margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Úspory při firemním tisku jsou reálné

Marek Ploc, 22. listopad 2013 09:02 2 komentářů
Úspory při firemním tisku jsou reálné

Náklady na firemní tisk se mohou vyšplhat do závratných výšin. Ušetřit se přitom dá různými způsoby. Nejúčinnějším způsobem, který zároveň nastíní i další možnosti úspor, je implementace softwarového řešení určeného k monitoringu a řízení tiskových úloh. Print Management System (PMS), jak jsou tato řešení souhrnně nazývána, dokáže popsat, jak přesně zákazník funguje, jak jsou jeho zařízení využívána, pro jaké účely a například i kolik který uživatel tiskne. Na základě těchto informací lze postupně aplikovat restrikce a úspory tím, že stávající zařízení přeuspořádáme a později případně obměníme za vhodnější.

Amorfní křemík pro dlouhou životnost

Přitom je vhodné nakupovat stroje s komponenty s dlouhou životností, jako jsou například válce z amorfního křemíku. Tato patentovaná technologie zaručuje dlouhou životnost od 100 000 do 4 800 000 stran, takže jediným spotřebním materiálem je pouze tonerová náplň, nikoliv celá tisková „cartridge“. Při použití komponentů s dlouhou životností mají zařízení minimální nároky na servisní zásahy a údržbu. Životnost stroje může být navíc prodloužena aplikací preventivních prohlídek.

Doplňky „na jeden klik“

Ke snížení nákladů přispívají i co možná nejjednodušší možnosti rozšíření o další doplňky, jako jsou finišery, třídiče, podavače, síťová rozhraní a zásobníky papírů. Nezapomínejme také na paměti, moduly pro duplexní tisk/sken, univerzální jazyk umožňující uživatelům tvorbu vlastních formulářů a tisk jednorozměrných i dvourozměrných čárových kódů apod.

Tisková řešení

Velkými pomocníky při snižování nákladů na firemní tisk jsou již zmíněná tisková řešení neboli PMS. Některé z těchto systémů jsou přitom dnes k dispozici zcela zdarma, a to i pro komerční účely. Organizacím umožňují například implementovat systém kvót a omezení při tisku každé úlohy a poskytují podrobné údaje o firemních tiskových procesech. Nejlepší z nich umožňují i interní zpětnou fakturaci výdajů na tisk. Součástí těchto řešení jsou i moduly pro monitoring tiskových procesů a zařízení. Z jednoho centrálního místa může firma sledovat stav všech tiskových zařízení bez ohledu na výrobce a model. Poskytovány jsou například údaje o aktuálním HW stavu, počtu celkem vytištěných stran nebo vytížení jednotlivých strojů za konkrétní časové období.

Úspora až 2/3 původních nákladů!

Návratnost popsaných investic může být ohromující. Například Metrostav, jedna z největších stavebních společností, ušetřil nasazením tiskového řešení MyQ a celkovou obměnou 1700 různých zařízení za 300 unifikovaných multifunkcí Kyocera více než dvě třetiny původních nákladů, což předtavuje 17 miliónů Kč ročně. Česká správa sociálního zabezpečení, největší finanční instituce v ČR, dokázala díky MyQ srazit tiskové náklady ještě drastičtěji, a tak v následujících osmi letech ušetří přes půl miliardy korun.

Autor je produktový manažer ve společnsoti Janus.


Komentáře

Thomas #1
Thomas 22. listopad 2013 10:15

Pevně věřím, že Kyocera odstranila všechny chyby v MyQ (pravděpodobně výměnou programátorů) a aplikace konečně opravdu funguje.

Osobně mám naprosto opačnou zkušenost, software vykazoval na serveru různé chyby, pro doplnění podpory lokálních tiskáren se musel instalovat software přímo na PC, který nahodile pozastavoval frontu tisků (u 350 tiskáren opravdu příjemné !), instalace všech částí a komponent neuvěřitelně zmatená (jako by to programovalo několik týmu bez komunikace mezi sebou) a další a další věci.

Třešinkou na dortu je ale česká podpora, po celou dobu implemetace (cca 6měsícu) jsme dostávali odpověď "... s tím jsme se ještě nesetkali, předáme to ...". Snad se s tímto paskvilem již nesetkám. Přeji MyQ lepší lepší programátory/managery/koordinátory .......

Martin Januš #2
Martin Januš 05. prosinec 2013 14:24

Vážený pane Thomasi,

podle Vašeho jména i toho, co opakovaně píšete, jste náš produkt zřejmě nikdy neviděl. Za to Vám poměrně dobře funguje robot pro vyhledávání našich článků, pod které vždy během jedné hodiny od vydání umístíte podobně neurčitý a negativně naladěný příspěvek.

Přeji Vám příjemné svátky a myslete trochu více pozitivně.

Martin Januš
ředitel společnosti JANUS, spol. s r.o.

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
28. 04. Oracle Code 2017
RSS 

Zprávičky

Ransomware funguje a generuje útočníkům zisky

Pavel Houser , 23. únor 2017 16:45

Ransomware je stále více centralizovaný a několik významných malwarových rodin dominuje celému "trhu...

Více 0 komentářů

Loni rychle rostl prodej mobilů a chytrých hodinek

ČTK , 23. únor 2017 14:43

Prodej technického spotřebního zboží v Česku loni vzrostl o 2,2 procenta na 74 miliard korun. ...

Více 0 komentářů

KKCG a Foxconn zakládají fond pro investice do IT firem

ČTK , 23. únor 2017 14:33

V první fázi se na zaměří na Česko, Slovensko, Polsko, Rakousko a Německo....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Náramky pro vězně dodá firma SuperCom za 93 milionů korun

ČTK , 23. únor 2017 10:00

Elektronické monitorovací náramky pro domácí vězně a některé obviněné dodá firma SuperCom. Vítěze so...

Více 1 komentářů

Blokování nelegálního hazardu na internetu není protiústavní

Pavel Houser , 22. únor 2017 13:22

Plénum Ústavního soudu zamítlo návrh skupiny 21 senátorů Senátu Parlamentu České republiky na zruš...

Více 0 komentářů

Amazon otevře v Polsku své páté logistické centrum

ČTK , 22. únor 2017 13:03

Česká pobočka firmy uvedla, že letos nabere v Dobrovízi u Prahy a ve své pražské kanceláři 1000 stál...

Více 0 komentářů

SpaceX a Boeing se možná zpozdí s dopravou lidí na ISS

ČTK , 22. únor 2017 09:30

Společnosti SpaceX a Boeing se možná zpozdí s nasazením svých lodí pro dopravu posádek na Mezinárodn...

Více 0 komentářů