TIP: 5 rad, jak získat legální databázi kontaktů pro efektivní e-mailový marketing

ITbiz.cz, 03. květen 2013 11:30 4 komentářů
TIP: 5 rad, jak získat legální databázi kontaktů pro efektivní e-mailový marketing

Kvalitní databáze kontaktů je pro úspěch e-mailingových reklamních kampaní klíčová. Jak ale potřebné kontakty získat a jak příjemce zaujmout natolik, aby váš e-mail otevřeli? Připravili jsme pro vás několik tipů na techniky a nástroje, které vám pomohou sbírat e-mailové adresy nových potenciálních zákazníků vašeho e-shopu a zvýšit efektivitu vašich reklamních kampaní.

1. Pracujte s vašimi stávajícími zákazníky

Kvalitní databázi kontaktů pro přímé oslovení e-mailem již jako provozovatel e-shopu s největší pravděpodobností máte. Jsou to vaši stávající zákazníci, kteří už u vás nakoupili. „Velkou výhodou databáze stávajících zákazníků je velká informační hodnota jednotlivých záznamů. Každý kontakt totiž většinou obsahuje i nákupní historii, což lze využít například pro dobře zacílené akční nabídky a cross-selling,“ myslí si Jan Penkala, konzultant společnosti Acomware, která se mimo jiné zabývá internetovým marketingem a marketingovým poradenstvím pro e-shopy. „Konverzní poměr se při využití stávající databáze zákazníků pohybuje okolo 1 – 3 %, výhodou jsou nulové náklady na pořízení kontaktů,“ dodal Penkala.

2. Nabídněte užitečný obsah ke stažení

Mezi nejefektivnější metody pro získávání kontaktů patří nabídnutí nějakého zajímavého obsahu zdarma za poskytnutí kontaktu. Oblíbené jsou například stručné elektronické příručky a e-knihy. „Provozujete například e-shop s potřebami pro fotografy? Nabídněte návštěvníkům stránek jednoduchou příručku Jak správně fotografovat. Vytvoření kvalitního a unikátního obsahu a potřebných formulářů na stránkách sice něco stojí, získáte však kvalitní databázi e-mailů na své budoucí zákazníky,“ popisuje efektivní možnost, jak získat e-mailové adresy Jan Penkala ze společnosti Acomware.

3. Využijte moderní softwarové nástroje

Se získáváním kontaktů a e-mailovými kampaněmi vám mohou pomoci i různé softwarové nástroje. Současným hitem je například systém Silverpop, který firmám a e-shopům umožňuje snadno spravovat a rozesílat e-mailové kampaně a také vyhodnocovat jejich účinnost. Tento systém mimo jiné monitoruje, kdy si příjemce e-mail otevírá, a tomu poté přizpůsobí čas odeslání dalších sdělení. To spolu s propracovanou technologií rozesílání až několikanásobně zvyšuje podíl příjemců, kteří váš e-mail opravdu otevřou. Konverzní poměr lze podle zkušeností společnosti Acomware zvýšit s pomocí tohoto nástroje až o desítky procent. Mezi spokojené uživatele nástroje Silverpop patří například e-shopy eProton.cz a Euronics, kterým se s jeho využitím znatelně zlepšily obchodní výsledky.

Sběr kontaktů na webu pak usnadní třeba nástroj PadiAct, který umožňuje zobrazit patřičný formulář jen těm návštěvníkům, kteří se na vaše stránky vracejí. Takto získáte kvalitní databázi návštěvníků, které váš e-shop zajímá, byť na něm zatím ještě nenakoupili. Silverpop i PadiAct jsou ovšem placené nástroje, vždy je proto nutné sledovat také návratnost investic (ROI) do jejich využití.

4. Nákup databáze nemusí být vždy výhodný

Dobrým řešením může být i nákup e-mailových adres od marketingových agentur, které se na tuto činnost specializují. Připravte se však na to, že za kvalitní databázi kontaktů budete muset zaplatit odpovídající cenu. Jedna e-mailová adresa vás může přijít klidně i na 10 Kč. Problémem mnoha nakoupených databází je neaktuálnost e-mailových adres a z ní plynoucí nízký konverzní poměr e-mailingových kampaní. Efektivnější bývá nákup tzv. Leadů, konkrétních poptávek, které shromažďují specializované internetové firmy – například odborné weby či porovnávače cen. Leady však bývají drahé, je proto třeba si pečlivě spočítat, zda se jejich nákup vyplatí.

5. Sběrem kontaktů v prodejně získáte kvalitní databázi

Provozujete kromě e-shopu také kamennou prodejnu? Překvapivě účinnou metodou bývá sběr e-mailových kontaktů přímo na prodejně například pomocí registračních kartiček rozdávaných a vybíraných u vchodu či u pokladny. „E-mailové kampaně s takto pořízenými databázemi kontaktů mívají vysoký konverzní poměr, klidně i 80 %. Jako motivace zákazníků k uvedení jména a e-mailové adresy může sloužit třeba kupón na slevu nebo drobný dárek. Připravte se ale na náklady ve výši asi 5 Kč na jeden kontakt,“ sdělil Jan Penkala ze společnosti Acomware. Ať už se rozhodnete pro jakoukoli metodu sběru e-mailových adres, nezapomeňte do celého procesu sběru začlenit i zákazníkův souhlas se zasíláním obchodních sdělení.


Komentáře

Pavel Šimerda #1
Pavel Šimerda 05. květen 2013 12:18

6. Popovídejte si s úřadem na ochranu osobních údajů.

Marek Stopka 06. květen 2013 07:55

Proč by to dělali, když zrovna uvedené metody nejsou v rozporu se zákonnými normami?

Pepe #3
Pepe 06. květen 2013 14:17

Opravdu ne ?

Tomáš Bučina #4
Tomáš Bučina 07. květen 2013 18:34

1) je úplně korektní §7 odst. (3) zákona 480/2004,
2) pokud obsahuje souhlas se zasíláním dalších sdělení také v pohodě, balancuje mezi odst. (2) a (3) Zákona
3) je v podstatě jen formulář takže čistě odst. (2) Zákona
4) je v naprosté většině případů průser, takže to nemá smysl dělat, mnoho poskytovatelů mailingových služeb (rozesílání) na nakoupenou databázi odmítne vůbec rozesílat newslettery
5) je problém, určitě bych jako první posílal "Žádost o souhlas" s připomenutím, že ten člověk nám dal mailovou adresu na konkrétní akci.
Jediné, co je potřeba, by asi registrace databáze příjemců na ÚOOÚ a dále pak splnění klasických "fail-safe" požadavků (zejména §8 odst. (4) Zákona, ale také double opt-in procedura, plus korektní zpracovávání unsubscriberů).


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů

O2 spustila volání přes rychlé mobilní sítě LTE

ČTK , 18. leden 2017 12:00

Operátor O2 spustil službu volání v rychlé mobilní síti LTE. Největšími výhodami VoLTE jsou velmi kr...

Více 1 komentářů

Průměrná rychlost mobilního internetu loni stoupla na 23,8 Mbit/s

ČTK , 18. leden 2017 07:00

Průměrná rychlost mobilního internetu v Česku se v loňském roce zvýšila o 39 procent na 23,8 Mbit/s....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů