Vánoční dárky letos plánuje nakoupit na internetu zhruba čtvrtina Čechů. V e-shopech chtějí lidé pořídit hlavně knihy, hračky a oblečení. Vyplývá to z průzkumu společnosti GfK Czech.
Čtvrtina Čechů nakoupí na Vánoce na Internetu
Z výzkumu GfK Czech vyplývá, že nejvíce nakupují před Vánocemi v českých internetových obchodech lidé mezi 15 a 49 lety – plných 36 %.
Ti, kteří na internetu předvánoční nákupy pořizují, tak činí nejčastěji v českých internetových obchodech (25 % z celkové populace).V aukcích a zahraničních e-shopech je to jen minimum (5 %, resp. 2 % z celkové populace).
V letošním roce plánuje před Vánocemi nakoupit na internetu 26 % obyvatel mezi 15 a 49 lety; z celkové populace je to 18 %, přičemž 12 % lidí zatím není rozhodnuto.
„Lidé stále na internetu nakupují nejčastěji proto, že ušetří,“ uvedl Jaroslav Jíra, ředitel pro obchod a marketing GfK Czech. Podle něj uvádí nižší cenu jako hlavní důvod 71 % těch, kteří na internetu hodlají nakupovat před Vánoci i letos. Nicméně i pohodlí nákupu je podstatné, a to pro celou polovinu respondentů. Oceňují, že mohou snadněji porovnat nabídky, vyhnou se chození po obchodech a také to, že je jim zboží doručeno až do domu.
Studie dále ukázala, že 80 % lidí se alespoň někdy seznamuje s produktem v kamenné prodejně (9 % vždy), více tak činí ženy (85 %) než muži (75 %).
Nejvíce využívají internetu k předvánočním nákupům Pražáci (36 % nakupuje), nejméně potom obyvatelé Zlínského kraje.