Toshiba – profesionální řešení nejen pro cestovatele

Richard Jan Voigts, 26. červen 2015 09:15 3 komentářů
Rubriky: Rozhovory, Byznys
Toshiba – profesionální řešení nejen pro cestovatele

Toshiba není se svými notebooky v poslední době opticky příliš viditelná, a kdo zrovna nehledá „něco lehkého“ s vysokou odolností a výdrží na baterie, speciální funkčnost jako například rychlé šifrování dat, dálkovou správu, může mu uniknout i možnost záruky s opravou zadarmo a navrácením peněz, stejně jako tříletá záruka na on-site opravu přímo u zákazníka. Odpovídá Tomáš Konečný, který má u nás portfolio notebooků na starosti.

Toshiba trochu ustoupila ze své staré slávy, proč?

Naše portfolio je skutečně více soustředěné na profesionální segment B2B, komerční firemní segment, státní správu a školství. Tomu jsme také přizpůsobili obchodní model a strategii. Snad proto se může někomu zdát, že na trhu nejsme tolik viditelní. Vzhledem k tomu, že ve všech těchto segmentech má Toshiba stále dobré jméno, věřím i v další obchodní úspěch. V druhé polovině letošního roku dojde k podstatnému rozšíření portfolia, takže budeme daleko konkurenceschopnější ve výběrových řízeních. V brzké době budeme také daleko více vidět i ve spotřebitelském segmentu běžných domácích uživatelů. Někteří další výrobci mají ještě daleko omezenější portfolio, a nikdo se nad tím nepozastavuje a nikoho to netrápí. Ultrabooky nemají DVD mechaniky, ale ruku na srdce – kdo z uživatelů ji v éře internetu za poslední rok vůbec použil? Oproti mnohé konkurenci máme další podstatně vyšší výbavu, která je v byznysové sféře potřebná.

Takže ani spotřebitelský segment běžných uživatelů jste neopustili?

Tomáš Konečný | Toshiba Europe GmbH
Tomáš Konečný | Toshiba Europe GmbH
Toshiba se rozhodla změnit kompletní business strategii pro český trh. Začli jsme s tím, že se soustředíme na B2B portfolio a na péči o zákazníka. Máme například standardně tříletou záruku pro všechny modely řady Z s opravou u zákazníka (onsite). Na velmi specifickém českém a slovenském trhu je tato nabídka úspěšná a ceněná. Z toho také plynou vyšší prodeje, než jsme měli dříve. Jak se správně říká, pokud se na nšco soustředíme, výsledek je lepší, než při roztříštěné nabídce všech modelů. Velké procento nefiremních zákazníků si oblíbilo naše business notebooky pro jejich spolehlivost, nízkou hmotnost a špičkové parametry.

Co tedy tvoří jádro vaší nabídky?

Jak už jsem uvedl, jde o profesionální notebooky pro B2B segment, s předinstalovaným operačním systémem Windows Professional. Jde o řady Satellite Pro, Tecra a Portégé. První řada, Satellite Pro je určena pro základní byznysové nasazení – pro úředníky, účetní kanceláře, školy apod. Řada Tecra je určena pro korporátní sféru, ale kupují si ji i manažeři pro její atraktivní a vzhled a mobilitu. Modely Portégé jsou velmi podobné jako Tecra, na rozdíl od nich však jde o velmi lehká, ultramobilní zařízení (13 palců a menší) pro zákazníky pracující často v terénu. Ti se nechtějí tahat s těžkým počítačem, požadují vysokou výdrž na baterie, bezpečnost svých dat a jejich IT oddělení možnost vzdálené správy, které jim zajišťují technologie jako je Intel vPro, TPM čip ale i mnoho dalších řešení přímo od Toshiby.

Čím se vlastně byznysová řada notebooků Toshiba odlišuje od konkurence, proč by se o ni firemní zákazník, a nejen ten, měl zajímat?

Přidané hodnoty a vlastností našich byznysových notebooků je opravdu hodně. Za prvé, naše notebooky si nejen navrhujeme, ale hlavně vyrábíme sami a kvalitu každého modelu přísně kontroluje v Německu zkušebna TÜV. Noteboky řady Tecra a Portégé tedy musejí přežít 100kg zátěž na víko, pád ze 76 cm na kteroukoli ze čtyř stran. Integrované LTE a 3G modemy usnadňují práci na cestách a spolu hmotností lehce přesahující 1 kg dostanou zákazníci notebook, který je v ničem neomezuje.

Pro posílení bezpečnosti mají šifrovací TPM čip, který je u nás samozřejmostí ve všech B2B modelech, snad s výjimkou jediné konfigurace a další bezpečnostní prvky, jako například čtečku otisků prstů. Všechny modely Tecra a Portégé jsou vybaveny čtečkou čipových karet SmartCard reader, k tomu mají náš vlastní BIOS, který podporuje příkazy WMI, což mj. umožňuje využít notebook jako tenkého klienta, podporu dálkové správy a bezdrátových přenosů díky technologii Intel vPro a vlastním technologiím a řešením Toshiba. Mají opravdu skvělou výdrž na baterie – u některých modelů až 18 hodin, jak mi potvrdili samotní překvapení zákazníci. Nechybí jim plná konektivita – USB 3.0, VGA, RJ45 a HDMI, ani bytelná konstrukce díky hořčíkovému tělu s nižší hmotností oproti konkurenci – až o 20 %. Modely Tecra (Z40 a Z50) a Portégé Z30 jsou dokovatelné do stejné dokovací stanice a jako třešnička na dortu na ně dáváme záruku spolehlivosti u byznysových modelů – bezplatnou záruční opravu se současným navrácením peněz. Řekněte – kdo tohle všechno má?

Kde lze vaše notebooky vidět? Kdo vysloveně nehledá na prodejních serverech typu Alza, tak v běžných řetězcích jakými jsou Datart nebo K+B Elektro je nenajde. Jak se o nich dozví například firma, která by měla lehký, dobře vybavený notebook s bezpečnostními prvky požadovat?

Je pravdou, že viditelnost našich notebooků v běžné síti není příliš vysoká. Avšak vzhledem k tomu, že se se orientujeme na byznysovou sféru, orientujeme se na prodejní partnery a jejich síť rozšiřujeme, abychom byli jejich prostřednictvím profesionálním zákazníkům blíže. V běžné prodejní síti, kromě velkých e-shopů, je skutečně příliš nenajdete. Neodpovídají jí totiž ani svojí profesionální výbavou, což běžný spotřebitel stejně příliš neohodnotí, a proto ani cenou. Například z Alza.cz ale máme zpětnou vazbu, že se naše notebooky prodávají dobře, protože v daných kategoriích nemají konkurenci.

Co tedy může a měl by zákazník od vašeho prodejního partnera čekat?

Kromě nabídky kvalitních zařízení erudovanou podporu, s tím související podporu instalace, návrhu řešení, servisu a záruky. Od 1. dubna 2015 jsme rozšířili servisní síť o Český servis. Záruku jsme rozšířili i o automatickou tříletou on-site, tedy zásah přímo u zákazníka, takže v případě poruchy nemusí notebook Toshiba posílat, nikam s ním do servisu jezdit. Toto bylo dříve poskytováno větším firmám, dnes tuto formu záruky zajišťuje Český servis všem zákazníkům, i když si náš notebook koupí třeba zrovna na Alze.

Proč by si měl někdo koupit notebook Toshiba u specializovaného prodejního partnera, než na Alze?

Asi záleží na typu zákazníka. Pokud si jej někdo koupí pro soukromé účely nebo do menší firmy a nebude zrovna potřebovat některé pokročilejší funkce, jako například vzdálenou správu, koupí si jej na některém větším e-shopu, jako například na Alza.cz, TS Bohemia, CZC apod. Pokud však potřebuje poskytnout profesionální služby – instalaci nebo nějakou jinou přípravu pro firemní prostředí včetně sítě, měl by se už asi obrátit na profesionálního partnera, který je schopen mu tyto služby poskytnout i s dodávkou samotného zařízení.

Mohlo by vás zajímat:


Komentáře

zetko #0
zetko 03. červenec 2015 18:58

Ty zetka jsou od 26 s daní, což je fajn, za to nevím, že by někdo jiný dával 3 roky NBD onsite... akorát to teda asi nebude "kovový" model, protože pak je v nabídce ještě kovový, který stojí víc...

zetko podruhý #1
zetko podruhý 03. červenec 2015 19:03

aha, tak pardon, všechny ty Toshiba Z30 jsou kovový jak koukám, jen to tam nebylo patrný na první pohled... :) a má to IPSko koukám a 1,2kg při 13,3 palcích, což je slušný

Tomáš Konečný #2
Tomáš Konečný 09. červenec 2015 11:34

Dobrý den, ano, všechny model Tecra Z-series (Tecra Z40, Z50) a Portégé Z-series (Z30, Z30t) jsou v magnesovém šasi. Magnesiový j ještě i starší model Portégé R30-A, který je stále na trhu, protože to je snad jediný 13" model, který má DVD mechaniku, kterou někteří zákazníci stále ještě vyžadují.

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Lenovo ve ztrátě, k zisku se má vrátit do 2 let

ČTK , 19. srpen 2017 10:12

Firma nevylučuje zdražení svých výrobků, aby udržela ziskové marže....

Více 0 komentářů

Generální ředitel Infosysu nečekaně rezignoval

ČTK , 19. srpen 2017 09:30

Od doby, co Sikka nastoupil do čela firmy, akcie stouply o více než pětinu....

Více 0 komentářů

Irsko odmítá požadavek EU, aby od Applu zpětně vybralo daně

ČTK , 18. srpen 2017 13:00

Jednání Applu údajně nebylo v rozporu s legislativou Irska ani Evropské unie....

Více 5 komentářů

Starší zprávičky

Ericsson zvažuje, že propustí až 25 000 zaměstnanců

ČTK , 18. srpen 2017 09:00

Švédská firma se v poslední době potýká se slábnoucí poptávkou ze strany telekomunikačních operátorů...

Více 0 komentářů

Alibaba téměř zdvojnásobila zisk, růst tržeb překonal odhady

ČTK , 18. srpen 2017 08:00

Alibaba, která patří k nejhodnotnějším firmám v Asii, profituje z rostoucích on-line nákupů čínských...

Více 0 komentářů

Telekomunikační úřad se chystá regulovat mobilní trh

ČTK , 17. srpen 2017 14:34

Přetrvává velký rozdíl mezi vyššími cenami pro domácnosti a nižšími cenami pro firmy, který dosahuje...

Více 0 komentářů

ShadowPad: malware v produktech NetSarang pro správu serverů

Pavel Houser , 17. srpen 2017 13:43

Útočníci schovali backdoor ShadowPad v softwaru využívaném stovkami světových společností včetně ban...

Více 0 komentářů