Firmy v Česku váhají s komunikací přes web 2.0

Jiří Kocourek , 19. červen 2008 07:04 0 komentářů
Rubriky: Internet

Zavináč
Agentura Lewis uveřejnila výsledky mezinárodního bleskového průzkumu, který se věnoval řízení publicity firem na webu 2.0. Průzkum agentury Lewis poukázal na rozpory v přístupu k webu druhé generace. Z průzkumu vyplynulo, že až 79% dotázaných českých firem považuje blogy nebo diskusní fóra za důležitý komunikační kanál. Ale až 51% je nikdy nemonitoruje a až 41% neuvažuje o jejich využití v externí komunikaci firmy.

Průzkum byl proveden na vzorku 310 společností v Česku, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. Agentura se dotazovala respondentů z řad marketingových ředitelů a PR manažerů velkých a středně velkých firem na důležitost webu druhé generace pro jejich firmu, častost monitoringu dění v blozích a diskusních fórech a na plánované aktivity v oblasti sociálních médií.

V Maďarsku uvedlo ve srovnání s ostatními zeměmi nejvíce firem, že sociální média jsou pro ně relevantní. Maďarské firmy také podstatně častěji než české nebo slovenské firmy monitorují dění v blozích a v internetových diskusích. Nejmenší relevanci sociálních médií naopak vykázalo Polsko. Polské firmy provádějí monitoring dění v blozích jen minimálně a až 69% firem uvedlo, že neplánují využít sociální média ve své firemní komunikaci.

Jen minimum českých společností z B2B oblasti považuje sociální média za důležitá ve firemní komunikaci. Naopak firmy ze spotřebitelského segmentu je častěji hodnotí jako relevantní. Většina z nich provádí konsekventní monitoring alespoň vybraných sociálních médií.

„Firmy se zpravidla koncentrují na ty blogy a bloggery, kteří jsou pro jejich segment důležití. To je zcela jistě přínosnější než monitorovat vše plošně jen proto, že je to možné,“ uvedl k výsledkům průzkumu Vítězslav Horák, ředitel pražské kanceláře Lewis.

Vedou videoportály a blogy

Blogy jsou podle některých studií druhou nejpopulárnější formou komunikace přes web 2.0, hned po videoportálech jako YouTube.com nebo jeho českých obdobách jako Stream.cz nebo Skouknito.cz. Například umisťování reklamních spotů také na YouTube už patří k běžné marketingové praxi. Průzkum, který se ptal konkrétně na blogy a diskusní platformy, však naznačil, že firmy na využití těchto kanálů reagují přinejmenším rozpačitě.

„Jistou výjimkou jsou velké nadnárodní korporace, které uvedly, že provozují alespoň interní blogy a evidují i několik stovek aktivních bloggerů. Pouštějí na ně však jen vlastní zaměstnance a jejich obsah není přístupný široké veřejnosti,“ dodává Vítězslav Horák.

Přečtěte si také

Znamená web 2.0 revoluci pro Internet?
Web 2.0 - nejen příležitost ale i riziko pro firmy
Microsoft připravuje nové technologie na web 2.0


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Jak srovnávali jablka s hruškami

Pavel Houser , 27. květen 2017 14:30
Pavel Houser

Absurdní patent či ochranná známka, respektive absurdní výsledek sporu? A že je hloupost srovnávat j...

Více





RSS 

Zprávičky

Trendy v affiliate marketingu pro rok 2017

ITBiz.cz , 29. květen 2017 12:30

Posilování role mobilních zařízení v e-komerce a sledování uživatelů napříč zařízeními jsou hlavní l...

Více 0 komentářů

Zavedení EET se projevilo i na oblibě metod platby v e-shopech, některé zrušily platbu kartou

ČTK , 29. květen 2017 12:09

EET zasáhlo především ty úplně nejmenší hráče na trhu. Raději možnost platby kartou, která se v EET ...

Více 1 komentářů

Italský soud zrušil zákaz aplikace Uberu v zemi

ČTK , 29. květen 2017 08:00

Italská vláda slíbila, že do konce letošního roku zavede jasnější pravidla hospodářské soutěže....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Pracovní nabídky v SAP Services připravují roboti

Pavel Houser , 28. květen 2017 08:00

Ve společnosti SAP Services se podařilo zautomatizovat tvorbu pracovních nabídek napříč různými země...

Více 1 komentářů

Výdaje na reklamu na webech v dubnu stouply na 652 milionů Kč

ČTK , 27. květen 2017 09:04

Seznam získal 240 milionů, Mafra inkasovala 118 milionů a Economia 76 milionů korun....

Více 0 komentářů

Dell EMC podporuje transformaci IT s novými produkty pro open networking

Pavel Houser , 26. květen 2017 14:46

Přepínače Dell EMC pro Open Networking tvoří spolu se servery PowerEdge čtrnácté generace a špičkový...

Více 0 komentářů

Hodnota bitcoinu stoupla na nový rekord přes 2400 dolarů

ČTK , 26. květen 2017 09:23

K růstu bitcoinu přispívá příliv nového kapitálu a růst poptávky po dalších digitálních měnách....

Více 0 komentářů