Facebook chystá geolokační službu, která umožní uživatelům sdílet svojí pozici

Tereza Sýkorová , 11. květen 2010 15:57 0 komentářů

Facebook se chystá zavést službu, která uživatelům umožní sdílet ve svých updatech svou aktuální pozici. Na novou aplikaci v pátek upozornil magazín Advertising Age a bude spuštěna ještě tento měsíc.

facebook
Uživatelům umožní k jejich updatům automaticky přidat informaci o místě, kde se právě nacházejí. Podle Advertising Age bude Facebook novou službu nabízet na základě volby uživatele, a nikoliv defaultně, vzhledem ke stížnostem ohledně soukromí zákazníků a nových služeb, které jsou ze strany Facebooku standardně zaváděny bez ptaní. Přestože se očekává velký olas ze strany samotných uživatelů, nejvíce asi služba poslouží marketerům a firmám, které budou v updatech založených na lokaci zmíněny.

Podle jiného článku v Advertising Age to již dokonce vypadá, že jednou z firem, která už pracuje na využití nové služby ke svému zviditelnění, je McDonald's. Facebooková aplikace tohoto řetězce fastfoodových restaurací umožní uživatelům sdělit ostatním, že byli u McDonalda, a firma tak bude moci v jejich updatu upozornit na některý svůj produkt.

Tech Crunch při podrobnějším pátrání po nové službě objevil stránky s názvem touch.facebook.com, což je prý mobilní verze Facebooku určená pro iPhone a smartphony s Androidem. Když server zkoumal JavaScript těchto stránek, objevil panel nazvaný "Místa", který však ještě nebyl zapojený. Podle Tech Crunch by se mohlo jednat právě o novou lokační službu, o níž je řeč.

Facebook neuvedl o nové službě žádné podrobnosti, ale v pondělí potvrdil její vývoj magazínu CNET News. "Už jistou dobu pracujeme na nové lokační službě, ale neplánujeme zatím žádné oznámení. Až budeme mít více podrobností, dáme vědět." V reakci na článek z Ad Age Facebook uvedl: "V současné době neplánujeme připojení žádných marketingových partnerů k tomuto novému produktu. V budoucnu možná budeme uvažovat o spolupráci s obchodníky, abychom zkvalitnili uživatelskou zkušenost, nicméně nemáme v plánu tak učinit již při zavedení."

Jiné sociální sítě si s použitím geotaggingu vybudovaly jméno, když nabídly mobilním uživatelům způsob, jak sdílet svou lokaci za pohybu. V současnosti se nejvíc hovoří o Foursquare, ale i jiné stránky jako Loopt, Gowalla a MyTown si budují své uživatelské základny. Svou vlastní geotaggingovou službu, která může být vypnutá nebo zapnutá, nabízí i Twitter.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






Kalendář

25. 03. INSPO 2017
31. 03. CRA IoT Hackathon
04. 04. Affiliate konference
RSS 

Zprávičky

Čínská ZTE přiznala nelegální zasílání zboží z USA do Íránu

ČTK , 25. březen 2017 09:00

Čínský výrobce telekomunikačního zařízení ZTE Corp. přiznal před soudem v Texasu vinu, že nelegálně ...

Více 0 komentářů

Bosch a IBM začaly spolupracovat na IoT pro průmysl

Pavel Houser , 24. březen 2017 13:08

Výrobci aut mohou nyní plánovat a organizovat aktualizaci softwaru u milionů vozů....

Více 0 komentářů

Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování kvůli daním

ČTK , 24. březen 2017 13:00

Americkou společnost Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování, navzdory miliardovému obratu tam totiž...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Huawei a SUSE spolupracují na platformě pro kritické úlohy

Pavel Houser , 24. březen 2017 11:42

SUSE Linux Enterprise Server jako preferovaný standardní OS pro KunLu umožňuje výměnu procesorů a pa...

Více 0 komentářů

Novela zavádí lepší užití informačních systémů veřejné správy

ČTK , 24. březen 2017 08:00

Zákon má mj. zabránit duplicitě informačních systémů a plýtvání penězi při jejich nákupu....

Více 0 komentářů

Workplace Hub pro optimalizaci systémů i procesů

Pavel Houser , 23. březen 2017 16:09

Konica Minolta v partnerství se společnostmi Microsoft, HPE, Sophos, Canonical a BrainTribe přichází...

Více 0 komentářů

Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem ...

Více 0 komentářů