CzechTourism plánuje digitalizaci a zveřejnění dat o cestovním ruchu na Internetu

ITbiz.cz, 22. únor 2011 07:46 0 komentářů

Státní agentura pro propagaci cestovního ruchu CzechTourism převede do digitální podoby a zveřejní na internetu více než tři stovky studií a statistických dat za posledních deset let.

czechtourism

Za projekt digitalizace je zodpovědný nový odbor CzechTourismu, který je zaměřený na výzkum, trendy a inovace. Podle Mojmíra Mikuly, ředitele tohoto odboru, shromáždila agentura za poslední dekádu hromadu výzkumů, analýz a šetření, a to i z regionů. "Všechny výzkumy, které byly jednou medializovány a nyní leží v šuplíku, chceme digitalizovat, dát je na jeden web a poskytnout je tak volně všem zájemcům," vysvětlil Mikula.

V rámci oddělení Výzkumu a analýz se pro letošní rok připravuje digitalizace a postupné uvolňování statistických dat, studií a analýz zpracovaných v CzechTourismu za posledních deset let. Tato informační platforma bude sloužit nejen studentům vysokých škol, ale i odborníkům v cestovním ruchu.

Zároveň v roce 2011 proběhne monitoring zahraničních návštěvníků z destinací Rusko, Ukrajina a Pobaltí. V letním šetření domácího cestovního ruchu bude oddělení Výzkumu a analýz zjišťovat profil domácích návštěvníků a jejich spokojenost v turistických regionech ČR. Neméně zajímavým výstupem oddělení Výzkumu a analýz bude interpretace dat ze šetření UNWTO a ETC, která poukáže na další zajímavé souvislosti.

Hlavním úkolem Oddělení Trendů a inovací je vyhledávání, trendů z oblasti cestovního ruchu, zpracovávání informační podpory a následná implementace do již existujících projektů a produktů. Další náplní jsou návrhy nových produktů, a v letošním roce i zpracování konkrétních trendových témat. Stěžejní témata jsou: Česká republika bezpečnou destinací, filmy, lokace a product placement ve filmech apod.

Témata budou zpracovávána v širších souvislostech, s přesahem do dalších oborů, a ve spolupráci s odborníky i organizacemi, jako např. Czech Film Commission. Dále bude oddělení Trendů a inovací v letošním roce realizovat marketingovou kampaň na posílení Národního systému kvality služeb v ČR.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Podíl sociálních sítí na on-line reklamě vzroste na pětinu

ČTK , 23. srpen 2017 09:00

Největší rozpočty mají každoročně technologické firmy, automobilové společnosti, obchodní řetězce, o...

Více 0 komentářů

Seznam chce za 3 roky prodávat polovinu reklamy na aukcích

ČTK , 23. srpen 2017 08:00

Mobily již nyní zprostředkovávají až 40 % přístupů na služby Seznamu....

Více 0 komentářů

Útočníci si oblíbili sadu exploitů Lost in Translation

Pavel Houser , 22. srpen 2017 10:21

Studie mapuje vývoj malwaru v České republice a ve světě ve druhém čtvrtletí. ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

České Radiokomunikace nabízejí i privátní cloud

Pavel Houser , 22. srpen 2017 08:00

Řešení je podle CRA vhodné pro provoz citlivých, náročných a exponovaných aplikací a ukládání citliv...

Více 0 komentářů

LG V30 bude mít displej OLED FullVision

Pavel Houser , 21. srpen 2017 11:42

P-OLED vzniká umísťováním pixelů na plastový substrát, který je mnohem pevnější než skleněná základn...

Více 0 komentářů

Jak funguje byznys na tuzemském YouTube

ČTK , 21. srpen 2017 09:47

Zájem Čechů o sledování videí na YouTube vzrostl letos meziročně o 35 procent. Poptávka se přesouvá ...

Více 0 komentářů

9 z 10 e-shopů nesplnilo zákonné povinnosti

ITBiz.cz , 20. srpen 2017 14:00

Česká obchodní inspekce pravidelně monitoruje dodržování zákonů v oblasti prodeje zboží v e-shopech....

Více 0 komentářů