Firmy omezují marketingové rozpočty

Jiří Kocourek , 25. březen 2009 11:26 0 komentářů
Rubriky: Marketing, Byznys

Lupa
Agentura Media1 prezentovala materiál zabývající se aktuálním chováním tuzemských firem, které jsou při plánování rozpočtů mnohem obezřetnější než dříve. Velmi často omezují reklamní budgety a hledají nové účinnější marketingové nástroje. Takto často vypadá reakce mnoha tuzemských firem na aktuální hospodářskou situaci. Ovšem přílišné úspory mohou firmu dovést i do nepříjemné situace.

Sky
Obezřetnost v reklamních rozpočtech

Důraz na efektivitu vynaložených prostředků

Firmy v plánování svých rozpočtů nyní kladou větší důraz na měřitelnost reklamy a její přímý vliv na obrat. Přílišná opatrnost se však firmám nemusí vyplatit.

Marketing je oblastí, která ještě nemá u firem v České republice vybudovanou tradici. Svědčí o tom nejen nedostatek odborníků či kvalitních agentur, ale i nízké marketingové rozpočty, které jsou pro většinu firem první položkou, kterou jsou ochotny obětovat. Omezení prostředků na marketing však není nejlepší cestou, potřeba je spíše vhodně skloubit jednotlivé nástroje a dosáhnout co nejvyšší efektivity vložených prostředků.

„Firmy se nyní obávají a vyčkávají. Marketingové rozpočty mají v mnoha případech přiděleny, ale nesmí je používat. Aktuální situaci bych tedy neoznačoval za krizi, ale spíše za finanční paralýzu. Je potřeba počítat s tím, že omezení marketingu se může i bez krize negativně projevit v počtu zákazníků, objemu prodaného zboží nebo množství poskytnutých služeb. A to je samozřejmě nebezpečné,“ uvedl Tomáš Jindříšek, ředitel společnosti OgilvyInteractive. Řešení vidí právě v efektivitě. Ušetřit lze především na komunikaci s neměřitelným výsledkem a na nekvalitních lidech.

Interní zaměstnance na marketingových pozicích stále častěji nahrazují externí agentury, které jsou firmám schopny nabídnout zkušenosti i potřebné znalosti z oboru. Marketingoví manažeři se velmi často věnují maličkostem, přičemž jim uniká podstata jejich existence ve firmě. Neměli by řešit barvu letáčku, ale spíše možnosti a efektivitu jednotlivých prostředků. Kvalitní agentura může být variantou, jak manažerům pomoci a nasměrovat firmu k dosažení stanovených marketingových cílů.

Trend výkonové reklamy

V současné době roste význam výkonové reklamy, především pak na internetu. Přestože internet nelze označit za nový komunikační kanál, stále má většina tuzemských firem problémy s jeho uchopením. Nejčastěji se využívá optimalizace pro vyhledávače (SEO) zvyšující pozice ve fulltextových vyhledávačích jako Seznam.cz či Google.cz, kde se počítá s profesionálně zpracovanou webovou prezentací. „Velmi silnými marketingovými nástroji jsou sociální sítě, které na českém internetu poslední rok razantně expandují. Tržní podíl se naopak silně snižuje rádiu, kterému jako komunikačnímu médiu již příliš nevěřím,“ uvedl Radek Karban, jednatel společnosti SEO Expert, která se specializuje na internetový marketing. Náklady na marketing by se podle něj měly pohybovat optimálně mezi 10 až 20 % obratu společnosti.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
RSS 

Zprávičky

Nový zákon o výzkumu chystá "blacklist" příjemců i ministerstvo

ČTK , 09. prosinec 2016 16:31

Velké změny ve fungování Grantové a Technologické agentury, novou vědeckou radu ČR i takzvaný "black...

Více 0 komentářů

Fitbit koupil průkopníka chytrých hodinek Pebble

ČTK , 09. prosinec 2016 15:00

Americký výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit koupil software, patenty a další aktiva duševního...

Více 0 komentářů

Američané možná umožní v letadlech telefonování přes wi-fi

ČTK , 09. prosinec 2016 13:00

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím wi-fi...

Více 2 komentářů

Starší zprávičky

Česká pošta od ledna zdraží posílání do zahraničí o pět až 20 Kč

ČTK , 09. prosinec 2016 11:39

Česká pošta od ledna zvýší ceny za posílání listovních zásilek do zahraničí o pět korun, balíky podr...

Více 0 komentářů

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů