Facebook chystá geolokační službu, která umožní uživatelům sdílet svojí pozici

Tereza Sýkorová , 11. květen 2010 15:57 0 komentářů

Facebook se chystá zavést službu, která uživatelům umožní sdílet ve svých updatech svou aktuální pozici. Na novou aplikaci v pátek upozornil magazín Advertising Age a bude spuštěna ještě tento měsíc.

facebook
Uživatelům umožní k jejich updatům automaticky přidat informaci o místě, kde se právě nacházejí. Podle Advertising Age bude Facebook novou službu nabízet na základě volby uživatele, a nikoliv defaultně, vzhledem ke stížnostem ohledně soukromí zákazníků a nových služeb, které jsou ze strany Facebooku standardně zaváděny bez ptaní. Přestože se očekává velký olas ze strany samotných uživatelů, nejvíce asi služba poslouží marketerům a firmám, které budou v updatech založených na lokaci zmíněny.

Podle jiného článku v Advertising Age to již dokonce vypadá, že jednou z firem, která už pracuje na využití nové služby ke svému zviditelnění, je McDonald's. Facebooková aplikace tohoto řetězce fastfoodových restaurací umožní uživatelům sdělit ostatním, že byli u McDonalda, a firma tak bude moci v jejich updatu upozornit na některý svůj produkt.

Tech Crunch při podrobnějším pátrání po nové službě objevil stránky s názvem touch.facebook.com, což je prý mobilní verze Facebooku určená pro iPhone a smartphony s Androidem. Když server zkoumal JavaScript těchto stránek, objevil panel nazvaný "Místa", který však ještě nebyl zapojený. Podle Tech Crunch by se mohlo jednat právě o novou lokační službu, o níž je řeč.

Facebook neuvedl o nové službě žádné podrobnosti, ale v pondělí potvrdil její vývoj magazínu CNET News. "Už jistou dobu pracujeme na nové lokační službě, ale neplánujeme zatím žádné oznámení. Až budeme mít více podrobností, dáme vědět." V reakci na článek z Ad Age Facebook uvedl: "V současné době neplánujeme připojení žádných marketingových partnerů k tomuto novému produktu. V budoucnu možná budeme uvažovat o spolupráci s obchodníky, abychom zkvalitnili uživatelskou zkušenost, nicméně nemáme v plánu tak učinit již při zavedení."

Jiné sociální sítě si s použitím geotaggingu vybudovaly jméno, když nabídly mobilním uživatelům způsob, jak sdílet svou lokaci za pohybu. V současnosti se nejvíc hovoří o Foursquare, ale i jiné stránky jako Loopt, Gowalla a MyTown si budují své uživatelské základny. Svou vlastní geotaggingovou službu, která může být vypnutá nebo zapnutá, nabízí i Twitter.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
18. 02. WordCamp Praha 2017
RSS 

Zprávičky

ČTÚ pohrozil O2 a Vodafonu odebráním licencí na LTE kvůli cenám

ČTK , 22. leden 2017 14:00

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) znovu vyzval operátory O2 a Vodafone, aby do měsíce snížili velkoob...

Více 0 komentářů

Menší e-shopy kvůli EET zruší platbu kartou

ČTK , 22. leden 2017 07:00

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET...

Více 1 komentářů

Na další rozvoj ekonomického systému bude Praha vypisovat tendry

ČTK , 21. leden 2017 14:00

Na další rozvoj ekonomického systému Ginis bude Praha vypisovat jednotlivé veřejné zakázky. Pražští ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Tržby IBM klesaly i ve 4.čtvrtletí loňského roku, akciím se daří

ČTK , 21. leden 2017 07:00

Americká počítačová společnost International Business Machines (IBM) zaznamenala další, již devatená...

Více 0 komentářů

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů