Facebook odkládá vstup na burzu

Petr Švec , 03. červen 2010 10:00 0 komentářů

Firma se na primární emisi akcií zatím nijak nepřipravuje. To nasvědčuje tomu, že plány na vstup na burzu mohou být odloženy až o několik let.

Zuckerberg
Zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg

Odhadované příjmy ve výši 650 milionů dolarů (zhruba 13 miliard Kč), jen minimálně využitý potenciál a také stále rostoucí uživatelská základna jsou tím, co investory na Facebooku tak přitahuje. Majoritním akcionářem dodnes zůstává Mark Zuckenberg, zakladatel a současný CEO společnosti, mezi ty s podílem do 10% patří například technologický gigant Microsoft, ruská investiční společnost Digital Sky Technologies, nebo investiční fondy Accel Partners a Greylock Partners.

„Je jasné, že vstup na burzu by byl pravděpodobně nejjednodušším a nejrychlejším řešením. Problémem je, že to je řešení příliš krátkodobé a my na něj, v tuto chvíli, nejsme připraveni. Věříme, že pokud s primární emisí počkáme, bude to nakonec lepší nejen pro nás, ale i pro celé odvětví,“ řekl Zuckenberg ve středu na konferenci All Things Digital.

Pokud na primární emisi akcií jednou skutečně dojde, otevře to možnost do firmy přímo investovat milionům obchodníků po celém světě. Lze předpokládat, že vzhledem k neustálému růstu a vymýšlení nových možností reklamy, bude zájem o akcie Facebooku velmi vysoký. To tak cenu akcií pravděpodobně velmi rychle zněkolikanásobí. Právě to je důvod, proč je Zuckenberg pod takovým tlakem, aby společnost na burzu upsal co nejdříve. Kdy k tomu ale nakonec dojde, či jestli vůbec, záleží ale čistě jen na jeho rozhodnutí.

Facebook je jednou z nejrychleji rostoucích a bezesporu nejúspěšnějších internetových společností vůbec. Sociální síť založená v roce 2004 jako vysokoškolský projekt se v průběhu necelých dvou let rozrostla do podoby severoamerického fenoménu, v průběhu následujících roků se z ní stal i fenomén světový. Facebook dnes má více než 400 milionů uživatel, z nichž zhruba 90% je aktivních alespoň jednou týdně. Příjmy pak společnost generuje na základě cílené reklamy, která se zobrazuje vždy podle informací v konkrétním uživatelském profilu.

Zdroj: Reuters


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Sinclair, Jobs a Watson

Richard Jan Voigts , 31. prosinec 2016 08:00
Richard Jan Voigts

ZX Spectrum byla hračka, kterou nám dal před l...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů

Facebook v Německu spustí systém pro ověřování pravdivosti zpráv

ČTK , 16. leden 2017 07:00

Internetová sociální síť Facebook v příštích týdnech zavede v Německu systém pro ověřování pravdivos...

Více 0 komentářů

Yahoo Japan zvažuje třídenní víkend, chce zaměstnance motivovat

ČTK , 15. leden 2017 15:00

Japonská internetová společnost Yahoo Japan zvažuje, že by do roku 2020 zavedla třídenní víkend. Chc...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Uber se dohodl s Google na využití jeho map

ČTK , 15. leden 2017 12:32

Internetová firma Google nově propojila své mapy s poskytovatelem přeprav Uber. S novou aktualizací ...

Více 1 komentářů

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii

ITBiz.cz , 14. leden 2017 16:30

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první letošní Den otevř...

Více 0 komentářů

Čína chce zakázat elektrošoky pro mládež závislou na internetu

ČTK , 14. leden 2017 13:35

Čínská vláda chce zákonem zakázat používání elektrošoků a dalších fyzických trestů v táborech pro zá...

Více 5 komentářů

Za internetový prodej ohrožených brouků soud udělil podmínku

ČTK , 13. leden 2017 15:00

Český soud poprvé potrestal prodejce, který na internetu nabízel ohrožené druhy hmyzu. Jedenatřiceti...

Více 0 komentářů