Compuware: Polovina nově implementovaných aplikací selže

Filip Molčan , 06. listopad 2006 07:49 1 komentářů

Podle průzkumu společnosti Compuware více než polovina dotázaných evropských IT manažerů (52 %) předpokládá selhání nové aplikace po jejím zavedení do ostrého provozu v 50 či více procentech případů. Nízká důvěra ve výkon aplikací může souviset s tím, že 56 % dotázaných firem nemá formalizovanou metodologii řízení výkonu aplikací a každý třetí respondent (33 %) přiznává, že je převážně nebo hodně neúspěšný v omezování problémů s výkonem aplikací.

Průzkum ukázal, že pouze málo organizací má strategický přístup k výkonu aplikací. Více než polovina (54 %) respondentů tvrdí, že zažilo nečekané problémy s prací aplikace minimálně u každé páté (20 %) instalace. Následky těchto problémů se projevují v různých oblastech, nejčastěji ve zpožděném zavedení aplikace, což potkalo dvě třetiny respondentů (66 %). Dalším častým problémem je neuspokojení požadavků zákazníka sjednaných ve smlouvě o kvalitě služeb (60 %), náklady na vývoj překračující rozpočet (49 %), nespokojení zákazníci (39 %) a negativní dopad implementace na stávající systémy a služby (29 %). Pouze 29 % dotazovaných firem si uvědomuje role a význam všech fází – provozu, vývoje a testování – při průběžném řízení výkonu aplikací, a zapojuje proto do řízení výkonu celé IT oddělení. Ostatní respondenti tento úkol zadávají pouze jednomu ze zmíněných týmů a odpovědnost adekvátním způsobem nedělí. Kromě toho 71 % respondentů přiznává, že o problémech s výkonem aplikací se ve většině případů dozvídá na základě telefonátů koncových uživatelů na lince technické podpory. To znamená, že organizace neřeší výkonové problémy, dokud nezpůsobí reálné škody, a nezabývají se proaktivním vyhledávání a řešením problémů před tím, než koncoví uživatelé něco zpozorují. Průzkumu se zúčastnilo 150 vrcholových IT manažerů z různých evropských firem.

Jaké jsou vaše zkušenosti s nasazováním nových aplikací a systémů?


Komentáře

#1
06. listopad 2006 08:51

Já tento průzkum můžu jenom potvrdit. Mám úplně stejně zkušenosti, i když nemůžu říct, že by byla chyba dodavatele řešení, je to spíš chyba těch, co řešení pořizují, protože nejsou schopni komunikovat s dodavatelem, řešit problémy, přizpůsobit firmu v některých ohledech apod...

Prostě dodavatelé IS to dnes vůbec nemají jednoduché, očekává se od nich, že udělají všechno :o).


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
18. 02. WordCamp Praha 2017
RSS 

Zprávičky

ČTÚ pohrozil O2 a Vodafonu odebráním licencí na LTE kvůli cenám

ČTK , 22. leden 2017 14:00

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) znovu vyzval operátory O2 a Vodafone, aby do měsíce snížili velkoob...

Více 0 komentářů

Menší e-shopy kvůli EET zruší platbu kartou

ČTK , 22. leden 2017 07:00

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET...

Více 1 komentářů

Na další rozvoj ekonomického systému bude Praha vypisovat tendry

ČTK , 21. leden 2017 14:00

Na další rozvoj ekonomického systému Ginis bude Praha vypisovat jednotlivé veřejné zakázky. Pražští ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Tržby IBM klesaly i ve 4.čtvrtletí loňského roku, akciím se daří

ČTK , 21. leden 2017 07:00

Americká počítačová společnost International Business Machines (IBM) zaznamenala další, již devatená...

Více 0 komentářů

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů