Facebook chystá geolokační službu, která umožní uživatelům sdílet svojí pozici

Tereza Sýkorová , 11. květen 2010 15:57 0 komentářů

Facebook se chystá zavést službu, která uživatelům umožní sdílet ve svých updatech svou aktuální pozici. Na novou aplikaci v pátek upozornil magazín Advertising Age a bude spuštěna ještě tento měsíc.

facebook
Uživatelům umožní k jejich updatům automaticky přidat informaci o místě, kde se právě nacházejí. Podle Advertising Age bude Facebook novou službu nabízet na základě volby uživatele, a nikoliv defaultně, vzhledem ke stížnostem ohledně soukromí zákazníků a nových služeb, které jsou ze strany Facebooku standardně zaváděny bez ptaní. Přestože se očekává velký olas ze strany samotných uživatelů, nejvíce asi služba poslouží marketerům a firmám, které budou v updatech založených na lokaci zmíněny.

Podle jiného článku v Advertising Age to již dokonce vypadá, že jednou z firem, která už pracuje na využití nové služby ke svému zviditelnění, je McDonald's. Facebooková aplikace tohoto řetězce fastfoodových restaurací umožní uživatelům sdělit ostatním, že byli u McDonalda, a firma tak bude moci v jejich updatu upozornit na některý svůj produkt.

Tech Crunch při podrobnějším pátrání po nové službě objevil stránky s názvem touch.facebook.com, což je prý mobilní verze Facebooku určená pro iPhone a smartphony s Androidem. Když server zkoumal JavaScript těchto stránek, objevil panel nazvaný "Místa", který však ještě nebyl zapojený. Podle Tech Crunch by se mohlo jednat právě o novou lokační službu, o níž je řeč.

Facebook neuvedl o nové službě žádné podrobnosti, ale v pondělí potvrdil její vývoj magazínu CNET News. "Už jistou dobu pracujeme na nové lokační službě, ale neplánujeme zatím žádné oznámení. Až budeme mít více podrobností, dáme vědět." V reakci na článek z Ad Age Facebook uvedl: "V současné době neplánujeme připojení žádných marketingových partnerů k tomuto novému produktu. V budoucnu možná budeme uvažovat o spolupráci s obchodníky, abychom zkvalitnili uživatelskou zkušenost, nicméně nemáme v plánu tak učinit již při zavedení."

Jiné sociální sítě si s použitím geotaggingu vybudovaly jméno, když nabídly mobilním uživatelům způsob, jak sdílet svou lokaci za pohybu. V současnosti se nejvíc hovoří o Foursquare, ale i jiné stránky jako Loopt, Gowalla a MyTown si budují své uživatelské základny. Svou vlastní geotaggingovou službu, která může být vypnutá nebo zapnutá, nabízí i Twitter.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd

RSS 

Zprávičky

Rozhodnutí ÚS o odložení EET může vést k žalobám na stát

ČTK , 16. prosinec 2017 09:00

Tisíce a možná desítky tisíc podnikatelů a zástupců různých profesí se na třetí a čtvrtou vlnu EET u...

Více 1 komentářů

E-shopy vyjmutí plateb kartou z EET vítají, přišlo prý ale pozdě

ČTK , 16. prosinec 2017 08:00

Podle ministerstva financí ze zrušení povinnosti evidovat platby kartou pro poplatníky nevyplývá nut...

Více 0 komentářů

Nové Embarcadero RAD Studio obsahuje i licenci pro aplikační server

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 10:00

Vývojové prostředí nabízí i nové prvky knihovny vizuálních komponent a nové možnosti grafického uživ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Botnet Necurs se vrátil a šíří nový ransomware

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 09:00

V listopadu došlo k oživení botnetu Necurs v souvislosti s distribucí nového ransomwaru Scarab. ...

Více 0 komentářů

Jižní Korea zvažuje, že zdaní obchody s bitcoinem

ČTK , 15. prosinec 2017 08:00

Vláda se obává dopadů, které s sebou může přinést náhlý cenový propad kryptoměn....

Více 0 komentářů

O2 v dalších dvou letech vykoupí až 1,25 % vlastních akcií

ČTK , 14. prosinec 2017 10:00

Cílem nového programu je optimalizace kapitálové struktury, uvedla firma....

Více 0 komentářů

10 spotřebitelských trendů pro rok 2018

Pavel Houser , 14. prosinec 2017 09:00

Sluchátka budeme nosit 24 hodin denně, i během spánku. Umělá inteligence bude vytvářet reklamy. Koli...

Více 0 komentářů