Firmy omezují marketingové rozpočty

Jiří Kocourek , 25. březen 2009 11:26 0 komentářů
Rubriky: Marketing, Byznys

Lupa
Agentura Media1 prezentovala materiál zabývající se aktuálním chováním tuzemských firem, které jsou při plánování rozpočtů mnohem obezřetnější než dříve. Velmi často omezují reklamní budgety a hledají nové účinnější marketingové nástroje. Takto často vypadá reakce mnoha tuzemských firem na aktuální hospodářskou situaci. Ovšem přílišné úspory mohou firmu dovést i do nepříjemné situace.

Sky
Obezřetnost v reklamních rozpočtech

Důraz na efektivitu vynaložených prostředků

Firmy v plánování svých rozpočtů nyní kladou větší důraz na měřitelnost reklamy a její přímý vliv na obrat. Přílišná opatrnost se však firmám nemusí vyplatit.

Marketing je oblastí, která ještě nemá u firem v České republice vybudovanou tradici. Svědčí o tom nejen nedostatek odborníků či kvalitních agentur, ale i nízké marketingové rozpočty, které jsou pro většinu firem první položkou, kterou jsou ochotny obětovat. Omezení prostředků na marketing však není nejlepší cestou, potřeba je spíše vhodně skloubit jednotlivé nástroje a dosáhnout co nejvyšší efektivity vložených prostředků.

„Firmy se nyní obávají a vyčkávají. Marketingové rozpočty mají v mnoha případech přiděleny, ale nesmí je používat. Aktuální situaci bych tedy neoznačoval za krizi, ale spíše za finanční paralýzu. Je potřeba počítat s tím, že omezení marketingu se může i bez krize negativně projevit v počtu zákazníků, objemu prodaného zboží nebo množství poskytnutých služeb. A to je samozřejmě nebezpečné,“ uvedl Tomáš Jindříšek, ředitel společnosti OgilvyInteractive. Řešení vidí právě v efektivitě. Ušetřit lze především na komunikaci s neměřitelným výsledkem a na nekvalitních lidech.

Interní zaměstnance na marketingových pozicích stále častěji nahrazují externí agentury, které jsou firmám schopny nabídnout zkušenosti i potřebné znalosti z oboru. Marketingoví manažeři se velmi často věnují maličkostem, přičemž jim uniká podstata jejich existence ve firmě. Neměli by řešit barvu letáčku, ale spíše možnosti a efektivitu jednotlivých prostředků. Kvalitní agentura může být variantou, jak manažerům pomoci a nasměrovat firmu k dosažení stanovených marketingových cílů.

Trend výkonové reklamy

V současné době roste význam výkonové reklamy, především pak na internetu. Přestože internet nelze označit za nový komunikační kanál, stále má většina tuzemských firem problémy s jeho uchopením. Nejčastěji se využívá optimalizace pro vyhledávače (SEO) zvyšující pozice ve fulltextových vyhledávačích jako Seznam.cz či Google.cz, kde se počítá s profesionálně zpracovanou webovou prezentací. „Velmi silnými marketingovými nástroji jsou sociální sítě, které na českém internetu poslední rok razantně expandují. Tržní podíl se naopak silně snižuje rádiu, kterému jako komunikačnímu médiu již příliš nevěřím,“ uvedl Radek Karban, jednatel společnosti SEO Expert, která se specializuje na internetový marketing. Náklady na marketing by se podle něj měly pohybovat optimálně mezi 10 až 20 % obratu společnosti.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Makroviry inspirují

Pavel Houser , 20. září 2017 06:30
Pavel Houser

Úspěšný návrat malwaru šířeného pomocí maker vedl útočníky k tomu, že svou pozornost obrátili k příb...

Více






Kalendář

21. 09. Mobilní řešení pro business
25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
RSS 

Zprávičky

Oblíbený nástroj CCleaner obsahoval malware

Pavel Houser , 19. září 2017 17:17

Ohroženy mohou být miliony uživatelů. Zranitelné jsou verze CCleaner 5.33 a CCleaner Cloud 1.07.3191...

Více 0 komentářů

EK navrhuje nová pravidla pro pohyb dat neosobního charakteru

ČTK , 19. září 2017 15:26

Členské státy EU by už podle návrhu neměly nutit organizace, aby uchovávaly či zpracovávaly data na ...

Více 0 komentářů

Na trh přichází Synology C2 Backup

Pavel Houser , 19. září 2017 11:34

Synology strávila více než rok budováním vlastního datového centra....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Hackathon veřejné správy přilákal na 6 desítek vývojářů

Pavel Houser , 19. září 2017 08:00

Propojit otevřená data veřejné správy v užitečné aplikace bylo cílem šesti desítek programátorů, kte...

Více 0 komentářů

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zkoumá zakázky na IT systémy

Pavel Houser , 18. září 2017 12:50

Úřad aktuálně se zaměřil na smlouvy na IT systémy uzavřené v jednacím řízení bez uveřejnění. ...

Více 0 komentářů

Alphabet zvažuje investici do alternativní taxislužby Lyft

ČTK , 18. září 2017 08:34

Podnik Waymo ze skupiny Alphabet už v květnu oznámil partnerství s Lyftem na vývoji technologie auto...

Více 0 komentářů

Plán zdanění internetových firem v EU má první trhliny

ČTK , 18. září 2017 08:00

Dánský ministr financí Kristian Jensen varoval před rizikem přijetí zákonů, které by mohly inovativn...

Více 0 komentářů