Facebook odkládá vstup na burzu

Petr Švec , 03. červen 2010 10:00 0 komentářů

Firma se na primární emisi akcií zatím nijak nepřipravuje. To nasvědčuje tomu, že plány na vstup na burzu mohou být odloženy až o několik let.

Zuckerberg
Zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg

Odhadované příjmy ve výši 650 milionů dolarů (zhruba 13 miliard Kč), jen minimálně využitý potenciál a také stále rostoucí uživatelská základna jsou tím, co investory na Facebooku tak přitahuje. Majoritním akcionářem dodnes zůstává Mark Zuckenberg, zakladatel a současný CEO společnosti, mezi ty s podílem do 10% patří například technologický gigant Microsoft, ruská investiční společnost Digital Sky Technologies, nebo investiční fondy Accel Partners a Greylock Partners.

„Je jasné, že vstup na burzu by byl pravděpodobně nejjednodušším a nejrychlejším řešením. Problémem je, že to je řešení příliš krátkodobé a my na něj, v tuto chvíli, nejsme připraveni. Věříme, že pokud s primární emisí počkáme, bude to nakonec lepší nejen pro nás, ale i pro celé odvětví,“ řekl Zuckenberg ve středu na konferenci All Things Digital.

Pokud na primární emisi akcií jednou skutečně dojde, otevře to možnost do firmy přímo investovat milionům obchodníků po celém světě. Lze předpokládat, že vzhledem k neustálému růstu a vymýšlení nových možností reklamy, bude zájem o akcie Facebooku velmi vysoký. To tak cenu akcií pravděpodobně velmi rychle zněkolikanásobí. Právě to je důvod, proč je Zuckenberg pod takovým tlakem, aby společnost na burzu upsal co nejdříve. Kdy k tomu ale nakonec dojde, či jestli vůbec, záleží ale čistě jen na jeho rozhodnutí.

Facebook je jednou z nejrychleji rostoucích a bezesporu nejúspěšnějších internetových společností vůbec. Sociální síť založená v roce 2004 jako vysokoškolský projekt se v průběhu necelých dvou let rozrostla do podoby severoamerického fenoménu, v průběhu následujících roků se z ní stal i fenomén světový. Facebook dnes má více než 400 milionů uživatel, z nichž zhruba 90% je aktivních alespoň jednou týdně. Příjmy pak společnost generuje na základě cílené reklamy, která se zobrazuje vždy podle informací v konkrétním uživatelském profilu.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
21. 03.

24. 03.
Amper
23. 03. Cloud computing v praxi
RSS 

Zprávičky

Workplace Hub pro optimalizaci systémů i procesů

Pavel Houser , 23. březen 2017 16:09

Konica Minolta v partnerství se společnostmi Microsoft, HPE, Sophos, Canonical a BrainTribe přichází...

Více 0 komentářů

Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem ...

Více 0 komentářů

Google umožní sdílení polohy přes aplikaci Google Maps

ČTK , 23. březen 2017 13:30

Uživatelé populární mapové aplikace Google Maps budou moci od příštího týdne sdílet s ostatními svou...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

V affiliate marketingu se u nás letos protočí 3 miliardy

ITBiz.cz , 23. březen 2017 10:00

Celkový objem trhu online affiliate marketingu e-shopů v ČR a SR činil v roce 2016 dle odhadů VIVnet...

Více 0 komentářů

Amazon koupí předního arabského e-prodejce Souq.com

ČTK , 23. březen 2017 08:45

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi sta procent akcií dubajského on-line prodejc...

Více 0 komentářů

Nejméně aktualizované aplikace na PC: Java a Flash

Pavel Houser , 23. březen 2017 08:30

Dále z průzkumu: Windows XP jsou stále nainstalovány na 6 % zkoumaných počítačů. SSD má jen málo lid...

Více 0 komentářů

Výdaje kybernetického úřadu budou letos 214 milionů Kč

ČTK , 23. březen 2017 07:00

Výdaje nového Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) by letos měly být zh...

Více 0 komentářů