Google má v Česku téměř 40% na trhu vyhledávačů

Jiří Kocourek , 29. září 2009 08:01 0 komentářů
Rubriky: Internet

Logo
Tuzemské zastoupení internetové společnosti Google si za své tříleté působení v Česku získává stále silnější pozici na trhu internetových vyhledávačů. Americká firma zde drží již více než třetinu trhu online vyhledávání. Googlu tak patří druhá pozice za vedoucím Seznamem.cz, kterému postupně ukrajuje procenta z podílu.

Google

Informace analytických firem hovoří též o tom, že oba vyhledávače používá 64 procent uživatelů.

Víc než třetina podílu

Český Google se dle lokálního průzkumu Nurago/Insights Consulting v letošním roce přiblížil 40% podílu na trhu v rámci počtu dotazů ve vyhledávači (38 %). Průzkum byl realizován v červenci 2009. Google dle srpnových statistik Navrcholu.cz drží dohromady s partnerem Centrum Holdings (počet přístupů na stránky z vyhledávačů) 35% podíl na českém trhu vyhledávání.

Už v hodnocení z předchozího roku označilo Google za svůj primární vyhledávač 39 % českých uživatelů (Factum Branding Study, 2008). Reklama ve vyhledávání Google roste v České republice ve dvouciferných číslech.

Kvantitativní studie Insights Consulting uvádí, že je Google v Česku nejznámějším vyhledávačem (spontánní znalost značky 84 %) a respondenty nejčastěji považovaným vyhledávačem budoucnosti (63 %). V současné době jej kromě jiných českých vyhledávačů používá 76 % českých uživatelů (Nurago, červenec 2009). Google je také nejfrekventovaněji doporučovaným vyhledávačem (77 %) a až 70 % respondentů by Google doporučilo českým firmám.

Místním firmám nabízí Google kromě lokálního i mezinárodního vyhledávání i 10 lokalizovaných byznysových služeb a silný zásah v rámci obsahové sítě Google (73 % internetové populace), do které patří i YouTube (jednička na českém trhu online videa).

Google jako jeden z preferovaných vyhledávačů

„Přestože Google začal na českém trhu vyhledávání jako ne příliš rozšířený vyhledávač, dnes ho zná téměř každý Čech a až 3/4 uživatelů jej používají paralelně s jinými vyhledávači,“ říká Taťána le Moigne, ředitelka české pobočky Google. Představitelka českého Googlu ještě dodala, že předpokládá rostoucí trend Google reklamy ve vyhledávání v České republice.

Za poslední rok došlo k dalšímu rozšíření českého týmu a přesunu inženýrského týmu do evropské Mekky vývojářů, Curychu. Zároveň se navýšil i počet lokalizovaných služeb a funkcí pro uživatele i firmy na 52, což představuje jedno z nejsilnějších produktových portfolií v Evropě.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






Kalendář

25. 03. INSPO 2017
31. 03. CRA IoT Hackathon
04. 04. Affiliate konference
RSS 

Zprávičky

Čínská ZTE přiznala nelegální zasílání zboží z USA do Íránu

ČTK , 25. březen 2017 09:00

Čínský výrobce telekomunikačního zařízení ZTE Corp. přiznal před soudem v Texasu vinu, že nelegálně ...

Více 0 komentářů

Bosch a IBM začaly spolupracovat na IoT pro průmysl

Pavel Houser , 24. březen 2017 13:08

Výrobci aut mohou nyní plánovat a organizovat aktualizaci softwaru u milionů vozů....

Více 0 komentářů

Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování kvůli daním

ČTK , 24. březen 2017 13:00

Americkou společnost Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování, navzdory miliardovému obratu tam totiž...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Huawei a SUSE spolupracují na platformě pro kritické úlohy

Pavel Houser , 24. březen 2017 11:42

SUSE Linux Enterprise Server jako preferovaný standardní OS pro KunLu umožňuje výměnu procesorů a pa...

Více 0 komentářů

Novela zavádí lepší užití informačních systémů veřejné správy

ČTK , 24. březen 2017 08:00

Zákon má mj. zabránit duplicitě informačních systémů a plýtvání penězi při jejich nákupu....

Více 0 komentářů

Workplace Hub pro optimalizaci systémů i procesů

Pavel Houser , 23. březen 2017 16:09

Konica Minolta v partnerství se společnostmi Microsoft, HPE, Sophos, Canonical a BrainTribe přichází...

Více 0 komentářů

Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem ...

Více 0 komentářů