Facebook odkládá vstup na burzu

Petr Švec , 03. červen 2010 10:00 0 komentářů

Firma se na primární emisi akcií zatím nijak nepřipravuje. To nasvědčuje tomu, že plány na vstup na burzu mohou být odloženy až o několik let.

Zuckerberg
Zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg

Odhadované příjmy ve výši 650 milionů dolarů (zhruba 13 miliard Kč), jen minimálně využitý potenciál a také stále rostoucí uživatelská základna jsou tím, co investory na Facebooku tak přitahuje. Majoritním akcionářem dodnes zůstává Mark Zuckenberg, zakladatel a současný CEO společnosti, mezi ty s podílem do 10% patří například technologický gigant Microsoft, ruská investiční společnost Digital Sky Technologies, nebo investiční fondy Accel Partners a Greylock Partners.

„Je jasné, že vstup na burzu by byl pravděpodobně nejjednodušším a nejrychlejším řešením. Problémem je, že to je řešení příliš krátkodobé a my na něj, v tuto chvíli, nejsme připraveni. Věříme, že pokud s primární emisí počkáme, bude to nakonec lepší nejen pro nás, ale i pro celé odvětví,“ řekl Zuckenberg ve středu na konferenci All Things Digital.

Pokud na primární emisi akcií jednou skutečně dojde, otevře to možnost do firmy přímo investovat milionům obchodníků po celém světě. Lze předpokládat, že vzhledem k neustálému růstu a vymýšlení nových možností reklamy, bude zájem o akcie Facebooku velmi vysoký. To tak cenu akcií pravděpodobně velmi rychle zněkolikanásobí. Právě to je důvod, proč je Zuckenberg pod takovým tlakem, aby společnost na burzu upsal co nejdříve. Kdy k tomu ale nakonec dojde, či jestli vůbec, záleží ale čistě jen na jeho rozhodnutí.

Facebook je jednou z nejrychleji rostoucích a bezesporu nejúspěšnějších internetových společností vůbec. Sociální síť založená v roce 2004 jako vysokoškolský projekt se v průběhu necelých dvou let rozrostla do podoby severoamerického fenoménu, v průběhu následujících roků se z ní stal i fenomén světový. Facebook dnes má více než 400 milionů uživatel, z nichž zhruba 90% je aktivních alespoň jednou týdně. Příjmy pak společnost generuje na základě cílené reklamy, která se zobrazuje vždy podle informací v konkrétním uživatelském profilu.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Deset minut s Einsteinem

Richard Jan Voigts , 18. listopad 2017 10:45
Richard Jan Voigts

Při návštěvě Švýcarska jsme strávili den na Eidgenoessiche Technische Hochschule Zurich – Swiss Fede...

Více







RSS 

Zprávičky

Prodeje potravin přes internet jsou v ČR třetí nejvyšší v Evropě

ČTK , 18. listopad 2017 08:00

Další inovace? Nabízí se např. doručování až domů bez přítomnosti majitele......

Více 0 komentářů

Slovenské soudy zakázaly přístup k více než 30 webům s hazardem

ČTK , 17. listopad 2017 09:00

Podobnou úpravu proti nepovoleným hazardním hrám jako Slovensko uplatňují i další členské země EU....

Více 1 komentářů

Foxconnu klesl čtvrtletní zisk o 39 %

ČTK , 17. listopad 2017 08:00

V důsledku slabého zájmu o iPhone 8 a problémům při výrobě iPhone X akcie společnosti za poslední tř...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

MPSV odstoupilo od zakázky na systém dávek za stovky milionů Kč

ČTK , 16. listopad 2017 17:45

Nový systém pro vyplácení dávek za stovky milionů korun úřady práce příští rok mít nebudou. ...

Více 0 komentářů

Europoslanci schválili větší ochranu při nákupech v e-shopech

ČTK , 16. listopad 2017 09:00

Nedůvěra spotřebitelů k nákupu v zahraničí stále přetrvává....

Více 0 komentářů

Apple ovládl trh s nositelnou elektronikou

ČTK , 16. listopad 2017 08:00

Apple v počtu prodaných kusů dosud zaostával za výrobci levnějších fitness náramků....

Více 0 komentářů

Rok 2018 bude pro kontaktní centra ve znamení automatizace a IoT

Pavel Houser , 15. listopad 2017 11:00

Bosch do svých praček montuje snímače, které odhalí, že se buben otáčí 5 000 otáček za minutu namíst...

Více 0 komentářů