Firmy omezují marketingové rozpočty

Jiří Kocourek , 25. březen 2009 11:26 0 komentářů
Rubriky: Marketing, Byznys

Lupa
Agentura Media1 prezentovala materiál zabývající se aktuálním chováním tuzemských firem, které jsou při plánování rozpočtů mnohem obezřetnější než dříve. Velmi často omezují reklamní budgety a hledají nové účinnější marketingové nástroje. Takto často vypadá reakce mnoha tuzemských firem na aktuální hospodářskou situaci. Ovšem přílišné úspory mohou firmu dovést i do nepříjemné situace.

Sky
Obezřetnost v reklamních rozpočtech

Důraz na efektivitu vynaložených prostředků

Firmy v plánování svých rozpočtů nyní kladou větší důraz na měřitelnost reklamy a její přímý vliv na obrat. Přílišná opatrnost se však firmám nemusí vyplatit.

Marketing je oblastí, která ještě nemá u firem v České republice vybudovanou tradici. Svědčí o tom nejen nedostatek odborníků či kvalitních agentur, ale i nízké marketingové rozpočty, které jsou pro většinu firem první položkou, kterou jsou ochotny obětovat. Omezení prostředků na marketing však není nejlepší cestou, potřeba je spíše vhodně skloubit jednotlivé nástroje a dosáhnout co nejvyšší efektivity vložených prostředků.

„Firmy se nyní obávají a vyčkávají. Marketingové rozpočty mají v mnoha případech přiděleny, ale nesmí je používat. Aktuální situaci bych tedy neoznačoval za krizi, ale spíše za finanční paralýzu. Je potřeba počítat s tím, že omezení marketingu se může i bez krize negativně projevit v počtu zákazníků, objemu prodaného zboží nebo množství poskytnutých služeb. A to je samozřejmě nebezpečné,“ uvedl Tomáš Jindříšek, ředitel společnosti OgilvyInteractive. Řešení vidí právě v efektivitě. Ušetřit lze především na komunikaci s neměřitelným výsledkem a na nekvalitních lidech.

Interní zaměstnance na marketingových pozicích stále častěji nahrazují externí agentury, které jsou firmám schopny nabídnout zkušenosti i potřebné znalosti z oboru. Marketingoví manažeři se velmi často věnují maličkostem, přičemž jim uniká podstata jejich existence ve firmě. Neměli by řešit barvu letáčku, ale spíše možnosti a efektivitu jednotlivých prostředků. Kvalitní agentura může být variantou, jak manažerům pomoci a nasměrovat firmu k dosažení stanovených marketingových cílů.

Trend výkonové reklamy

V současné době roste význam výkonové reklamy, především pak na internetu. Přestože internet nelze označit za nový komunikační kanál, stále má většina tuzemských firem problémy s jeho uchopením. Nejčastěji se využívá optimalizace pro vyhledávače (SEO) zvyšující pozice ve fulltextových vyhledávačích jako Seznam.cz či Google.cz, kde se počítá s profesionálně zpracovanou webovou prezentací. „Velmi silnými marketingovými nástroji jsou sociální sítě, které na českém internetu poslední rok razantně expandují. Tržní podíl se naopak silně snižuje rádiu, kterému jako komunikačnímu médiu již příliš nevěřím,“ uvedl Radek Karban, jednatel společnosti SEO Expert, která se specializuje na internetový marketing. Náklady na marketing by se podle něj měly pohybovat optimálně mezi 10 až 20 % obratu společnosti.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Vládní čtvrť a vládní systém, tedy ten informační

Petr Zavoral , 06. leden 2018 16:15
Petr Zavoral

Jeden ze zakladatelů enterprise architektury John Zachman srovnává IT v institucích s Boeingem: Firm...

Více








RSS 

Zprávičky

Evropská komise: Apple dál dluží Irsku 16 miliard USD, nehledě na platby v USA

ČTK , 21. leden 2018 08:00

Firma využije novou daňovou legislativu, do USA převede ze zahraničí peníze a zaplatí pak na daních ...

Více 0 komentářů

Kampaň Dark Caracal prý vede k libanonské rozvědce

ČTK , 20. leden 2018 14:24

Spyware se tváří jako oblíbené komunikační aplikace WhatsApp a Signal pro Android a Windows....

Více 2 komentářů

Google bude sdílet patenty s čínskou firmou Tencent

ČTK , 20. leden 2018 08:00

Google loni v Číně otevřel výzkumné centrum umělé inteligence, samotný vyhledávač ale čínské úřady b...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Eni má nejvýkonnější průmyslový počítač na světě

ČTK , 19. leden 2018 10:00

Po čtyřnásobném zvýšení výpočetního výkonu je počítač schopen provést až 22,4 kvadrilionů operací za...

Více 0 komentářů

IBM zvýšila po šesti letech příjmy

ČTK , 19. leden 2018 09:00

Společnosti pomohl přesun orientace na oblast cloudů a kybernetické bezpečnosti a na analýzu dat....

Více 0 komentářů

Vnitro má urychlit předložení zákona ke GDPR

ČTK , 19. leden 2018 08:00

Samotné nařízení označil premiér za "produkt totální byrokracie Bruselu"....

Více 1 komentářů

Zpomalování iPhonů půjde vypnout

ČTK , 18. leden 2018 13:01

Řada uživatelů Apple podezřívala, že zpomalováním starších telefonů tlačí spotřebitele k nákupu nové...

Více 0 komentářů