D-Link Technology Trend: Polsko, Česká republika a Maďarsko zaostávají technologicky za Evropou

13. říjen 2008 10:18 0 komentářů

Dlink_logo

D-Link, výrobce end-to-end síťových řešení pro firmy i domácnosti, zveřejnil výsledky prvního průzkumu D-Link Technology Trend (DTT), který sleduje postoje veřejnosti vůči novým technologiím. Výsledky průzkumu, který byl prováděn v Polsku, České republice a Maďarsku, ukázaly, že v tomto regionu disponuje připojením k internetu pouze 44 % domácností. Průměr EU je přitom 54 %. Přístup k internetu v zemích střední Evropy je tedy hluboko pod průměrem EU.



Přístup k internetu


Myšlenka přístupu všech domácností k internetu byla nejlépe realizována ve skandinávských zemích a Nizozemí, kde je připojeno téměř 80 % obyvatelstva. Ve srovnání s průměrem EU, který činí 54 %, vykazují země střední Evropy poněkud horší čísla. Nejlepších výsledků dosáhla podle tohoto průzkumu Česká republika, kde má přístup k internetu více než polovina všech domácností (52 %). Situace je výrazně horší v Maďarsku, kde je k internetu připojeno 42 % domácností, a Poláci jsou s pouhými 38 % nejslabším hráčem tohoto regionu.

Nejrozšířenější je ADSL


Převážnou většinu internetového připojení ve středoevropských domácnostech je možné označit jako širokopásmové (broadband). Připojení k internetu přes klasický modem (tzv. vytáčené připojení) je v regionu stále více na ústupu.
V České republice činí jeho podíl 3 %, v Maďarsku 5 % a v Polsku 8 %. Nejrozšířenější technologií pro přístup na internet v Maďarsku a Polsku je ADSL (Asymmetric Digital Subscriber Line), přičemž v Maďarsku představuje ADSL téměř polovinu všech připojení (48 %) a v Polsku pokrývá více než třetinu připojení (38 %). V České republice jsou nejoblíbenějším způsobem přístupu k internetu místní a městské bezdrátové sítě (27 %). Velký podíl na trhu poskytování přístupu k internetu mají také provozovatelé kabelové TV – 19 % v České republice, 27 % v Polsku a 30 % v Maďarsku.

Domácí sítě – Polsko a Česká republika


Rostoucí popularita internetu ve středoevropských domácnostech podněcuje také rozvoj domácích bezdrátových sítí. V Polsku a České republice jsou sítě vybudované s pomocí bezdrátových směrovačů používány v 15 % domácností připojených na internet. V Maďarsku je bezdrátová technologie méně rozšířená – Wi-Fi síť má jen 5,5 % domácností s přístupem k internetu.

Češi kupují počítače, Poláci televizory


Průzkum D-Link Technology Trend obsahoval také otázky, které se týkaly využívání spotřební elektroniky v domácnostech. Nejvyššího skóre v tomto směru dosáhla mezi zkoumanými zeměmi Česká republika. České domácnosti mají nejvyšší počet stolních počítačů (53 %), multimediálních přehrávačů (42 %)
a notebooků (15 %) a také herních konzol, které vlastní 8 % populace. Polsko je naproti tomu baštou nové generace TV přijímačů (HD nebo HD Ready). Poláci mají s podílem 11 % téměř třikrát více HD televizorů než Češi (4 %) a Maďaři (3 %). Maďaři zase vedou v technologiích pro záznam obrazu – 10 % obyvatelstva má internetové/IP kamery. Tento výsledek je významně vyšší než v ostatních zemích tohoto regionu.

Více počítačů znamená více her


Vlastnictví počítačů a herních konzol má přímý vliv na popularitu digitální zábavy. Podle průzkumu D-Link Technology Trend jsou počítačové hry nejoblíbenější v České republice, kde téměř třetina populace (28 %) pravidelně hraje na PC. Výběr tohoto způsobu zábavy deklaruje také 18 % Maďarů a 14 % Poláků. Herní konzoly jsou méně oblíbené - používá je 5 % Čechů, 2 % Maďarů a 3 % Poláků. On-line hry hrají 4 % Čechů, 3 % Maďarů a 2 % Poláků.

O průzkumu D-Link Technology Trend


D-Link Technology Trend (DTT) představuje pravidelný čtvrtletní průzkum postojů veřejnosti vůči novým technologiím. Pro D-Link jej provádí MillwardBrown Institute v Polsku, České republice a Maďarsku. Průzkum je založen na přímém dotazování reprezentativního vzorku osob ve věku nad 15 let v jednotlivých zemích.

O společnosti D-Link


Společnost D-Link, která byla založena před více než 20ti lety v roce 1986, je největším výrobcem síťových produktů mimo území USA. Společnost dosáhla pozice jednoho z předních dodavatelů síťových broadbandových digitálních prvků pro hlasovou a datovou komunikaci a řešení pro digitální domácnosti, malé a střední podniky či velké společnosti. S miliony vyrobených a distribuovaných síťových a komunikačních produktů má D-Link významné postavení na trhu a jeho produkty vykazují vysoký poměr cena/výkon. D-Link má zastoupení ve 20 zemích po celé Evropě.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd

RSS 

Zprávičky

Rozhodnutí ÚS o odložení EET může vést k žalobám na stát

ČTK , 16. prosinec 2017 09:00

Tisíce a možná desítky tisíc podnikatelů a zástupců různých profesí se na třetí a čtvrtou vlnu EET u...

Více 1 komentářů

E-shopy vyjmutí plateb kartou z EET vítají, přišlo prý ale pozdě

ČTK , 16. prosinec 2017 08:00

Podle ministerstva financí ze zrušení povinnosti evidovat platby kartou pro poplatníky nevyplývá nut...

Více 0 komentářů

Nové Embarcadero RAD Studio obsahuje i licenci pro aplikační server

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 10:00

Vývojové prostředí nabízí i nové prvky knihovny vizuálních komponent a nové možnosti grafického uživ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Botnet Necurs se vrátil a šíří nový ransomware

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 09:00

V listopadu došlo k oživení botnetu Necurs v souvislosti s distribucí nového ransomwaru Scarab. ...

Více 0 komentářů

Jižní Korea zvažuje, že zdaní obchody s bitcoinem

ČTK , 15. prosinec 2017 08:00

Vláda se obává dopadů, které s sebou může přinést náhlý cenový propad kryptoměn....

Více 0 komentářů

O2 v dalších dvou letech vykoupí až 1,25 % vlastních akcií

ČTK , 14. prosinec 2017 10:00

Cílem nového programu je optimalizace kapitálové struktury, uvedla firma....

Více 0 komentářů

10 spotřebitelských trendů pro rok 2018

Pavel Houser , 14. prosinec 2017 09:00

Sluchátka budeme nosit 24 hodin denně, i během spánku. Umělá inteligence bude vytvářet reklamy. Koli...

Více 0 komentářů