Hry na Facebooku každý měsíc přitáhnou až 200 milionů hráčů

Petr Švec , 23. září 2010 09:00 0 komentářů

Online hry jsou jedním z největších taháků největší internetové sociální sítě Facebook. Ty největší se mohou pochlubit až 12 miliony aktivními hráči denně.

farmville

Konference Facebook Gaming Event, která v těchto dnech probíhá v sídle společnosti v kalifornském městě Palo Alto, odhalila skutečný význam online her pro největší sociální síť Facebook. Podle slov Marka Zuckenberga, zakladatele a v současnosti i ředitele společnosti Facebook, využívá možnost hraní her až 40% všech registrovaných uživatelů, což znamená, že aktivních hráčů je zhruba 200 milionů. To představuje obrovskou uživatelskou základnu, kterou i provozovatelé populárních MMORPG her, jako je například kultovní World of Warcraft, mohou jen tiše závidět. Není se tak čemu divit, že hry a hráči představují pro portál Facebook stále významnější a zajímavější skupinu. O tom ostatně svědčí i samotný fakt, že firma organizuje vlastní konferenci, zaměřenou výhradně na tento segment trhu.

Hry vytvořené speciálně pro sociální sítě představují nový směr, kterým se alespoň část herního průmyslu ubírá. Na rozdíl od klasických počítačových a konzolových her využívají tyto hry v maximální možné míře interakce s přáteli hráče. Oproti běžnému multiplayeru se ovšem tato interakce omezuje víceméně jen na posílání bonusových předmětu, odměňování podle počtu přátel, kteří jsou zapojeni ve stejné hře, či speciální bonusy za přilákání nových hráčů. Každá z první desítky nejpopulárnějších „facebookových“ her se dnes může pochlubit zhruba 12 miliony každodenně aktivními uživateli. To celkem představuje okolo 120 milionů, respektive více než jednu pětinu všech uživatelů sociální sítě Facebook.

To, že vývoj her pro sociální sítě může být, i přes jejich nulovou cenu, velmi dobrým byznysem, dokazuje případ pravděpodobně nejúspěšnější společnosti v této oblasti, firmy Zynga. Ta je zodpovědná za vznik několika dnes už téměř legendárních „facebookových“ her, jako je Farmville, MafiaWars, nebo ZyngaPoker, z nichž každá denně přiláká několik milionů uživatelů. Přestože jsou hry dostupné zcela zdarma, i tak se na tomto modelu dá poměrně slušně vydělávat – klíčem je jednak implementace tematicky cílené reklamy, především pak ale také možnost dokoupit si za skutečné peníze nejrůznější zvýhodnění a vylepšení, která nejsou „běžným“ (neplatícím) hráčům vůbec dostupná.

Facebook je s více než 500 miliony registrovanými uživateli největší sociální sítí na světě. Projekt založený Markem Zuckenbergem, současným CEO firmy, začal v roce 2004, původně zamýšlený jako výhradně univerzitní sociální síť se velmi rychle rozšířil po USA a následně i do celého světa. Facebook je z obchodního hlediska zajímavý především díky velmi široké uživatelské základně, která nabízí rozsáhlé marketingové a prodejní možnosti. Nutno poznamenat, že možnosti jejich úplné využití se zatím ještě nikomu nepodařilo zcela podchytit.

Zdroj: TechCrunch


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd
RSS 

Zprávičky

10 spotřebitelských trendů pro rok 2018

Pavel Houser , 14. prosinec 2017 09:00

Sluchátka budeme nosit 24 hodin denně, i během spánku. Umělá inteligence bude vytvářet reklamy. Koli...

Více 0 komentářů

Apple poskytne investici 390 milionů USD firmě Finisar

ČTK , 14. prosinec 2017 08:00

Výrobce optických komponentů Finisar získá investici 390 milionů dolarů od firmy Apple....

Více 0 komentářů

Facebook se chystá danit příjmy z reklamy v jednotlivých zemích

ČTK , 14. prosinec 2017 08:00

Změna se má uskutečnit do poloviny roku 2019 a týkat se bude zhruba 30 zemí, kde má firma kanceláře....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

EP zamítl možnost přeshraničního vysílání on-line televizí

ČTK , 13. prosinec 2017 10:00

Komise navrhovala, aby u on-line televizního vysílání musel provozovatel řešit autorská práva pouze ...

Více 2 komentářů

Dvě americké firmy usilují o povolení bitcoinových ETF fondů

ČTK , 13. prosinec 2017 09:00

Fondy ETF se kupují a prodávají na klasické burze stejně jako akcie....

Více 0 komentářů

Firmy v Česku přišly kvůli podvodným e-mailům o miliony

ČTK , 13. prosinec 2017 08:00

Firmy v Česku čelí novému typu podvodu, účetní dostávají falešné e-maily od ředitelů s požadavkem na...

Více 4 komentářů

Atos chce koupit konkurenta Gemalto za 4,3 mld. eur

ČTK , 12. prosinec 2017 14:00

Gemalto patří mezi největší světové výrobce SIM karet a čipů do platebních karet...

Více 0 komentářů