Dial Telecom uzavřel svůj finanční rok s téměř dvojnásobnými tržbami, oproti předchozímu roku. Třžby 97,16 % a zisk před zdaněním o 92 %, taková je konečná bilance. Výnosy z prodeje datových a hlasových služeb dosáhly 850,7 mil. Kč a zisk před zdaněním 35,8 mil. Na výsledcích se výrazně podepsal prodej slovenského Dial Telecomu i akvizice velkých klientů jako je Alza.cz či Radio Free Europe.
Výnosy z prodeje služeb a zboží společností Dial Telecom dosáhly v roce 2010 celkem 850,692 mil. Kč, což je oproti roku předcházejícímu nárůst o 97,16 % (431,483 mil.). Podobně na tom jsou i hodnoty provozního zisku s odpisy, které v roce 2009 činily 89,256 mil. Kč a v loňském roce pak 161,267 mil. Kč, zde jde o 80,67 % navýšení.
Zisk před zdaněním však doznal o něco vyššího procentuelního rozdílu, a sice 92,04 %. Z předloňských 18,646 mil. vyšplhal na aktuálních 35,809 mil. Kč.
Z pohledu společnosti Dial Telecom je nejvýznamnější trh datových služeb, z něhož pochází 59 %* tržeb společnosti. Díky dalším velkým investicím do přenosových technologií jak na metropolitní síti v Praze, tak na národní síti v ČR, byl Dial Telecom schopen realizovat zakázky na optické síti v nových lokalitách (především optická síť v Praze) a dále na národní síti v ČR.
<strong>Portfolio
výnosů ze služeb v letech 2009 a 2010</srong>
v
tis. Kč
2009
2009
2010
2010
Hlasové
služby
58 262
14 %
333 072
39
%
Datové
služby
197 556
46 %
277 760
33 %*
Internet
162 385
38 %
223 487
26 %*
Ostatní
13 280
3 %
16 373
2
%
CELKEM
tržby
431 483
100 %
850 692
100 %
Výnosy z prodeje datových a hlasových služeb dosáhly celkem 850,7 mil. Kč, z toho datové služby a internet 501,2 mil. Kč, hlasové služby 333,1 mil. Kč a ostatní obchodní případy 16,4 mil. Kč. Oproti roku 2009, kdy Dial Telecom realizoval srovnatelné výnosy ze služeb ve výši 431,5 mil. Kč, jde o navýšení o 419,2 mil. Kč, tedy o 97,1 %.
Výnosy z hlasových služeb dosáhly v roce 2010 celkem 333,1 mil. Kč, a šlo tak o navýšení o 274,8 mil. Kč oproti roku 2009, kdy tržby dosáhly 58,3 mil. Kč. Tento ohromný růst je především zapříčiněn akvizicí služeb jako Interconnect a ATX ze společnosti VOLNÝ, a. s. Společnost také plánuje v ČR pokračovat v investicích formou dalších akvizic.
Co se týká počtu klientů, měla společnost Dial Telecom k 31. 12. 2010 celkem 2 638 klientů, z toho 2 357 zákazníků korporátního oddělení a 281 velkoobchodních zákazníků. Tento poměr však nevystihuje rozložení výnosů. Ten činil v prosinci 2010 celkem 40,8 % výnosů z prodeje služeb firemním klientům a 57,7 % velkoobchodním. Zbytek, 1,5 % výnosů, jsou ostatní prodeje společnosti. Tento nepoměr je způsoben mnohem vyšší průměrnou hodnotou zakázky na velkoprodejním trhu oproti trhu firemnímu.