Seznam.cz s tržbami přes 2,9 miliardy za rok 2013 narazil na strop českého Internetu

Karel Wolf , 01. květen 2014 12:00 3 komentářů
Seznam.cz s tržbami přes 2,9 miliardy za rok 2013 narazil na strop českého Internetu

Společnost Seznam.cz včera v pražské restauraci parnas prezentovala své finanční výsledky za uplynulý rok. Přes úctyhodný výkon 2,9 miliardy korun neočividné, že společnost narazila na současný strop českého Internetu. Seznam na to zareagoval oznámení plánů na spuštění globální služby, podrobnosti ovšem zatím tají.

Tržby společnosti Seznam.cz opět meziročně vzrostly, letos ovšem pouze nepatrně, v roce 2013 činily 2,909 mld. Kč. V meziročním srovnání jde o necelý 3% růst. Hospodářský výsledek společnosti Seznam.cz před zdaněním pak za rok 2013 dosáhl téměř jedné miliardy (930 milionů korun).

Hlavní kasičkou zůstává Sklik

I v roce 2013 rostly nejvíce příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik. Ten již tvoří na celkových tržbách společnosti Seznam.cz přes 30 %. Po zhruba čtvrtinovém podílu si na tržbách společnosti udržují příjmy z bannerové display reklamy (na službách jako jsou Novinky.cz, Super.cz atd.) a na oborových inzertních serverech (Sreality.cz, Sauto.cz, Zboží.cz atd.). Podíl příjmů z katalogového serveru Firmy.cz byl v roce 2013 na úrovni 20 %. Zisk společnosti Seznam.cz před zdaněním se za rok 2013 vyšplhal na 930 milionů korun.

Kromě mnoha produktových inovací představil v roce 2013 Seznam.cz i několik nových reklamních možností. Patří k nim například behaviorálně cílená reklama, kterou už využili klienti společnosti Seznam.cz ve více než 1 000 kampaních v celkové hodnotě téměř 100 milionů korun. Druhou z nových reklamních možností je retargeting v reklamním systému Sklik. I ten se inzerentům vyplácí. Přináší jim až 50% nárůst efektivity reklamních kampaní a snižuje cenu za proklik až o 70 %. Není proto divu, že v současné době tvoří retargeting 15 % všech zobrazených sklikových kampaní. Seznam.cz nabízí i rich-media formáty jak na webu, tak na mobilu.

Je to mrak? Je to letadlo? Je to...

Během tiskovky si Seznam přichystal také jedno trochu tajemné oznámení. Prozradil sice, že na limity českého trhu zareaguje v dohledné době spuštěním globální služby, na dotazy novinářů ale odmítl dát jakékoli upřesňující odpovědi. Vzhledem k rozbíhající se výstavbě vlastního obřího datového centra lze spekulovat například na spuštění vlastní nabídky cloudových služeb (nejspíše formou SaaS). Otázkou zůstává, s jakým vlastním produktem by firma mohla prorazit na globálním trhu.

„Myslím, že už není třeba více dokazovat, jak jsme zrychlili produktové inovace a kolik nového jsme toho přinesli v posledním roce našim inzerentům. Každý, kdo Seznam.cz aspoň trochu sleduje, si může spočítat, kolik novinek jsme představili nejen v loňském roce, ale i za první měsíce letošního roku. V tomto inovačním tempu budeme rozhodně pokračovat. Rozhodli jsme se ale i více se rozkročit. Chci totiž Seznam.cz připravit na budoucnost – potřebujeme si pohlídat, že nebudeme závislí na jedné službě. Proto se nově bude Michal Feix v roli ředitele pro business development věnovat vyhledávání a realizaci nových příležitostí a projektů, a to i za hranicemi České republiky. Nový byznys budeme hledat v mnohem větší míře než doposud. Michal Feix si bude pro splnění všech úkolů, které v této oblasti dostane, hledat i další posily do týmu,“ „ komentuje Pavel Zima, generální ředitel Seznam.cz.

Personální rošády v Seznamu

Michal Feix opustí roli výkonného ředitele, aby se mohl věnovat novým úkolům a hledání nových trhů i příležitostí pro Seznam.cz. Zároveň mu zůstává agenda styku se státní správou i role jednatele v dceřiných společnostech Seznam.cz investiční a Seznam.cz datová centra. Pavel Zima si v roli generálního ředitele bere opět na starosti řízení všech ředitelů. Novou roli produktového ředitele získává Petr Král.

„Petr Král byl poslední dva roky u všech našich zásadních produktových inovací. Proto je pro mě na tuto pozici ideální volbou. Dostává nově zodpovědnost i za marketing, který díky této změně bude mít k produktu mnohem blíže a bude součástí jeho vzniku,“ doplňuje Pavel Zima.


Komentáře

Lambada #1
Lambada 01. květen 2014 13:27

3%? 930 mil? 2.9mil? Naucte se pocitat...

Otakar 08. květen 2014 15:11

V roce 2012 měli zisk 2,834 mld, takže 2,909 mld je přibližně o 3 % více. A na tom, že při tržbách necelé 3 mld měli zisk necelou jednu mld, mi také nepřijde nic divného.

Luk #2
Luk 01. květen 2014 14:03

Na strop rozhodně ještě nenarazil a může dál šroubovat ceny za reklamu, jako to dělal celá léta předtím. Zadavatelé reklamy to strpí, protože se reklama na Seznamu většinou stále ještě vyplatí o dost více než například na Googlu nebo Facebooku.

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd
RSS 

Zprávičky

ISP DNS Stack chrání doménu .CZ v případě útoku proti DNS serverům

Pavel Houser , 12. prosinec 2017 12:53

Sdružení CZ.NIC zvyšuje bezpečnost Internetu v ČR, na nové službě se zatím podílí Seznam.cz a Vodafo...

Více 0 komentářů

Apple kupuje aplikaci pro rozpoznávání hudby Shazam

ČTK , 12. prosinec 2017 08:00

Shazam umožňuje uživatelům prostřednictvím mikrofonu chytrého telefonu identifikovat hudbu hrající v...

Více 1 komentářů

APEK: Dnes obrat za miliardu?

Pavel Houser , 11. prosinec 2017 13:04

Právě dnes očekává Asociace pro elektronickou komerci (APEK) vrchol objednávek vánočních dárků na in...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Termínový kontrakt na bitcoin při debutu stoupl až na 18 700 dolarů

ČTK , 11. prosinec 2017 10:39

Termínový kontrakt na internetovou měnu bitcoin při svém debutu ve Spojených státech zpevnil o více ...

Více 0 komentářů

Western Digital zruší arbitráž proti Toshibě

ČTK , 11. prosinec 2017 08:00

Japonská společnost Toshiba a americká firma Western Digital se v zásadě dohodly na urovnání sporu o...

Více 0 komentářů

Spotify a Tencent se propojují

ČTK , 10. prosinec 2017 08:00

Přední světová služba pro streamování hudby Spotify a čínská konkurenční firma Tencent Music Enterta...

Více 0 komentářů

Bezpečnostní politika firem brání plně využít potenciál IoT

Pavel Houser , 09. prosinec 2017 08:00

Tři čtvrtiny účastníků průzkumu EY Global Information Security Survey 2017 pokládají za nejpravděpod...

Více 4 komentářů