce využívané nástroje sociální komunikace jsou rovněž těmi, které firmy nejvíce podporují a které jsou dle zaměstnanců užitečné. Na druhou stranu je v Česku velice často zakázáno užívání externích sociálních sítí, mikroblogovacích služeb i interních sociálních sítí.

  • Více než 60 procent českých respondentů uvedlo, že jsou nástroje sociální komunikace zakázány z důvodů jako ztráta produktivity a obavy z nedostatečné bezpečnosti.
  • Zatímco 40 procent dotázaných je přesvědčeno, že tyto nástroje jejich produktivitu naopak zvyšují, 10 procent zaměstnanců uvádí, že tyto služby způsobují, že jsou v práci méně produktivní.
  • Jedna třetina dotázaných zaměstnanců českých firem souhlasí, že nástroje sociální komunikace zlepšily spolupráci na pracovišti a že by svou práci vykonávali lépe, pokud by vedení více podpořilo užívání těchto nástrojů.

  • Pouhá čtvrtina si myslí, že jejich firma správně chápe důležitost rozhodnutí poskytnout tyto nástroje svým zaměstnancům.

„Pokud je využití podnikových sociálních sítí správně uchopeno, může tato forma sociální komunikace firmám přinést značné výhody tím, že zlepší vzájemné propojení zaměstnanců, sdílení informací a spolupráci napříč jednotlivými divizemi i zeměmi, stejně jako externí komunikaci se zákazníky či partnery,“ říká Martin Hruška, manažer divize Microsoft Office ve společnosti Microsoft. „Stejně jako v 90. letech změnil tempo byznysu e-mail, tak podnikové nástroje sociální komunikace budou klíčovým hybatelem posunu k větší efektivitě ve firmách 21. století.“

Průzkum probíhal po celém světě elektronicky ve firmách s více než sto zaměstnanci, a to v období od 25. března do 24. dubna 2013. Pro účely průzkumu byli vybíráni zaměstnanci, kteří v rámci své pracovní náplně využívají stolní počítač, notebook, tablet nebo smartphone alespoň po dobu 75 procent pracovního času. Celkem bylo vyplněno 9 908 dotazníků ve 32 zemích. Dotazníky jako takové mohou být poplatné určitému procentu chybných údajů způsobených chybami v pokrytí nebo měření.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

O2 spustila volání přes rychlé mobilní sítě LTE

ČTK , 18. leden 2017 12:00

Operátor O2 spustil službu volání v rychlé mobilní síti LTE. Největšími výhodami VoLTE jsou velmi kr...

Více 0 komentářů

Průměrná rychlost mobilního internetu loni stoupla na 23,8 Mbit/s

ČTK , 18. leden 2017 07:00

Průměrná rychlost mobilního internetu v Česku se v loňském roce zvýšila o 39 procent na 23,8 Mbit/s....

Více 0 komentářů

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů

Facebook v Německu spustí systém pro ověřování pravdivosti zpráv

ČTK , 16. leden 2017 07:00

Internetová sociální síť Facebook v příštích týdnech zavede v Německu systém pro ověřování pravdivos...

Více 0 komentářů