Firmy využívají především PPC reklamu

Jiří Kocourek , 23. duben 2009 08:17 0 komentářů

Navigace
Měřitelnost, rychlost a široké možnosti zacílení. Takové jsou přednosti online reklamy, do které tuzemské firmy investují každým rokem miliony korun. V souvislosti s rostoucí oblibou internetu se začínají prosazovat modernější reklamní nástroje. Klasickou plošnou inzerci nahrazují firmy především efektivním Pay per click (PPC).

Google

Pět miliard v online reklamě

Podle průzkumu Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) utratili v loňském roce tuzemští inzerenti na internetu 5 miliard korun. Z hlediska celkových investic do reklamy je tak internet po televizi a tisku na třetí příčce mezi médii, když jeho podíl dosahuje 9 %. Popularita internetu roste dlouhodobě, postupně se proto vyvíjejí nové nástroje online reklamy. Zatímco ještě před pár lety byly kromě klasických bannerů středem zájmu zápisy v sekcích katalogů či komerční sdělení, v současné době roste zájem především o PPC.

„Efektivita internetové reklamy klesá díky větší konkurenci zadavatelů. Cena online reklamy roste a rozšiřuje se také reklamní prostor na internetu. PPC nabízí řešení díky kontextovému cílení a nastavitelné ceně za proklik. V současné době je to pro nás jednoznačně nejefektivnější reklamní nástroj,” uvedl Martin Rozhoň, ředitel společnosti Vivantis, která provozuje internetové obchody Parfemy.cz, Hodinky.cz či Sperky.cz. Nástroje PPC se prý obecně vyplácí mnohem více ve vyhledávání než v obsahu, protože reklama ve vyhledávání je mnohem cílenější a zasahuje návštěvníka v aktivním vyhledávacím často nákupním procesu.

O rostoucí popularitě reklamy ve vyhledávání svědčí dominantní postavení PPC systémů Sklik (Seznam) a Adwords (Google), které jsou propojeny s nejužívanějšími vyhledávači v tuzemsku. Vzhledem ke skutečnosti, že tyto vyhledávače používá více než 90 % tuzemských uživatelů, začíná většina firem obracet pozornost pouze na ně a podíl menších PPC systémů (adFOX či eTarget) výrazně klesá. Objemy prodejů realizované v malých systémech, cílených převážně na inzerci v obsahu, mnohdy nepokrývají náklady na jejich správu.

„Nejvyužívanějším typem reklamy je v tuzemsku stále display, typicky bannery placené za zobrazení. Trend silného růstu vyhledávání je však opravdu zřejmý a lze předpokládat, že vyhledávání, potažmo kontextová PPC reklama, display v České republice brzy předčí,“ vysvětlila Petra Větrovská, vedoucí oddělení PPC reklamy ve společnosti H1.cz, která firmám nabízí poradenství pro internetové podnikání.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd
RSS 

Zprávičky

Atos chce koupit konkurenta Gemalto za 4,3 mld. eur

ČTK , 12. prosinec 2017 14:00

Gemalto patří mezi největší světové výrobce SIM karet a čipů do platebních karet...

Více 0 komentářů

T-Mobile testuje NB-IoT, chystá novou síť pro Internet věcí

Pavel Houser , 12. prosinec 2017 13:30

Testování technologie NB-IoT začalo v Praze na Roztylech, v lednu přibude Mladá Boleslav. Operátor z...

Více 0 komentářů

ISP DNS Stack chrání doménu .CZ v případě útoku proti DNS serverům

Pavel Houser , 12. prosinec 2017 12:53

Sdružení CZ.NIC zvyšuje bezpečnost Internetu v ČR, na nové službě se zatím podílí Seznam.cz a Vodafo...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Apple kupuje aplikaci pro rozpoznávání hudby Shazam

ČTK , 12. prosinec 2017 08:00

Shazam umožňuje uživatelům prostřednictvím mikrofonu chytrého telefonu identifikovat hudbu hrající v...

Více 1 komentářů

APEK: Dnes obrat za miliardu?

Pavel Houser , 11. prosinec 2017 13:04

Právě dnes očekává Asociace pro elektronickou komerci (APEK) vrchol objednávek vánočních dárků na in...

Více 0 komentářů

Termínový kontrakt na bitcoin při debutu stoupl až na 18 700 dolarů

ČTK , 11. prosinec 2017 10:39

Termínový kontrakt na internetovou měnu bitcoin při svém debutu ve Spojených státech zpevnil o více ...

Více 0 komentářů

Western Digital zruší arbitráž proti Toshibě

ČTK , 11. prosinec 2017 08:00

Japonská společnost Toshiba a americká firma Western Digital se v zásadě dohodly na urovnání sporu o...

Více 0 komentářů