Facebook odkládá vstup na burzu

Petr Švec , 03. červen 2010 10:00 0 komentářů

Firma se na primární emisi akcií zatím nijak nepřipravuje. To nasvědčuje tomu, že plány na vstup na burzu mohou být odloženy až o několik let.

Zuckerberg
Zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg

Odhadované příjmy ve výši 650 milionů dolarů (zhruba 13 miliard Kč), jen minimálně využitý potenciál a také stále rostoucí uživatelská základna jsou tím, co investory na Facebooku tak přitahuje. Majoritním akcionářem dodnes zůstává Mark Zuckenberg, zakladatel a současný CEO společnosti, mezi ty s podílem do 10% patří například technologický gigant Microsoft, ruská investiční společnost Digital Sky Technologies, nebo investiční fondy Accel Partners a Greylock Partners.

„Je jasné, že vstup na burzu by byl pravděpodobně nejjednodušším a nejrychlejším řešením. Problémem je, že to je řešení příliš krátkodobé a my na něj, v tuto chvíli, nejsme připraveni. Věříme, že pokud s primární emisí počkáme, bude to nakonec lepší nejen pro nás, ale i pro celé odvětví,“ řekl Zuckenberg ve středu na konferenci All Things Digital.

Pokud na primární emisi akcií jednou skutečně dojde, otevře to možnost do firmy přímo investovat milionům obchodníků po celém světě. Lze předpokládat, že vzhledem k neustálému růstu a vymýšlení nových možností reklamy, bude zájem o akcie Facebooku velmi vysoký. To tak cenu akcií pravděpodobně velmi rychle zněkolikanásobí. Právě to je důvod, proč je Zuckenberg pod takovým tlakem, aby společnost na burzu upsal co nejdříve. Kdy k tomu ale nakonec dojde, či jestli vůbec, záleží ale čistě jen na jeho rozhodnutí.

Facebook je jednou z nejrychleji rostoucích a bezesporu nejúspěšnějších internetových společností vůbec. Sociální síť založená v roce 2004 jako vysokoškolský projekt se v průběhu necelých dvou let rozrostla do podoby severoamerického fenoménu, v průběhu následujících roků se z ní stal i fenomén světový. Facebook dnes má více než 400 milionů uživatel, z nichž zhruba 90% je aktivních alespoň jednou týdně. Příjmy pak společnost generuje na základě cílené reklamy, která se zobrazuje vždy podle informací v konkrétním uživatelském profilu.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Makroviry inspirují

Pavel Houser , 20. září 2017 06:30
Pavel Houser

Úspěšný návrat malwaru šířeného pomocí maker vedl útočníky k tomu, že svou pozornost obrátili k příb...

Více






Kalendář

21. 09. Mobilní řešení pro business
25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
RSS 

Zprávičky

Spíše než nové zákony k Airbnb je třeba zlepšit výběr daní

ČTK , 21. září 2017 13:00

Airbnb se svými službami v Praze už vyrovnala objemu obchodu klasických ubytovacích zařízení....

Více 0 komentářů

Potvrzeno: Google opravdu kupuje HTC

ČTK , 21. září 2017 11:25

Dnes je HTC v žebříčku světových prodejů smartphonů na necelém procentu. Někteří analytici proto pří...

Více 0 komentářů

Oracle představil novou cenovou politiku pro cloud

Pavel Houser , 21. září 2017 09:52

Až dosud se při přechodu na cloud PaaS nedaly využít dosavadní investice do licencí softwaru v režim...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Toshiba chce prodat čipovou divizi fondu Bain

ČTK , 21. září 2017 09:00

Ještě v úterý se zdálo, že favoritem je konsorcium vedené společností Western Digital....

Více 0 komentářů

Amazon chystá chytré brýle, první vlastní nositelnou elektroniku

ČTK , 21. září 2017 08:00

Společnost chystá i rozšíření svého systému SmartHome......

Více 0 komentářů

Google prý chce koupit HTC

ČTK , 20. září 2017 19:18

Společnost dnes tchajwanské burze cenných papírů oznámila, že pozastavuje obchody svými akciemi....

Více 0 komentářů

Američtí operátoři T-Mobile US a Sprint jednají o fúzi

ČTK , 20. září 2017 11:00

Tržní hodnota T-Mobile US se pohybuje kolem 51 miliard dolarů hodnota Sprintu dosahuje zhruba 30 mil...

Více 0 komentářů