E-komerce: v Evropě je dobírka na ústupu, převažují online platby

Pavlína Šimčáková , 11. duben 2011 16:22 0 komentářů

Zatímco v ČR i nadále většina uživatelů nakupujících na Internetu stále preferuje dobírku, preference v užívání platebních metod v severněji položené části Evropy se rychle mění ve prospěch plateb kartou, bankovních převodů a rychlých online plateb. Signalizují to poslední analýzy online nakupování.


Platební metody použité během online nakupování během posledních 6 měsíců.
(evropský průměr; zdroj: DIBS E-commerce Survey Europe 2010)

Podle výzkumu DIBS E-commerce Survey Europe 2010, který byl zrealizován v osmi vybraných západoevropských a severských státech, využívá rychlých online plateb 23 % zákazníků e-shopů. Ještě výrazněji je tento trend vidět v sousedním Německu, kde je tato metody druhá nejvíce preferovaná. Při nakupování na Internetu jim před ostatními způsoby placení dává přednost dokonce 26 % nakupujících, bankovní převod vedle toho preferuje jen 12 % a dobírku pak 7 % lidí.

„Platby na dobírku, v Česku tolik oblíbené, si v těchto zemích vybere nejčastěji jen 9 % dotázaných. Výsadní postavení tu mají už nějaký čas platby kartou, které upřednostňuje 42 % nakupujících, v Dánsku dokonce až 80 %,“ komentuje data z evropského výzkumu Gabriel Kalapoš z platební brány PayU.

I přes dominanci plateb kartou a bankovními převody Klapoš věří, že rychlým online platbám patří pro jejich jednoduchost a bezpečnost budoucnost online placení. Tato metoda má podobu různých platebních tlačítek nebo platebních bran, které nabízejí samotné banky a jsou provázané s jejich internetovým bankovnictvím. Zákazník e-shopu, který chce za zboží zaplatit, je jedním kliknutím přesměrován do svého internetového bankovnictví. V něm má od banky už předem vyplněné údaje o zboží, jeho ceně a rovněž příslušné údaje k účtu poskytovatele e-shopu. Nakupující se tudíž nemůže splést při zadávání údajů a takové placení je pro něj mnohem pohodlnější. Peníze za zboží jsou na účet obchodníka připsány okamžitě a ten může produkt ihned expedovat.

Určitou nevýhodou pro e-shop je, že většina velkých bank na českém trhu umožňuje obchodníkům poskytovat jako platební metodu rychlý online převod, jen pokud má obchodník u nich zároveň účet. Tento nedostatek řeší platební brány, které zároveň fungují jako agregátory různých plateb. To znamená, že současně nabízejí rychlé online platby více bank a e-shop tak nemusí uzavírat smlouvu s každou bankou zvlášť.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






Kalendář

25. 03. INSPO 2017
31. 03. CRA IoT Hackathon
04. 04. Affiliate konference
RSS 

Zprávičky

Čínská ZTE přiznala nelegální zasílání zboží z USA do Íránu

ČTK , 25. březen 2017 09:00

Čínský výrobce telekomunikačního zařízení ZTE Corp. přiznal před soudem v Texasu vinu, že nelegálně ...

Více 0 komentářů

Bosch a IBM začaly spolupracovat na IoT pro průmysl

Pavel Houser , 24. březen 2017 13:08

Výrobci aut mohou nyní plánovat a organizovat aktualizaci softwaru u milionů vozů....

Více 0 komentářů

Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování kvůli daním

ČTK , 24. březen 2017 13:00

Americkou společnost Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování, navzdory miliardovému obratu tam totiž...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Huawei a SUSE spolupracují na platformě pro kritické úlohy

Pavel Houser , 24. březen 2017 11:42

SUSE Linux Enterprise Server jako preferovaný standardní OS pro KunLu umožňuje výměnu procesorů a pa...

Více 0 komentářů

Novela zavádí lepší užití informačních systémů veřejné správy

ČTK , 24. březen 2017 08:00

Zákon má mj. zabránit duplicitě informačních systémů a plýtvání penězi při jejich nákupu....

Více 0 komentářů

Workplace Hub pro optimalizaci systémů i procesů

Pavel Houser , 23. březen 2017 16:09

Konica Minolta v partnerství se společnostmi Microsoft, HPE, Sophos, Canonical a BrainTribe přichází...

Více 0 komentářů

Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem ...

Více 0 komentářů