Firmy využívají především PPC reklamu

Jiří Kocourek , 23. duben 2009 08:17 0 komentářů

Navigace
Měřitelnost, rychlost a široké možnosti zacílení. Takové jsou přednosti online reklamy, do které tuzemské firmy investují každým rokem miliony korun. V souvislosti s rostoucí oblibou internetu se začínají prosazovat modernější reklamní nástroje. Klasickou plošnou inzerci nahrazují firmy především efektivním Pay per click (PPC).

Google

Pět miliard v online reklamě

Podle průzkumu Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) utratili v loňském roce tuzemští inzerenti na internetu 5 miliard korun. Z hlediska celkových investic do reklamy je tak internet po televizi a tisku na třetí příčce mezi médii, když jeho podíl dosahuje 9 %. Popularita internetu roste dlouhodobě, postupně se proto vyvíjejí nové nástroje online reklamy. Zatímco ještě před pár lety byly kromě klasických bannerů středem zájmu zápisy v sekcích katalogů či komerční sdělení, v současné době roste zájem především o PPC.

„Efektivita internetové reklamy klesá díky větší konkurenci zadavatelů. Cena online reklamy roste a rozšiřuje se také reklamní prostor na internetu. PPC nabízí řešení díky kontextovému cílení a nastavitelné ceně za proklik. V současné době je to pro nás jednoznačně nejefektivnější reklamní nástroj,” uvedl Martin Rozhoň, ředitel společnosti Vivantis, která provozuje internetové obchody Parfemy.cz, Hodinky.cz či Sperky.cz. Nástroje PPC se prý obecně vyplácí mnohem více ve vyhledávání než v obsahu, protože reklama ve vyhledávání je mnohem cílenější a zasahuje návštěvníka v aktivním vyhledávacím často nákupním procesu.

O rostoucí popularitě reklamy ve vyhledávání svědčí dominantní postavení PPC systémů Sklik (Seznam) a Adwords (Google), které jsou propojeny s nejužívanějšími vyhledávači v tuzemsku. Vzhledem ke skutečnosti, že tyto vyhledávače používá více než 90 % tuzemských uživatelů, začíná většina firem obracet pozornost pouze na ně a podíl menších PPC systémů (adFOX či eTarget) výrazně klesá. Objemy prodejů realizované v malých systémech, cílených převážně na inzerci v obsahu, mnohdy nepokrývají náklady na jejich správu.

„Nejvyužívanějším typem reklamy je v tuzemsku stále display, typicky bannery placené za zobrazení. Trend silného růstu vyhledávání je však opravdu zřejmý a lze předpokládat, že vyhledávání, potažmo kontextová PPC reklama, display v České republice brzy předčí,“ vysvětlila Petra Větrovská, vedoucí oddělení PPC reklamy ve společnosti H1.cz, která firmám nabízí poradenství pro internetové podnikání.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář


RSS 

Zprávičky

CETIN vydal dluhopisy za 25 miliard Kč

ČTK , 05. prosinec 2016 18:00

Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) upsala dluhopisy v eurech a korunách v celkovém objemu ...

Více 0 komentářů

Nahradí otisky prstů přístupová hesla?

ČTK , 05. prosinec 2016 14:30

Zní to jako skvělý nápad: zapomeňte na hesla a zamykejte telefon místo nich otiskem svého prstu. Je ...

Více 0 komentářů

Počítač a internet má na jižní Moravě více než 75 pct domácností

ČTK , 05. prosinec 2016 10:30

Počet jihomoravských domácností, které mají počítač a přístup k internetu, se loni přehoupl na jižní...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Vodafone zvýšil do září počet zákazníků na 3,54 milionu

ČTK , 04. prosinec 2016 18:00

Mobilní operátor Vodafone zvýšil do konce září počet zákazníků na českém trhu meziročně o 146.000 na...

Více 0 komentářů

Nový škodlivý program ukradl údaje k milionu účtů Google

ČTK , 02. prosinec 2016 14:00

Nový škodlivý program Goolian narušil bezpečnost více než jednoho milionu účtů Google. Šíří se na za...

Více 1 komentářů

Telefony Nokia se příští rok vrátí na trh

ČTK , 02. prosinec 2016 10:30

Chytré telefony se značkou Nokia se objeví zpátky na trhu v příštím roce. Finská společnost Nokia dn...

Více 2 komentářů

CETIN nabídne příští rok operátorům připojení až 250 Mbit/s

ČTK , 01. prosinec 2016 17:00

Společnost Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) zvýší od května příštího roku rychlost inter...

Více 0 komentářů