Firmy v Česku váhají s komunikací přes web 2.0

Jiří Kocourek , 19. červen 2008 07:04 0 komentářů
Rubriky: Internet

Zavináč
Agentura Lewis uveřejnila výsledky mezinárodního bleskového průzkumu, který se věnoval řízení publicity firem na webu 2.0. Průzkum agentury Lewis poukázal na rozpory v přístupu k webu druhé generace. Z průzkumu vyplynulo, že až 79% dotázaných českých firem považuje blogy nebo diskusní fóra za důležitý komunikační kanál. Ale až 51% je nikdy nemonitoruje a až 41% neuvažuje o jejich využití v externí komunikaci firmy.

Průzkum byl proveden na vzorku 310 společností v Česku, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. Agentura se dotazovala respondentů z řad marketingových ředitelů a PR manažerů velkých a středně velkých firem na důležitost webu druhé generace pro jejich firmu, častost monitoringu dění v blozích a diskusních fórech a na plánované aktivity v oblasti sociálních médií.

V Maďarsku uvedlo ve srovnání s ostatními zeměmi nejvíce firem, že sociální média jsou pro ně relevantní. Maďarské firmy také podstatně častěji než české nebo slovenské firmy monitorují dění v blozích a v internetových diskusích. Nejmenší relevanci sociálních médií naopak vykázalo Polsko. Polské firmy provádějí monitoring dění v blozích jen minimálně a až 69% firem uvedlo, že neplánují využít sociální média ve své firemní komunikaci.

Jen minimum českých společností z B2B oblasti považuje sociální média za důležitá ve firemní komunikaci. Naopak firmy ze spotřebitelského segmentu je častěji hodnotí jako relevantní. Většina z nich provádí konsekventní monitoring alespoň vybraných sociálních médií.

„Firmy se zpravidla koncentrují na ty blogy a bloggery, kteří jsou pro jejich segment důležití. To je zcela jistě přínosnější než monitorovat vše plošně jen proto, že je to možné,“ uvedl k výsledkům průzkumu Vítězslav Horák, ředitel pražské kanceláře Lewis.

Vedou videoportály a blogy

Blogy jsou podle některých studií druhou nejpopulárnější formou komunikace přes web 2.0, hned po videoportálech jako YouTube.com nebo jeho českých obdobách jako Stream.cz nebo Skouknito.cz. Například umisťování reklamních spotů také na YouTube už patří k běžné marketingové praxi. Průzkum, který se ptal konkrétně na blogy a diskusní platformy, však naznačil, že firmy na využití těchto kanálů reagují přinejmenším rozpačitě.

„Jistou výjimkou jsou velké nadnárodní korporace, které uvedly, že provozují alespoň interní blogy a evidují i několik stovek aktivních bloggerů. Pouštějí na ně však jen vlastní zaměstnance a jejich obsah není přístupný široké veřejnosti,“ dodává Vítězslav Horák.

Přečtěte si také

Znamená web 2.0 revoluci pro Internet?
Web 2.0 - nejen příležitost ale i riziko pro firmy
Microsoft připravuje nové technologie na web 2.0


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Virtuální realitou proti strachu ze smrti

Pavel Houser , 18. červenec 2017 07:00
Pavel Houser

Lidé, kteří reportují „zážitky blízké smrti“, pak mnohdy mají ze smrti menší strach. Nedalo by se to...

Více






Kalendář

22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
RSS 

Zprávičky

Policejní úřady USA a EU zakročily proti ilegálním serverům

ČTK , 21. červenec 2017 10:00

Kromě AlphaBay se zásah týkal také ilegálního tržiště darknetu Hansa....

Více 1 komentářů

Poskytovatelé IT služeb budou mít brzy problém uspokojit poptávku

Pavel Houser , 21. červenec 2017 09:00

Poskytovatelé řízených IT služeb (MSP – managed service providers) vidí ve službě cybersecurity-as-a...

Více 0 komentářů

Amazon spustil nákupní sociální síť Spark pro chytré telefony

ČTK , 21. červenec 2017 08:00

Jedná se de facto o křížence Instagramu, Pinterestu a e-shopu....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

V Praze se instalují první chytré lavičky připojené přes síť LoRa

Pavel Houser , 20. červenec 2017 13:28

Lavička TreeSmart nabízí wi-fi připojení, nabíjení mobilních zařízení a senzory snímající vlhkost, t...

Více 6 komentářů

SUSE a Supermicro uzavírají globální partnerství

Pavel Houser , 20. červenec 2017 10:00

Firmy poskytnou řešení pro kritickou infrastrukturu, softwarově definovaná datová centra a integrova...

Více 0 komentářů

Chytrou domácnost vzdáleně řídí 17 % Čechů

Pavel Houser , 20. červenec 2017 09:00

Řízení chytrých domácností v ČR láká hlavně kvůli kontrole nákladů za energie. Ve světě je hlavní mo...

Více 2 komentářů

PayPal a Visa budou nabízet debetní karty v Evropě

ČTK , 20. červenec 2017 08:00

PayPal svou bankovní licenci dosud využíval především k pokladním službám....

Více 0 komentářů