Facebook a Skype zvažují užší spolupráci

Petr Švec , 30. září 2010 14:24 0 komentářů

Spolupráce obou firem v oblasti propojení vybraných vlastních služeb by pomohla především finančně nepříliš výkonnému Skype.

Mark Zuckenberg
Facebook údajně chystá významné propojení se Skype

Technologické společnosti Skype, největší poskytovatel bezplatných VoIP služeb na světě, a Facebook, provozovatel stejnojmenné úspěšné sociální sítě, údajně jednají o vzájemném propojení svých komunikačních služeb. Podle informací zveřejněných agenturou Reuters je předmětem jednání možnost přihlásit se na Skype prostřednictvím služby Facebook Connect. Její uživatelé by pak všem svým „facebookovým“ kontaktům měli být schopni posílat textové, hlasové a video zprávy.

Podle nespecifikovaného zdroje agentury Reuters je spolupráce mezi oběma společnostmi prakticky na spadnutí a měla by být oficiálně oznámena v horizontu několika týdnů. Podle spekulací by propojení Facebooku se Skypem mělo být umožněno už v nové verzi programu Skype 5.0, která by měla být vydána v průběhu listopadu. Mediální zástupci obou společností se k údajným jednáním odmítli vyjádřit.

Z případné užší spolupráce obou známých technologických společností by ve finále ve větší míře profitoval pravděpodobně Skype. Pro ten by silná uživatelská základna sociální sítě Facebook, čítající více než 500 milionů uživatelů, znamenala miliony potencionálních platících zákazníků. To by pro Skype přitom mohlo znamenat významný zlom v jeho dosavadním podnikání – firma, jejíž bezplatné služby celosvětově využívají desítky milionů zákazníků má problémy s propagací svých prémiových služeb.

Naprostou většinu příjmů navíc v současnosti pohlcuje jak další vývoj Skype, tak i provoz celé služby. Pro představu, za období od ledna do června letošního roku činily příjmy společnosti zhruba 406 milionů dolarů (zhruba 7,7 miliardy Kč), přičemž zisk dosáhl „pouhých“ 13 milionů dolarů (necelých 250 milionů Kč), tedy zhruba 3,2%. Byly to právě nedostatečné finanční výsledky, které vedly společnost eBay v roce 2000 vedla k prodeji Skype za 1,9 miliardy dolarů (okolo 36 miliard Kč). V roce 2005 přitom firma za Skype zaplatila na 2,6 miliardy dolarů (zhruba 52 miliard Kč).

Pro sociální síť Facebook by pak důsledky spolupráce se Skype tak dramatické pravděpodobně nebyly. Integrace některých Skype služeb přímo do prostředí Facebook Connect by sice rozhodně byla příjemným rozšířením, je ale nepravděpodobné, že by se jednalo o zásadní výhodu, která by k portálu přitáhla desítky milionů nových uživatelů. Na druhou stranu by rozšíření stávajících komunikačních služeb firmě mohlo pomoci v udržení současné uživatelské základy a rozšíření času, kteří uživatelé na stránkách Facebooku každý den stráví.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Telefony vodní i podvodní

Pavel Houser , 16. červen 2017 13:00
Pavel Houser

Jako zajímavou technickou kuriozitu lze uvést, že všech 28 států NATO schválilo protokol Janus, kter...

Více






Kalendář

25. 06.

29. 06.
Cisco Live 2017
22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
RSS 

Zprávičky

VMware Horizon v cloudu Microsoft Azure

Pavel Houser , 22. červen 2017 11:50

Řešení pro poskytování desktopu jako služby za poslední roky vyzrála....

Více 0 komentářů

Akcelerátor StartupYard získal 26 milionů Kč

Pavel Houser , 22. červen 2017 11:00

Pražský startupový akcelerátor společně s Fundliftem oznámil investici, kterou získal formou neveřej...

Více 0 komentářů

Česká asociace pojišťoven k pojištění kybernetických rizik

Pavel Houser , 22. červen 2017 10:00

Policie ČR v roce 2016 šetřila 5 344 kybernetických zločinů, což je o 321 (resp. 6,4 %) více než v p...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Soud řešil krádež bitcoinů. Znalec řekl, že obžalovaný je vinen

ČTK , 22. červen 2017 09:00

Tržiště vykradli dva Američané, převedli z něj bitcoiny asi za 100 milionů korun. Jiříkovský následn...

Více 2 komentářů

Národní elektronický nástroj bude povinný od července 2018

ČTK , 22. červen 2017 08:00

Od dubna platí, že všechny organizační složky státu a centrální zadavatelé musí s dodavateli zakázek...

Více 0 komentářů

Zadavatelé reklamy na Google nejvíc zaplatí u půjček a pojištění

ČTK , 21. červen 2017 12:00

Nejnižší platbu za jedno kliknutí uživatelem mají vedle knih lékárny....

Více 3 komentářů

Nejcitlivější údaj? Výše úspor

Pavel Houser , 21. červen 2017 11:00

Jen 13 % klientů bank zmínilo, že možné riziko vidí v rámci využívání internetového bankovnictví ban...

Více 0 komentářů