Firmy v Česku váhají s komunikací přes web 2.0

Jiří Kocourek , 19. červen 2008 07:04 0 komentářů
Rubriky: Internet

Zavináč
Agentura Lewis uveřejnila výsledky mezinárodního bleskového průzkumu, který se věnoval řízení publicity firem na webu 2.0. Průzkum agentury Lewis poukázal na rozpory v přístupu k webu druhé generace. Z průzkumu vyplynulo, že až 79% dotázaných českých firem považuje blogy nebo diskusní fóra za důležitý komunikační kanál. Ale až 51% je nikdy nemonitoruje a až 41% neuvažuje o jejich využití v externí komunikaci firmy.

Průzkum byl proveden na vzorku 310 společností v Česku, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. Agentura se dotazovala respondentů z řad marketingových ředitelů a PR manažerů velkých a středně velkých firem na důležitost webu druhé generace pro jejich firmu, častost monitoringu dění v blozích a diskusních fórech a na plánované aktivity v oblasti sociálních médií.

V Maďarsku uvedlo ve srovnání s ostatními zeměmi nejvíce firem, že sociální média jsou pro ně relevantní. Maďarské firmy také podstatně častěji než české nebo slovenské firmy monitorují dění v blozích a v internetových diskusích. Nejmenší relevanci sociálních médií naopak vykázalo Polsko. Polské firmy provádějí monitoring dění v blozích jen minimálně a až 69% firem uvedlo, že neplánují využít sociální média ve své firemní komunikaci.

Jen minimum českých společností z B2B oblasti považuje sociální média za důležitá ve firemní komunikaci. Naopak firmy ze spotřebitelského segmentu je častěji hodnotí jako relevantní. Většina z nich provádí konsekventní monitoring alespoň vybraných sociálních médií.

„Firmy se zpravidla koncentrují na ty blogy a bloggery, kteří jsou pro jejich segment důležití. To je zcela jistě přínosnější než monitorovat vše plošně jen proto, že je to možné,“ uvedl k výsledkům průzkumu Vítězslav Horák, ředitel pražské kanceláře Lewis.

Vedou videoportály a blogy

Blogy jsou podle některých studií druhou nejpopulárnější formou komunikace přes web 2.0, hned po videoportálech jako YouTube.com nebo jeho českých obdobách jako Stream.cz nebo Skouknito.cz. Například umisťování reklamních spotů také na YouTube už patří k běžné marketingové praxi. Průzkum, který se ptal konkrétně na blogy a diskusní platformy, však naznačil, že firmy na využití těchto kanálů reagují přinejmenším rozpačitě.

„Jistou výjimkou jsou velké nadnárodní korporace, které uvedly, že provozují alespoň interní blogy a evidují i několik stovek aktivních bloggerů. Pouštějí na ně však jen vlastní zaměstnance a jejich obsah není přístupný široké veřejnosti,“ dodává Vítězslav Horák.

Přečtěte si také

Znamená web 2.0 revoluci pro Internet?
Web 2.0 - nejen příležitost ale i riziko pro firmy
Microsoft připravuje nové technologie na web 2.0


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář


RSS 

Zprávičky

Telefony Nokia se příští rok vrátí na trh

ČTK , 02. prosinec 2016 10:30

Chytré telefony se značkou Nokia se objeví zpátky na trhu v příštím roce. Finská společnost Nokia dn...

Více 2 komentářů

CETIN nabídne příští rok operátorům připojení až 250 Mbit/s

ČTK , 01. prosinec 2016 17:00

Společnost Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) zvýší od května příštího roku rychlost inter...

Více 0 komentářů

Akcie Samsungu stouply na nový rekord

ČTK , 01. prosinec 2016 12:00

Akcie jihokorejské společnosti Samsung Electronics dnes stouply o více než čtyři procenta na nový re...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

FBI bude moci s povolením soudu pronikat do jakýchkoli počítačů

ČTK , 01. prosinec 2016 10:30

V americkém Senátu dnes selhal poslední pokus o zablokování rozšířených policejních pravomocí, které...

Více 2 komentářů

Gartner:Prodej tabletů v ČR letos klesne o osm procent na 1,1 mil

ČTK , 30. listopad 2016 14:00

Zájem o tablety letos dále klesá. Prodej tabletů a hybridních notebooků na českém trhu se letos sníž...

Více 0 komentářů

Grafen opracovaný laserem

Pavel Houser , 30. listopad 2016 11:00

Na Iowa State University přišli s další metodou pro tištění grafenových součástek. V tomto případě j...

Více 0 komentářů

GFI Software přichází s beta verzí pokročilé cloudové ochrany e-mailu

Petr Velecký , 29. listopad 2016 18:00

Beta verzi své nejnovější cloudové platformy pro zajištění bezpečnosti a kontinuity provozu podnikov...

Více 0 komentářů