TIP: 5 rad, jak získat legální databázi kontaktů pro efektivní e-mailový marketing

ITbiz.cz, 03. květen 2013 11:30 4 komentářů
TIP: 5 rad, jak získat legální databázi kontaktů pro efektivní e-mailový marketing

Kvalitní databáze kontaktů je pro úspěch e-mailingových reklamních kampaní klíčová. Jak ale potřebné kontakty získat a jak příjemce zaujmout natolik, aby váš e-mail otevřeli? Připravili jsme pro vás několik tipů na techniky a nástroje, které vám pomohou sbírat e-mailové adresy nových potenciálních zákazníků vašeho e-shopu a zvýšit efektivitu vašich reklamních kampaní.

1. Pracujte s vašimi stávajícími zákazníky

Kvalitní databázi kontaktů pro přímé oslovení e-mailem již jako provozovatel e-shopu s největší pravděpodobností máte. Jsou to vaši stávající zákazníci, kteří už u vás nakoupili. „Velkou výhodou databáze stávajících zákazníků je velká informační hodnota jednotlivých záznamů. Každý kontakt totiž většinou obsahuje i nákupní historii, což lze využít například pro dobře zacílené akční nabídky a cross-selling,“ myslí si Jan Penkala, konzultant společnosti Acomware, která se mimo jiné zabývá internetovým marketingem a marketingovým poradenstvím pro e-shopy. „Konverzní poměr se při využití stávající databáze zákazníků pohybuje okolo 1 – 3 %, výhodou jsou nulové náklady na pořízení kontaktů,“ dodal Penkala.

2. Nabídněte užitečný obsah ke stažení

Mezi nejefektivnější metody pro získávání kontaktů patří nabídnutí nějakého zajímavého obsahu zdarma za poskytnutí kontaktu. Oblíbené jsou například stručné elektronické příručky a e-knihy. „Provozujete například e-shop s potřebami pro fotografy? Nabídněte návštěvníkům stránek jednoduchou příručku Jak správně fotografovat. Vytvoření kvalitního a unikátního obsahu a potřebných formulářů na stránkách sice něco stojí, získáte však kvalitní databázi e-mailů na své budoucí zákazníky,“ popisuje efektivní možnost, jak získat e-mailové adresy Jan Penkala ze společnosti Acomware.

3. Využijte moderní softwarové nástroje

Se získáváním kontaktů a e-mailovými kampaněmi vám mohou pomoci i různé softwarové nástroje. Současným hitem je například systém Silverpop, který firmám a e-shopům umožňuje snadno spravovat a rozesílat e-mailové kampaně a také vyhodnocovat jejich účinnost. Tento systém mimo jiné monitoruje, kdy si příjemce e-mail otevírá, a tomu poté přizpůsobí čas odeslání dalších sdělení. To spolu s propracovanou technologií rozesílání až několikanásobně zvyšuje podíl příjemců, kteří váš e-mail opravdu otevřou. Konverzní poměr lze podle zkušeností společnosti Acomware zvýšit s pomocí tohoto nástroje až o desítky procent. Mezi spokojené uživatele nástroje Silverpop patří například e-shopy eProton.cz a Euronics, kterým se s jeho využitím znatelně zlepšily obchodní výsledky.

Sběr kontaktů na webu pak usnadní třeba nástroj PadiAct, který umožňuje zobrazit patřičný formulář jen těm návštěvníkům, kteří se na vaše stránky vracejí. Takto získáte kvalitní databázi návštěvníků, které váš e-shop zajímá, byť na něm zatím ještě nenakoupili. Silverpop i PadiAct jsou ovšem placené nástroje, vždy je proto nutné sledovat také návratnost investic (ROI) do jejich využití.

4. Nákup databáze nemusí být vždy výhodný

Dobrým řešením může být i nákup e-mailových adres od marketingových agentur, které se na tuto činnost specializují. Připravte se však na to, že za kvalitní databázi kontaktů budete muset zaplatit odpovídající cenu. Jedna e-mailová adresa vás může přijít klidně i na 10 Kč. Problémem mnoha nakoupených databází je neaktuálnost e-mailových adres a z ní plynoucí nízký konverzní poměr e-mailingových kampaní. Efektivnější bývá nákup tzv. Leadů, konkrétních poptávek, které shromažďují specializované internetové firmy – například odborné weby či porovnávače cen. Leady však bývají drahé, je proto třeba si pečlivě spočítat, zda se jejich nákup vyplatí.

5. Sběrem kontaktů v prodejně získáte kvalitní databázi

Provozujete kromě e-shopu také kamennou prodejnu? Překvapivě účinnou metodou bývá sběr e-mailových kontaktů přímo na prodejně například pomocí registračních kartiček rozdávaných a vybíraných u vchodu či u pokladny. „E-mailové kampaně s takto pořízenými databázemi kontaktů mívají vysoký konverzní poměr, klidně i 80 %. Jako motivace zákazníků k uvedení jména a e-mailové adresy může sloužit třeba kupón na slevu nebo drobný dárek. Připravte se ale na náklady ve výši asi 5 Kč na jeden kontakt,“ sdělil Jan Penkala ze společnosti Acomware. Ať už se rozhodnete pro jakoukoli metodu sběru e-mailových adres, nezapomeňte do celého procesu sběru začlenit i zákazníkův souhlas se zasíláním obchodních sdělení.


Komentáře

Pavel Šimerda #1
Pavel Šimerda 05. květen 2013 12:18

6. Popovídejte si s úřadem na ochranu osobních údajů.

Marek Stopka 06. květen 2013 07:55

Proč by to dělali, když zrovna uvedené metody nejsou v rozporu se zákonnými normami?

Pepe #3
Pepe 06. květen 2013 14:17

Opravdu ne ?

Tomáš Bučina #4
Tomáš Bučina 07. květen 2013 18:34

1) je úplně korektní §7 odst. (3) zákona 480/2004,
2) pokud obsahuje souhlas se zasíláním dalších sdělení také v pohodě, balancuje mezi odst. (2) a (3) Zákona
3) je v podstatě jen formulář takže čistě odst. (2) Zákona
4) je v naprosté většině případů průser, takže to nemá smysl dělat, mnoho poskytovatelů mailingových služeb (rozesílání) na nakoupenou databázi odmítne vůbec rozesílat newslettery
5) je problém, určitě bych jako první posílal "Žádost o souhlas" s připomenutím, že ten člověk nám dal mailovou adresu na konkrétní akci.
Jediné, co je potřeba, by asi registrace databáze příjemců na ÚOOÚ a dále pak splnění klasických "fail-safe" požadavků (zejména §8 odst. (4) Zákona, ale také double opt-in procedura, plus korektní zpracovávání unsubscriberů).

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






RSS 

Zprávičky

MPO do konce března vypíše výzvu na dotace pro rychlý internet

ČTK , 26. březen 2017 14:00

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března vypsat první část výzvy k čerpání evropských...

Více 0 komentářů

YouTube dál ztrácí inzerenty kvůli obavám z kontroverzních videí

ČTK , 26. březen 2017 09:00

Internetový portál pro sdílení videí YouTube dál ztrácí inzerenty kvůli obavám, že jejich reklamy bu...

Více 0 komentářů

Čínská ZTE přiznala nelegální zasílání zboží z USA do Íránu

ČTK , 25. březen 2017 09:00

Čínský výrobce telekomunikačního zařízení ZTE Corp. přiznal před soudem v Texasu vinu, že nelegálně ...

Více 1 komentářů

Starší zprávičky

Bosch a IBM začaly spolupracovat na IoT pro průmysl

Pavel Houser , 24. březen 2017 13:08

Výrobci aut mohou nyní plánovat a organizovat aktualizaci softwaru u milionů vozů....

Více 0 komentářů

Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování kvůli daním

ČTK , 24. březen 2017 13:00

Americkou společnost Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování, navzdory miliardovému obratu tam totiž...

Více 0 komentářů

Huawei a SUSE spolupracují na platformě pro kritické úlohy

Pavel Houser , 24. březen 2017 11:42

SUSE Linux Enterprise Server jako preferovaný standardní OS pro KunLu umožňuje výměnu procesorů a pa...

Více 0 komentářů

Novela zavádí lepší užití informačních systémů veřejné správy

ČTK , 24. březen 2017 08:00

Zákon má mj. zabránit duplicitě informačních systémů a plýtvání penězi při jejich nákupu....

Více 0 komentářů