Facebook odkládá vstup na burzu

Petr Švec , 03. červen 2010 10:00 0 komentářů

Firma se na primární emisi akcií zatím nijak nepřipravuje. To nasvědčuje tomu, že plány na vstup na burzu mohou být odloženy až o několik let.

Zuckerberg
Zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg

Odhadované příjmy ve výši 650 milionů dolarů (zhruba 13 miliard Kč), jen minimálně využitý potenciál a také stále rostoucí uživatelská základna jsou tím, co investory na Facebooku tak přitahuje. Majoritním akcionářem dodnes zůstává Mark Zuckenberg, zakladatel a současný CEO společnosti, mezi ty s podílem do 10% patří například technologický gigant Microsoft, ruská investiční společnost Digital Sky Technologies, nebo investiční fondy Accel Partners a Greylock Partners.

„Je jasné, že vstup na burzu by byl pravděpodobně nejjednodušším a nejrychlejším řešením. Problémem je, že to je řešení příliš krátkodobé a my na něj, v tuto chvíli, nejsme připraveni. Věříme, že pokud s primární emisí počkáme, bude to nakonec lepší nejen pro nás, ale i pro celé odvětví,“ řekl Zuckenberg ve středu na konferenci All Things Digital.

Pokud na primární emisi akcií jednou skutečně dojde, otevře to možnost do firmy přímo investovat milionům obchodníků po celém světě. Lze předpokládat, že vzhledem k neustálému růstu a vymýšlení nových možností reklamy, bude zájem o akcie Facebooku velmi vysoký. To tak cenu akcií pravděpodobně velmi rychle zněkolikanásobí. Právě to je důvod, proč je Zuckenberg pod takovým tlakem, aby společnost na burzu upsal co nejdříve. Kdy k tomu ale nakonec dojde, či jestli vůbec, záleží ale čistě jen na jeho rozhodnutí.

Facebook je jednou z nejrychleji rostoucích a bezesporu nejúspěšnějších internetových společností vůbec. Sociální síť založená v roce 2004 jako vysokoškolský projekt se v průběhu necelých dvou let rozrostla do podoby severoamerického fenoménu, v průběhu následujících roků se z ní stal i fenomén světový. Facebook dnes má více než 400 milionů uživatel, z nichž zhruba 90% je aktivních alespoň jednou týdně. Příjmy pak společnost generuje na základě cílené reklamy, která se zobrazuje vždy podle informací v konkrétním uživatelském profilu.

Zdroj: Reuters


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
RSS 

Zprávičky

Nový zákon o výzkumu chystá "blacklist" příjemců i ministerstvo

ČTK , 09. prosinec 2016 16:31

Velké změny ve fungování Grantové a Technologické agentury, novou vědeckou radu ČR i takzvaný "black...

Více 0 komentářů

Fitbit koupil průkopníka chytrých hodinek Pebble

ČTK , 09. prosinec 2016 15:00

Americký výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit koupil software, patenty a další aktiva duševního...

Více 0 komentářů

Američané možná umožní v letadlech telefonování přes wi-fi

ČTK , 09. prosinec 2016 13:00

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím wi-fi...

Více 2 komentářů

Starší zprávičky

Česká pošta od ledna zdraží posílání do zahraničí o pět až 20 Kč

ČTK , 09. prosinec 2016 11:39

Česká pošta od ledna zvýší ceny za posílání listovních zásilek do zahraničí o pět korun, balíky podr...

Více 0 komentářů

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů