Clive Alberts: Verbatim od konkurence odlišuje hlavně spolehlivost

Pavlína Šimčáková , 04. červenec 2011 12:36 0 komentářů
Clive Alberts: Verbatim od konkurence odlišuje hlavně spolehlivost

Většina zpráv v IT průmyslu je složitá, a proto aby přitáhla pozornost zákazníka, vyžaduje vysvětlení a srozumitelnost, říká nový regionální manager Verbatimu pro střední a východní Evropu. Jak vnímá značku společnosti za kterou stojí Mitsubishi Chemical Corporation Group, jakou obchodní strategii v consumer a obchodním segmentu plánuje nastolit, či jak má fungovat podpora zákazníka se dozvíte v následujícím rozhovoru.



Clive Alberts
Clive Alberts


Ve své současné funkci působíte od 1. Ledna, jaké byly vaše první měsíce ve funkci?

Verbatim od roku 1969 až dodnes sehrává vůdčí roli v rozvoji technologií pro ukládání dat. Kromě toho firma letos vstoupila na trh osvětlení s pestrou nabídkou svých LED produktů. Pro mě osobně je velkou ctí, že mohu být zodpovědný za tak široký rozsah působnosti v regionu východní Evropy a DACH.

Jak jste Verbatim vnímal ještě před tím, než jste do něj vstoupil, a změnil se od té doby váš pohled na něj?

Odjakživa jsem Verbatim vnímal jako silnou značku a v tomto názoru jsem se nyní pouze utvrdil – dalo by se říct, že jsem se o tom přesvědčil. Zákazníci primárně chtějí spolehlivost a kvalitu. S naším sloganem „technologie, které můžete věřit“ se zavazujeme – stejně jako jsme činili během uplynulých čtyř dekád – kombinovat pečlivý vývoj s těmi nejkvalitnějšími komponentami a precizními výrobními procesy. Prémiové produkty za férové ceny vnímají zákazníci jako velmi dobrou koupi.

Čeho byste chtěl ve firmě dosáhnout v roce 2011?

Chtěl bych dále posilovat Verbatim coby zavedenou značku datových úložišť jak na spotřebitelském, tak i B2B trhu. To je úkol, který chci začít plnit již v tomto roce. Součástí projektu bude také zakotvení našich LED systémů ve velkoobchodním i maloobchodním prodeji.

V čem podle vás tkví hlavní síla značky Verbatim?

Jakožto člen skupiny Mitsubishi Chemical Corporation Group, Verbatim těží z vynikajícího výzkumného a vývojového oddělení, které přináší inovace, jež významně přispívají k rozvoji celého odvětví úložných nosičů. Nejpřísnější kontrola kvality ve výrobním procesu garantuje vysoký kvalitativní standard produktů Verbatim. Nabízíme nejpestřejší sortiment kvalitních úložných řešení od jednoho zdroje a soustředíme se hlavně na růstové segmenty.

Naše rozsáhlé portfolio úložných nosičů zahrnuje více než 600 různých produktů. Náš centrální evropský sklad v Duisburgu umožňuje pojmout až 30 tisíc palet s našimi produkty. Permanentně udržujeme rezervu více než 100 milionů CD a 150 milionů DVD, takže dokážeme velmi rychle reagovat na požadavky z celé Evropy. Portfolio optických nosičů čítá přes 200 různých typů a je největší na trhu, zatímco sortiment externích disků může nabídnout přes 80 produktů.

Stejné je to i v sektoru osvětlení. Nabízíme LED žárovky všech možných tvarů včetně klasické baňky, svíčky nebo reflektorových typů. Tyto produkty jsou vhodné jako přímá náhrada za konvenční vláknové, halogenové a energeticky úsporné žárovky. S LED žárovkami lze oproti běžným typům ušetřit až 80 % elektrické energie a navíc mají podstatně delší životnost až 35 tisíc hodin.

Co odlišuje Verbatim od jeho konkurentů?

Jsme silný partner s širokým portfoliem, na kterého se dealeři mohou spolehnout. Značka Verbatim je poptávána stále víc a víc s tím, jak rostou naše tržní podíly. Maloobchodníci a velkoobchodníci mají právo vybírat si značky, jejichž produkty budou posléze nabízet svým zákazníkům. Stále častěji se rozhodují ve prospěch jedné silné značky. Silná značka vytváří vysoké prodeje a zisky. Trh úložných nosičů nabízí mnoho příležitostí růstu a Verbatim dává dealerům šanci růst spolu s trhem.

Trh osvětlení přináší velmi dobré příležitosti pro velkoobchodníky a maloobchodníky vydělávat spolu s Verbatimem. Od roku 2010 nabízíme inovativní a energeticky úsporné LED systémy s indexem podání barev, který je naprosto srovnatelný s tím, co nabízejí klasické žárovky. Podle našeho tržního průzkumu je toto přesně tím, co zákazníci vyžadují. Naše žárovky jsou stmívatelné a dokážou i měnit barvu světla k vytvoření požadované atmosféry.

Máme vysoce kvalifikované servisní oddělení, které poskytuje podporu zákazníkům v celé Evropě v jejich rodilém jazyce. Obalový design je pro nás prioritou, aby pro zákazníka bylo co nejjednodušší vybrat si ten správný produkt. K popisu každé technické normy či parametru se používá snadno srozumitelná terminologie, která je navíc doplněna příslušným grafickým symbolem. Díky tomu si i ti zákazníci, kterým není znám každý standard (jako R a RW) vyberou svůj produkt stejně snadno, jako když vybírají videokazetu. Na zadní straně obalu jsou navíc velkým písmem uvedené kontaktní údaje na zákaznickou podporu.

Jak se vypořádáte se změnou chování spotřebitelů, rychlým tempem inovací a změn v IT průmyslu, aniž byste ohrozil naplnění slibu ve sloganu Verbatim: technologie, které můžete věřit? Kde si myslíte, že bude Verbatim stát v příštích několika letech?

Uplatňujeme přístup založený na hodnotě značky. Začínáme o značce přemýšlet jako o „charakteru“, který vyzařuje emoce a vášně. Ve Verbatimu máme inovací mnoho, stejně tak máme i přehled o chování spotřebitelů, který nám pomáhá dostat ty opravdové inovace na trh. Udržení harmonie mezi naší klíčovou technologickou divizí a marketingovou divizí je pro nás stále výzvou.

{seealso}
Většina zpráv v IT průmyslu je složitá, a proto aby přitáhla pozornost zákazníka, vyžaduje vysvětlení a srozumitelnost. V ideálním případě je komunikace v oblasti IT kreativní a zároveň informativní. Po těchto slovech si myslím, že tvořivost je prostředkem k dosažení cíle, nikoliv cílem sama o sobě. Spotřebitelé jsou vždy na prvním místě. Reklama a komunikace značky by měly být připojeny na příslušné výrobky a výhody pro cílové segmenty zákazníků. Značka musí plnit potřeby spotřebitelů a v případě Verbatimu jsou to prvotřídní produkty vycházející z precizních výrobních procesů a kontroly kvality. Verbatim slibuje, že je „technologií, které můžete věřit“, značkou, která pomáhá lidem a firmám ve stále mobilnějším světě ukládat informace bezpečným způsobem za férovou cenu.

Děkujeme za rozhovor.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Makroviry inspirují

Pavel Houser , 20. září 2017 06:30
Pavel Houser

Úspěšný návrat malwaru šířeného pomocí maker vedl útočníky k tomu, že svou pozornost obrátili k příb...

Více






Kalendář

25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
26. 09.

26. 08.
Affiliate konferencia 2017
RSS 

Zprávičky

EK:Digitální firmy platí poloviční daně oproti tradičním podnikům

ČTK , 25. září 2017 09:00

Krátkodobá řešení podle návrhu zahrnují např. zdanění digitálních podniků na základě jejich tržeb, n...

Více 0 komentářů

Hewlett Packard Enterprise propustí asi 5 000 lidí

ČTK , 25. září 2017 08:00

Plánované zrušení 10 % pracovních míst by mohlo být předehrou k dalšímu snižování počtu zaměstnanců....

Více 0 komentářů

Mobilní platby: Jak si ČR stojí ve srovnání s Evropou

Pavel Houser , 24. září 2017 09:00

Biometrii Češi považují za nejvhodnější formu ověření platby....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Důvěra Čechů v e-shopy roste

Pavel Houser , 23. září 2017 09:00

Drtivá většina české internetové populace nakupuje on-line dlouhodobě, dále však narůstá četnost nák...

Více 0 komentářů

Nové verze Javy: Java SE 9 a Java EE 8

Pavel Houser , 22. září 2017 14:51

Oracle oznamuje všeobecnou dostupnost nových verzí platformy Java: Java SE 9 (JDK 9), Java Platform ...

Více 0 komentářů

Baidu investuje do vývoje autonomního řízení

ČTK , 22. září 2017 13:00

Cílem projektu Apollo je vyvinout technologii pro samořízené automobily do roku 2020....

Více 0 komentářů

Kaprain koupil kabelovou Rio Media

ČTK , 22. září 2017 09:00

Spojením Nej.cz a Rio Media vznikne druhý největší poskytovatel kabelové televize a významný poskyto...

Více 0 komentářů