Nekvalitní péčí o zákazníky ztrácejí české firmy konkurenceschopnost

Jiří Kocourek , 15. červenec 2008 08:40 0 komentářů
Rubriky: Byznys

Lupa_0
Společnost Kvintech prezentovala svůj aktuální průzkum, který se zabýval oblastí správy vztahů se zákazníky na českém trhu. Z výsledků studie vyplývá, že zatímco celosvětově se trh s aplikacemi pro řízení vztahů se zákazníky rychle rozvíjí, u malých a střední společnosti v Česku tomu nic nenasvědčuje. Přitom nedostatek kvalitní péče o zákazníky ohrožuje konkurenceschopnost českých firem. A to jak ve vztahu k zákaznicky orientovaným zahraničím společnostem a globálním korporacím, tak vůči lépe připraveným lokálním konkurentům.

Podle zprávy Kvintech právě nyní nastala doba, kdy by rychle expandující organizace, které vsadí na moderní trendy v oblasti CRM (řízení vztahů se zákazníky), mohly využít nejnovějších technologií k eliminaci těchto rizik. CRM systémy jsou používány pro specifické činnosti již delší dobu, ale z důvodů, jako jsou deregulace trhu, nové obchodní modely, Internet nebo elektronická komunikace, se kompletně mění pohled na tuto oblast. V dnešní době marketingoví odborníci čím dál více hovoří o tom, že je třeba změnit orientaci z produktů na zákazníky.

Požadavky zákazníků se globálně začínají přibližovat a firmy se snaží nabízet podobné produkty, čímž vzniká vysoká konkurence a získání a udržení zákazníků začíná být mnohem obtížnější, než tomu bylo v předcházejících desetiletích. Zájem o uspokojení zákazníka, snaha o jeho lepší poznání a komunikace s ním za účelem udržení a posílení jeho věrnosti jsou v centru pozornosti současného marketingu a implementace CRM se tak stává klíčovou záležitostí pro organizace všech velikostí.

Světový trh s CRM softwarem se rychle rozvíjí. Podle předpovědi analytické agentury Gartner by v letošním roce měl trh s CRM růst až o 14 % oproti roku 2007. Pokračování pozitivního růstového trendu je předpovídáno až do roku 2012.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
-->
RSS 

Zprávičky

Menší e-shopy kvůli EET zruší platbu kartou

ČTK , 22. leden 2017 07:00

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET...

Více 0 komentářů

Na další rozvoj ekonomického systému bude Praha vypisovat tendry

ČTK , 21. leden 2017 14:00

Na další rozvoj ekonomického systému Ginis bude Praha vypisovat jednotlivé veřejné zakázky. Pražští ...

Více 0 komentářů

Tržby IBM klesaly i ve 4.čtvrtletí loňského roku, akciím se daří

ČTK , 21. leden 2017 07:00

Americká počítačová společnost International Business Machines (IBM) zaznamenala další, již devatená...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů

Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy

ČTK , 19. leden 2017 14:00

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startu...

Více 0 komentářů