CzechTourism plánuje digitalizaci a zveřejnění dat o cestovním ruchu na Internetu

ITbiz.cz, 22. únor 2011 07:46 0 komentářů

Státní agentura pro propagaci cestovního ruchu CzechTourism převede do digitální podoby a zveřejní na internetu více než tři stovky studií a statistických dat za posledních deset let.

czechtourism

Za projekt digitalizace je zodpovědný nový odbor CzechTourismu, který je zaměřený na výzkum, trendy a inovace. Podle Mojmíra Mikuly, ředitele tohoto odboru, shromáždila agentura za poslední dekádu hromadu výzkumů, analýz a šetření, a to i z regionů. "Všechny výzkumy, které byly jednou medializovány a nyní leží v šuplíku, chceme digitalizovat, dát je na jeden web a poskytnout je tak volně všem zájemcům," vysvětlil Mikula.

V rámci oddělení Výzkumu a analýz se pro letošní rok připravuje digitalizace a postupné uvolňování statistických dat, studií a analýz zpracovaných v CzechTourismu za posledních deset let. Tato informační platforma bude sloužit nejen studentům vysokých škol, ale i odborníkům v cestovním ruchu.

Zároveň v roce 2011 proběhne monitoring zahraničních návštěvníků z destinací Rusko, Ukrajina a Pobaltí. V letním šetření domácího cestovního ruchu bude oddělení Výzkumu a analýz zjišťovat profil domácích návštěvníků a jejich spokojenost v turistických regionech ČR. Neméně zajímavým výstupem oddělení Výzkumu a analýz bude interpretace dat ze šetření UNWTO a ETC, která poukáže na další zajímavé souvislosti.

Hlavním úkolem Oddělení Trendů a inovací je vyhledávání, trendů z oblasti cestovního ruchu, zpracovávání informační podpory a následná implementace do již existujících projektů a produktů. Další náplní jsou návrhy nových produktů, a v letošním roce i zpracování konkrétních trendových témat. Stěžejní témata jsou: Česká republika bezpečnou destinací, filmy, lokace a product placement ve filmech apod.

Témata budou zpracovávána v širších souvislostech, s přesahem do dalších oborů, a ve spolupráci s odborníky i organizacemi, jako např. Czech Film Commission. Dále bude oddělení Trendů a inovací v letošním roce realizovat marketingovou kampaň na posílení Národního systému kvality služeb v ČR.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
RSS 

Zprávičky

Nový zákon o výzkumu chystá "blacklist" příjemců i ministerstvo

ČTK , 09. prosinec 2016 16:31

Velké změny ve fungování Grantové a Technologické agentury, novou vědeckou radu ČR i takzvaný "black...

Více 0 komentářů

Fitbit koupil průkopníka chytrých hodinek Pebble

ČTK , 09. prosinec 2016 15:00

Americký výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit koupil software, patenty a další aktiva duševního...

Více 0 komentářů

Američané možná umožní v letadlech telefonování přes wi-fi

ČTK , 09. prosinec 2016 13:00

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím wi-fi...

Více 2 komentářů

Starší zprávičky

Česká pošta od ledna zdraží posílání do zahraničí o pět až 20 Kč

ČTK , 09. prosinec 2016 11:39

Česká pošta od ledna zvýší ceny za posílání listovních zásilek do zahraničí o pět korun, balíky podr...

Více 0 komentářů

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů