Hry na Facebooku každý měsíc přitáhnou až 200 milionů hráčů

Petr Švec , 23. září 2010 09:00 0 komentářů

Online hry jsou jedním z největších taháků největší internetové sociální sítě Facebook. Ty největší se mohou pochlubit až 12 miliony aktivními hráči denně.

farmville

Konference Facebook Gaming Event, která v těchto dnech probíhá v sídle společnosti v kalifornském městě Palo Alto, odhalila skutečný význam online her pro největší sociální síť Facebook. Podle slov Marka Zuckenberga, zakladatele a v současnosti i ředitele společnosti Facebook, využívá možnost hraní her až 40% všech registrovaných uživatelů, což znamená, že aktivních hráčů je zhruba 200 milionů. To představuje obrovskou uživatelskou základnu, kterou i provozovatelé populárních MMORPG her, jako je například kultovní World of Warcraft, mohou jen tiše závidět. Není se tak čemu divit, že hry a hráči představují pro portál Facebook stále významnější a zajímavější skupinu. O tom ostatně svědčí i samotný fakt, že firma organizuje vlastní konferenci, zaměřenou výhradně na tento segment trhu.

Hry vytvořené speciálně pro sociální sítě představují nový směr, kterým se alespoň část herního průmyslu ubírá. Na rozdíl od klasických počítačových a konzolových her využívají tyto hry v maximální možné míře interakce s přáteli hráče. Oproti běžnému multiplayeru se ovšem tato interakce omezuje víceméně jen na posílání bonusových předmětu, odměňování podle počtu přátel, kteří jsou zapojeni ve stejné hře, či speciální bonusy za přilákání nových hráčů. Každá z první desítky nejpopulárnějších „facebookových“ her se dnes může pochlubit zhruba 12 miliony každodenně aktivními uživateli. To celkem představuje okolo 120 milionů, respektive více než jednu pětinu všech uživatelů sociální sítě Facebook.

To, že vývoj her pro sociální sítě může být, i přes jejich nulovou cenu, velmi dobrým byznysem, dokazuje případ pravděpodobně nejúspěšnější společnosti v této oblasti, firmy Zynga. Ta je zodpovědná za vznik několika dnes už téměř legendárních „facebookových“ her, jako je Farmville, MafiaWars, nebo ZyngaPoker, z nichž každá denně přiláká několik milionů uživatelů. Přestože jsou hry dostupné zcela zdarma, i tak se na tomto modelu dá poměrně slušně vydělávat – klíčem je jednak implementace tematicky cílené reklamy, především pak ale také možnost dokoupit si za skutečné peníze nejrůznější zvýhodnění a vylepšení, která nejsou „běžným“ (neplatícím) hráčům vůbec dostupná.

Facebook je s více než 500 miliony registrovanými uživateli největší sociální sítí na světě. Projekt založený Markem Zuckenbergem, současným CEO firmy, začal v roce 2004, původně zamýšlený jako výhradně univerzitní sociální síť se velmi rychle rozšířil po USA a následně i do celého světa. Facebook je z obchodního hlediska zajímavý především díky velmi široké uživatelské základně, která nabízí rozsáhlé marketingové a prodejní možnosti. Nutno poznamenat, že možnosti jejich úplné využití se zatím ještě nikomu nepodařilo zcela podchytit.

Zdroj: TechCrunch


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Ericsson zvažuje, že propustí až 25 000 zaměstnanců

ČTK , 18. srpen 2017 09:00

Švédská firma se v poslední době potýká se slábnoucí poptávkou ze strany telekomunikačních operátorů...

Více 0 komentářů

Alibaba téměř zdvojnásobila zisk, růst tržeb překonal odhady

ČTK , 18. srpen 2017 08:00

Alibaba, která patří k nejhodnotnějším firmám v Asii, profituje z rostoucích on-line nákupů čínských...

Více 0 komentářů

Telekomunikační úřad se chystá regulovat mobilní trh

ČTK , 17. srpen 2017 14:34

Přetrvává velký rozdíl mezi vyššími cenami pro domácnosti a nižšími cenami pro firmy, který dosahuje...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ShadowPad: malware v produktech NetSarang pro správu serverů

Pavel Houser , 17. srpen 2017 13:43

Útočníci schovali backdoor ShadowPad v softwaru využívaném stovkami světových společností včetně ban...

Více 0 komentářů

Rozšířená realita bude za pár let běžnou záležitostí

ČTK , 17. srpen 2017 12:58

Za pět, šest let bude běžné, že si turisté při návštěvě zahraničních metropolí nasadí speciální brýl...

Více 0 komentářů

Podíl internetových kurzových sázek v ČR loni vzrostl na 88 %

ČTK , 17. srpen 2017 10:00

Velký podíl na internetových sázkách tvoří live sázky, které lze uzavírat opakovaně v průběhu zápasu...

Více 0 komentářů

Za polárním kruhem má vzniknout rekordní datové centrum

ČTK , 17. srpen 2017 08:00

V norském městě Ballangen, které se nachází za polárním kruhem, má vzniknout největší datové centrum...

Více 1 komentářů