Dnes jsme se rozhodli udělat jednu výjimku z našeho tradičního souhrnu týdenních událostí a věnovat uvolněný prostor jedné vzpomínce na spoluzakladatele a dlouholetého leadera společnosti Apple, Steva Jobse.
Vedle vyzdvihovaných inovací ve spotřebitelském IT průmyslu se Jobs proslavil ještě jednou důležitou věcí – způsobem prezentace jednotlivých produktů. Přestože se alespoň v historickém pohledu nedá říci, že by všechny produkty, které pocházejí z hlavy tohoto geniálního vizionáře a marketéra byly skutečně revoluční (některé zde dokonce byly již mnohokrát před tím), způsob jejich prezentace a marketingu z úst jediného člověka dokázala to, co se nepovedlo marketingovým týmům ve své době mnohem větších firem.
Jobs po svém návratu do společnosti v roku 1997 osobně představoval všechny zásadní produkty společnosti a tato sázka se firmě bohatě vyplatila.
Prvním z těchto legendárních vystoupení byla keynote na MacWorld Expo 1997, kde byla oznámena spolupráce s Microsoftem (podpora MS Office a Internet Explorer jako standardní prohlížeč pro Mac) a výměna správní rady společnosti. Microsoft za tento ústupek vypomohl těžce bilancující společnosti investicí 150 milionů dolarů.
Následovalo představení Mac OS X v rámci MacWorld 2000.
V roce 2001 pak představení prvního iPodu, pirátské MP3 ovládaly Internet a novému konceptu z počátku nikdo moc nevěřil.
Černý den v historii Motoroly, přednáška, kdy Apple oznámil přechod od PowerPC procesorů na x86 od Intelu.
V roce 2006 přišel první notebook s Intel procesorem, nesl jméno MacBook Pro a podmanil si svět.
Představení iPhone o rok později, telefonu opět na počátku nikdo kromě Apple fanoušků nevěřil, dnes ovládá velkou část trhu s chytrými mobilními přístroji a určuje trend.
A téměř na závěr poslední Jobsovo velké oznámení: Archa úmluvy, pardon, vlastně první iPad.
Na úplný konec si dovolíme malou časovou smyčku a vrátíme se na chvíli do roku 1984, kdy byl Steve ještě mladý, zdravý a plný energie, právě představuje počítač Macintosh.