Firmy využívají především PPC reklamu

Jiří Kocourek , 23. duben 2009 08:17 0 komentářů

Navigace
Měřitelnost, rychlost a široké možnosti zacílení. Takové jsou přednosti online reklamy, do které tuzemské firmy investují každým rokem miliony korun. V souvislosti s rostoucí oblibou internetu se začínají prosazovat modernější reklamní nástroje. Klasickou plošnou inzerci nahrazují firmy především efektivním Pay per click (PPC).

Google

Pět miliard v online reklamě

Podle průzkumu Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) utratili v loňském roce tuzemští inzerenti na internetu 5 miliard korun. Z hlediska celkových investic do reklamy je tak internet po televizi a tisku na třetí příčce mezi médii, když jeho podíl dosahuje 9 %. Popularita internetu roste dlouhodobě, postupně se proto vyvíjejí nové nástroje online reklamy. Zatímco ještě před pár lety byly kromě klasických bannerů středem zájmu zápisy v sekcích katalogů či komerční sdělení, v současné době roste zájem především o PPC.

„Efektivita internetové reklamy klesá díky větší konkurenci zadavatelů. Cena online reklamy roste a rozšiřuje se také reklamní prostor na internetu. PPC nabízí řešení díky kontextovému cílení a nastavitelné ceně za proklik. V současné době je to pro nás jednoznačně nejefektivnější reklamní nástroj,” uvedl Martin Rozhoň, ředitel společnosti Vivantis, která provozuje internetové obchody Parfemy.cz, Hodinky.cz či Sperky.cz. Nástroje PPC se prý obecně vyplácí mnohem více ve vyhledávání než v obsahu, protože reklama ve vyhledávání je mnohem cílenější a zasahuje návštěvníka v aktivním vyhledávacím často nákupním procesu.

O rostoucí popularitě reklamy ve vyhledávání svědčí dominantní postavení PPC systémů Sklik (Seznam) a Adwords (Google), které jsou propojeny s nejužívanějšími vyhledávači v tuzemsku. Vzhledem ke skutečnosti, že tyto vyhledávače používá více než 90 % tuzemských uživatelů, začíná většina firem obracet pozornost pouze na ně a podíl menších PPC systémů (adFOX či eTarget) výrazně klesá. Objemy prodejů realizované v malých systémech, cílených převážně na inzerci v obsahu, mnohdy nepokrývají náklady na jejich správu.

„Nejvyužívanějším typem reklamy je v tuzemsku stále display, typicky bannery placené za zobrazení. Trend silného růstu vyhledávání je však opravdu zřejmý a lze předpokládat, že vyhledávání, potažmo kontextová PPC reklama, display v České republice brzy předčí,“ vysvětlila Petra Větrovská, vedoucí oddělení PPC reklamy ve společnosti H1.cz, která firmám nabízí poradenství pro internetové podnikání.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
21. 03.

24. 03.
Amper
25. 03. INSPO 2017
RSS 

Zprávičky

Bosch a IBM začaly spolupracovat na IoT pro průmysl

Pavel Houser , 24. březen 2017 13:08

Výrobci aut mohou nyní plánovat a organizovat aktualizaci softwaru u milionů vozů....

Více 0 komentářů

Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování kvůli daním

ČTK , 24. březen 2017 13:00

Americkou společnost Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování, navzdory miliardovému obratu tam totiž...

Více 0 komentářů

Huawei a SUSE spolupracují na platformě pro kritické úlohy

Pavel Houser , 24. březen 2017 11:42

SUSE Linux Enterprise Server jako preferovaný standardní OS pro KunLu umožňuje výměnu procesorů a pa...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Novela zavádí lepší užití informačních systémů veřejné správy

ČTK , 24. březen 2017 08:00

Zákon má mj. zabránit duplicitě informačních systémů a plýtvání penězi při jejich nákupu....

Více 0 komentářů

Workplace Hub pro optimalizaci systémů i procesů

Pavel Houser , 23. březen 2017 16:09

Konica Minolta v partnerství se společnostmi Microsoft, HPE, Sophos, Canonical a BrainTribe přichází...

Více 0 komentářů

Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem ...

Více 0 komentářů

Google umožní sdílení polohy přes aplikaci Google Maps

ČTK , 23. březen 2017 13:30

Uživatelé populární mapové aplikace Google Maps budou moci od příštího týdne sdílet s ostatními svou...

Více 0 komentářů