Průzkum: digitalizace je ve firemním prostředí na vzestupu, problém je v nejednotnosti

Pavlína Šimčáková , 28. únor 2011 07:10 0 komentářů

Podle aktuální studie Canon Europe společnosti komunikují se zákazníky častěji, ale jejich vztahy ohrožuje nejednotný způsob komunikace.

Apple

Výsledky výzkumu ukazují významný nárůst digitální komunikace v celoevropských organizacích ve srovnání s dobou před pěti lety. 8 z 10 dotázaných (78 %) používá více komunikačních on-line nástrojů, jako jsou IM, e-mail sociálních sítí, on-line nástroje pro spolupráci a videokonference.

Oproti tomu tradiční formy komunikace jsou někdy až překvapivě na ústupu – 22 % dotázaných uskutečnilo méně hovorů z klasických stolních telefonů, 15 % se méně často potkalo se zákazníky osobně, 32 % omezilo obědy se zákazníky nebo je zcela zrušilo a 34 % respondentů trávilo méně času mimo kanceláře nebo na konferencích.

Vzhledem k méně častému osobnímu kontaktu se hlavním nástrojem pro aktivnější komunikaci se zákazníky stal e-mail. Ale i zde dosáhly společnosti určité horní hranice – 35 % respondentů uvedlo, že během posledních pěti let e-mail nepoužívalo častěji nebo ho dokonce používalo ještě méně.

Nová vlna digitálních komunikačních nástrojů tak měla usnadněnou cestu. Nicméně výsledky studie ukazují, že jsou velké rozdíly ve způsobech, jak podniky změny přijaly, což svědčí o nejednotném myšlení, pokud jde o komunikaci se zákazníky:


  • Přesně polovina respondentů (50 %) nyní používá při práci sociální sítě jako komunikační kanál a 25 % používá Instant Messenger (IM), což je více než před 5 lety.

  • Nejednotné jsou i nástroje, které usnadňují spolupráci na pracovišti, jako jsou například Microsoft SharePoint a Huddle. Za posledních 5 let je začalo používat o 24 % více firem a nyní je používá pro efektivnější komunikaci 57 % všech podniků.

  • Nicméně pouze 21 % dotázaných používá častěji videokonference a téměř polovina (47 %) s nimi nemá žádnou zkušenost. Drobný nárůst sledujeme u webinářů (13 %), ale překvapivě 58 % nikdy nepoužívalo tento druh on-line komunikace se zákazníky.

Komunikační technologie nabízí stále více možností a podniky se musí vypořádat s nárůstem digitálního obsahu (informací i médií) a najít způsoby, jak řídit své komunikační strategie a rizika poškození obchodních vztahů se zákazníky, partnery nebo kolegy.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Lenovo ve ztrátě, k zisku se má vrátit do 2 let

ČTK , 19. srpen 2017 10:12

Firma nevylučuje zdražení svých výrobků, aby udržela ziskové marže....

Více 0 komentářů

Generální ředitel Infosysu nečekaně rezignoval

ČTK , 19. srpen 2017 09:30

Od doby, co Sikka nastoupil do čela firmy, akcie stouply o více než pětinu....

Více 0 komentářů

Irsko odmítá požadavek EU, aby od Applu zpětně vybralo daně

ČTK , 18. srpen 2017 13:00

Jednání Applu údajně nebylo v rozporu s legislativou Irska ani Evropské unie....

Více 5 komentářů

Starší zprávičky

Ericsson zvažuje, že propustí až 25 000 zaměstnanců

ČTK , 18. srpen 2017 09:00

Švédská firma se v poslední době potýká se slábnoucí poptávkou ze strany telekomunikačních operátorů...

Více 0 komentářů

Alibaba téměř zdvojnásobila zisk, růst tržeb překonal odhady

ČTK , 18. srpen 2017 08:00

Alibaba, která patří k nejhodnotnějším firmám v Asii, profituje z rostoucích on-line nákupů čínských...

Více 0 komentářů

Telekomunikační úřad se chystá regulovat mobilní trh

ČTK , 17. srpen 2017 14:34

Přetrvává velký rozdíl mezi vyššími cenami pro domácnosti a nižšími cenami pro firmy, který dosahuje...

Více 0 komentářů

ShadowPad: malware v produktech NetSarang pro správu serverů

Pavel Houser , 17. srpen 2017 13:43

Útočníci schovali backdoor ShadowPad v softwaru využívaném stovkami světových společností včetně ban...

Více 0 komentářů