Seznam.cz s tržbami přes 2,9 miliardy za rok 2013 narazil na strop českého Internetu

Karel Wolf , 01. květen 2014 12:00 3 komentářů
Seznam.cz s tržbami přes 2,9 miliardy za rok 2013 narazil na strop českého Internetu

Společnost Seznam.cz včera v pražské restauraci parnas prezentovala své finanční výsledky za uplynulý rok. Přes úctyhodný výkon 2,9 miliardy korun neočividné, že společnost narazila na současný strop českého Internetu. Seznam na to zareagoval oznámení plánů na spuštění globální služby, podrobnosti ovšem zatím tají.

Tržby společnosti Seznam.cz opět meziročně vzrostly, letos ovšem pouze nepatrně, v roce 2013 činily 2,909 mld. Kč. V meziročním srovnání jde o necelý 3% růst. Hospodářský výsledek společnosti Seznam.cz před zdaněním pak za rok 2013 dosáhl téměř jedné miliardy (930 milionů korun).

Hlavní kasičkou zůstává Sklik

I v roce 2013 rostly nejvíce příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik. Ten již tvoří na celkových tržbách společnosti Seznam.cz přes 30 %. Po zhruba čtvrtinovém podílu si na tržbách společnosti udržují příjmy z bannerové display reklamy (na službách jako jsou Novinky.cz, Super.cz atd.) a na oborových inzertních serverech (Sreality.cz, Sauto.cz, Zboží.cz atd.). Podíl příjmů z katalogového serveru Firmy.cz byl v roce 2013 na úrovni 20 %. Zisk společnosti Seznam.cz před zdaněním se za rok 2013 vyšplhal na 930 milionů korun.

Kromě mnoha produktových inovací představil v roce 2013 Seznam.cz i několik nových reklamních možností. Patří k nim například behaviorálně cílená reklama, kterou už využili klienti společnosti Seznam.cz ve více než 1 000 kampaních v celkové hodnotě téměř 100 milionů korun. Druhou z nových reklamních možností je retargeting v reklamním systému Sklik. I ten se inzerentům vyplácí. Přináší jim až 50% nárůst efektivity reklamních kampaní a snižuje cenu za proklik až o 70 %. Není proto divu, že v současné době tvoří retargeting 15 % všech zobrazených sklikových kampaní. Seznam.cz nabízí i rich-media formáty jak na webu, tak na mobilu.

Je to mrak? Je to letadlo? Je to...

Během tiskovky si Seznam přichystal také jedno trochu tajemné oznámení. Prozradil sice, že na limity českého trhu zareaguje v dohledné době spuštěním globální služby, na dotazy novinářů ale odmítl dát jakékoli upřesňující odpovědi. Vzhledem k rozbíhající se výstavbě vlastního obřího datového centra lze spekulovat například na spuštění vlastní nabídky cloudových služeb (nejspíše formou SaaS). Otázkou zůstává, s jakým vlastním produktem by firma mohla prorazit na globálním trhu.

„Myslím, že už není třeba více dokazovat, jak jsme zrychlili produktové inovace a kolik nového jsme toho přinesli v posledním roce našim inzerentům. Každý, kdo Seznam.cz aspoň trochu sleduje, si může spočítat, kolik novinek jsme představili nejen v loňském roce, ale i za první měsíce letošního roku. V tomto inovačním tempu budeme rozhodně pokračovat. Rozhodli jsme se ale i více se rozkročit. Chci totiž Seznam.cz připravit na budoucnost – potřebujeme si pohlídat, že nebudeme závislí na jedné službě. Proto se nově bude Michal Feix v roli ředitele pro business development věnovat vyhledávání a realizaci nových příležitostí a projektů, a to i za hranicemi České republiky. Nový byznys budeme hledat v mnohem větší míře než doposud. Michal Feix si bude pro splnění všech úkolů, které v této oblasti dostane, hledat i další posily do týmu,“ „ komentuje Pavel Zima, generální ředitel Seznam.cz.

Personální rošády v Seznamu

Michal Feix opustí roli výkonného ředitele, aby se mohl věnovat novým úkolům a hledání nových trhů i příležitostí pro Seznam.cz. Zároveň mu zůstává agenda styku se státní správou i role jednatele v dceřiných společnostech Seznam.cz investiční a Seznam.cz datová centra. Pavel Zima si v roli generálního ředitele bere opět na starosti řízení všech ředitelů. Novou roli produktového ředitele získává Petr Král.

„Petr Král byl poslední dva roky u všech našich zásadních produktových inovací. Proto je pro mě na tuto pozici ideální volbou. Dostává nově zodpovědnost i za marketing, který díky této změně bude mít k produktu mnohem blíže a bude součástí jeho vzniku,“ doplňuje Pavel Zima.


Komentáře

Lambada #1
Lambada 01. květen 2014 13:27

3%? 930 mil? 2.9mil? Naucte se pocitat...

Otakar 08. květen 2014 15:11

V roce 2012 měli zisk 2,834 mld, takže 2,909 mld je přibližně o 3 % více. A na tom, že při tržbách necelé 3 mld měli zisk necelou jednu mld, mi také nepřijde nic divného.

Luk #2
Luk 01. květen 2014 14:03

Na strop rozhodně ještě nenarazil a může dál šroubovat ceny za reklamu, jako to dělal celá léta předtím. Zadavatelé reklamy to strpí, protože se reklama na Seznamu většinou stále ještě vyplatí o dost více než například na Googlu nebo Facebooku.


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
18. 02. WordCamp Praha 2017
RSS 

Zprávičky

Výrobce obrazovek LG Display vykázal ve čtvrtletí rekordní zisk

ČTK , 24. leden 2017 13:00

Jihokorejskému výrobci obrazovek LG Display vzrostl ve čtvrtém čtvrtletí provozní zisk na rekordních...

Více 0 komentářů

Čtvrtletní zisk Samsungu se díky čipům více než zdvojnásobil

ČTK , 24. leden 2017 11:00

Zisk jihokorejského výrobce elektroniky Samsung Electronics se ve čtvrtém čtvrtletí více než zdvojná...

Více 0 komentářů

Rockaway získala minoritní podíl v Techloop.io

ČTK , 23. leden 2017 16:30

Investiční firma Rockaway Ventures získala minoritní podíl ve firmě Techloop.io, která zprostředkov...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Za vznícení mobilů Samsungu mohly baterie, firma odloží Galaxy S8

ČTK , 23. leden 2017 12:00

Za případy vznícení chytrých telefonů Galaxy Note 7 jihokorejské společnosti Samsung Electronics stá...

Více 0 komentářů

Foxconn zvažuje velkou investici do továrny v USA

ČTK , 23. leden 2017 08:29

Tchajwanská společnost Foxconn zvažuje, že investuje přes sedm miliard dolarů (zhruba 177 miliard Kč...

Více 0 komentářů

ČTÚ pohrozil O2 a Vodafonu odebráním licencí na LTE kvůli cenám

ČTK , 22. leden 2017 14:00

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) znovu vyzval operátory O2 a Vodafone, aby do měsíce snížili velkoob...

Více 1 komentářů

Menší e-shopy kvůli EET zruší platbu kartou

ČTK , 22. leden 2017 07:00

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET...

Více 2 komentářů