Toshiba – profesionální řešení nejen pro cestovatele

Richard Jan Voigts, 26. červen 2015 09:15 3 komentářů
Rubriky: Rozhovory, Byznys
Toshiba – profesionální řešení nejen pro cestovatele

Toshiba není se svými notebooky v poslední době opticky příliš viditelná, a kdo zrovna nehledá „něco lehkého“ s vysokou odolností a výdrží na baterie, speciální funkčnost jako například rychlé šifrování dat, dálkovou správu, může mu uniknout i možnost záruky s opravou zadarmo a navrácením peněz, stejně jako tříletá záruka na on-site opravu přímo u zákazníka. Odpovídá Tomáš Konečný, který má u nás portfolio notebooků na starosti.

Toshiba trochu ustoupila ze své staré slávy, proč?

Naše portfolio je skutečně více soustředěné na profesionální segment B2B, komerční firemní segment, státní správu a školství. Tomu jsme také přizpůsobili obchodní model a strategii. Snad proto se může někomu zdát, že na trhu nejsme tolik viditelní. Vzhledem k tomu, že ve všech těchto segmentech má Toshiba stále dobré jméno, věřím i v další obchodní úspěch. V druhé polovině letošního roku dojde k podstatnému rozšíření portfolia, takže budeme daleko konkurenceschopnější ve výběrových řízeních. V brzké době budeme také daleko více vidět i ve spotřebitelském segmentu běžných domácích uživatelů. Někteří další výrobci mají ještě daleko omezenější portfolio, a nikdo se nad tím nepozastavuje a nikoho to netrápí. Ultrabooky nemají DVD mechaniky, ale ruku na srdce – kdo z uživatelů ji v éře internetu za poslední rok vůbec použil? Oproti mnohé konkurenci máme další podstatně vyšší výbavu, která je v byznysové sféře potřebná.

Takže ani spotřebitelský segment běžných uživatelů jste neopustili?

Tomáš Konečný | Toshiba Europe GmbH
Tomáš Konečný | Toshiba Europe GmbH
Toshiba se rozhodla změnit kompletní business strategii pro český trh. Začli jsme s tím, že se soustředíme na B2B portfolio a na péči o zákazníka. Máme například standardně tříletou záruku pro všechny modely řady Z s opravou u zákazníka (onsite). Na velmi specifickém českém a slovenském trhu je tato nabídka úspěšná a ceněná. Z toho také plynou vyšší prodeje, než jsme měli dříve. Jak se správně říká, pokud se na nšco soustředíme, výsledek je lepší, než při roztříštěné nabídce všech modelů. Velké procento nefiremních zákazníků si oblíbilo naše business notebooky pro jejich spolehlivost, nízkou hmotnost a špičkové parametry.

Co tedy tvoří jádro vaší nabídky?

Jak už jsem uvedl, jde o profesionální notebooky pro B2B segment, s předinstalovaným operačním systémem Windows Professional. Jde o řady Satellite Pro, Tecra a Portégé. První řada, Satellite Pro je určena pro základní byznysové nasazení – pro úředníky, účetní kanceláře, školy apod. Řada Tecra je určena pro korporátní sféru, ale kupují si ji i manažeři pro její atraktivní a vzhled a mobilitu. Modely Portégé jsou velmi podobné jako Tecra, na rozdíl od nich však jde o velmi lehká, ultramobilní zařízení (13 palců a menší) pro zákazníky pracující často v terénu. Ti se nechtějí tahat s těžkým počítačem, požadují vysokou výdrž na baterie, bezpečnost svých dat a jejich IT oddělení možnost vzdálené správy, které jim zajišťují technologie jako je Intel vPro, TPM čip ale i mnoho dalších řešení přímo od Toshiby.

Čím se vlastně byznysová řada notebooků Toshiba odlišuje od konkurence, proč by se o ni firemní zákazník, a nejen ten, měl zajímat?

Přidané hodnoty a vlastností našich byznysových notebooků je opravdu hodně. Za prvé, naše notebooky si nejen navrhujeme, ale hlavně vyrábíme sami a kvalitu každého modelu přísně kontroluje v Německu zkušebna TÜV. Noteboky řady Tecra a Portégé tedy musejí přežít 100kg zátěž na víko, pád ze 76 cm na kteroukoli ze čtyř stran. Integrované LTE a 3G modemy usnadňují práci na cestách a spolu hmotností lehce přesahující 1 kg dostanou zákazníci notebook, který je v ničem neomezuje.

Pro posílení bezpečnosti mají šifrovací TPM čip, který je u nás samozřejmostí ve všech B2B modelech, snad s výjimkou jediné konfigurace a další bezpečnostní prvky, jako například čtečku otisků prstů. Všechny modely Tecra a Portégé jsou vybaveny čtečkou čipových karet SmartCard reader, k tomu mají náš vlastní BIOS, který podporuje příkazy WMI, což mj. umožňuje využít notebook jako tenkého klienta, podporu dálkové správy a bezdrátových přenosů díky technologii Intel vPro a vlastním technologiím a řešením Toshiba. Mají opravdu skvělou výdrž na baterie – u některých modelů až 18 hodin, jak mi potvrdili samotní překvapení zákazníci. Nechybí jim plná konektivita – USB 3.0, VGA, RJ45 a HDMI, ani bytelná konstrukce díky hořčíkovému tělu s nižší hmotností oproti konkurenci – až o 20 %. Modely Tecra (Z40 a Z50) a Portégé Z30 jsou dokovatelné do stejné dokovací stanice a jako třešnička na dortu na ně dáváme záruku spolehlivosti u byznysových modelů – bezplatnou záruční opravu se současným navrácením peněz. Řekněte – kdo tohle všechno má?

Kde lze vaše notebooky vidět? Kdo vysloveně nehledá na prodejních serverech typu Alza, tak v běžných řetězcích jakými jsou Datart nebo K+B Elektro je nenajde. Jak se o nich dozví například firma, která by měla lehký, dobře vybavený notebook s bezpečnostními prvky požadovat?

Je pravdou, že viditelnost našich notebooků v běžné síti není příliš vysoká. Avšak vzhledem k tomu, že se se orientujeme na byznysovou sféru, orientujeme se na prodejní partnery a jejich síť rozšiřujeme, abychom byli jejich prostřednictvím profesionálním zákazníkům blíže. V běžné prodejní síti, kromě velkých e-shopů, je skutečně příliš nenajdete. Neodpovídají jí totiž ani svojí profesionální výbavou, což běžný spotřebitel stejně příliš neohodnotí, a proto ani cenou. Například z Alza.cz ale máme zpětnou vazbu, že se naše notebooky prodávají dobře, protože v daných kategoriích nemají konkurenci.

Co tedy může a měl by zákazník od vašeho prodejního partnera čekat?

Kromě nabídky kvalitních zařízení erudovanou podporu, s tím související podporu instalace, návrhu řešení, servisu a záruky. Od 1. dubna 2015 jsme rozšířili servisní síť o Český servis. Záruku jsme rozšířili i o automatickou tříletou on-site, tedy zásah přímo u zákazníka, takže v případě poruchy nemusí notebook Toshiba posílat, nikam s ním do servisu jezdit. Toto bylo dříve poskytováno větším firmám, dnes tuto formu záruky zajišťuje Český servis všem zákazníkům, i když si náš notebook koupí třeba zrovna na Alze.

Proč by si měl někdo koupit notebook Toshiba u specializovaného prodejního partnera, než na Alze?

Asi záleží na typu zákazníka. Pokud si jej někdo koupí pro soukromé účely nebo do menší firmy a nebude zrovna potřebovat některé pokročilejší funkce, jako například vzdálenou správu, koupí si jej na některém větším e-shopu, jako například na Alza.cz, TS Bohemia, CZC apod. Pokud však potřebuje poskytnout profesionální služby – instalaci nebo nějakou jinou přípravu pro firemní prostředí včetně sítě, měl by se už asi obrátit na profesionálního partnera, který je schopen mu tyto služby poskytnout i s dodávkou samotného zařízení.

Mohlo by vás zajímat:


Komentáře

zetko #0
zetko 03. červenec 2015 18:58

Ty zetka jsou od 26 s daní, což je fajn, za to nevím, že by někdo jiný dával 3 roky NBD onsite... akorát to teda asi nebude "kovový" model, protože pak je v nabídce ještě kovový, který stojí víc...

zetko podruhý #1
zetko podruhý 03. červenec 2015 19:03

aha, tak pardon, všechny ty Toshiba Z30 jsou kovový jak koukám, jen to tam nebylo patrný na první pohled... :) a má to IPSko koukám a 1,2kg při 13,3 palcích, což je slušný

Tomáš Konečný #2
Tomáš Konečný 09. červenec 2015 11:34

Dobrý den, ano, všechny model Tecra Z-series (Tecra Z40, Z50) a Portégé Z-series (Z30, Z30t) jsou v magnesovém šasi. Magnesiový j ještě i starší model Portégé R30-A, který je stále na trhu, protože to je snad jediný 13" model, který má DVD mechaniku, kterou někteří zákazníci stále ještě vyžadují.


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
RSS 

Zprávičky

Nový zákon o výzkumu chystá "blacklist" příjemců i ministerstvo

ČTK , 09. prosinec 2016 16:31

Velké změny ve fungování Grantové a Technologické agentury, novou vědeckou radu ČR i takzvaný "black...

Více 0 komentářů

Fitbit koupil průkopníka chytrých hodinek Pebble

ČTK , 09. prosinec 2016 15:00

Americký výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit koupil software, patenty a další aktiva duševního...

Více 0 komentářů

Američané možná umožní v letadlech telefonování přes wi-fi

ČTK , 09. prosinec 2016 13:00

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím wi-fi...

Více 2 komentářů

Starší zprávičky

Česká pošta od ledna zdraží posílání do zahraničí o pět až 20 Kč

ČTK , 09. prosinec 2016 11:39

Česká pošta od ledna zvýší ceny za posílání listovních zásilek do zahraničí o pět korun, balíky podr...

Více 0 komentářů

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů